https://youtu.be/4MAbTzamyL0?si=NEePS8Z6Xac-P4Z7.
Mies joka ei asioinut edes oman kotikylän kyläkaupassa tuskin tarvitsee luontokyläänsä ketään, elämä löytyy netistä.
Maalla on mukava asua yksin erakkona hiljaisuudessa.
Kieroa peliä
27
304
Vastaukset
- Anonyymi
Aivan järjetöntä puhetta, jos luontokylällä on yksi ainoa maitotila niin miksi se yksi maitotila tarvitsee kyläkoulun?
- Anonyymi
Metsämanikin ajoi joka työpäivä 100 km Bernerin hikipajaan?
Eikö olisi voinut asua lapsineen hikipajan nurkalla?
Kyllä se metsätila olisi Kosulassa säilynyt ilman joka iltaista vahtuuta. - Anonyymi
Kyllähän nuo tuottamattomat kylät pitää tyhjentää kokonaan tai sen yhden tubettajan vois tietysti sinne jättää ja kaikki paska kyläläiset ympäriltä pois.
- Anonyymi
Itse olen asunut luontokylällä 50-luvulta lähtien mutta hyvin vähän täällä päivällä palkkatyöläisiä näkyi, kaupungeissa ja kirkonkylillä päivänsä viettivät.
Nyt asuu eläkeläisiä, koulua ei tarvita mutta kyläkauppa olisi hyvä.
Kertokaa kyläkoulujen lakkautusten vaatijat millä lapsiperheet täällä luonnossa eläisivät?
Työt tehdään koneilla ja navettoja on vähän.
Kasvihuoneita voi perustaa kaupunkien liepeille ja hikipajoja. - Anonyymi
Uskaltaako metsämanikaan marjametsään edes mennä, saattaa susi tai karhu tulla vastaan.
Rankakasa ukkojakin on tarpeeksi.
Energia puu korjataan koneilla, eikä sinne koneen ohjaamoon väpelöillä asiaa ole.- Anonyymi
Minä pelkäisin että tulloo se nunnan muumio vastaan..
- Anonyymi
"Kyllähän nuo tuottamattomat kylät pitää tyhjentää kokonaan tai sen yhden tubettajan vois tietysti sinne jättää ja kaikki paska kyläläiset ympäriltä pois."
Kyllä, sadon kylvö, istutus ja korjuu tapahtuu niin tehokkaasti ja nopeasti ettevät siihen kutvoset pysty.
Kun korjuukoneet tulevat puolilta päivin pellolle niin isonkin kylän pelloilta on iltaan mennessä sato korjattu. - Anonyymi
Mielenkiinolla odotan millon MM alkaa kampanjoimaan kyläkauppojen puolesta
- Anonyymi
Miksi metsäman ei perusta naistensa kanssa omaa kyläkoulua jos koulua tarvitsee?
- Anonyymi
Vahusten hoitokotejakin on perustettu pitkin metsiä, hoitajat ajavat kaupungista korpeen hoitamaan hoidettaviaan.
Uppuroivat talvella läpi kinosten kaupunkiin illan pimeydessä lapsiaan laskemaan ja ukkoaan hellimään.
Mieluummin vanhuksena asuisin kaupungin liepeellä kaupungin valoja ja ihmisiä katsellen kuin luontohoitokodin pimeää metsää.
Hoitajatkin olisivat iloisia kun ei Toyota Corollasta tarvitsisi huolta kantaa - Anonyymi
Seuratkaa Pirjohannelea, todella kiukkuinen ja kyllästynyt mutta yrittää kaikin konstein näytellä kuinka vittumaisen mukavaa on korvessa yöpyminen.
- Anonyymi
Vanhana eläkeläisenä täällä maalla oli mukavaa niin pitkään kun jaksoi lumityöt tehdä ja polttopuut kerätä ja pilkkoa.
Mutta entä nyt, kun näkökin sumenee eikä karvioon voi omalla autolla ajaa.
Ja jos jotakin apua tarvitsee niin automaatti vastaa tai ihmisääni väittää ettei sinulla mitään hätää ole. - Anonyymi
Eikä kukaan nuori edes lähde vanhoille kääkille mitään tekemään edes rahasta.
Yrittäjät lähtevät mutta pienikin palvelus maksaa kuukauden eläkkeen. - Anonyymi
@MetsaMan.2 t sitten
"Henkilökohtainen kasvutarina tämä on ollut, jopa meikäläinen voi kehittyä"
Metsäman ei välitä hevon vittuakaan lapsista eikä kyläkouluista vaan itsestään.- Anonyymi
Samaan päätelmään olen tullut esittää kyllä muuta mutta se oikea asenne joskus aina pääsee esille Maailma on muuttunut enää ei viljellä pientiloilla eikä ole elukoitakaan eikä niitä ihmisiä joten ei kannata koulua pitää muutaman oppilaan takia ei manikaan viljele eikä ole elukoita vaikka maalla asuu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaan päätelmään olen tullut esittää kyllä muuta mutta se oikea asenne joskus aina pääsee esille Maailma on muuttunut enää ei viljellä pientiloilla eikä ole elukoitakaan eikä niitä ihmisiä joten ei kannata koulua pitää muutaman oppilaan takia ei manikaan viljele eikä ole elukoita vaikka maalla asuu
"Samaan päätelmään olen tullut esittää kyllä muuta mutta se oikea asenne joskus aina pääsee esille."
Se minä itse asenne näkyy ja kuuluu joka ikisellä metsämanin videolla.
Kun joku kehaisi kommentti kentällä kuinka osaatkin istua teerevänä pöydän päässä maatalousministeri ja pystyt osallistumaan keskusteluun tuntemattoman naislauman kanssa olet huippu tyyppi, niin metsäman oli huomannut itsestään saman, että hän todella oli koko keskustelun huipuin ja kehittynein tyyppi.
Oliko yksi naisista teidänkin mielestä aivan kuin Tubettavat konemiehet tv-sarjan ohjaaja Tohka?
- Anonyymi
Metsämanin mielestä on hienoa istua pöydänpäässä ja kuvitella olevansa äänekkään naislauman johtaja.
Kukkona kanatarhassa. - Anonyymi
Hei Timo setä minäkin kävin äänestämässä sinua, on hyvä kun olet olemassa ja huolta pitämässä meistä kurjaakin kurjemmista.
- Anonyymi
Timo setä, on myös hyvä kun näytät esimerkilläsi ettei meidän tarvitse alistua kartanon herrojen ja teollisuus patruunoiden vallan alle.
Voidaan perintöpoikina elää ja asustaa kotitilan peräkamarissa vailla huolen häivää.
Eikä meillä ole yhtäkään asiaa johon ei osattaisi kantaa ottaa.- Anonyymi
Spurgut vain unelmoi.
- Anonyymi
"Spurgut vain unelmoi"
Tuo on totta, jokainen meistä vanhoista tietää miten spurguiksi tullaan kun unelmat ja ahneus kasvavat liian suuriksi ja käteen jäävät vain unelmat.- Anonyymi
Konekauppiaat syöneet metsän.
- Anonyymi
Lehmä söi hehtaarin heinät, hevonen söi hehtaarin metsää, konekauppias söi koko metsän puineen ja pohjineen.
- Anonyymi
Kuka jatkaa metsämanin tubettajan ammattia? Varmasti joku ostaa hyvällä hinnalla sisällöntuotantotilan, jatkaa ja laajentaa sisällöntuotantoa.
Myös maatalousoppilaitoksiin on perustettava sisällöntuotannon opintolinjat.
Sisällöntuotannossa on maaseudun tulevaisuus. - Anonyymi
Sisällöntuotantotilojen tuottamia tuotteita ei sade raiskaa, eikä pane pakkanen.
- Anonyymi
Jotenkin palataan ajassa taaksepäin 50- ja 60-luvulle kun kotikylän nuoret tilalliset ostivat traktoreita ja leikkuupuimureita.
Osa nuorista miehistä varusteli traktorinsa myös puutavarankuljetus laitteilla niin työvoiman tarve pelloilla ja metsissä väheni.
Niinpä kotikylläni joutilaiden määrä kasvoi, eikä kaikkia joutilaita kiehtonut hätäapuna tarjottu kanavankaivu.
Raskasta ja vittumaista sellainen työ hakulla ja lapiolla tehtynä olikin.
Niinpä moni aloitti jo silloin sisällöntuotannon.
Kymmenen kilometrin matkalla kylätien varren mökeissä asui pian kymmeniä kirjailijoita, toimittajia, elokuvaohjaajia ja kitaristeja. - Anonyymi
Yhtä turhia kokouksia kuin Eu kokoukset mitään ei saada aikaan ja mitä tuppukylässä nyt voisikaan tehdä kukaan ei niihin halua pitää olla menoa ja meininkiä palvelut lähellä tuolla ei ole kuin kurainen tie kuoppia täynnä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1093263Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5212669- 891693
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501356Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821294Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa151092- 851017
- 35986
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal91943- 72884