Suomen järvillä, joilla ja Itämeren saarilla on kätevä ja halpa käyttää vesilentokonetta kuljetuksiin ja pelastukseen. Sellainen on halvempi ja nopeampi kuin helikopteri.
Toimii myös maa-kiitoradalta.
Useimmat kopterit ei edes pysty laskeutumaan veteen.
Myös Ruotsissa on paljon sopivia järviä laskeutumiseen. Useimmissa maissa on ainakin vähän.
Japanin uusi ShinMaywa US-2 vesilentokone sopii Suomeen
Anonyymi-ap
3
160
Vastaukset
- Anonyymi
Että semmoinen viisaus tänään, mitähän järkevää huomenna......?
- Anonyymi
Yhden tällaisen hinnalla saisi uusittua kaikki suomen medihelikopterit.
Miten sitten kun aallokko on enemmän kun 30 cm? Entä meripelastus myrskyävässä säässä missä on korkea aallokko. Lasketaan vinssi alas ja huudetaan "Ota kiinni mistä saat".- Anonyymi
Koneessa on sellainen betonimyllystä ja ostoskärryistä rakenneltu aallokontasoitin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 702952
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792128
- 951956
- 321702
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191175