Missä oikeudenkäyntiaineistoon voi tutustua?

Anonyymi-ap

Terve!

Minä haluaisin tutustua tuomioistuinten tekemiin ratkaisuihin rikoslain 17. luvun (Rikokset yleistä järjestystä vastaan) saralla. Osaisiko kukaan neuvoa minulle mistä saisin jo ratkaistuja juttuja luettavakseni? Onko olemassa nettipalvelua vai pitäisikö minun tilata jostakin arkistosta niitä itselleni?

Kiitos avustanne jo etukäteen ja valoisaa kevättä!

10

430

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Alanko kyylään ihmisiä niin etteivät he voi sanoa mielipidettään kokoomuslaispaska

• Anonyymi

Mieluummin kokoomuslainen kuin kommunisti.

In your face!

• Anonyymi

Kokeile Finlexiä

• Anonyymi

Vihervasemmiston puoleohjema on hyvin pitkälle yleistä järjestystä vastaan.

• Anonyymi

Saunan takana jokaisesta tulee suoraselkäinen Suomen mies!

• Anonyymi

Et missään. Lainvoimaiset tuomiot ovat julkisia, mutta luvussa on 22 eri rikosta. Ei niitä sinulle kukaan ryhdy tuhansien tuomioiden joukosta etsimään.

• Anonyymi

Tumppaa mutsias, Antero-Avulias..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tumppaa mutsias, Antero-Avulias..

Koita sinä keksiä jotain sanottavaa itse asiaan nollavastauksesi sijaan.

"Antero-Avulias" kun on asiassa oikeassa. Vain merkittävä osa korkeimman oikeuden ratkaisuista ja osa hovioikeuksien ratkaisuista on julkaistu netissä, eikä niitäkään kukaan ole aloittajalle kategorisoinut rikoslain luvuittain ainakaan mihinkään ilmaiseen palveluun.

Erilaisilla hakupalveluilla voi löytää tuloksia, kun hakee rikosnimikkeittäin. Tuollai saa kuitenkin vain ylempien tuomioistuinten ratkaisuja tai ratkaisulyhennelmiä, mielenkiintoisia toki nekin.

Aloittajana kokeilisin ihan vain googlea ja Finlexin ja Edilexin hakupalvelua rikosnimikkeittäin. Jälkimmäisessä iso osa jää maksumuurin taakse. Oikeuskirjallisuus on toinen paikka lähteä. Kirjastoon vain ja rikosoikeuden perusteoksia käteen.
        Mutta kun lähtötaso on "Suomi24", niin veikkaan, että aloittaja ei toki ihan näin tosissaan asian kanssa taida olla...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koita sinä keksiä jotain sanottavaa itse asiaan nollavastauksesi sijaan.

"Antero-Avulias" kun on asiassa oikeassa. Vain merkittävä osa korkeimman oikeuden ratkaisuista ja osa hovioikeuksien ratkaisuista on julkaistu netissä, eikä niitäkään kukaan ole aloittajalle kategorisoinut rikoslain luvuittain ainakaan mihinkään ilmaiseen palveluun.

Erilaisilla hakupalveluilla voi löytää tuloksia, kun hakee rikosnimikkeittäin. Tuollai saa kuitenkin vain ylempien tuomioistuinten ratkaisuja tai ratkaisulyhennelmiä, mielenkiintoisia toki nekin.

Aloittajana kokeilisin ihan vain googlea ja Finlexin ja Edilexin hakupalvelua rikosnimikkeittäin. Jälkimmäisessä iso osa jää maksumuurin taakse. Oikeuskirjallisuus on toinen paikka lähteä. Kirjastoon vain ja rikosoikeuden perusteoksia käteen.
        Mutta kun lähtötaso on "Suomi24", niin veikkaan, että aloittaja ei toki ihan näin tosissaan asian kanssa taida olla...

Onko sulla ongelma?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sulla ongelma?

Ei. Onko sulla? Voin yrittää auttaa, jos on.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      639
      2934
    2. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      109
      1572
    3. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      70
      1528
    4. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1400
    5. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      115
      1297
    6. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      138
      1276
    7. 105
      1147
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      138
      1051
    9. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      970
    10. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      949
    Aihe