Missä oikeudenkäyntiaineistoon voi tutustua?

Anonyymi-ap

Terve!

Minä haluaisin tutustua tuomioistuinten tekemiin ratkaisuihin rikoslain 17. luvun (Rikokset yleistä järjestystä vastaan) saralla. Osaisiko kukaan neuvoa minulle mistä saisin jo ratkaistuja juttuja luettavakseni? Onko olemassa nettipalvelua vai pitäisikö minun tilata jostakin arkistosta niitä itselleni?

Kiitos avustanne jo etukäteen ja valoisaa kevättä!

10

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Alanko kyylään ihmisiä niin etteivät he voi sanoa mielipidettään kokoomuslaispaska

• Anonyymi

Mieluummin kokoomuslainen kuin kommunisti.

In your face!

• Anonyymi

Kokeile Finlexiä

• Anonyymi

Vihervasemmiston puoleohjema on hyvin pitkälle yleistä järjestystä vastaan.

• Anonyymi

Saunan takana jokaisesta tulee suoraselkäinen Suomen mies!

• Anonyymi

Et missään. Lainvoimaiset tuomiot ovat julkisia, mutta luvussa on 22 eri rikosta. Ei niitä sinulle kukaan ryhdy tuhansien tuomioiden joukosta etsimään.

• Anonyymi

Tumppaa mutsias, Antero-Avulias..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tumppaa mutsias, Antero-Avulias..

Koita sinä keksiä jotain sanottavaa itse asiaan nollavastauksesi sijaan.

"Antero-Avulias" kun on asiassa oikeassa. Vain merkittävä osa korkeimman oikeuden ratkaisuista ja osa hovioikeuksien ratkaisuista on julkaistu netissä, eikä niitäkään kukaan ole aloittajalle kategorisoinut rikoslain luvuittain ainakaan mihinkään ilmaiseen palveluun.

Erilaisilla hakupalveluilla voi löytää tuloksia, kun hakee rikosnimikkeittäin. Tuollai saa kuitenkin vain ylempien tuomioistuinten ratkaisuja tai ratkaisulyhennelmiä, mielenkiintoisia toki nekin.

Aloittajana kokeilisin ihan vain googlea ja Finlexin ja Edilexin hakupalvelua rikosnimikkeittäin. Jälkimmäisessä iso osa jää maksumuurin taakse. Oikeuskirjallisuus on toinen paikka lähteä. Kirjastoon vain ja rikosoikeuden perusteoksia käteen.
        Mutta kun lähtötaso on "Suomi24", niin veikkaan, että aloittaja ei toki ihan näin tosissaan asian kanssa taida olla...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koita sinä keksiä jotain sanottavaa itse asiaan nollavastauksesi sijaan.

"Antero-Avulias" kun on asiassa oikeassa. Vain merkittävä osa korkeimman oikeuden ratkaisuista ja osa hovioikeuksien ratkaisuista on julkaistu netissä, eikä niitäkään kukaan ole aloittajalle kategorisoinut rikoslain luvuittain ainakaan mihinkään ilmaiseen palveluun.

Erilaisilla hakupalveluilla voi löytää tuloksia, kun hakee rikosnimikkeittäin. Tuollai saa kuitenkin vain ylempien tuomioistuinten ratkaisuja tai ratkaisulyhennelmiä, mielenkiintoisia toki nekin.

Aloittajana kokeilisin ihan vain googlea ja Finlexin ja Edilexin hakupalvelua rikosnimikkeittäin. Jälkimmäisessä iso osa jää maksumuurin taakse. Oikeuskirjallisuus on toinen paikka lähteä. Kirjastoon vain ja rikosoikeuden perusteoksia käteen.
        Mutta kun lähtötaso on "Suomi24", niin veikkaan, että aloittaja ei toki ihan näin tosissaan asian kanssa taida olla...

Onko sulla ongelma?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sulla ongelma?

Ei. Onko sulla? Voin yrittää auttaa, jos on.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      137
      2415
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      346
      1880
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1557
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1383
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1310
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      850
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe