Mikä olis moottorisahas vikana?
Saha lähtee ainoastaan käyntiin jos tulpan reiästä ruiskuttaa bensaa muuten ei lähde. Uskon että bensan saannissa vika, niin mistä ekana näen alkaisi vikaa etsimään?
Moottorisaha ei pysy käynnissä.
23
309
Vastaukset
- Anonyymi
Injektiopumpun letku.
- Anonyymi
Tai toisio tasauspyörästön imulukon kiinniketiiviste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai toisio tasauspyörästön imulukon kiinniketiiviste.
Tai hullujen huoneella.
- Anonyymi
Tästä on paljon juttua valmiina, jos alkaisit niistä vaikka kyselyikäiselle saattaa tuottaa vaikeuksia...
- Anonyymi
On joo kymmeniä sivuja sinun muiden vajakkien viisastelua kun alkaa aloituksia selaamaan.
- Anonyymi
Oiskohan siellä joku vika?
- Anonyymi
Varmaan kannattaa aloittaa bensan saannista.
- Anonyymi
Täytä tankki.
- Anonyymi
Mikäli et ole sahoja aiemmin rassannut niin vie korjaajalle. Jos siellä on jotain pientä niin hintaa tulee ehkä parikymppiä. Korjaaja kyllä kertoo että kannattaako sahaa korjata jos on jotain isompaa.
Jos taas osaat jotain tehdä itse niin kysyisin että onko saha seisonut kauan ennenkuin käynnistit? Jos on oireet alkaneet kesken sahauksen niin vaiha ensimmäisenä se tankissa oleva suodatin. Jos taas saha on ollut käyttämättä vaikka vuoden tai useamman niin joudut avaamaan kaasuttimen ja puhdistamaan kanavat paineilmalla. - Anonyymi
Hae ihka-uusi norppa. Jonppakin kelpaa.
- Anonyymi
norppa lähtee hvyin käyntiin eikä kaasutin heilu jo uutena kumiputken päässä..
- Anonyymi
Pysyykö se käynnissä vain kaasu pohjassa tilaa silloin main nozzle check valve.
- Anonyymi
2T Moottorisahan viat lyhykäisyydessään
1. Käyttäjävika
2. Ei kunnon kipunaa - katso netistä kuinka testataan - vika tulpassa, puolassa tai vauhtipyörä hukannu positionsa (akselikiila hajonnu tms.). Tulpan vaihtoväli suositus ammattikäytössä on 40h (husu) 50h (stihl)
3. Bensa puoli - kaasutin seos pielessä - tähän todella monta syytä - seokseen vaikuttaa ilma ja bensa, netistä löytyy miljoona videota aiheesta. Laiskat kiinasahaajat ostaa aina uuden kasarin keväisin kun eivät osaa sahaa korjata ja osat on tehty vettyvästä pahvista.
4. Tehdasasetuksilla ja tuoreella bensalla saha yleensä toimii jotenkin, jonka jälkeen voi hienosäätää, jos on aivan pakko.
Suodattimet, eli bensa ja ilmasuotimet ja saha yleensä pitää pitää puhtaana. Jos kaasutin on joskus toiminut, ei sen säätöihin pidä mennä ensimmäisenä koskemaan. - Anonyymi
ja mikähän merkkinen saha on kysessä..? on primer pumppua..meneekö imuläppä kiinni.?
- Anonyymi
Ei sillä ole väliä, vastaava tekniikka kaikissa. Ellei lähde käyntiin ilman tulppa bensaa mutta sen jälkeen toimii niin läppävika. Jos sammuu joku muu.
- Anonyymi
Ei voi tulla mitään vikaa jota ei kannata korjata että on moitteettonassa toimintakunnossa. Ainoastaan jos on osakasa edessä josta puuttuu tiettyjä osia. Siksi työkalut ja autotkin kannattaa pitää itse kunnossa. Näin vain yhteen edelliseen viestiin liittyen.
Mukava todeta yksinkertaisesta 2T moottorista onko polttoainejärjestelmä kunnossa, vuotamaton, impulssi toimii, letkut, kalvot hyvät. Onko seos suunnilleen kohdillaan.
Miten aloittaja lähtee katsomaan nämä?
Seos menee sylinteriin jossa puristettu seos sytytetään kipinällä ja moottori pyörii ja kaasutin antaa seosta ja moottori pyörii kunnes kipinä estetään sammuttimella tai kaasuttimen peitelevyllä muutetaan seos että ei enää syty. - Anonyymi
Minulla on dolmar ps-45 jota ei saa käyntiin ilman että samalla on kaasu pohjassa. Muuten toiminut moitteetta vuosia ja lämpimänä käynnistyy kyllä.
En ole viitsinyt käyttää missään korjattavana kun ei ole kallisl aite muutekaan ja käynnistettäessä tunkee vain kengänkärjellä kaasun pohjaan.- Anonyymi
Ilmavuodolta haiskahtaa. Saippuavettä kehiin vaan.
- Anonyymi
Ristiriitainen aloitus. Otsikossa saha ei pysy käynnissä jutussa ei lähde käyntiin mutta lähtee sittenkin. Selittääkö joku mihä tässä kysyttiin?
- Anonyymi
Mut kun 2t vehkeet on just semmosia tempperamenttisiä, niissä on aina kaikenlaista kutkuteltavaa. Pääsee pätemään.
4t ruiskun omistajat - napista kerrasta käyntiin - eivät edes tiedä mitä ovat menettäneet.
Magneetto, ilmavuoto, seos, ajoitus, karsta, käry, märkä tulppa, säätö - mitä ne on? Ai niin - two stroke…
- Anonyymi
Ensin kannattaa katsoa että seosruuvit ei ole nyt pyöritetty aivan kiinni tai auki ja letkut ehjät ja asiat paikallaan, imukurkku ehjä.
Miten vanhat kaasuttimen kalvot?- Anonyymi
Jos se saha aiemmin toiminut ja kukaan ei sitä ole ronkkinut niin ei pidä mennä ensimmäisenä seosruuveihin koskemaan.
Kannattaa aloittaa tankin päästä eli imuletkun suodatin tarkasteluun ja sitten edetä letkua pitkin kaasarille... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos se saha aiemmin toiminut ja kukaan ei sitä ole ronkkinut niin ei pidä mennä ensimmäisenä seosruuveihin koskemaan.
Kannattaa aloittaa tankin päästä eli imuletkun suodatin tarkasteluun ja sitten edetä letkua pitkin kaasarille...Mitä jos veisi korjaajalle ennenkuin menee lopullisesti rikki?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465871Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki583306- 1862729
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t122564mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132239- 292171
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/161937- 171670
- 1481379
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2741261