Kuka osaisi kertoa minulle, joka olen unohtanut pellavakankaalle tehdyn maalauspohjalle levitetyn liimapohjan sekoitus suhteen ja aineet.
Minulla on varastossa nahkaliimaa levyinä, ja on liitujauhojakin, kiilakehyksiä ja pellavakangasta kehyksiin.
Olen pohjustanut vuosia sitten ison määrän eri kokoisille töille, nyt olen ostanut ja siis unohtanut kuinka liimapohjan aineosat sekoitetaan.
Aikaa kulunut jo yli 40 vuotta kun viimeiset on pohjattu.
Täällä kun on taiteilijoita, voitteko palauttaa tietoja muistiini?
Nahkaliimaa saakin nykyisin jauheena, on helpompaa sulattaa.
Maalauspohjat ja nahkaliima
5
78
Vastaukset
- Anonyymi
Tuollaisen löysin minuutissa, kun googlasin: Mutta siis, jos teen pohjusteen akryylillä seuraavasti, niin meneekö oikein:
1. Kangas pestään hennolla saippualiuoksella
2. Kangas niitataan märkänä kiilakehykseen
3. Kangas sivellään 1:3 veteen sekoitetulla PVA-dispersioliimalla (Kiilto, Eri-Keeper) kaksi kertaa ja annetaan välillä kuivua.
4. Liiman päälle leviteään valmisgessoa 1:1 veden kanssa ohennettuna 3 kerrosta, hiotaan aina välissä. Saa kuivua 24h aina kerrosten välissä.
5. Gessoa voi värjätä akryylimaaleilla, jos haluaa ei-valkoisen pinnan.
En tiedä ,onko sinulle sopiva , mut googlailemalla löytyy kaikenlaista.- Anonyymi
Ei, ei ole tarkoittamaani, kyllä minäkin osaan haklea, mutta ei ollt tuota millä olen tehnyt, kiitos kuitenkin.
Osaan pohjustaa pahvilevystäkin agryylimaaleille, mutta ,aalaan kankaalle öljymaaleilla.
Piirustuspaperillekin voi pohjustaa gessolla.
- Anonyymi
Ks, seuraava😂
- Anonyymi
Mitä, mitä pitäis äänestää ja mistä
- Anonyymi
Ostoskoriini osui jostain kaupasta jäännöserä maalauspohjakangasta rullalla.
Oletteko kokeilleet?
Aion niitata sitä pieneen kehykseen ja kokeilen siirtää vesivärityöni kankaalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1442308
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311578En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1521573- 631254
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1431251The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121144Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall226985- 156926
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57833Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20829