Tuorein esimerkki ruokaketjun toimivuudesta on kauppojen jauhelihapula.
Kotimaisesta tuotteesta ei vain haluta maksaa omille tuottajille. Sen sijaan tuontiin turvaudutaan taas, vaikka se olisi jopa kotimaista lihaa kalliimpaa.
Ruokaketjun toimivuus
14
225
Vastaukset
- Anonyymi
Syyllisten etsintä on jo käynnistynyt. Ja myös löytyy....
- Anonyymi
Tuottajat on ajettu nurkkaan. Lihaa ei enää tule vuosiin.
- Anonyymi
Hienoa, saammeko siis ruokaa, joka on tuotettu ilman tukia? Perustaisipa joku kauppaketjun, joka toisi laaturuokaa ulkomailta, ilman veronmaksajien tukiaisia!
- Anonyymi
Ulkomailta ostettu ruoka sisältää maataloustukia.
- Anonyymi
Edes Edun korkeimmat tuet eivät riitä...
Tuottajien pitää tehostaa toimintaansa - Anonyymi
En ole huomannut puutetta jauhelihatarjonnassa. Aina on löytynyt, kun olen tarvinnut. Minulle se ei tosin ole päivittäistuote
Vaikea muuten uskoa, että joku elintarviketeollisuudessa vapaaehtoisesti hankkisi kalliimpaa raaka-ainetta vain siksi, ettei kotimaiselle tuottajalle tarvitsisi maksaa, vaikka sieltä saisi halvemmalla. - Anonyymi
Syyllisten etsintä on jo käynnistynyt. Kauppa on pulassa selityksineen.
- Anonyymi
Mukava seurata kun kauppa kiertelee ja kaartelee.....
- Anonyymi
Pakko nostaa hintaa!
- Anonyymi
Miksi kauppa ei osta lihaa edelleen kuluttajille myytäväksi?
Jos nykyisellä hinnalla ei saa niin pitää hintaa nostaa. Niin kauan kunnes tavaraa löytyy.- Anonyymi
Hintaa voi nostaa reilusti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hintaa voi nostaa reilusti!
Eipä ole juurikaan noussut.
- Anonyymi
En ymmärrä tätä kouhotusta.
Juuri tulin kaupasta, ja siellä ruokaa riittää ja valikoima on hyvä. Jopa tuoretta leipää on kohtuullisesti vaikka on lakko. Minä en ole kertaakaan joutunut tulemaan kaupasta tyhjin käsin, vaan aina on joka kauppalistan riviä kohti saatu joku tuote ostettua.
Ehkä maalla tämäkin asia on huonommin?
Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.354209Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1141566Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481526Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2041343Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1321052Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ851046- 261028
Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain461020Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254998- 62974