Liikennesäännöt hallussa, vai onko

Anonyymi-ap

Ajelin melkoisen matkan isoja ja pieniä teitä, saavuin kapunkiin ja ajelin melkein kaupungin halki.
Katsoin taustapeiliin ja näin, että tuo sama auto on ajellut perässäni yli 100 km. Katsoin minne poikkeaisin, tulisiko perässäni.
Kaarsin kaupan pihaan, niin tuo seuraajanikin.
Ajoin parkkiriviin, otin ostosassin etupenkiltä, nousin autosta ja siinä seisoi mies edessäni.
Hetken olin kai hengittämättä, ketään muuta ei näkynyt.
Ei ollut poliisi, eikä huijari, ei edes tuttu ihminen, mutta liikennesääntöihin ja liikenteessä toimimiseen liittyi.

En ole ikinä saanut sakkolappua käteeni.

Noudatatko nopeusrajoituksia, humaatko jalankulkijat yms.
Kuinka monta sakkolappua olet saanut ja mitä luulet tapahtuneen tuossa kohtaamisessa.

12

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jossain lehdessä kerrotiin että ajokortin omistava mies ei olisi selvinnyt kirjallisesta eikä ajokokeesta.
      Saiko noin vain kuitenkin pitää korttinsa, en lukenut juuttua.

Kuinka moni tuolla teillämme ajelee vanhentuneella kortilla, tai kokonaan ilman ajokorttia.
      Juuri äskettäin sattunut tapaus, kun vanhus ajeli moottoritiellä vastaantulijoiden kaistalla, eikä tiennyt minne oli menossa, mistä tulossa.

Olemme liikkuvia pommeja tiellä, vai olemmeko?
      Kuka uskaltautuum menemään itse kertomasan poliisille, että luovuttaa korttinsa, koska ei tunne olevansa enää skarppi, pelkää jo itsekin olevansa vaarallinen kuski. Niin tehdään.

• Onkohan siitä mitään tilastoja, että mille ikäryhmille niitä liikenneonnettomuuksia sattuu eniten?

• Anonyymi

Autosta pitää pitää huolta.

"Renkaan vaihdon jälkeen takarengas irtosi ja se meni auton edelle ja pellolle,
      Onneksi ei ollut muita autoja liikkeellä, kiitteeli tuon auton omistaja."
      Oli jäänyt pultit kiristämättä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Tuohon aloitukseen lisään tilanteen johon jouduin, ja josta osan kerroin, osan jätin arvailtavaksi, mutta ?
      Paljastan kokemukseni jatkon:

Mies pyysi anteeksi että pelästytti minut.
      En ennättänyt sanoa mitään, kun hän selitti olevansa Ajovarman palveluksessa, joku tarkastaja, ajokorttiasioissa.
      Onhan minulla kortti mukana, ajattelin, mutta hän kysyi ikääni ja
      millainen ajokortti minulla on. Otin kukkaron, mutta hän sanoi ettei tarkasta korttia, ei hän ole poliisi, mutta - jos nyt olisit ajanut ajokoetta, kortin saanti olis varma-.
      Hengitin helpotuksesta, ei hän ollut rosvoamassa minua.
      Kehui ajotapaani, muiden huoimista ja varsinkin erään jalankulkija ryhmän kohdalla, kun odotin, että hitainkin pääsi turvallisesti tien yli, olivat jääneet siihen pitkänmatkan linja-autosta ja menivät tien yli.

Sanoinkin, että mietin miksi tuo ei mene ohi, kun ajan alle nopeusrajoitusten, sanoin myös, että luulin jo jonkin rikollisen seuraavan perässäni, olinko käsitellyt jossain rahaa muiden nähden, pankkikorttia vain olin käyttänyt...

Kiitin tietenkin kiitoksista ja kerroin paljonko vietän aikaa ratin takana, kilometrejä ja matkoja.
      Menimme samaa matkaa kauppaan ja sinne hän jäi kahvipisteeseen kun jatkoin omaa ajomatkaani hyvällä mielellä.

Tuntui todella hyvältä kuulla ammatti ihmisen arvio ojatavastani vilkkaasti liikennöidyillä tieosuuksilla.
      Rohkenen tarttua rattiin.

• Anonyymi

... ja sitten heräsin, kaikki olikin ollut unta.

Noin muuten. Onhan ajokorteissa lekurintarkastukset, mutta ne aika suurpiirteiset. Jos ele umpikuuro, täyssokea, tai polttimo ihan himmeänä, korttia jatketaan.

Harvoin joutuu teoriakokeeseen tai ajokokeeseen. Lekuri voi kyllä toimittaa, muttei helpolla.

Elinikä nousee, vanhusten osuus tienpäällä kasvaa. Alkavat olemaan isompi ongelma, kuin nuoret ja kokemattomat. Nuoret voi aina kehittyä, mutta vanhukset ei. Päinvastoin terveys voi muuttua nopeestikkin.

Tälle vuodelle pitäis taas lekurissa piipahtaa. Ei pitäis olla ongelmia. Siitä aikaa, kun ollut autokoulussa. En osannut silloinkaan peruuttaa, en ole oppinutkaan. Nykyisin sentään autoissa peruutuskameroita ja tutkia. Vaan, lekuri ei laita peruuttaan.

Liikennesäännöt kai hallussa, kuitenkin ajanut jatkuvasti. Noh, tän talven auto oli seisomassa. Mutta jääradalle pitäis joskus päästä. Ollut etuvetoja, takatuupparikin, pitkään takavetoinen. Mutta nykyisin neliveto, eikä mulla ole käsitystä, miten toi käyttäytyy ääritilanteissa.

Pitää ajella eteenpäin ja vältellä ääritilanteita:D

=DW=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

... ja sitten heräsin, kaikki olikin ollut unta.

Noin muuten. Onhan ajokorteissa lekurintarkastukset, mutta ne aika suurpiirteiset. Jos ele umpikuuro, täyssokea, tai polttimo ihan himmeänä, korttia jatketaan.

Harvoin joutuu teoriakokeeseen tai ajokokeeseen. Lekuri voi kyllä toimittaa, muttei helpolla.

Elinikä nousee, vanhusten osuus tienpäällä kasvaa. Alkavat olemaan isompi ongelma, kuin nuoret ja kokemattomat. Nuoret voi aina kehittyä, mutta vanhukset ei. Päinvastoin terveys voi muuttua nopeestikkin.

Tälle vuodelle pitäis taas lekurissa piipahtaa. Ei pitäis olla ongelmia. Siitä aikaa, kun ollut autokoulussa. En osannut silloinkaan peruuttaa, en ole oppinutkaan. Nykyisin sentään autoissa peruutuskameroita ja tutkia. Vaan, lekuri ei laita peruuttaan.

Liikennesäännöt kai hallussa, kuitenkin ajanut jatkuvasti. Noh, tän talven auto oli seisomassa. Mutta jääradalle pitäis joskus päästä. Ollut etuvetoja, takatuupparikin, pitkään takavetoinen. Mutta nykyisin neliveto, eikä mulla ole käsitystä, miten toi käyttäytyy ääritilanteissa.

Pitää ajella eteenpäin ja vältellä ääritilanteita:D

=DW=

Eipä ollut unta, eikä satuakaan.
        Mitä hyötyä minun on tänne satuilla tosi asiaa., ei se minua saa paremmaksi, eikä auta liikenteessä.

Jäärata ajoharjoituksissakin olen ollut, ei yhtään huomautusta.
        Kartta-ajo kilpailu, jossa oli kahdeksan koetta reitin varrella, kaikissa jokin tehtävä ja siinä tarkastettiin ajoaika, ja oliko reitti ollut oikea.
        Taskuparkki, kulmantakaa peruutus ym.

Korttini on voimassa 2028 asti, ei rajoituksia, mutta ei ole pelkkä B korttikaan. Asuntovaunua en enää omista, ei ole koukkua autossa.

Laitoin linkin traficomin tilastoihin, onnekseni en ole koskaan kartuttanut kolari, tai onnettomuustilastoja.
        Liikenne ei ole pelkkää tuuripeliä, siellä ei ole yksin, aina on joku muukin ajoradalla, joskus se on eläin, joskus lapsi pulkkansa kanssa, pyöräilijä, jalankulkija ja Helsingin aikana ne pulituurikaveritkin.
        En sano miellyttääkseni ketään, mutta totuus on se, että uskallan mennä ajokokeeseen minä päivänä tahansa. Jos senkin verran ajaa vuodessa kuin minä, pyysyy kärryillä uusissakin liikennemerkeissä. En mene takuuseen, että ne kaikki tositilanteessa osaisin sanatarkasti selittää, mutta merkitys on iskostunut mieleen.

Tunsin kyllä tilanteessa ensiksi ihan kauhua, lopuksi olin jopa ihan riemua täynnä, en olisi saanut vieläkään mitään huomautusta ajotavastani., vaikka hän olisi saanut sakottaakkin, mutta ei hän ollut poliisi.

Onnea kortin uusintaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä ollut unta, eikä satuakaan.
        Mitä hyötyä minun on tänne satuilla tosi asiaa., ei se minua saa paremmaksi, eikä auta liikenteessä.

Jäärata ajoharjoituksissakin olen ollut, ei yhtään huomautusta.
        Kartta-ajo kilpailu, jossa oli kahdeksan koetta reitin varrella, kaikissa jokin tehtävä ja siinä tarkastettiin ajoaika, ja oliko reitti ollut oikea.
        Taskuparkki, kulmantakaa peruutus ym.

Korttini on voimassa 2028 asti, ei rajoituksia, mutta ei ole pelkkä B korttikaan. Asuntovaunua en enää omista, ei ole koukkua autossa.

Laitoin linkin traficomin tilastoihin, onnekseni en ole koskaan kartuttanut kolari, tai onnettomuustilastoja.
        Liikenne ei ole pelkkää tuuripeliä, siellä ei ole yksin, aina on joku muukin ajoradalla, joskus se on eläin, joskus lapsi pulkkansa kanssa, pyöräilijä, jalankulkija ja Helsingin aikana ne pulituurikaveritkin.
        En sano miellyttääkseni ketään, mutta totuus on se, että uskallan mennä ajokokeeseen minä päivänä tahansa. Jos senkin verran ajaa vuodessa kuin minä, pyysyy kärryillä uusissakin liikennemerkeissä. En mene takuuseen, että ne kaikki tositilanteessa osaisin sanatarkasti selittää, mutta merkitys on iskostunut mieleen.

Tunsin kyllä tilanteessa ensiksi ihan kauhua, lopuksi olin jopa ihan riemua täynnä, en olisi saanut vieläkään mitään huomautusta ajotavastani., vaikka hän olisi saanut sakottaakkin, mutta ei hän ollut poliisi.

Onnea kortin uusintaan.

Mitäs sinne Porvooseen muuta kuuluu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs sinne Porvooseen muuta kuuluu?

Jaa, jos minulta kysyt, vastaan; en tiedä sen kulmakunnan asioista.
        Olen käynyt Porvoossa joskus 20 vuotta sitten. Läpiajo.
        Onko siellä sattunut jotain vakavaa, kun kysyt?

• Anonyymi
        UUSI

Olisin ajanut poliisilaitoksen pihaan. Onko laillista seurata muita tiellä liikkujia ja heidän ajotapaansa?

• Anonyymi
      UUSI

Keskellä kaupunkia aamulla varhain poliisit pysäyttivät auton edestäni. Hetki aiemmein meitä tuli risteyksessä vastaan vaalea auto, kun ajoimme noin kilometrin, oli pysäkillä poliisit, pysäytysmerkki, ja tietenkin minä siirryn ajpradan oikaan reunaan, mutta näyttivät että mene van, ja perässäni ajava auto ohjattiin sivuun.

Eivät poliisi aina liiku liikkumisen takia, vaan tarkkailevat autojen rekkareita ja muuta toimintaa.
      Maksamattomat vakuutukset ja verot ovat usein pysäyttämisen syy.
      Rekkari numero on kuin kuitti tai todistus, että ajoneuvosta
      on joitain maksuja maksamatta.

Oletko maksanut ajoneuvoverot jms.?

• Anonyymi
        UUSI

olen edelleen liikenteessä, nyt poikkesin kahville, aurinko paistaa ja sulamisvesiä on tiellä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      3776
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      86
      1689
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      28
      1442
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      164
      1327
    5. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      23
      1108
    6. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      1081
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      92
      1038
    8. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      1031
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      124
      979
    10. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      809
    Aihe