Maaliskuun sähkönkulutus on ollut vanhassa rintamamiestalossa 29 päivään mennessä 310 kwh mutta sähkön keskihinta yli 8 snt/kwh.
Kalliita hintapiikkejä on silloin tällöin ollut muutamana tuntina vuorokaudesta mutta kalliin hinnan aikana on nypitty kaikki sähkölaitteet pois pistokkeista, vain jääkaapissa on ollut virta.
Polttopuitakin olen pilkkonut 2,2 kw tehoisella pilkkojalla vain silloin kun sähkön hinta on ollut 1 snt/ kwh tai alle.
Miten vitussa Fortum saa tehtyä sähkölaskuun rätingin, että sähkön keskihinta vuorokaudessa on yli 8 snt/kwh.
Kertokaa viisaat, itse en saa hevonvitun selvää Fortumin nörttien laatimasta appista.
Mitä vittua
36
412
Vastaukset
- Anonyymi
Ja vielä, eikö ole olemassa edullista pistokkeella varustettua aurinkokenno häkkyrää josta saisi virtaa 2,2 kw sähkömoottoriin?
- Anonyymi
Aggregaatti
- Anonyymi
No totta helkkarissa Fortumin kassaa on saatava täytettyä kun Tytti Tuppurainen kävi viime hallituskaudella neuvottelemassa diilin saksalaisten kanssa Uniperistä, joka tuli maksamaan Fortumille 6mrd. Tytti meni sinne takki auki neljän muun neuvottelijan kanssa kun vastassa oli 17 saksalaista. Ei hyvää päivää miten alkeellista toimintaa voi olla. Marin halusi jatkaa biletystä kesälomalla ja ohjeisti hommaa tekstareilla.
- Anonyymi
Perustuslakiin pitäisi kirjata kielto poliitikoille liiketoimintaan osallistumisesta veronmaksajien rahoilla. Tässä asiassa suutari pysyköön lestissään.
- Anonyymi
Maailman kunnianhimoisin ilmastopolitiikka maksaa!
- Anonyymi
Miten joku viitsii uikuttaa muutaman kympin sähkölaskusta?
- Anonyymi
No niitä muutaman kympin sähkölaskuja kun kertyy vaikkapa 20 vuoden aikana niin se on iso summa.
Voisitko lahjoittaa minulla 30 euroa. Ei ole iso summa joten kyllä luulisi että voit lahjoittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niitä muutaman kympin sähkölaskuja kun kertyy vaikkapa 20 vuoden aikana niin se on iso summa.
Voisitko lahjoittaa minulla 30 euroa. Ei ole iso summa joten kyllä luulisi että voit lahjoittaa.En anna rahaa kerjäläisille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko lahjoittaa minulla 30 euroa. Ei ole iso summa joten kyllä luulisi että voit lahjoittaa.Uikuti uikuti 😂🔌💡⚡
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko lahjoittaa minulla 30 euroa. Ei ole iso summa joten kyllä luulisi että voit lahjoittaa.20 eur/kk * 12 kk/v. * 20 v. = 4800 eur
Ei ole iso raha! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En anna rahaa kerjäläisille
Niin kun olet köyhä vinkuja joka nipottaa pikkurahastakin.
- Anonyymi
Kaikenlaisia penninvenyttäjiä ja vinkujia sitä onkin olemassa
- Anonyymi
Niinpä ja kiroilua 😡
- Anonyymi
"Miten joku viitsii uikuttaa muutaman kympin sähkölaskusta?"
Haista sinä vittu! Totta kai sähkölasku on pieni koska sähkö on kallista koska sähkön hinnoittelu pelureiden hallinnassa.
Jos sinun talo lämpiää sähköllä tuskin lauhanakaan talvena selviät talvikuukausina 350 kwh/kk kulutuksella?
Kyllä syksyllä pitää olla liiteri täynnä kuivaa polttopuuta ja uunit kunnossa ennen kuin pelureiden kanssa uskaltaa talvelle lähteä.- Anonyymi
En säästele sähköä, mulla on maaliskuun kulutus 1197 kwh ja se on ihan ok lukema, hieman pienempi kuin vuosi sitten
- AnonyymiUUSI
"Keventäjien avulla olen saanut syömiseen säännöllisyyttä. Syön useampia, pienempiä annoksia päivän mittaan, ja olen opetellut syömään myös aamupalaa."
Marko
17 kg
- Anonyymi
Sähköpelureiden peli nostaa myös polttopuun hintaa, kaikilla ei ole omaa metsää.
- Anonyymi
Ja vaikka metsää olisi niin kuka ne polttopuut metsästä liiteriin vuohkaa kun metsätilallisten kunto huononee?
Eikö nyt ole tarkoituskin hoitaa vanhukset mökkeihinsä niin pitkään kuin henki pihisee?
Tänään ihmiset osaavat hinnoitella työnsä ja sitä paitsi näyttää meille vanhoille kääkille avun antaminen olla melkoisen vastenmielistä.- Anonyymi
Ei kai kukaan kaltaistasi moukkaa viitsi auttaa.
- Anonyymi
Niinpä ja kiroilua 😡
Käytän tuusniemeläisen tubettajan kieltä joka on Googlen ja Yle:n hyväksymää.- Anonyymi
Ketä kiinnostaa, ei edes kiviä.
- Anonyymi
Tuokin uhittelija on sitten ihmisten ilmoille mentyään kuin huopasyylinki.
- Anonyymi
Jep, aloittaja pystyy uhoamaan pelkästään ruudun takaa.
- Anonyymi
Minulle ei selvinnyt puhuitko tuossa Fortumin siirrosta aiheutuvasta laskusta, vai Fortumin energiasta syntyneestä laskusta?
Jos siirtoyhtiösi on Fortum niin, ainakin minulla, siirrosta laskutettavat hinnat on tuolloin olleet:
Siirto: 5,26 cnt/kWh (sis. ALV 25,5%)
Vero: 2,82752 cnt/kWh (sis. ALV 25,5%)
Perusmaksun: 99,033 cnt/Vuorokausi (sis. ALV 25,5%)
Eli jos kulutuksesi on ollut 29 päivään mennessä 310 kWh, niin pelkästä siirrosta Fortum laskuttaa tuolta ajalta 310 x (5,26+2,82752) + 29 x 99,033 = 53,79€.
Ja sitten varsinainen energia samalta ajalta:
29 päivään mennessä maaliskuun keskihinta on ollut 6,00 cnt/kWh, mikä muodostuu pörssi sähkön hinnasta tuolta ajalta (5,61cnt/kWh) + energian myyjän provisiosta (0,39cnt/kWh) tuo provisio on itselläni oleva hinta, mikä voi olla eri sähkön toimittajilla, lisäksi tuohon voi tulla lisäksi myös perusmaksukin, mikä itselläni on 0 €/kk:ssa.
Eli maaliskuun pelkän energian hinnaksi noilla spekseillä tulisi 310 x 6 = 18,6 €
Ja kaikki yhteensä ed. tiedoilla 53,79 + 18,60 = 72,39 € millä yksikköhinnaksi tulee 7239 / 310= 23,35 cnt/kWh- Anonyymi
Kyse on Fortumin perimästä pörssisähkön hinnasta.
Sähkönsiirron hoitaa Iisalmen seudulla Savon Voima Mafia.
Sähkönsiirron hintaa savonvoimalaiset eivät osaa laskea yhdelle kokonaiselle kuukaudelle vaan viimeisinkin siirtolasku on päivätty ajalle 21.2.2025-20.3.2025.
Sähkön kulutus tuolta ajalta oli 332 kwh ja siirtolaskun suuruus 61 euroa.
Eli yksi kilowattitunti sähkönsiirtoa maksoi 61÷332=18,37 snt.
- Anonyymi
"Ketä kiinnostaa, ei edes kiviä."
Ei varmasti sinua kiinnosta koska Kela maksaa sinun kaukolämmön.
Kuitenkin pörssisähkön heiluvilla hinnoilla yritetään ohjata puheissa sähkönkuluttajia säästämään sähköä silloin kun sähköntuotanto on pientä.
Mutta kuitenkin yhä useampi tekee kiinteähintaisen määräaikaisen sähkösopimuksen eikä välitä hevonvittua seisooko tuulivoimalan siivet ja onko aurinko pilvessä.
Ja miksi tekee?- Anonyymi
Ei maksa Kela, ihan omasta palkastani maksan sähkölaskun. Eikä taloni ole kaukolämmössä, vaan lämmitys hoituu ilmavesilämpöpumpulla.
- Anonyymi
Itselläni oli viime talvena kuuden kuukauden kiinteähintainen 10,99 snt sähkösopimus.
Säästettiin kyllä sähköä mutta pörssisähkön hintaa ei kytätty.
Mutta kun huomasi nettilehtien sivulla sähkönhinnan olevan huipussaan niin totta kai silloin kannatti napsauttaa sähkösaunassa kiuas ja lämmöt päälle.
Silloinhan sitä suurin säästö syntyi.
Toisaalta vitutti pilkkoa kevät tuulessa polttopuita kun pörssisähkön hinta oli 0,0125 cnt/kwh.
Semmoisina päivinä menin metsään kaatamaan puita. - Anonyymi
Ihmeellistä kaksinaamaista peliä sähköntuottajien myyntiorganisaatioilla.
Mainostetaan tekemään kiinteähintaisia määräaikaisia sähkösopimuksia, silloin sähkön kuluttaja saa olla höllättää turvallisin mielin koska tuulet, eivätkä pelurit heiluta sähkönhintaa vaan voi kuluttaa hyvillä mielin sähköä silloin kun sähköä tarvitsee.- Anonyymi
Elämä on valintoja. Joku ottaa pörssisähköliittymän, toinen kiinteähintaisen.
Pörssisähkö lienee pitkässä juoksussa himpun halvempi, mutta koska en viitsi vahdata sähkön hintaa, niin oma valintani on kiinteähintainen.
- Anonyymi
Aina kun kysyy ihmisiltä minkälainen sähkösopimus teillä on niin vastaus on tämä.
"Noo, meillä on semmoinen määräaikainen mitä lie 6-7 sentin soppari." - Anonyymi
Aloittaja on mennyt jo sekaisin sähköhinnasta. Kannattaisi varata aika psykiatrille.
- Anonyymi
Aloittajalla ei ole mitään ongelmaa sähkönhinnassa niin pitkään kuin jaksaa puita kantaa ja sähkön kulutusta pienentää.
Aina voi vähentää myös kauppaostoksia ja asua vain tuvassa.
Uunin päällä vesikin lämpiää ja mitä sillä pakastimellakaan tekee kun pystyy säilömään purkkeihin ja kuivattamaan
Mutta sitten kun ei enää pysty säästämään kuluissa elämä muuttuu vaikeaksi.
Kaikki lehtien tilaukset olen jo lopettanut ja jos jotakin tarvekalua tarvitsen niin tilaan Temusta.
Rakennustarvikkeetkin tilaan netistä niin ei tarvitse Iisalmen kauppiaita vaivata.
Ahneus ja itsekkyys on tätä aikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajalla ei ole mitään ongelmaa sähkönhinnassa niin pitkään kuin jaksaa puita kantaa ja sähkön kulutusta pienentää.
Uunin päällä vesikin lämpiää ja mitä sillä pakastimellakaan tekee kun pystyy säilömään purkkeihin ja kuivattamaan
Kaikki lehtien tilaukset olen jo lopettanut ja jos jotakin tarvekalua tarvitsen niin tilaan Temusta.
Rakennustarvikkeetkin tilaan netistä niin ei tarvitse Iisalmen kauppiaita vaivata.
Ahneus ja itsekkyys on tätä aikaa.Sulla on varmasti halkokäyttöinen internetliittymäkin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahneus ja itsekkyys on tätä aikaa.Temusta tilaaminen vasta iteekästä ja vastuutonta onkin. Hyi hitto!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232558- 1351964
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151291Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631286En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771141HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio271133Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351122Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451089- 961053
Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841048