Siis aito vai kirjo, se on elämääkin tärkeämpi asia, kuinka monta viikkoa mahtanee olla pääpuheenaihe.
Rakkaat on saanut lohta tai kirjoa maistaa ainoastaan ravintolassa, tai kotonaan paistinpannun kautta.
Jopa Tyttö2010Neitinen99,9Kotikokki meni täräyttämään että ei ole koskaan savustanut pitää sitä jopa epäterveellisenä viitaten kaiken maailman tutkimuksiin ja muuhun tuubaan mitä netistä imuroinut.
Yksikään ei ole koskaan loimuttanut lohta.
Käsittämättömän hupaisaa, että tuollaiset uusavuttomat täystumpelot jauhavat pilkkua aito tai kirjo.
> § <
Hauskan hupaisaa tämä lohivänkä.
10
133
Vastaukset
- Anonyymi
Yksikään rakas ei ole elämänsä aikana ostanut kauppahallista, kalakauppiaalta tai torilta isoa kokonaista lohta.
Ei ole koskaan fileoinut lohta ja järjestänyt ruodottomaksi.
Ei ole koskaan maustanut lohta ja laittanut yön yli jääkaappiin odottamaan seuraavan päivän valmistusta.
Mutta .... mutta ovat erittäin tietoisia mitä lohi maksaa tarjouksessa tai ilman marketissa ...... vaan ei tiedä mitä torilla.
Kaiken lisäksi kasvattavat kakaroitaan markettiasiakkaiksi ja ravintola-asiakkaiksi, ei siis omatoimisiksi edes keittiössä.
Voiko uusavuttomuus olla vielä tuotakin tumpelompaa?- Anonyymi
Minäkin tiedän mitä norjalainen noin 2-4 kg kokoinen merilohi maksaa cittarissa, se maksaa täällä useassa paikassa 9.9 euroa kilo, toisin ostin syksyllä merilohta 8,90 kilo... tuossa marraskuussa, ostin kaksi ne maksoi noin 30 euroa kipale, nekin oli norskeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin tiedän mitä norjalainen noin 2-4 kg kokoinen merilohi maksaa cittarissa, se maksaa täällä useassa paikassa 9.9 euroa kilo, toisin ostin syksyllä merilohta 8,90 kilo... tuossa marraskuussa, ostin kaksi ne maksoi noin 30 euroa kipale, nekin oli norskeja.
Selvä särki, sano Boniitto Pasanen.
- Anonyymi
Joutuu sydänvikaisia porsaita valistamaan kuin pikkulapsia, jotka kehuskelee sairauksillaan ja lääkkeiden hinnoilla. On siinä kehuskelun aiheet!
Jokainen tietää ettei palanut ruoka ole hyväksi. Minä tiesin sen viimeistään silloin kun faija siihen kuoli.
Lainaus:
"Ruoan lämpökäsittelyn tai paistamisen tuloksena syntyviä karsinogeeneja on paljon muun muassa palaneessa tai paistetussa ruoassa. Paistaminen aiheuttaa monenlaisia termisiä reaktioita, joista erityisesti epätäydellinen palaminen tuottaa karsinogeeneja.
Kärventäminen, aivan kuten tupakan poltto, tuottaa tyydyttymättömiä yhdisteitä, jotka ovat karsinogeenisia yllä mainitun mekanismin mukaan. Lihaa, kalaa ja makkaroita paistettaessa ja varsinkin hiillostettaessa syntyy mutageenisia heterosyklisiä amiineja ja polyaromaattisia hiilivetyjä"
Tämähän sitten ei tarkoita sitä etteikö voisi hiiligrillailla silloin tällöin, vaan se tarkoittaa että grilliruoka, voissa paistettu läski ja savukala ei voi olla ruokavaliossa pääosissa ilman terveysongelmia.
On varsin surkuhupaisaa että läskipossottelemalla itsensä sairaseläkkeelle hommannut monisairas punkero edelleen vähättelee terveiden elämäntapojen ja ravinnon merkitystä terveydelle. Aivan silkkaa tyhmyyttä ja itsepetosta.
2010- Anonyymi
PS: Meillä syödään itse kasvatettua ja itse pyydystettyä, itse perattua ja itse valmistettua kalaa.
Se on aika kaukana uusavuttomuudesta.
2010 - Anonyymi
Kuka on kirjoittanut jotain ruoan polttamisesta hyvä liekkigrillaaja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PS: Meillä syödään itse kasvatettua ja itse pyydystettyä, itse perattua ja itse valmistettua kalaa.
2010Kuka on ja missä kirjoittanut ..... pääosissa ......savukala ei voi olla ruokavaliossa pääosissa.
Juuri tuon kaltaisen vääristelyn johdosta sulle on sanonu kax exää vex vex vaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2010Uusavutonta on sun menneisyytes kertomasi mukaan exiesi hoitaen KAIKKI keittiäasiat sun vain laskien kaloreita ja ravintoarvoja ..... sitten ryhdyit thaimaassa kaikesta kaikkitietäväksi ja kaiken osaavaksi.
Joo lampikalaa vallan kasvatat ja pyydystät, vaan et verestä ja valmistatkin vallan niitä, hienoa, todella kätevää.
Meillä MeillÄ MeillääÄÄÄÄÄ MinÄ MinääÄÄÄÄÄÄ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusavutonta on sun menneisyytes kertomasi mukaan exiesi hoitaen KAIKKI keittiäasiat sun vain laskien kaloreita ja ravintoarvoja ..... sitten ryhdyit thaimaassa kaikesta kaikkitietäväksi ja kaiken osaavaksi.
Joo lampikalaa vallan kasvatat ja pyydystät, vaan et verestä ja valmistatkin vallan niitä, hienoa, todella kätevää.
Meillä MeillÄ MeillääÄÄÄÄÄ MinÄ MinääÄÄÄÄÄÄPasanen on melkoinen verestäjä. Verestää muistojaankin niin että ne menee jokaisella kerrontakerralla uusiksi. Vai ei se Pasanen tiedä savustuksenkaan haitoista mitään?
Olet tunkemassa sitä savuasi joka paikkaan.
Kerroit että jopa sen Hua Hinin 12 tunnin puuronkeittäjän puuroon tuli mukavasti savuaromia. Mistähän se mahtoi se savuaromi sinne kattilaan keittäessä oikein sukeltaa ja päästä, kun kaasullahan siellä kattilat lämmitellään ja keitot keitellään, eikä suinkaan nuotiolla eikä hiilillä? Kerro minulle mistä se savu menee sinne puurokattilaan?
Tänä vuonna tuli voimaan että EU:ssa on kielletty savuarominkin lisääminen elintarvikkeisiin, koska siihen liitetään kohonneen syöpäriskin vaara.
Savuaromit valmistetaan puhdistetusta savusta. Savuaromien käyttöä on pidetty terveyden kannalta turvallisempana kuin savustusprosessia.
Savustettaessa ruokaan kertyy polysyklisiä aromaattisia hiilivetyjä, lyhyesti PAH-yhdisteitä. Niistä monet ovat varmasti mutageenisia ja karsinogeenisia. Ne toisin sanoen aiheuttavat syöpää.
https://suomenterveysravinto.fi/blogi/savustetussa-ruoassa-ja-savuaromeissa-on-syopaa-aiheuttavia-yhdisteita/
Savuhaitat ovat olleet tiedossa satoja vuosia. Savonlinnan linnan asukkaiden keskimääräinen elinikä jäi 35 vuoden paikkeille, kun valaisuun ja lämmitykseen käytetty puun ja päreiden polttaminen piti linnan sisäilmaa jatkuvassa savussa.
- Anonyymi
Pasanen kertoi että Hua Hinin 12 tunnin puuronkeittäjän puuroon tuli mukavasti savun makua. Mistä se savuaromi sinne kattilaan keittäessä oikein meni, kun kaasullahan siellä kattilat lämmitellään ja keitot keitellään, eikä suinkaan nuotiolla eikä hiilillä?
Kerro heti mistä se savu menee sinne puurokattilaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821289Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021078Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611050Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12999Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ161978Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103953Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68866Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119781Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121724- 77715