Olen 29v mies ja alanko olemaan liian vanha vklp juhlimiseen?
Sen jälkeen tuntuu aina alkuviikko tahmealta ja vähän saamaton olo jos humalan juonut viikonloppuna, olin kuitenkin kk juomatta mutta olo alkoi tuntua kireältä, vaikka niin ehkutetaan kuinka hyvä olo siittä tulee.
Vaikka saihan siinä paljon kaikkea aikaan ja tuntui että energiaa on.
Olen juonut lähes nuoruudesta viikonloppuisin, nyt vähemmän.
Viime perjantaina kyllä alkoi tekeä alkoa hyvin mieli että meni se perjantai hyvin juodessa vaikka mietein että ei jaksaisi, koska sitten taas tahmea olo monta päivää.
Ehkä pitäneen koittaa ottaa rennommin ja taas vaikka kk ilman ja jos juo niin ottaa vähemmän vain mietoja.
Keskustelua alkoholista
23
159
Vastaukset
- Anonyymi
Jaan täysin kokemuksesi. Olen välillä kyllä vetänyt enempiki viikossa sitä kaljaa, mutta kyllä samat tuntemukset. Väkeviä en käytä koskaan. Kaljaa tekee kyllä monesti mieli, yleensä sitä sit menee paljon, ja juodessa menee se päivä tai toinen ihan kivasti, mutta kyllä se tympeä olo sen jälkeen aina on luvassa ja sitten on mielessä taukoa pidellä siitä oluesta. Olen 28mies.
- Anonyymi
Tarvis vaan ostaa se 8 kaljaa jääkaappiin ja juoda ne illan aikana ja sitten nukkumaan, tuskin tulee siittä ihmeempiä oloja seuraavana päivänä, totutella siihen.
- Anonyymi
No joo, joillain toimii, joillain ei. 8 on aika kohtalainen vielä, mutta usein ne alkaa lisääntymään siitä, jos meinaat sen päivittäin juoda. Silloin ne illan määrät tuppaa siitä kaheksasta lisääntymään. Muuten 8-13 olutta on ihan kiva ilta, jos lähinnä kotona juodaan rauhassa sitä kaljaa, mutta siitäkin tulee jonkinlainen krapula joskus, vähintään kuiva olo tulee.
- Anonyymi
Ap kertoi olleensa kuukauden ilman alkoholia jossain vaiheessa.
Kuukausi on hyvinvointiin vaikuttaakseen aika lyhyt aika. Mitä enemmän aikaa kuluu juomatta, sen paremmalta vointi alkaa ajan myötä tuntua.
Mutta siihen voi mennä, herkästi meneekin, useita kuukausia, ennen kuin huomaa, mikä kaikki muuttuu paremmaksi. Voi mennä vuosikin tai yli.
Raittiuden pidentyessä suurin vaikutus on yleensä psyykkiseen vointiin, eikä se käy koskaan hetkessä, vaan vaatii aikaa.
Jos ei kerralla onnistu olemaan ilman kuin vaikka kuukauden, sekin on hyvä, tauko tekee aina hyvää, on sitten lyhyempi tai pitempi. Myös silloin vaikka juominen tapahtuisikin vain viikonloppuisin, eikä olisi jatkuvaa. - Anonyymi
Kuukauden tauko tekee hyvää aivoille ja ihan kaikkinaisesti, ja useamman kuukauden tauko kohentaa oloa vielä paremmin. Ennen tuli juotua paljonkin, mutta juomattomat kuukaudet toi kyllä energiaa elämään. Otan nykyään harvemmin, enkä silloinkaan ihan järjettömästi. Kalja on kyllä kiltimpi, kun väkevät.
- Anonyymi
Itsekin otan nykyään vain olutta, jos otan jotain, ei enää mitään vahvempia.
Mulla on joitain kavereita myös, jotka juovat ottaessaan enää vain olutta.
Ehkä se viinakiintiö tulee vuosien varrella täyteen, ei enää edes jaksa, kun ikää tulee.
- Anonyymi
Taitaa kyllä sen viinan kanssa tulla se kiintiö täyteen aika äkkiä ja nuorena. Viimeistään kolmekymppisenä. Kalja sitten on sentään ihan hyvää, ja sitä meneekin välillä ihan kunnolla. Mutta siinäkin on rajansa kaikella, ei pidä oloa heikentää edes sillä oluella. Krapula tulee liiasta, ja se kertoo, että elimistö ei tykännyt. Alkoholismia ei pidä hommata itselleen, se on hankala tauti, kun se tulee, ja se ei ole helppo tauti.
- Anonyymi
Kyllähän sitä pidempäänkin kuin kk olisi juomatta, jos pinna tai olo ei olisi huono/kireähkö, taitaa tosiaan elimistöltä mennä aikaa tottua siihen nolla linjaan pidempään.
Kerran ennenkin olin nuorempana kk selvin ja olo oli mahtava silloin, nyt tuota ei tullut, ehkä pilkahduksia tuli siitä hyvästä olosta.
Viinan kanssa koitan varoa, joskus jatkunu ihan lauantain aamupäivään yksin ollessa juominen baarin jälkeen, kun ei oikeen ymmärrä että nukkumaankin pitäisi mennä.- Anonyymi
Pinnan kireyteen pystyy löytämään muitakin " hoitokeinoja " kuin alkoholi.
Alkoholikaan ei yleensä auta kuin ehkä humalan ajaksi, se on huono lääke.
- Anonyymi
Alkoholi on todella huono lääke mihinkään, ehkä siinä auttaa loiventamaan olotilaa, jos tullut juotua reilummin ja/tai pidempään.
- Anonyymi
Ensimmäiset merkit että alko on vaikuttanut hermosysteemiin kun alkaa olemaan tahdottomuutta ja tahmeutta juomisen jälkeen , ja jos jatkat niin aina vaan pahenee joten jos jatkat niin tulee vaihe että on jo otettava ryyppy siihen tahmeuteen, ja sitten onkin viina voittanut ihmisen.
En ole koskaan käsittänyt sitä että juominen olisi juhlimista , mitä juhlaa siinä on kun aivot sumenee , mielestäni se on kaukana juhlimisesta.
Ja että tehdään työtä viikot että saa olla vaikutuksen alla pyhän ajat
Se ottaa muutaman viikon päästä eroon ajatuksesta että pitäisi saada viinaa .kun sen kestää niin varmana tukee hyvä olio ja keho alkaa tottumaan siihen ettei maksan ja haiman tarvitse mennä ylikierroksilla enää , kun oikein ajattelee niin kuka arvostaa ihmistä joka pyhän ajat juo, koska sillä on sentäön aina seurauksensa
Joten yritä päästä eroon siitä, että sitten kun olet vanhempi saat voida hyvin. - Anonyymi
Olen juonut jo pidempään kaljaa sen 8-16tölkkiä, eikä se tuo muuta, kun rentouttaa olotilaa vähän iltapäivällä, sekä loppu iltana. Ei mitään sen enempää.
- Anonyymi
Olen ihan varma, että kyllä se tuo. Se tuo ainakin ahdistusta, kenties itsesyytöksiä, ns. morkkista. Rehellinen ihminen pystyy sen myöntämään.
- Anonyymi
No joo. Kaikki on suhteellista. Hieman lihavana saatan juoda paljonkin illalla. 20 plus miinus jotain olutta menee kyllä.
- Anonyymi
Se vaihe tulee melko nopeasti, että se kalja ei enää tunnu missään, ei tuo mitään fiiliksiä, vaan pitää ainoastaan sen krapulan, ahistuksen, vitutuksen ym. paskat olot loitommalla. Ja muukaan elämä ei tunnu miltään. Johtuu alkoholin vaikutuksesta aivokemiaan.
- Anonyymi
Itse tykkään kaljasta. Se vaan on niin törkeen hyvää. Eikä siitä tule kovaan känniin kovin nopeesti. En kyllä koskaan kyllästy siihen.
- Anonyymi
Tarpeeksi kauan kun juopottelee, niin ei kaljaan välttämättä kyllästy, mutta omaan elämäntyyliin ja juomiseen kyllä kyllästyy ajan mittaan.
- Anonyymi
Näitä alkoholisteja on nähtävillä täällä taas kevään tullen. Näitä nähdessä luulen, ettei he nyt kyllä kovin onnellisia ole ainakaan.
- Anonyymi
Se muuttuu alkoholismiksi viimeistään siinä vaiheessa, kun se krapulan korjaus on tärkeintä.
- Anonyymi
Eikös se alkoholin tarkotus ole lopulta se sammuminen, siinä välissä jotain pölinää ym., ja sitten lopuks sammutaan aina.
- AnonyymiUUSI
Kaljaa on kyllä helppo juoda paljon. Se tietämys nyt varmaan helpottaa oloa, ettei se kalja nyt äkkiä niitä pahimpia ongelmia aiheuta, siis ihan ensi vuosikymmenillä. On sitten eri asia, jos läträtään viinaa tavan kanssa.
- AnonyymiUUSI
Miksi aina kuvitellaan, ettei kalja ole niin paha kuin viina, tms. ?
Jotkut jopa sanovat, että eihän toinen nyt alkoholisti voi olla, kun se juo vaan kaljaa.
Kaljassa on ihan yhtä lailla alkoholia kuin viinassakin, viina on vain vahvempaa.
Ja enemmän se on juovasta ihmisestä kiinni, miten ja mistä niitä ongelmia tulee, ja millä aikataululla, kuin vain juoman vahvuudesta.
- AnonyymiUUSI
Kyllä minäkim aika usein juhlin vkonloppuna ja olen yli 40v. Olen sinkku ja menen baariin olemaan sosiaalinen. Jos olisi parisuhde , ei tarvisi ehkä käydä pubissa. Kotona otan joskus viikonloppuisin olutta. Sen verran et tulee hiprakka. Viimeksi riitti 3 pientä olutta. Viinaa en juurikaan juo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1222396- 1341895
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631236Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1051216En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771101Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311070Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451049Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉831009HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio241006Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56942