Tuossa pieni haaste 2010, laita paremmaksi jos mitenkään pysyt.. Ostin omronin verenpaine mittari, markkinoiden paras, 2600 bahtia... https://ibb.co/3gMT0Hr
By NumBall
Laitahan 2010 paremmaksi jos pysyt.
12
79
Vastaukset
- Anonyymi
Varmuudella ei kykene Tyttö tuohon, mutta sulla varsin korkea lepopulssi, muulla 60 hujakoilla, joskus hieman allekin.
> § <- Anonyymi
Mittasin omani 120 / 70 / 65 tällä hetkellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mittasin omani 120 / 70 / 65 tällä hetkellä.
Ei se ole lepopulssi se on 50-70 välein öisin tuossa on extroja noin 15kpl minuutissa. eli sydän pumpaa joka kolmannen extrana, noin suunnilleen,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole lepopulssi se on 50-70 välein öisin tuossa on extroja noin 15kpl minuutissa. eli sydän pumpaa joka kolmannen extrana, noin suunnilleen,
Jep, en ymmärrä noita sydänasioita kovinkaan tarkkaan, itselläni vain hieman paksuuntunut läppä työhistoriani takia ja kun ei tullut aikanaan kannettua huolta hieman liian korkeasta verenpaineesta, jolloin läppä voimistui eli paksuuntui tehdessään työtä enemmän kuin normaalisti tarpeen.
Ei silti mitään ongelmia eikä tuntemuksia ollut koskaan.
Tyttö2010 potee varmasti korkeaa verenpainetta, ei tuollaista hermoheikon elämää kukaan voi elää paineet hallinnassa.
> § < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on siis krooninen flimmeri kaiken muun lisäksi? Ja kehuskelet sairaan alhaisella verenpaineella? Huhhei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, en ymmärrä noita sydänasioita kovinkaan tarkkaan, itselläni vain hieman paksuuntunut läppä työhistoriani takia ja kun ei tullut aikanaan kannettua huolta hieman liian korkeasta verenpaineesta, jolloin läppä voimistui eli paksuuntui tehdessään työtä enemmän kuin normaalisti tarpeen.
Ei silti mitään ongelmia eikä tuntemuksia ollut koskaan.
Tyttö2010 potee varmasti korkeaa verenpainetta, ei tuollaista hermoheikon elämää kukaan voi elää paineet hallinnassa.
> § <Olen joutunut perehtymään tähän sydän ongelmaan aika perusteellisesti, kun nämä thaimaan lasaretit kusettavat dollarinkuvat silmissään, jos et tiedä mitään, silloin on helppo kusettaa, mulla oli ne sepelvaltimoiden kolme pääsuonta supistelivat ihan itsekseen, kyllä se on osa sepelvaltimotautia, tosin verraten harvinainen osa siitä. Se korjattiin vaan niin kaikki ne kolme suonta laitetiin pallo sinne valtimoon ja sitten niitä väkisin laajennettiin noin 4-5mm sisähalkaisijaltaan, ja sitten sinne kokomatkalle asennettiin vielä stentit, eli sellainen 5 ulkomittainen titaaniverkko joka pitää suonet auki.
Läppävioista tiedän aika vähän, kerroin jo aikaisemmin viimeisestä osasta jaksosta noin 35 vuotiaasta selvästi urheilullisesta tyypistä, heillä oli tuo sama ongelma, eli läppä tai läpät oli paksuuntuneet, eikä en enää kunnolla hoitaneet tehtäväänsä, pojat oli huolissaan että ei pääse treenaamaan, olin sairaalassa vain yhden päivä, näistä toinen oli ollut jo viikon, toinen kaksi, en tiedä miten tilanne ratkaistiin... toinen vielä pelkäsi kovasta, pelkää varjoaine kuvausta, että toimenpiteeseen mentiin bentso tiputuksessa.
Ainakin toiselle suunniteltiin läpän vaihtamista... en tuossa tilassa ainakaan kovin äänekkäästi sitä että ei pääse salille... olisin varmasti onnellinen että olen hengissä.
Kävin tänään kävelemässä tuolainen parikilsaa, mulla on xiaomin älykello siinä on so2 ja pulssi siinä minun keskimääräinen hapetus on 97% ja lepopulssi 62. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen joutunut perehtymään tähän sydän ongelmaan aika perusteellisesti, kun nämä thaimaan lasaretit kusettavat dollarinkuvat silmissään, jos et tiedä mitään, silloin on helppo kusettaa, mulla oli ne sepelvaltimoiden kolme pääsuonta supistelivat ihan itsekseen, kyllä se on osa sepelvaltimotautia, tosin verraten harvinainen osa siitä. Se korjattiin vaan niin kaikki ne kolme suonta laitetiin pallo sinne valtimoon ja sitten niitä väkisin laajennettiin noin 4-5mm sisähalkaisijaltaan, ja sitten sinne kokomatkalle asennettiin vielä stentit, eli sellainen 5 ulkomittainen titaaniverkko joka pitää suonet auki.
Läppävioista tiedän aika vähän, kerroin jo aikaisemmin viimeisestä osasta jaksosta noin 35 vuotiaasta selvästi urheilullisesta tyypistä, heillä oli tuo sama ongelma, eli läppä tai läpät oli paksuuntuneet, eikä en enää kunnolla hoitaneet tehtäväänsä, pojat oli huolissaan että ei pääse treenaamaan, olin sairaalassa vain yhden päivä, näistä toinen oli ollut jo viikon, toinen kaksi, en tiedä miten tilanne ratkaistiin... toinen vielä pelkäsi kovasta, pelkää varjoaine kuvausta, että toimenpiteeseen mentiin bentso tiputuksessa.
Ainakin toiselle suunniteltiin läpän vaihtamista... en tuossa tilassa ainakaan kovin äänekkäästi sitä että ei pääse salille... olisin varmasti onnellinen että olen hengissä.
Kävin tänään kävelemässä tuolainen parikilsaa, mulla on xiaomin älykello siinä on so2 ja pulssi siinä minun keskimääräinen hapetus on 97% ja lepopulssi 62.Nuo extrat on ns. lisälyöntejä, eli sydän lyö silleen sarjassa, 1 peruslyönti ja kaksi lisälyöntiä, tai 1 perus kolme lisälyöntiä tai 1 ja neljä lisälyöntiä, ne tuntuu pulssia mitatessa niin että sydämen lyönnit eivät ole tasaisia, eli yksi perus sitten kaksi, kolme tai neljä nopeaa lyöntiä, sitten pieni taukoa ja sitten se alkaa taas alusta. Mutta siinä on selvästi todettavissa perusrytmi..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo extrat on ns. lisälyöntejä, eli sydän lyö silleen sarjassa, 1 peruslyönti ja kaksi lisälyöntiä, tai 1 perus kolme lisälyöntiä tai 1 ja neljä lisälyöntiä, ne tuntuu pulssia mitatessa niin että sydämen lyönnit eivät ole tasaisia, eli yksi perus sitten kaksi, kolme tai neljä nopeaa lyöntiä, sitten pieni taukoa ja sitten se alkaa taas alusta. Mutta siinä on selvästi todettavissa perusrytmi..
Tuo rytmihäiriö on todella kaukana normaalista ja todella kaukana perusrytmistä ja kuten painelukemat osoittaa, veri ei kierrä miehessä. Sydämen normaalia rytmiä kutsutaan sinusrytmiksi. Sinussolmuke on sydämen yläosassa sijaitseva rytmikeskus, josta normaalisti syntyy käsky jokaiselle sydämen lyönnille. Siitä nimitys sinusrytmi.
Joudut varmuudella syömään verenohennuslääkkeitä tukosriskin vuoksi. Sydämentahdistaja on seuraava etappi, tai tuossa lähtee lakki ja sinusta tulee steikki.
Ymmärrän kyllä ongelmiesi vakavuuden ja kaikki nuo sairaudet, mutta millä ihmeen logiikalla sinä kerrot samassa lauseessa olevasi hyvässä kunnossa ja kerrot siinä sivussa että pumppu hakkaa ihan miten sattuu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo extrat on ns. lisälyöntejä, eli sydän lyö silleen sarjassa, 1 peruslyönti ja kaksi lisälyöntiä, tai 1 perus kolme lisälyöntiä tai 1 ja neljä lisälyöntiä, ne tuntuu pulssia mitatessa niin että sydämen lyönnit eivät ole tasaisia, eli yksi perus sitten kaksi, kolme tai neljä nopeaa lyöntiä, sitten pieni taukoa ja sitten se alkaa taas alusta. Mutta siinä on selvästi todettavissa perusrytmi..
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00082 tuossa kerrotaan asiasta tarkemmin.
- Anonyymi
Kattilakaiffari on täysin oikeassa. En kykene tuohon lähellekään, sillä minulla ei ole verisuonten tai sydämen sairauksia kuten Possokalla.
Egyptissä tutkijat mittasivat Possokan kanssa samat verenpainelukemat Tutankhamonilta viime viikolla. On otettava huomioon että Tutankhamon kuoli jo vuonna 1323 ennen ajanlaskumme alkua.
Sairaat lukemat.
Iäkkäämpien kohdalla verenpaineen yläarvo tulisi olla vähintään 110 ja ala-arvo vähintään 70 mmHg.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00300
Suosittelen ettet mene Meilahden etkä minkään muunkaan rakennukset rappusiin kompuroimaan noilla lukemilla. Pyörtyminen ja huimaaminen rappusissa on hengenvaarallista.
Ei ihme että äijällä ei ole väriä laisinkaan naamassa vaan näyttää 125 vuotiaalta ketjupolttajalta.
Minulla on ollut 40 vuotta samat paineet viiden pykälän tarkkuudella. 125/78 ja leposyke on noin 44. Alin mittaamani leposyke oli joskus 20 vuotta sitten aamutokkurassa 29.
Sekään ei ole enää terve lukema. Elimistö oli silloin painonsäätelyn vuoksi erikoisessa tilassa. En ole koskaan polttanut yhtäkään röökiä, varpajaissikareista savut vetänyt ja kokeillut pari kertaa kannabista. Ei vaikutusta.
Alhaisen leposykkeen ja suuren sydämen vuoksi en saa intervallissakaan sykettä yli 175:n. Hiihtäjillä esimerkiksi se on reilusti yli 200 useimmilla.
Norjalaisen maastohiihdon olympiavoittajan Öystein Pettersenin leposyke oli 18 kahden kuukauden ajan jostakin syystä. Ilmeisesti oli ylikunnossa. Huippu-urheilijoilla on monilla leposyke 30 tuntumassa.
Laskennallisesti kynnysarvot saadaan seuraavalla tavalla:
Maksimisyke on 205 – 1/2 x ikä. Vähennät siis puolet iästäsi pois 205:stä. Posson maksimisyke urheillessa on siis 173.
En suosittele kuitenkaan Possokalle intervalliharjoituksia, sillä tuossa rapakunnossa henki lähtee arviolta jo noin sykelukemassa 145.
2010- Anonyymi
Minua huvittaa nuo juttusi oikeasti, sinulla ei näytä olevan pienentäkään käsitystä tästäkään asiasta, alkaen porraskävelyt, ja googlaamaasi kaavoja jotka mielestäsi todistavat jotkin, tiedätkö reppana että suomessa 40% sairaalloisen lihavia, kadulla näkee narkkareita joka päivä kymmeniä, ja mt-kuntoitujia saman verran... tämä on sitä suomalaisen ihmiselämän realiteettia tänä päivänä
Tiedätkö että kävin noin 15 minuuttia kävelemässä, 2889 askelta, josta tuon reissun osuus oli kaksi kilsaa, hieman lepäsin kotona ja mittasin paineet, siellä on jonkin verran extroja, siksi pulssi on hieman korkea.
Joten teeppä sama perässä jää nimittäin tekemättä...
Et sinä mikään kuntoilu hullu ole muuten vain hullu... tämä on tullut todistettua jo monasti...
Kuten sanoin minulla on sepelvaltimoissa haavoja, ja on olennaista että verenpaineet ja pulssi pidetään niin alhaalla kuin mahdollista, yläpaine mielellään 100 ja ala paine 60...
Erityisesti minua ihmetyttää sinun käsityksesi sairaalaan rappusista, jos olisit kiinnostunut fyysisestä terveydestä tietäisit että rappujenkävely on erittäin hyvää kuntoliikuntaa, melkeinpa parasta mitä on... koska sinun pitää kantaa vartalosi paino noustessa, ja soita meilahden sydänosastolle ja kysy miten kotiutustesti tehdään siellä tai jonnekin muuhan hus alueen sydänosastolle, niitä on joka sairaalassa, koska potilaita on vääränään.
- Anonyymi
Kävitkö nopeilla pomppulennoilla hakemassa jos paateroilla maksoit? Kahdet vai kolmetkohan meillä on emäntä ostanut, ihan euroilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1212355- 1341885
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631236Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1051206En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771091Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311060Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451039HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio24996Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉81990Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56942