Mietinnässä em. osto, mutta muutama kysymys tuli mieleen. Haluaisin siis mieluummin itsestään latautuvan bensahybridin kuin ladattavan. Mutta jos ajaisi sillä ladattavalla vain enimmäkseen bensalla, niin onko siitä mitään teknistä haittaa autolle ? En millään haluaisi seistä jossain huoltoaseman pihalla odottamassa kun auto latautuu ja kun kerran pitäisi kaiken maailman sovelluksilla maksaakin (tosin voisin tietysti asennuttaa oman latausaseman autotalliin...) .
Eli siis itsestään latautuva hybridi olisi ehdottomasti parempi, mutta olisi kiva kuulla sellaisilla ajavien kokemuksia ? Miten on tarvinnut huoltaa ja onko jotain erityisiä vikoja löytynyt ?
Kiitos asiallisista kommenteista !
T. AutonVaihtaja
Toyota Rav4 osto ?
12
150
Vastaukset
- Anonyymi
RAV4 PHEV on kuten hännätön (ei ladattava) jos et sitä lataa. Sillä erolla että siinä voimaa enemmän ja hivenen aktiivisempi takasäkömoottorin ohjaus eli sen nelivero on kykenevämpi kuin ei-ladattavan.
Sitä kannattaisi silti latailla kotona jos siihen on mahdollisuus. - Anonyymi
Itsestään lataava autoa ei ole olemassakaan, se on vain mainosta joka on useissa maissa kielletty.
Ravin hinnalla saa parempia autoja.
Ladattavaa ei tarvitse koko aikaa latailla, eikä edes kannata ja akut kestää paremmin. Latadattavalla voi ajella ilman latailuakin, mutta miksi?- Anonyymi
Kiitos kommentista. Minulla on ollut käytettynä ostettu (ajettu 105000 km ostaessa) diesel XC60, jossa oli alusta asti vikoja. Nyt ajettu 150000 km ja viat eivät tunnu loppuvan . Ja kun katselin käytettyjä XC60:ä, niin kaikki oli hybridejä, joissa kattoluukku. Ja autoja tunteva kaverini sanoi, että juuri noissa Volvoissa on ollut koko ajan myös vikoja. Ja mitä tekee kattoluukulla Suomen talvessa tai muutenkaan ?
Ajattelin siis vaihtaa merkkiä ja Toyotallahan on hyvä maine, ainakin niillä vanhemmilla, näistä uusistahan ei tiedä.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kommentista. Minulla on ollut käytettynä ostettu (ajettu 105000 km ostaessa) diesel XC60, jossa oli alusta asti vikoja. Nyt ajettu 150000 km ja viat eivät tunnu loppuvan . Ja kun katselin käytettyjä XC60:ä, niin kaikki oli hybridejä, joissa kattoluukku. Ja autoja tunteva kaverini sanoi, että juuri noissa Volvoissa on ollut koko ajan myös vikoja. Ja mitä tekee kattoluukulla Suomen talvessa tai muutenkaan ?
Ajattelin siis vaihtaa merkkiä ja Toyotallahan on hyvä maine, ainakin niillä vanhemmilla, näistä uusistahan ei tiedä....Uudet Tojot ihan pa*koja.
Ei äänieristettä. Takaovet ei aukea kunnolla.
Hybridien ja lataushybridien akut ei kestä.
Hybridijärjestelmässä on kaapeleissa hapettumia ja se rikkoo koko hybridijärjestelmän.
Moottorit hajoo koska ei ole jatkuavassa käytössä. Aiheuttaa ennenaikaista rikkoutumista polttomoottorille. Toyotan infonäytöissä on paljon vikoja.
Jarrut ja vaihteristot reistalee RAV4 autoissa paljon. Ainakaan Toyotaa ei kannata ostaa koska lyhyt takuu 3v ja joku Relax turva ei korvaa mitään vikoja.
Osta BMW tai joku muu merkki. - Anonyymi
"Itsestään lataava autoa ei ole olemassakaan, se on vain mainosta joka on useissa maissa kielletty."
Noinhan sitä voi luulla jos ei ole kokemusta autoista yhtään. Minulla on ollut autoja jo -70-luvun malleista lähtien ja kaikki niistä on ladanneet ihan itse akkunsa ilman minkäänlaista tarvetta ulkopuoliselle lataukselle.
- Anonyymi
Toyota RAV4 consumer reports luotettavuus on tippunut kuin lehmän häntä älä osta.
https://www.reddit.com/r/rav4club/comments/zmbbtg/why_are_2023_rav_4_consumer_report_scores_so_low/ - Anonyymi
Tojota, kansan auto.
Ei tapani kansan auto.
Vaatimaton esitys
tuulipukukansalle. - Anonyymi
Luuletko saavasi tältä palstalta asiallista tietoa ?
- Anonyymi
Kiitos kysymästä, en näillä palstoilla yleensä vieraile, joten en tiedä tarkemmin. Vaikuttaa kyllä siltä, että joillakin kommentoijilla tässä keskustelussa on vain tarve saada sanottua jotain epäasiallista ja ylimielistä (mihinkähän perustuu ?) ja haukkua muita keskustelijoita. Ihmeelliset on huvit heillä, miksi tuhlata aikaa turhaan höpinään. Mutta kunpahan yritin.
Terveisin
AutonVaihtaja
- Anonyymi
"Itselataava!" Bensaa ei tojo tarvitsekaan kun itse itsensä lataa. Voi tätä ihmisten tyhmyyttä!
- Anonyymi
Niinpä - tyhmimmän näet suoraan peilistä. Autot ovat ladanneet itse akkunsa eli ovat olleet "itselataavia" jo monet vuosikymmenet eikä se ole poistanut koskaan bensiinin tarvetta - ei itse akkunsa lataavissa perinteisissä autoissa eikä itse akkunsa lataavissa hybrideissä.
- Anonyymi
Minä ostan kaljaa ja tölkeistä saamillani rahoilla ostan taas kaljaa ja jne. Näin tämä itselataus minulla menee, eikä rahaa kulu juuri lainkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.716167- 1335514
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4663412Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1091767Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3771271- 361213
- 671081
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46966Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110922Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52889