Oon yli 40v muija ja kärsinyt masennuksesta aina teini-iästä asti, on monia fyysisiä diagnooseja ja AD/HD, vaativa persoonallisuus ja kaksisuuntainen mielialahäiriö, jonka maniavaiheiden takia olen niin veloissani, etten pysty hoitamaan asioitani vaan kuittaaan velkaa velalla ja tätä en ole kehdannut kertoa terapiassa. Välillä on hyviä hetkiä ja jopa tuntuu että asiat voisi parantua. Mutta terapiasta, lääkityksistä ja niiden jatkuvasta vaihtelusta huolimatta ei sairauksiani saa kunnon hoitotasapainoon . Mä esitän terapiassa että kaikki hyvin vaikka oon taas syvissä vesissä. Elämä on harmaata rämpimistä eikä mitään iloa saa mitään. Tarvisin rankempaa hoitoa mutta en uskalla jäädä sairaslomalle koska työpaikallani on tulossa yt:t joten pelkään työpaikan menetystä koska sairaspoissaoloja en kertynyt jo fyysisten sairauksien
takia ihan liikaa. Inhottaa ajatus tehdä niin läheisille mutta mulla on tullut mitta täys tätä niin taloudellista kuin fyysisten kipujen aiheuttamaa kurjuutta. Toki olen nämä rahahuolet itse aiheuttanut mutta jokainen pahaa kakssuuntasta sairastava tietää miten kontrolli lähtee maniavaiheissa ja tuskin mitkään lainajärjestelyt onnistuisi koska velat on itseaiheutettuja Tekisin itsemurhan mutta pelkään että se ei onnistu, että jään vihannekseksi tai kuolema on tuskallinen. Kertokaa kokemuksianne eri tavoista joita olette kokeilleet mutta jääneet henkiin . Pillerit olis itselle helppoimmat toteuttaa tai ase mutta aseistakin olen kuullut että ei aina onnistu ja itsellä on vaan kivääri jolla toteutus on hieman hankala. Mikä olisi mahdollisimman nopea ja kivuton keino? En tarvitse tsemppiä enkä haukkuja enkä kriisipuhelinten yms. numeroita, näitä saan ihan riittävästi ihmisiltä ympärilläni.
Masennus ja sen mukana hävinnyt elämänilo
4
113
Vastaukset
- Anonyymi
" En tarvitse tsemppiä enkä haukkuja enkä kriisipuhelinten yms. numeroita, näitä saan ihan riittävästi ihmisiltä ympärilläni." (aloittaja)
Kommenttia:
Koska et näytä mitään tarvitsevan?
- ei tsemppiä
- ei haukkuja
- ei kriisipuhelinten numeroita...
( olet mielestäsi saanut niitä riittävästi--)
Niin MITÄ oikein odotat?
Jos kirjoittaa tällaiselle palstalle: KESLUSTELE.... ??- Anonyymi
-Kertokaa kokemuksianne eri tavoista joita olette kokeilleet mutta jääneet henkiin .
-Mikä olisi mahdollisimman nopea ja kivuton keino?
Tuossa ne kysymykset, joihin haluaisin vastauksen ja keskustelua.
Kunhan nyt haluaisin tilannettani avata muuten jottei siitä enää tarvitsisi keskustella
-ap- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-Kertokaa kokemuksianne eri tavoista joita olette kokeilleet mutta jääneet henkiin .
-Mikä olisi mahdollisimman nopea ja kivuton keino?
Tuossa ne kysymykset, joihin haluaisin vastauksen ja keskustelua.
Kunhan nyt haluaisin tilannettani avata muuten jottei siitä enää tarvitsisi keskustella
-ap-" Tavat joita kokeillut mutta jäänyt henkiin " ovat esim. sellaisia, että lopettaa häpeämisen, vaikka se ei helppoa olekaan.
Älä ajattele itseäsi sairaana ihmisenä, vaan ihan ihmisenä muiden ihmisten joukossa.
Ethän sinä ole ne diagnoosisi, sinulla vain on diagnooseja.
Jos kerran käyt terapiassa, niin ei siellä kannata salata ongelmiaan ja pahaa oloaan, apuahan sinne on menty hakemaan.
Itsekin sanot, että haluaisit rankempaa hoitoa. Eikö kaikkein tärkeintä ole saada itsensä kuntoon ? Töitäkin voi olla todella vaikea tehdä huonossa kunnossa, mikä vieläpä lisää sitä pahoinvointia.
Etkä ole ainoa, jolla on vaikea tilanne, muista, että aina on olemassa ihmisiä, joilla on vielä vaikeampaa kuin sinulla.
Et halunnut neuvoja, mutta aloituksestakaan ei oikein selviä, mitä loppujen lopuksi haluat. Tuskin kukaan alkaa neuvomaan itsemurhan teossa, kuolemat on aina turhia.
Toivon sinulle kaikkea hyvää.
Vanha klisee kuuluu näin " asioilla on tapana järjestyä ". Voi tuntua ajoittain, ettei niin ole, mutta kyllä se loppujen lopuksi on, jos vaan ei anna periksi.
- Anonyymi
Etsi apua Jumalalta. Ala rukoilla Jeesuksen nimessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1797463
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes873346- 572355
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se691502Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3701448- 571363
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201336Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171071Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791030Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841028