Windowsin ja Linuxin yhteiskäyttö samanaikaisesti

Anonyymi-ap

Minulla on linux ja Windows-koneellani dualbootina. Pystynkö ajamaan Linuxilla Windowsin ohjelmistoja esim. Winen avulla, jos ohjelma on samalla koneella kuin Linux mutta Linuxin ollessa päällä Windows ei ole?

8

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos mountaat linux:ssa windows osion näkyviin niin voit kokeilla mitkä ohjelmat toimii wine:lla.

• Anonyymi

Iso osa windowsohjelmista toimii hyvin myös Winen avulla Linuxeissa, ei kuitenkaan ihan kaikki, ainoastaan kokeilemalla selviää mikä toimii mikä ei.

• Anonyymi

Asenna Windows virtuaali koneeseen, vaikkapa Virtualboxiin, niin sinulla on molemmat käyttikset käytössä yhtä aikaa.

• Anonyymi

Mikäli oikein muistan niin Linuxin Virtualboxissa voi ajaa myös valmiiksi asennettua Windowsia. Netistä varmaan löytyy ohjeita.

• Anonyymi

Juu ei kannata. Olen nyt vuoden läppiärissä ajanut Wndowsia virtualikoneessa. Se kyllä toimii hyvin mutta se Linux sitten taas ei. Arvatkaapa kumpi vaatii useammin buutin ja kummassa on tullut täydellisiä jumiutumisia useammin...

Kohta lähtee Linux läppäristä tilalle puhdas windows.
        Linuxille on paikkansa mutta ei työ eikä harrastekoneessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu ei kannata. Olen nyt vuoden läppiärissä ajanut Wndowsia virtualikoneessa. Se kyllä toimii hyvin mutta se Linux sitten taas ei. Arvatkaapa kumpi vaatii useammin buutin ja kummassa on tullut täydellisiä jumiutumisia useammin...

Wayland ei vielä ole oikeasti valmis vaikka on monessa jakelussa oletuksena vaan aiheuttaa joissain koneissa outoja asioita. Valitse seuraavassa sisäänkirjautumisessa perinteinen X.
        Minäkin olen törmännyt yhteen läppäriin, jossa perinteisen äksän käyttö ratkaisi jumit.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa myös muistaa, että jos koneessa on ongelmia jäähdytyksen kanssa usean käyttöjärjestelmän ajo yhtä aikaa pahentaa tilannetta. Eli lämpöjä pitää tarkkailla, jos on epävakautta havaittavissa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Linuxit sopii niin työ- kuin harrastekoneisiinkin. Jostain syystä vaan kädettömät yrittää tehdä asioita samalla tavalla kuin windowsin kanssa eikä ne osaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2791
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      154
      1709
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      146
      1694
    4. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      1443
    5. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      71
      1407
    6. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      322
      1292
    7. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      18
      1211
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      156
      1016
    9. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      62
      977
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      975
    Aihe