Välien poikki pistäminen narsistisen isän kanssa.

Anonyymi-ap

Moi,

Ekaa kertaa elämässäni välien poikki laittamiseen jälkeen ahdistus mennyt 9 -> 3. Olen tyytyväinen itseeni, että pystyin tehdä ekaa kertaa oman päätöksen oman hyvinvoinnin eduksi. Olen opiskellut paljon narsismista, ja olen täysin varma siitä että hän on mitä on.

Minua vaivaa pari asiaa ja olisin helpottunut jos saisin vähän lisätietoa, kertokaa vaikka omia kokemuksia pyydän:

Kuinka pystyn unohtamaan hänet täysin ja parantamaan itseni, että en muutu samanlaiseksi ja että terveyteni paranisi?

Onko niillä mitään rajoja, että kun löin välit poikki niin mihin asteisiin he voivat mennä että antaisin periksi. Tai että jos en anna periksi miten he voivat yrittää kostaa minulle, olen opiskelija ja hän tietää että talouteni on tällä hetkellä A ja Ö?

4

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Unohdus ottaa oman aikansa , narsistit ovat usein henkilöitä joita ihme kyllä moni vielä,kaipaakin eron jälkeen .
      Ei muuta kun tee jotain mikä sinua kiinnostaa siten huomaat että pala palalta tulee se unohdus. Ja pystyt ajattelemaan aikaa hänen kanssaan ilman dramatiikkaa . Ihmisellä,on vaan yksi elämä ei sitä kannata pilata narsistin kanssa olemiseen ja ei myöskään häntä ajattelemalla eron jälkeen , vapaus jolloin saa tehdä kuten itse haluaa on tuhat kertaa parempaa kun eläminen narsistin kanssa.

• Anonyymi

Ei se mitään auta, jos ongelmat ei korjaannu ja narsismi ym. pers. häiriöt ei niin vaan korjaannukaan, mutta osa paranee kun taas osa ei. Mulla oli kans narsisti/epävakaa/autistimainen/tunnekylmä/puupää rahan kanssa ym. isä ja osa muusta lähipiiristä myös.

En kaikkea muista, mutta onko sitten psyykkistä (traumaakin on taatusti, ei dg. mutta tulis varmaan, jos puhuisin näistä- mutku vanhoista ei kuulemma saisi puhua, ikäänkuin ne hiljaa olemalla häviäisi - voi pojat miten monta killeriäkin noin onkaan tullut! Mun muistia voi myös häiritä useampi aivovamma, keskivaikea ja/tai dystyyminen masennus, elektrolyytit, kolmiolääkkeet, unihäiriöt.

Mut narsismiin... Paljon olen kuullut kaikkea vähättelyä, vtuilua, mitätöintä, talous- ja työhyväksikäyttöö ym. ja vastavuoroisesti en ole saanut juuri mitään, vaikka olen nmonin tavoin vajakki. En kuulemma tarvi mitää apua, aikaa joten asennetta kyl se siitä, kun itse valitetaan miten rankkaa töissä on (vaikka terveys hyvä, eikä työt/työolot vaativia tai huonot
        Jaan myös tuon kirjoituksen alempana jokla alkaa "oma kokemus". Joo unohtaa ei voi ja kannattais ihmisten vähän lukee mitä psyk. kirjallissuus kertoo vanhoihin jkonflikteihion liittyen. On itsestään selvää ettei ongelmien aiheuttajat tietenkään haluaisi niistä puhua, mutta ongelma ratkeaa vain ratkaisemalla se, ei hiljaa olemalla tai unohtamalla!

lajijasuris

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se mitään auta, jos ongelmat ei korjaannu ja narsismi ym. pers. häiriöt ei niin vaan korjaannukaan, mutta osa paranee kun taas osa ei. Mulla oli kans narsisti/epävakaa/autistimainen/tunnekylmä/puupää rahan kanssa ym. isä ja osa muusta lähipiiristä myös.

En kaikkea muista, mutta onko sitten psyykkistä (traumaakin on taatusti, ei dg. mutta tulis varmaan, jos puhuisin näistä- mutku vanhoista ei kuulemma saisi puhua, ikäänkuin ne hiljaa olemalla häviäisi - voi pojat miten monta killeriäkin noin onkaan tullut! Mun muistia voi myös häiritä useampi aivovamma, keskivaikea ja/tai dystyyminen masennus, elektrolyytit, kolmiolääkkeet, unihäiriöt.

Mut narsismiin... Paljon olen kuullut kaikkea vähättelyä, vtuilua, mitätöintä, talous- ja työhyväksikäyttöö ym. ja vastavuoroisesti en ole saanut juuri mitään, vaikka olen nmonin tavoin vajakki. En kuulemma tarvi mitää apua, aikaa joten asennetta kyl se siitä, kun itse valitetaan miten rankkaa töissä on (vaikka terveys hyvä, eikä työt/työolot vaativia tai huonot
        Jaan myös tuon kirjoituksen alempana jokla alkaa "oma kokemus". Joo unohtaa ei voi ja kannattais ihmisten vähän lukee mitä psyk. kirjallissuus kertoo vanhoihin jkonflikteihion liittyen. On itsestään selvää ettei ongelmien aiheuttajat tietenkään haluaisi niistä puhua, mutta ongelma ratkeaa vain ratkaisemalla se, ei hiljaa olemalla tai unohtamalla!

lajijasuris

...olen ollu vuosikausia narsistien tai muiden pers.häir. keskellä niin yksin kuin vaan voi olla (niinku varmaan on moni muukin), ja muutenkin, jota on isosti pahentanut ellei peräti aiheuttanut tuon kohtelun äärettömän invalidisoivat oireet joihin eivät puuttuneet niin lääkärit kuin kotona ja sitä myöten itsekään niinku olis pitänyt. Osa on muiden myötävaikutuksella tai suoraan aiheuttamia aivo-ja selkävammoja, osa on muuta mutta itse en ole mitään aiheuttanut itselle. Ylipäätään pahimmillaan seurauksena oli armotopn selkäsauna vaikka asiasta sanoi eikä saanut olla edes eri mieltä ja ties mitä olis tullu ellei isä olis kuollu - tulehdukseen muutoin.

Em. mainittujen mutta lääketieteellisten seikkojen mutta myös tiettyjen lääketieteellisten seikkojen pohjalta (tiettyjä henkilöitä yhdistää mm. sisukkuus, sinnikkyys, omatoimisuus, selvityjä-tyyppi, tavallista parempi stressinsieto, empatia) minusta on tullut monien ongelmien ja em. lisäksi kovanahkainen, kantaaottava, jämäkkä, määrätietoinen, paranoidi ym. Näitäkään ei missään lääketiet. papereissa lue, kun ne ei kirkoita ku sen mitä haluu ja jopa heillä on sitä ettei vanhoista saa puhua, vaikka hyvin tiedetää, että esim. syrjäytynyt traumasta tai dystymiasta kärsivä tekee juuri noin. Mä olen noita mutta lisäksi olen puhunut siitä ettei työkykyä selvitetty kunnolla käytännössä vaikka omasta puolesta olisin ollut valmis vaikka yrittäjyyteen ja kun tätä nimenomaan suositeltiin ja kehotettiin, kun pää kumminki riittää. No, jotklut neropatit sitten meinaa että mä kuvittelen miten se muka kävis noin helposti vaikken todellakaan kuvittele! Ei nämä asiat muuksi muutu lätisemällä jotain tyhjänpäiväisiä toiisen vajakin kanssa kahvilla! Vois sitä kokeilla vielä sitä terapianavigaattoria, mutta kun se jatko kun on huobnoja kokemuksia ja kun en ole manopuloitavissa niin mikään terapia ei auta, ei varsinkaan ku nää muut oireet...

lajijasuris

lajijasuris

• Anonyymi

Oma kokemus. Unohtaa ei voi täysin koskaan.Narsistiksi tuskin tulet,et varmasti toimi kuten narsisti. Terveyden paranemiseen auttaa aika ja trauman puhuminen jollekin luottoihmiselle,samoin eläminen omaa eikä muiden elämää. Rajoja eivät ikävä kyllä noudata vaan entistä lujemmin sekaannutaan asioihin. Uhkailu perinnöttömäksi jättämiselle on yksi mitä narsisti vanhempi käyttää aseena mutta pieni hinta omasta rauhasta. Uhriutuminen jolloin hovi eli hyödylliset idiootit alkaa puuttumaan asioihin jotka ei heille kuulu pätkääkään mutta eivät usko kuin narskua .Samaiset idiootit pistetään stalkkaamaan,yllätin itse nämä hönöt ja kaasuttivat tiehensä kun säikähtivät.Olishan tästä enempikin juttua mutta pidä rajat,hanki luottoystäviä,muuta mahd.kauas ja koita saada talous niin että et ole riippuvainen heistä. Jokaisella tulee olla ja elää niinkuin haluaa ilman että sanellaan ja puututaan ja suututaan jos ei tottele ja kyse oli kuitenkin aikuisista ihmisistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      107
      4716
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      396
      1426
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      188
      1085
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      110
      1078
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      990
    6. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      11
      922
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      921
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      911
    9. tilitoimistopiirainen huutaa

mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt
      Kuhmo
      10
      907
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      876
    Aihe