Kumpaan vanhan monisairaan ihmisen pitäisi mennä
terv.keskukseen,
vai
yksityilelle lääk.asemalle vastaanotolle ,
vanhus huonossa kunnossa ja monisairas,
tietääkö joku ,
osaako joku neuvoa ?
Onko nykyisin terv.keskuksissa lääkärin vastaanottoa ?
10
101
Vastaukset
- Anonyymi
Käykö joku vielä terv.keskuksessa lääkärin vastaanotolla,
entä kuoleva potilas, joka ei enään hoitoja saa
saa vain oireita livittävää lääkitystä,
mihin lääkäriin tämmösen vanhuksen pitäisi mennä vastaanotolle ?- Anonyymi
Esitit vaikean ja vakavan kysymyksen. Menisin sille lääkärille, joka minua on
hoitanut, jos hänelle on mahdollisuus varata aika. - Anonyymi
Kyllä minä ainakin käyn terveyskeskuksessa. Pitää vain ensin käydä katsomassa kuka siellä on ja jos ei ole tuttuja, pitää kysellä facessa kenelle kannattaa mennä.
Pitää myös itse pyytää ja kysyä.
1943.
- Anonyymi
Soitan aina terveyskeskukseen, jossa hoitaja arvioi jo puhelimessa hoidon
tarpeen ja kiireellisyyden ja varaa ajan lääkärille.
Joskus siellä on ruuhkaa ja tulee takaisinsoitto.
Pitää odottaa hetki puhelimessa, että tulee ilmoitus, että sieltä soitetaan
sinulle, sitten voit sulkea puhelimen ja odottaa takaisin soittoa.
Kun heti aamusta olen soittanut takaisinsoitto on tullut saman päivän aikana.
Kohtuullisen hyvin terveyskeskus on toiminut, mutta jos tuntee olevansa niin huonossa kunnossa, että haluaa nopeammin lääkärille sitten on paras mennä yksityiselle tai soittaa ambulanssi jos tulee hätätilanne.
Päivystyspoliklinikoille voi myös mennä, jos tuntee tarvitsevansa apua
samana päivänä eikä terveyskeskuksesta järjesty aikaa.
Näin olen itse "sompaillut". Terveyskeskuksessani on ainakin iäkkäille
omalääkäri. Minullakin on ja oikein hyvä lääkäri. - Anonyymi
Yhteiskunnan lääkärikeskukseen.
- Anonyymi
Pitäisi mennä terveyskeskukseen ja pyytää soittaessa vähän parempi, kokeneempi, puheliaampi lääkäri.
Ei ne yksityisellä läheskään kaikki halua hoitaa, parantaa ensimmäisellä kerralla.
Siellä yleislääkärit ovat aivan samoin kuin terveyskeskuksessa hyvin eri tasoisia.- Anonyymi
"Pyytää soittaessa vähän parempi, puheliaampi lääkäri"
Mistä sinä tiedät onko puheliaampi parempi lääkärinä ?
- Anonyymi
Jos on monisairas on vaikea valita mille erikoislääkärille yksityisellä menisi.
Pyrkisin sille lääkärille, joka minua on aikaisemminkin hoitanut ja
tuntee sairaushistoriani ennestään.- Anonyymi
halooo, ei ne tunne entistä sairaushistoriaa
niillä on tietokoneelta kadonnu usein jo vuosien aikana tiodot ja ovat jopa sekottaneet toisen saman nimisen henkilön tietoihin sairasketomukset,
niin on käyny minunki kohdalla
ja yden lapsenlapseni appi ukko kouli kun toisen henkilön sairauskertomukset oli kirjatt hänen tietoihin,
nykyisin ON todella TRVATONTA käydä terv. keskuksissa
tiedostot niissä on sotkett persteelisesti,
parasta on jos ihmiset ovat säilyttäneet EPIKSIIRIT kotona tallessa,
niistä näkee totuuden mitä on leikattu ja mitä sairastan,
nykyinen tietotekniikka ON haavoittuvaista,
hakkerit ja varsinki jos ihmisellä on joku viha mies jostain syystä VOI sotkea jopa terveystidot ja kirjoitella omia näkemyksiään tiedostoihin,
samoin on käyny apteekissa, sillä on joku farmaseutti kirjoittan täysin omia näkemyksiään lääkeitten hakiajata,
jopa syd. läället on ollu kyseessä.
jos joku tietäis kuinka saataisiin suomi tervydenhoidonki suhteen TURVALLISEKSI se olisi hyvä asia kaikkien sairaitten kannalta katsottuna.
- Anonyymi
Tänne kirjoita ongelmasi ja sinut johdatetaan, jos mahd. oman terv.asemasi lääkärin vastaanotolle:
Maisa:
https://www.maisa.fi/maisa/Authentication/Login?action=logout
OmaOlo:
https://www.omaolo.fi/
~
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832304
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722040Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I441983- 1281680
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia661632Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1961529Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771251Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321144Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni801140- 711093