Moi kkaaaaaaa

Anonyymi-ap

Ensimmäisessä kirjassa Hagrid ja Harry lähtevät durdleytten veneellä Millä ne pääsivät pois? Vaikka siihen aikaan ei ollut kännyköitä niin mä toivon että he sai jonkun hakemaan heidät🛶

3

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Vaikka siihen aikaan ei ollut kännyköitä niin mä toivon että he sai jonkun hakemaan heidät"

Harryn vanhempien kuolinvuodeksi mainitaan kirjasarjassa 1980. Harry oli silloin 1-vuotias. Harry Potter ja viisasten kivi -kirjassa Harry on 11-vuotias. Näin ollen hänen tavatessa Hagridin eletään vuotta 1991. Kyllä silloin kännykät oli olemassa. Ensimmäinen kännykän prototyyppi valmistettiin jo vuonna 1973 ja sitä myytiin myöhemmin nimellä Motorola DynaTAC. Se oli kuitenkin suuri ja kallis laite, joka oli vain harvojen ulottuvilla. Kännykät alkoivat yleistyä 1980-luvun loppupuolella ja varsinaisesti 1990-luvun puolivälistä alkaen.

Kieltämättä kännykät olivat huomattavasti nykyistä harvinaisempia 1991 kuin nykyään. Pottereissa ei kieltämättä missään kohden kerrota, että Dursleylla olisi kännykkä tai kännyköitä. Ei niissä toisaalta myöskään kerrota, että heillä ei olisi niitä, joten se kysymys jää vastausta vaille.

Koska kirjassa ei kerrota, miten he pääsivät pois saarelta, niin ajattelisin, että jokainen lukija saa päättää sen itse omassa mielessään.

• Anonyymi
        UUSI

Huimasin juuri tehneeni viestiini pienen kirjoitusvirheen. Kirjoitin näköjään, että "Harryn vanhempien kuolinvuodeksi mainitaan kirjasarjassa 1980". Luonnollisesti tarkoitin 1981.

Harry oli 1-vuotias vuonna 1981. Hän siis aloitti Tylypahkan vuonna 1991.

• Anonyymi

Turvautukaamme laiskuusperiaatteeseen. Koska J. K. Rowling ei tosiaankaan kerro, miten Dursleyt pääsivät pois saarelta, minä turvaudun nyt keinoon, joka on laiska ja epä-älyllinen, mutta koska elämme vuotta 2025, niin turvaudun siihen silti. Toisin sanoen annan tekoälyn hoitaa ajattelun puolestamme.

Kirjoitan nyt Copilotille viestin, jossa lukee, että "Harry Potter ja viisasten kivi -kirjassa Dursleyt vievät Harryn tönölle saarella estääkseen Harrya saamasta Tylypahkan kirjeitä. Sinne tulee kuitenkin Hagrid ja antaa Harrylle Tylypahkan kirjeen ja kertoo hänelle, että hän on velho. Seuraavana päivänä Harry ja Hagrid menevät Viistokujalle ostamaan Harylle koulutarvikkeita. Hargrid kertoo, että edellisenä yönä hän lensi saarelle, mutta nyt hän ei voi enää taikoa, kun on Harryn seurassa, joten he poistuvat saarelta Dursleyden veneellä. Kun asiaa tarkkaan ajattelee, niin sehän, että Harry ja Hagrid ottivat Dursleyden veneen, tarkoittaa, ettei Dursleylle jäänyt venettä käyttöön. J. K. Rowling ei kerro kirjassa ollenkaan, miten Dursleyt pääsivät pois saarelta. Kirjoita tarina, joka kertoo, miten Dursleyt pääsivät pois saarelta."

Copilot vastasi, että "Ah, hyvä havainto! On tosiaan mielenkiintoista pohtia, miten Dursleyt lopulta selvisivät tuolta syrjäiseltä saarelta. Tässä oma tulkintani siitä, mitä olisi voinut tapahtua:

Dursleyt heräsivät aamun ensimmäisiin auringonsäteisiin kapeassa, kosteassa tönössä. Vernon hieraisi ohimoitaan ja murahti itsekseen: "Tuo Harryn ja sen karvaisen hullun lähteminen veneellämme! Tämä on silkkaa pilkkaa!" Petunia vain puristi tiukasti käsilaukkuaan, jossa oli kaikki heidän arvokkaansa, ja Dudley niiskutti nurkassa syötyään kaikki jäljellä olevat herkkunsa edellisenä iltana.

Vernon astui ulos kuistille huutelemaan apua, mutta vastaus oli vain merilintujen kirkaisuja ja aaltojen pauhua. "Kyllä minä tämän saaren kiroan!" hän karjui taivasta kohti. Petunia otti kuitenkin tilanteen haltuunsa. "Vernon, me emme jää tänne jumittamaan. Lähde kävelemään, etsitään jotain... mitä tahansa."

He alkoivat haravoida saaren rannikkoa. Dudley valitti jokaisesta askeleesta, mutta hänen nälkänsä sai hänet kuitenkin liikkeelle. Lopulta he löysivät puuhun kiinnitetyn pienen soutuveneen, joka ilmeisesti oli jäänyt aiemmalle kalastajalle saarelta. "Vihdoin!" Vernon huusi riemastuneena.

Soutaminen mantereelle ei ollut kuitenkaan helppoa. Vernon kirosi jokaisella vedolla, Petunia nyökkäili närkästyneenä, ja Dudley makasi veneen pohjalla valittamassa väsymystään. Lopulta, tuntien kuluttua, he saapuivat pieneen satamaan, jossa paikallinen kalastaja katseli heitä huvittuneena. "Huono loma?" mies kysyi hymyillen. Vernon ei vastannut, vaan mutisi jotain "noista kirotuista velhoista", ja he kiirehtivät takaisin autoonsa.

Mitäs pidit tarinasta? Tulkinta on tietenkin vapaa, mutta olisin itse valmis uskomaan Dursleyiden nokkeluuteen – ainakin siinä määrin, kun se palvelee heidän omaa etuaan!"

Tuossa on nyt sitten tekoälyn tulkinta tapahtuneesta. Itse olen kyllä aina ajatellut sen saaren paljon pienemmäksi, kuin tuo tekoälyn kirjoittama tarina antaa ymmärtää, mutta laitanpa tuon kuitenkin tänne, jos joku haluaa tarttua tuohon ja mielessään ottaa tuon todellisuuskäsityksekseen Harry Potter -universumin tapahtumista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      164
      6548
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      53
      1923
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      44
      1691
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1142
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      337
      1085
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      50
      1044
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      990
    8. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      918
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      918
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      897
    Aihe