Ennakkoäänestys alkoi tänään

Itse ajattelin käydä äänestämässä perjantaina kauppareissulla. Joko tiedätte ketä/ keitä äänestätte jos ylipäätään äänestätte?

40

317

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terveppä taas.
      Apteekki reissulla äsken äänestin tuttua henkilöä joka pitää huolen meistä vanhuksista ja raihnaisista, velvollisuus on täytetty.

• No terve😄!
        Mulla on puolue selevillä mutta henkilöt pikkasen vielä hakusessa.

• Anonyymi

Helppo valinta. Veljeni ja hänen tyttärensä ovat ehdokkaita, vaan eri puolueissa. Kolikolla heitän kumpi saa ääneni.

• Anonyymi

Osaako, tietääkö, taitaako ... kumpikaan mistään mitään? Itse et ainakaan ymmärrä, miksi äänestetään.

• Anonyymi kirjoitti:

Osaako, tietääkö, taitaako ... kumpikaan mistään mitään? Itse et ainakaan ymmärrä, miksi äänestetään.

Olipa ystävällinen kommentti.

• Anonyymi

Ai kun kiva, jos mä oisin sä, äänestäisin sitä tytärtä. Mulla oli kerran vävy, onneksi ei muita sukulaisia ollut. Ja minä olin itse kerran vähän toiseen paikkaan, silloin sain jo läheisiltä kuusi ääntä.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Olipa ystävällinen kommentti.

Woihan se olla sitäkin, vaikka ehkä tarkoitat 'ystävällinen'. Suoruus ja rehellisyys on kuitenkin paree vaihtoehto. Hänen vastauksestaan ja äänestyskäyttäytymisestään näkee, miksi kunnissa ja alueilla ei ole osaavia, tietäviä, taitavia ... päättäjiä. Pahoittelen.

• Anonyymi

Ei ole harmaata hajuaistia aiheesta. Aluevaaliin voisi piirtää kirkkoveneen.

• Anonyymi

Äänioikeus ei ole itsestäänselvyys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äänioikeus ei ole itsestäänselvyys.

Ei kai, mutta kun mikään ei muutu, istui kuntien tai alueitten palleilla kuka tahansa. Tavalliset tollukat eivät pysty, kykene, osaa ... Tv-töllössähän kertoivat, että ovat vain 'kumileimasimia'.

• Anonyymi

Tein varsin vaalitestin joka oli paikallislehdessä ja sen mukaan ainakin puoluetta äänestän.

• Minäkin käytin vaalikonetta ja kyllä sieltä tuli se puolue jota muutoinkin aion äänestää. Ja todennäköisesti äänestän myös häntä jonka prosenttiosuus vastauksissa vastasi eniten omia valintojani.

• Anonyymi

Kun äänestää ennakkoon, ja mahdollisimman aikaisin, niin on helpompi kuunnella vaalimainoksia ja politikkojen vakuuttelua kaikesta hyvästä.
      Sitä julistusta. Vanhukset, sairaat ja lapset on hoidettava, on tullut kuunneltua jo kymmeniä vuosia, .
      Nyt on ykkösasia vahhustenhoito. Miten ne enää sille mitään mahtaa, kun vanhutenhoito on ulkoistettu , ja hoitopaikkoja rajallisesti, ja ne on kalliita.
      K kotton

• Eikö kunnat ole nyt alkaneet säästämään tässäkin vanhusten ympärivuorokautisen hoivan ulkoistamisessa. Huonokuntoisia vanhuksia jonottaa hoiville, paikkoja yksityisille jäteille olisi mutta niihin ei myönnetä paikkoja ja omia kunnan paikkoja on liian vähän kun niitä tässä aiemminkin vähennettiin.

Ja olen sitä mieltä että kyllä poliitikotkin voi vanhustenhoidolle jotain ha rahaa on jos sitä vain oikein suunnataan. Sillä etenkin kaikkein raihinaisimpien ikäihmisten kohdalla vaihtoehto ei ole heitteillejättö ja ihmisen korvaaminen digilaitteilla. Se jos mikä on täysin selvää. Ja tuota heitteillejättöä ei voi perustella sillä ettei ole rahaa.

• Siili25 kirjoitti:

Eikö kunnat ole nyt alkaneet säästämään tässäkin vanhusten ympärivuorokautisen hoivan ulkoistamisessa. Huonokuntoisia vanhuksia jonottaa hoiville, paikkoja yksityisille jäteille olisi mutta niihin ei myönnetä paikkoja ja omia kunnan paikkoja on liian vähän kun niitä tässä aiemminkin vähennettiin.

Ja olen sitä mieltä että kyllä poliitikotkin voi vanhustenhoidolle jotain ha rahaa on jos sitä vain oikein suunnataan. Sillä etenkin kaikkein raihinaisimpien ikäihmisten kohdalla vaihtoehto ei ole heitteillejättö ja ihmisen korvaaminen digilaitteilla. Se jos mikä on täysin selvää. Ja tuota heitteillejättöä ei voi perustella sillä ettei ole rahaa.

Siis nyt kannattaa kuunnella mikä puolue hyväksyy vanhusten heitteillejätön rahapulaan vedoten.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Siis nyt kannattaa kuunnella mikä puolue hyväksyy vanhusten heitteillejätön rahapulaan vedoten.

Ihan niin, inhimillisyys on oltava mukana, vanhukset ovat myös ihmisiä . Elämänsä töitä tehneet ja maksaneet veroa .
        Tottakai on katsottava mikä puolue ei näe vanhuksia edes ihmisinä , sellaiselle ei ääniä tipu..

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan niin, inhimillisyys on oltava mukana, vanhukset ovat myös ihmisiä . Elämänsä töitä tehneet ja maksaneet veroa .
        Tottakai on katsottava mikä puolue ei näe vanhuksia edes ihmisinä , sellaiselle ei ääniä tipu..

Kyllä. Ja digitalisaatio ei korvaa ympärivuorokautista hoitoa vakavasti muistisairaiden kohdalla. Siinä ei lääkeautomaatit, ruoka-automaatit, turvarannekkeet aja asiaansa jos vanhuksen toiminnanohjauksessa on puutteita. Puhumattakaan kotihoidon etäyhteyksistä. Parempikuntoisille aikaan ja paikkaan orientoituneille nämä kyllä sopii.

• Siili25 kirjoitti:

Kyllä. Ja digitalisaatio ei korvaa ympärivuorokautista hoitoa vakavasti muistisairaiden kohdalla. Siinä ei lääkeautomaatit, ruoka-automaatit, turvarannekkeet aja asiaansa jos vanhuksen toiminnanohjauksessa on puutteita. Puhumattakaan kotihoidon etäyhteyksistä. Parempikuntoisille aikaan ja paikkaan orientoituneille nämä kyllä sopii.

Tuosta turvarannekkeesta....
        Äitini oli pari vuotta ennen toiseen paikkaan siirtämistä erään suuren hoivajätin tehostetussa ympärivuorokautisessa hoitopaikassa. Siellä vanhuksilla oli turvaranneke. Äitini oli jo siinä vaiheessa vikkelä mutta vaati paljon toiminnanohjausta. Näppäräsormisenabhän poisti rannekkeen kädestä ja laitettiin aina uusi kun nämä kaksi ensimmäistämoli kadonnut. Liekkö menneet roskiin. Juttelin asiasta yksikön johtajan kanssa ja hän oli sitä mieltä että kyllä rannekenpitää silti olla. Kysyin että kuka nämä hukkaan menneet ja menevät rannekkeet maksaa, äitini ei ainakaan maksa kun hän ei edes ymmärrä niirenvtarkoitusta. Sruraavaa ranneketta ei hankittu.

Toinen digitaalinen härpäke joku hämähäkki valvontalaite oli äitini sängyn alla. Katsoin sitä ja mielestäki se oli rikki sillä sen sisällä helisi irtaallaan osia. Kysyin hoitajalta sen tarkoitusta. Hoitaja sanpi että se valvoo ja hälyttää hoitajalle jos äitini lähtee yöllä liikkeelle niin yökkö tietää. Äitini oli tuolloin jalkeilla, ei hälyttänyt. Hälyttääkin kuulemma vain öisin eli on aikakytkektä. Näytin härpäkkeen hoitajalle ja sanoin että tämä ei taida hälyttää mihinkään. Aikoi tarkistaa asian mutta sitä tarkistista ei koskaan tapahtunut.

Minustä nämä digilaitteet hoitotyön apuna oikeassa paikassa oikeaan aikaan ovat ihan ok. Mutta tällaisia näennäisvalvontalaitteita kun näkyy olevan luotto niihin ei kyllä ole kauhean korkealla. Ja en usko että jokaiseen vanhuksen kotiin aletaan valvontalaitteita asentamaan# eivät ne ilmaisia nekään ole.

• Anonyymi

Menen tänään, on selvillä. En äänestä heitä jotka vouhaavat vanhushoivaa. Uskon että seuraava hallitus hoitaa meitä vanhuksia riittävästi, koostuivatpa mistä puolueista hyvänsä.

• Toivottavasti saat vastetta odotuksillesi.

• Anonyymi

Mikään "hallitus" ei ole ikinä hoitanut yhtäkään vanhusta. Eikä kyllä ketään muitakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikään "hallitus" ei ole ikinä hoitanut yhtäkään vanhusta. Eikä kyllä ketään muitakaan.

😲 Nyt tuli kyllä uutta tietoa.
        Toisaalta sen kyllä uskoo kun kuuntelee kommenttejaan. Yhtään ei ole hoidettu.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo kommentti siis minun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiväthän ne hallituksessa mitään hoitotyötä tee. Tekevätkö mitään muutakaan.

• Anonyymi

Tärkeintä aluvaaleissa on äänestää oman paikkakunnan ehdokasta, sillä toispaikkakuntalainen ajaa aina omaa etuaan. Muutoin kaikki ehdokkaat ajavat samallalailla kunnan etua, toiset vain käyttävät rahaa holtittomammin kuin toiset. Puolueen valinta kannattaa tehdä sen puolueen hyväksi, jota kannattaa muutoinkin. Sillä vakaa kannatus kantaa myös toisissa vaaleissa, ja ehdokkaat voivat innostua myös eduskuntatyöstä.

• Juu ja jos olet ollut tyytymätön oman paikkakuntasi vanhoihin edustajiin äänestä uutta verta tilalle.

• Anonyymi

''Tärkeintä aluvaaleissa on äänestää oman paikkakunnan ehdokasta, ....''

Eihän aluevaaleissa ole ehdolla muita kuin alueella asuvia.

• Anonyymi

Tänään menen ja piirrän lappuun hymynaaman, niin kuin olen jo muutamissa vaaleissa tehnyt. Koen aina onnistumisen riemua tulosten tultua julki. En sen onnistuneemmin olisi voinut äänestää👍🏻

• Noh. Positiivisuus on tietenkin aina hyvästä. Jos piirtäisit hampaat irvessä myrtsinaaman olisi paljon huonompi. Kai nyt sentäs äänestysnisukaffeilla käyt?

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Noh. Positiivisuus on tietenkin aina hyvästä. Jos piirtäisit hampaat irvessä myrtsinaaman olisi paljon huonompi. Kai nyt sentäs äänestysnisukaffeilla käyt?

Hyvä idea ”äänestyskaffet”, vaikka en kahvia juokkaan, niin ehkä äänestysteet👍🏻

• Anonyymi

Tänään kävin antamassa ääneni. Vaalikoneita en valintoihini tarvinnut ja ääneni sai sellaiset henkilöt jotka tunnen eivätkä entuudestaan ole olleet ehdokkkaina.

• Anonyymi

Tiesin ketä ääänestin aika pian kun kävin paikkakuntani puolueiden teltoissa kiertelemässä ja kysymässä itseäni kiinnostvia asioita. Kokoomuksen edustaja ei osannut vastata ja häntä ei asiani kiinnostanut lainkaan, persut arvelivat tietävänsä ja ainoa joka oli kiinnostunut ja tiesi oli demareiden edustaja eli kyse oli kuntien työllisyyden hoidosta

• Anonyymi

NYT kaikki äänestää KESKUSTAA

keskusta pelastaa suomen

kuten Kekkonen aikoinaan !

• Anonyymi

Kävin äänestämässä. Oikein hyvin sujuivat kahdet vaalit samaan aikaan vaikka sitä vähän etukäteen epäiltiin. En äänestänyt sitä puoluetta joka poistaa perintöveroa. Se on Suomen taloutta ravisuttava päätös. Tällä hetkellä olisi lapsilla perittävää, mutta toivottavasti saan vielä elää ja matkustaa säästöni, sittenkin jää vielä asunto joka ei ole ihan euron asunto. Mutta jos on tuloa, siitä pitää maksaa veroa, se on oikein.

• Minäkin kävin äänestämässä. Kieli poskessa raapustin numeroita tarkkana jotta oikea numero tulinoikeaan lappuun. Numerot mulla oli valmiina muistilapussa mukana. Entäs jos piskin mennyt numerot väärin päin eli kuntavaalilappuun aluevaalinumero ja päinvastoin. Hylkyyn menis molemmat.

• Anonyymi

Mökkinaapurin rouva sai minun ääneni.

• Anonyymi

Osaako, tietääkö, taitaako, kykeneekö ... hän jotain aiheesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaako, tietääkö, taitaako, kykeneekö ... hän jotain aiheesta?

Ai mitä aihetta tarkoitat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai mitä aihetta tarkoitat?

Kaikkia niitä aiheita, joita kunnissa ja alueilla vatvotaan, pohditaan ja päätetään. Onko sulle jäänyt jotenkin epäselväksi, mistä tässä ketjussa kirjoitellaan.

• Anonyymi

Katsoin vasta jälkeenpäin tarkemmin vaalikoneesta mitä mieltä hän jota äänestin, on asioista. Outoa että hän oli ruksannut, on vain kaksi sukupuolta. Onhan se kolmas Intersukupuolinen, joka syntyy niin ettei sukupuolesta tiedä kumpi on. Heille määräytyy päätöksen perusteella Hetun loppuosa, jossa yksi merkki tarkoittaa naista tai miestä. Varmaan osa heistä tai kaikki tuntevat itsensä Transsukupuoliseksi, joka kokee itsensä toiseksi kuin mikä on. Tunnen yhden sellaisen, Oli pienenä tyttö ja nyt on mies ja ymmärtääkseni naimisissa naisen kanssa. Lapsistaan en tiedä. Sellainen on varmaan myös pappi Sisko-Maria Aalto.
      Yritin vaaliteltoilla päästä hänen kanssaan siitä juttelemaan mutta oli koko ajan varattu. Meinaan vielä jutella. Hän itse on viisas, koulutettu, jo kypsemmässä iässä.
      Muuten mielipiteemme kävivät yksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2443
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1271
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      917
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      136
      859
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      841
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      817
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      786
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      765
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      694
    Aihe