Vuonna 2020 koimme valtavan monoliittien mysteerin. Monoliittejä putkahteli, kuin sieniä sateella maapallon eri kolkkiin. Kaikki monoliitit eivät kuitenkaan olleet aitoja, sillä jotku ryhtyivät tehtailee niitä. Aito monoliitti putkahtaa itsekseen ja on yhtä kappaletta kokonaan. Sanan alkuliite mono viittaa yhteen. Ihmisten pystyttämät feikkimonoliitit sen sijaan olivat onttoja. Ne oli hitsattu pellin paloista ja saumat hiottu pois. Itsekin olen feikkimonoliitin nähnyt Savonlinnassa. Kun siihen koputti, se soi, kuin helisevä vaski. Aito umpinainen monoliitti ei soi. Esim Utahissa oli aivan aito monoliitti, joka ei soinut. Se tupsahti itestään ja katosikin itsestään. Aitoja monoliitteja oli Suomessakin. Aitoja oli vain vähemmän.
Monoliitit voidaankin nähdä uskon vertauskuvina. Aitoja uskovaisia on huomattavasti vähemmän, mitä tekouskovaisia. Kaikki uskovat eivät siis ole pelastuvia. Esimerkkinä voisin vaikka sanoa, että minä olen aito monoliitti, mutta naapurin kirkkouskovainen martta, joka ei oo saanu syntejään anteeksi, on tekomonoliitti.
Monoliitit ja feikkimonoliitit uskon vertauskuvina
Anonyymi-ap
1
72
Vastaukset
- Anonyymi
Ei syntejä saa anteeksi Kärkkäisen postimyynti kautta herra monoliitin. Kyllä se halveksimasi naapuri on ne saanut anteeksi, sinun sijaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2102783
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1252639En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761728Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2231284Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va611269- 471088
- 991001
- 107831
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6823- 46823