Mikä olisi hyvä klapikone mökille? Joku sellainen tehokas jolla saa hoidettua kesän hakkuutöiden jälkeiset puut. Tarkoituksena saada koko varasto täyteen klapeja talvea varten.
Hyvä klapikone mökille?
36
1961
Vastaukset
- Anonyymi
Jos sulla on vähänkin kunniaa tai selkärankaa, niin ostat kunnon koneen etkä mitään verkkokaupan halpisvehjettä. Esim. testivoittaja tai joku kunnollinen polttomoottorilla käyvä malli, ei mikään sähkölelu joka hyytyy ekasta karsikosta.
- Anonyymi
Mulla on sähkökäyttöinen klapikone. Ei ole lelu vaikka 250w sähkömoottori.
- Anonyymi
Tarkoittaakohan kysyjä klapikonetta vai hakomiskonetta?
Klapikoneessa on katkaisu ja halkaisu, halkaisukoneeseen nostellaan valmiiksi katkotut pöllit.
Artikkelissa testaajat testasivat hydraulihalkaisijoita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaakohan kysyjä klapikonetta vai hakomiskonetta?
Klapikoneessa on katkaisu ja halkaisu, halkaisukoneeseen nostellaan valmiiksi katkotut pöllit.
Artikkelissa testaajat testasivat hydraulihalkaisijoita.Ne ei ole pöllejä pöljät, vaan pölkkyjä senkin pölkkypäät.
Telkkarissakin höpötetetään yhtenään pölleistä, kun tarkoitetaan pölkkyjä.
Pölli on sahaamalla katkaistu puun runko, joka tavallisesti on tukkia ohuempi ja riukua paksumpi.
Pistäkää tämä nyt paksuun kalloonne.
Minä lähden näyttämään Laineen Susannalle, millainen se pölli oikein on.
- Anonyymi
Joku missä on vähintään 8 tonnia voimaa niin ei tarvitse pelleillä oksaisten puiden kanssa mieluiten toki 12 - 15 T tehoa. Esim: https://testaajat.com/paras-klapikone/
- Anonyymi
Höpö, höpö. 5 tonnia riittää kalkomaan kaikki puut, jotka jaksat nostaa koneelle. Itse halon läpimitaltaan 60 sm puita 5 tonnisella. Koneessa ei ole koskaan ollut läpimittaa rajoittavia härpäkkeitä. Turvakengät jalkaan, jos puu sattuu putoamaan.
- Anonyymi
Mitä tulee ap:hen, niin hyvä aloitus
- Anonyymi
Mökille sopii parhaiten klapikoneeksi käsikäyttöinen halkaisukirves.
T. Arska Lieksasta. - Anonyymi
Häpeä tyhmyyttäsi.
- Anonyymi
Kyllä kirves ja leka riittää jos ei ole sohvaperuna vetelintä laatua.
- Anonyymi
Ei kiinnosta.
- Anonyymi
Ennen halot oli metrisiä ja ne halottiin kirveellä. Viikingien aikaan koko runko halkaistiin lekalla ja kiiloilla lopuksi kirveellä veistettiin tarvittavat lankut ja laudat.
- Anonyymi
Korjaus: viikinkien
- Anonyymi
Siis mikä tän ketjun idea nyt oikein on?
- Anonyymi
Kunnon kirves riittää sen vertaiseen työhön. Leka on hyvä lisä jos on isoja puita.
- Anonyymi
vatupassivirkailija
- Anonyymi
Heitä syvimpään veteen pörisijät. Ollaan ihan hiljaa vaan mökeillä.
- Anonyymi
Kirves.
- Anonyymi
Muuta pois ( suomesta )
- Anonyymi
Siis näistä ei voi keskustella?
- Anonyymi
Loppuu se klapien myynti.
- Anonyymi
Ja se kyllä ärsyttää toisten puolesta.
- Anonyymi
Joo kyllä on kaikki päin mäntyä!!
- Anonyymi
Eipä tai olla kirveen voittanutta
- Anonyymi
Siellä näkyy palstan täyttäjä.
- Anonyymi
Koitin meidän kissalle kertoa tästä, niin se vaan tuhahti ja käänsi kylkeä..
- Anonyymi
Voi taivas sentään!
- Anonyymi
mistä ovat peräisin nämä hörhöt
- Anonyymi
Manalan trollit olleet oikein urakkahommissa
- Anonyymi
Dear Eki, oonko normaali?!
- Anonyymi
hyvä keskustelu ennen kuin puhutte ihan höpöjä
- Anonyymi
joo...
- Anonyymi
Jos halkomakone työntää puutavaakatasossa puun päästä niin nopeus pitää olla hyvä ja halkaisuterä oikeanlainen ja nostettavissa vivulla että halkaiseen 4 osaan tarvittaessa. Pöytää ympärille.
- Anonyymi
Et taida ymmärtää kovin montaa muutakaan asiaa jos tällaiset Ihmetyttää
- AnonyymiUUSI
Täällä myös.
Ketjusta on poistettu 171 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713869- 1013485
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783328Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362628- 1141532
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181076Ihmettelen moderointia
Palstalta häviää ihan asiallisia keskusteluketjuja mutta tuon yleensä yhden kirjoittamat homoketju saavat olla ihan rauh2431007