Tehdään itsemme vauraiksi

Anonyymi-ap

Älkää hyvät ihmiset nyt myykö vaan ostakaa.

Nyt on aika ostaa. Nyt voi estaa sekä hesuli että amerikkaa. Vaikka nyt tuntuu pahalta ja paniikkia pukkaa, niin kuvitelkaa tilanne vuoden tai kahden päähän. Tämä hetki näyttäytyy ihan varmasti hetkeltä, kun kannatti ostaa.

Sitä en tiedä onko pohja tänään vai maanantaina vai vasta toukokuussa, mutta se on varma, että nyt on parempi hetki ostaa kuin myydä. Ja parempi hetki ostaa kuin vuoden päästä.

Totta kai päiväkauppaa tekevät voivat myydä ja pelata tässä vielä, mutta se ei minulle kuulu.

Olen pitkäaikainen sijoittaja ja onneksi oli 15% käteisenä, kun tää viime viikkojen rytinä alkoi.

No tämän päivän jälkeen on 0% käteisenä sekä säästötili (matkoja ja pesukoneen rikkoutumista jne. varten kerätty) nollilla.

Voitte nauraa minulle, mutta olen todella varma, että hetken päästä se olen minä, joka nauraa.

Ja niille, jotka sanoo etten osu pohjiin jne niin en yritäkään. Pohjaan tai huippuun osuminen on lottoa. Mutta sen voi tietää, että onko kohtalainen tai jopa hyvä hetki ostaa. Siis indeksitasolla.

12

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juuri näin. Nämä on niitä päiviä ison korjausliikkeen jälkeen, kun en isommin välitä prosentti sinne tai tänne. Minä ostan.

• Anonyymi

Myin osakkeita ja ostin niiden tilalle Leaps optioita. Sain käteistä tuleviin ostoihin.

• Anonyymi

Ai myit tänään? No olisi sen päivän voinut paremminkin valita. Jopa paljonkin paremmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai myit tänään? No olisi sen päivän voinut paremminkin valita. Jopa paljonkin paremmin.

Mutta tiedän, että paljon on heitä, jotka odottavat, että tämä on vasta alkua. Ja silloin toki on hyvä päivä myydä, kun kohta voidaan olla 10 pinnaa alempana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tappiot verovähennyksiin, optioita sama määrä kuin myytyjä osakkeita. Plus mahdollisesti tulevat tappiot on rajattu.

• Anonyymi

Alaspäin luisutaan taatusti vielä ensi viikollakin.
      Paljon riippuu siitä, seuraavatko muut maat Kiinan esimerkkiä.

• Anonyymi

Mut se ei poista sitä tosiasiaa, että nyt on isossa kuvassa oikein hyvä hetki ostaa. Pohjille kukaan koskaan osu ku tuurilla.

• Anonyymi

Eli siis lisää hyviä oston paikkoja tulee ensiviikolla, kiitän niistä. En edes yritä kerralla laskuun kaikkea ostaa vaan laskevaan kurssiin isojen pudotusten jälkeen. Seuraavat pari viikkoa ostelen 5k-10k/päivä ja toivon todella laskevaa kurssia. Tähän päivään mennessä on korjannut joka ikinen kerta kun asiat selkenee.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eli siis lisää hyviä oston paikkoja tulee ensiviikolla, kiitän niistä. En edes yritä kerralla laskuun kaikkea ostaa vaan laskevaan kurssiin isojen pudotusten jälkeen. Seuraavat pari viikkoa ostelen 5k-10k/päivä ja toivon todella laskevaa kurssia. Tähän päivään mennessä on korjannut joka ikinen kerta kun asiat selkenee.

Jos on pitkäaikainen kurssilasku käynnissä, kannattaa myydä. Jos on pitkäaikainen kurssinousu käynnissä, kannattaa ostaa.

Se onkin sitten oma lukunsa, mistä voi ennakoida, onko kyseessä pitkäaikainen kurssinousu vai kurssilasku vai ei kumpaakaan vaan perusheilumista.

• Anonyymi
      UUSI

Kertokaa mitä olette ostaneet.

• Anonyymi
        UUSI

En vielä mitään.

Jos arvioi, että kurssilasku vielä jatkuu, niin kannattaa ennemminkin myydä. Ostaa sitten myöhemmin takaisin halvemmalla.

• Anonyymi
        UUSI

Novo Nordisk osto hinta 620. Nyt 432. Huippuhinta oli yli 1000 kruunua. Huipusta alas 57%.
        Tappiota 4-5k euroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      189
      7836
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      95
      4095
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      68
      2672
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      75
      1702
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      394
      1629
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      64
      1508
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1486
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1141
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1070
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1068
    Aihe