On kaksi sähköistä hiirenpelätintä ja kuitenkin.
Kyllä säikähdin aamulla, kun hiiri vilisti.
Koputtelin sitten kaikkia seiniä ja aukaisin oven että lähtisi karkuun.
Pittää mennä hankkimaan nyt hiirenlatskuja ja laittaa pekonia ja eri paikkoihin.
Hiiri keittiössä, miten kummassa
16
167
Vastaukset
- Anonyymi
Rotanmyrkky tehoaa hiiriinki, samalla veivinsä heittää myös päästäiset.
- Anonyymi
Ei myydä enää.
Rotanmyrkyn käyttö kielletty siviileiltä nykyisin. Eikä ammattilaisetkaan juuri käytä. Kauoungeissa paljon rottaongelmia, käyttäävät loukkuja. Syy kai selkeä, rotanmyrkky on myrkkyä kyllä, mutta se tappaa kyllä muitakin eläimiä. Kyllä sillä ihmiseltänin hengen saa.
Loukuttamalla raadot saa poistettua. Muuten ne menee mätäneen ties minne. Hygienia asia sekin.
Aloittajalle. Hanki kissa. Kaikista paras hiirenpyydin, ehdottomasti.
Itellä pöndellä hiiriongelmaa. Olen pullitellyt rakoja umpeen, laitellut verkkoja. Kuitenkin ne aina jostain tunkee sisään. Mulla on kissa. Kaupunki kissa, mutta pyytää kyllä. Se ei syö kuin kissanruokaa, joten se roudaa saaliinsa mulle:D
Koska ei aina olla mökillä, mulla rutkasti myös hiirenloukkuja. Kun niitä tarpeeksi ja oikeissa paikoissa kyllä nekin toimii hyvin. Loukuissa kaks pikkujuttua. Kun hiiri jää loukkuun, loukku ei pyydä enenpää tyhjentämättä. Silloin seuraava hiiri kiertää sen. Pitää olla useempia lähekkäin. Lisäks hiirenraato mätänee loukkuun. Toki ne helppo siivota pois.
Nykyloukut siistejä ja helppokäyttöisiä. Halpojakin. Suosittelen kissaa, mutta loukutkin hyviä.
Älä myrkytä.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei myydä enää.
Rotanmyrkyn käyttö kielletty siviileiltä nykyisin. Eikä ammattilaisetkaan juuri käytä. Kauoungeissa paljon rottaongelmia, käyttäävät loukkuja. Syy kai selkeä, rotanmyrkky on myrkkyä kyllä, mutta se tappaa kyllä muitakin eläimiä. Kyllä sillä ihmiseltänin hengen saa.
Loukuttamalla raadot saa poistettua. Muuten ne menee mätäneen ties minne. Hygienia asia sekin.
Aloittajalle. Hanki kissa. Kaikista paras hiirenpyydin, ehdottomasti.
Itellä pöndellä hiiriongelmaa. Olen pullitellyt rakoja umpeen, laitellut verkkoja. Kuitenkin ne aina jostain tunkee sisään. Mulla on kissa. Kaupunki kissa, mutta pyytää kyllä. Se ei syö kuin kissanruokaa, joten se roudaa saaliinsa mulle:D
Koska ei aina olla mökillä, mulla rutkasti myös hiirenloukkuja. Kun niitä tarpeeksi ja oikeissa paikoissa kyllä nekin toimii hyvin. Loukuissa kaks pikkujuttua. Kun hiiri jää loukkuun, loukku ei pyydä enenpää tyhjentämättä. Silloin seuraava hiiri kiertää sen. Pitää olla useempia lähekkäin. Lisäks hiirenraato mätänee loukkuun. Toki ne helppo siivota pois.
Nykyloukut siistejä ja helppokäyttöisiä. Halpojakin. Suosittelen kissaa, mutta loukutkin hyviä.
Älä myrkytä.
=DW=Kiitti neuvoista!
Kävin ostamassa hiirenloukun ja ostin pekonia.
Kannattaa vissiin laittaa yöksi?
Ajattelin laittaa keittiöön. On lisäksi toinen loukku, laitan sen johonkin toiseen paikkaan.
Mitä olet käyttänyt syöttinä?
Oli kissa minulla, eli 20 vuotiaaksi ja hoiti homman. Tekisi mieli toista kissaa, mutta ei just nyt oo mahdollista.
Oli musta hiiri, minkä näin. Vai olisko ollut pieni rotta? (kauheeta).
En haluaisi myrkyttää, mutta en tykkää, että hiiret juoksentelee täällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitti neuvoista!
Ajattelin laittaa keittiöön. On lisäksi toinen loukku, laitan sen johonkin toiseen paikkaan.
Oli kissa minulla, eli 20 vuotiaaksi ja hoiti homman. Tekisi mieli toista kissaa, mutta ei just nyt oo mahdollista.
En haluaisi myrkyttää, mutta en tykkää, että hiiret juoksentelee täällä.Asutko ok vai krs tai ry ? Tuliko terassin tai parveke ovesta?,
Jos ok tuliko jostain raosta rakennukseen, katon kautta tai auki olleesta ikkunasta. Ne mahtuu 1cm aukosta. Nopeita libahtelijoita ja saa varoa krs myls ne pystyy tiiliseinää kiipeämään kuten oravat. Jos lähellä seiniä.puita tai katto niin sitä kautta. Myydään kaupazsa matalaa hiiriverkkoa jota voi laittaa paikkoihin estämään. Itsellä ei ole näkynyt mutta silti muistan vaikka parveke vaikka on korkealla ei,lähellä maata. Tiedän että hiiriä on tullut parveke ja jopa asuntoon. Orava kulkee tikkaita pitkin katolle ja räystäille linnunpesiä katsomaan saalista olen huomannut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitti neuvoista!
En haluaisi myrkyttää, mutta en tykkää, että hiiret juoksentelee täällä.Laitoin kaksi loukkua keittiön pöydän alle, saa nähdä miten käy.
Pekonia kumpaankin. - Anonyymi
Voiko noin tietämättömiä tyyppejä olla vielä(kin).
- Anonyymi
Niitä kirpparien riesoja kun vanhaa roinaa roudataan aittojen ylisiltä jyvä laareista.
- Anonyymi
Täällä maaseudulla hiirulaiset ovat syksyn riesa, kun alkaa tulla kylmä, ne etsivät lämmintä paikkaa. Ei niitä nyt einää ole, vaikka loukut ovat vielä paikoillaan. "Pekonia" ! Pikkiriikkisen leivänpalan tai rusinan loukkuun laitan, hyvin ovat toimineet.
- Anonyymi
Neuvovat pekonia tai maapähkinävoita tai nutellaa.
Vois kokeilla rusinaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neuvovat pekonia tai maapähkinävoita tai nutellaa.
Vois kokeilla rusinaa.Neuvojat lienevät kaupunkilaisia, kuulostavat tuotteet vähän siltä. Eipä silti, luin joskus jostain, että myös suklaa maistuu hiirulaisille hyvin. Tai siis vetää puoleensa ja loukkuun.
- Anonyymi
Se on kumma, miten pieni hiiri voi säikyttää, etenkin tottumattoman kaupunkilaisen.
Asuin kauan sitten jonkin aikaa eräässä talossa Pohjanmaalla, työskentelin keittiöllä. Joskus näin kun hiiri vilisti yli lattian. Kerran menin ruokakomerolle ja eikös siellä hyllyllä istunutkin hiiri! Paiskasin oven kiinni. Aina kun menin ruokakomerolle, koputin ensin ovea, josko hiiri sillä häipyisi.
Roskaämpärin kannella ulkona keittiön oven takana istui joskus lauma pieniä rottia. Ihmettelin, että siinä huushollissa ei piitattu tuon enempää siisteydestä. Oli heille luonnollista elämää. En viipynyt siellä kovin kauaa.- Anonyymi
Minä näin kerrostalon pihalla lumessa hiiren jälkiä.
Parvekekkeillä jos ei ole lasitus tarpeeksi tiivis ne pääsee sinnekin katon kautta jos ei tiivis ja puusäleitä. Ja nykyään ne on metsähiiriå ja näyttäå erilaiselta kuin kotihiiri joka on harmaampi jouta olen nähnyt maataloissa. Metsähiiret etsii ruokaa keväällä taajamista. Jäteastiat nykyisin ja suljettu ja sinnekin pääse alakautta. Jos niitä on ne on heti,loukutettava pois. eteni leviää. kunnan alueella tai omassa talossa! nähne lisääntyy nopeasti. Isot kaupungit ja väestö ei välitä vaan sotkee. Tåällö maaseudulla hiiret tulee lähi metsistä ja pensas yms alueilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä näin kerrostalon pihalla lumessa hiiren jälkiä.
Parvekekkeillä jos ei ole lasitus tarpeeksi tiivis ne pääsee sinnekin katon kautta jos ei tiivis ja puusäleitä. Ja nykyään ne on metsähiiriå ja näyttäå erilaiselta kuin kotihiiri joka on harmaampi jouta olen nähnyt maataloissa. Metsähiiret etsii ruokaa keväällä taajamista. Jäteastiat nykyisin ja suljettu ja sinnekin pääse alakautta. Jos niitä on ne on heti,loukutettava pois. eteni leviää. kunnan alueella tai omassa talossa! nähne lisääntyy nopeasti. Isot kaupungit ja väestö ei välitä vaan sotkee. Tåällö maaseudulla hiiret tulee lähi metsistä ja pensas yms alueilta.Laitoin kannellisen ämpärin ruokajätteille pesualtaan alle, eivätpä pääse sinne.
En aikaisemmin hoksannut.
- Anonyymi
Aikaisemmin joitakin vuosia sitten oli hiiri vessassa/sisäsaunassa, oli kai tullut kattoventtiilin kautta.
Oli uusi vuosi. Ajattelin, että onpahan seuralainen/vuokralainen, seuraa ja annoin sille kinkkua ja juustoa.
Hävisi sitten omia teitään jonnekin.
Se hyvä puoli oli, että sain siivottua saunan ja veskin.
Oli nätit silmät sillä.
Nyt kun tämä uusi hiiri ilmestyi (on hävinnyt jonnekin), niin sama juttu: siivosin paikkoja, ja laitoin kannen jäteastian päälle. Laitoin kaksi hiirenloukkua, ei ole jäänyt kiinni.
Seuraan tilannetta.
Oli lohduttava tieto, että ei ne hiiret tee mitään. Pidän kuitenkin makuuhuoneen oven kiinni. - Anonyymi
Vanhan talon vaivoja?
- Anonyymi
Kiva, kun täällä voi puhua muustakin kuin vain politiikasta ja puolueista.
Eikö 70 plussilla oo muuta elämää?
Ei näköjään. Tylsää.
Hiiret on paljon mielenkiintoisempia.
En muista oonko kertonut täällä joskus, että minulla on hepokatti-kaveri, joka tulee joka kesä morjenstamaan minua.
Jos kiinnostaa, niin voin kertoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205044
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r22452Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361280- 1001247
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121200- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17883viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168835En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61753- 35722