Metsälammikosta uimakelpoinen?

Satu

Meidän metsän reunassa on puolitoista metriä syvä pikkulampi.Mitat n.3x5m.Vesi pysyy koko kesän siinä.Ylämäestä valuu uutta vettä ja lammesta on yhteyksiä ojiin,joten vesikin vaihtuu.Meillä olisi kaivinkone käytössä,mitä kannattas tehdä.Pysyskö siinä hiekka pohjalla jos kaivasis enimmät mömmöt ja kivet pois ja heittäs hiekan perään.Vai pitääkö hankkia joku muovi pohjalle?

3

3775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulla..

      on kaivuri käytössä niin homma on jo puoliksi tehty.
      Ruoppaatte niitä hyhhyjä sieltä pois,ei tarvi mitään sinne takaisin laittaa.Penkat siisteiksi,ei muovia niin mahdollisista lähteistä pääsee vettä lampeen myös,viittais lähteisiin tuo että ei kuivu ikinä.

      Meillä on vähän samanlainen projekti käynnissä,alkanut kyllä hiekkakuopasta jossa oli kuivimpaankin aikaan aina vettä.
      Nyt on kalliopohjaan asti kaivettu (ei pakollista mutta innostuttiin kun se kallio löytyi yhdessä kohtaa aika pinnasta).

      Mikäs sen parempaa kuin oma lampi ja siihen pikkuinen sauna rannalle.

      • Satu

        Mä aattelin jos koettas vaikka pumpata sitä vettä vähemmäks ni näkis sen pohjan.Sais paremmin kaivettua tasaseksi sen.


      • ensin
        Satu kirjoitti:

        Mä aattelin jos koettas vaikka pumpata sitä vettä vähemmäks ni näkis sen pohjan.Sais paremmin kaivettua tasaseksi sen.

        kunnollinen poisto-oja jota myöden tyhjenee kunnolla,on parempi koneen kanssa möyriä.
        Kauhasta riippuen pureekin paremmin jos ei vesi oo riesana.Kun saatte valmiiksi,niin padotkaa se poisto-oja,me laitettiin siihen se kunnollinen pressu patopohjan päälle ja sen jälkeen hiekkaa kiveä ym,lopuksi maisemointi ja hyvä tulee.
        Penkoille rentukoita niin keväällä näyttää hyvältä.
        Itse alan olla meidän lampeen aika tyytyväinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1888
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1476
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1049
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      976
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      946
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      943
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      919
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe