Meidän metsän reunassa on puolitoista metriä syvä pikkulampi.Mitat n.3x5m.Vesi pysyy koko kesän siinä.Ylämäestä valuu uutta vettä ja lammesta on yhteyksiä ojiin,joten vesikin vaihtuu.Meillä olisi kaivinkone käytössä,mitä kannattas tehdä.Pysyskö siinä hiekka pohjalla jos kaivasis enimmät mömmöt ja kivet pois ja heittäs hiekan perään.Vai pitääkö hankkia joku muovi pohjalle?
Metsälammikosta uimakelpoinen?
3
4064
Vastaukset
- sulla..
on kaivuri käytössä niin homma on jo puoliksi tehty.
Ruoppaatte niitä hyhhyjä sieltä pois,ei tarvi mitään sinne takaisin laittaa.Penkat siisteiksi,ei muovia niin mahdollisista lähteistä pääsee vettä lampeen myös,viittais lähteisiin tuo että ei kuivu ikinä.
Meillä on vähän samanlainen projekti käynnissä,alkanut kyllä hiekkakuopasta jossa oli kuivimpaankin aikaan aina vettä.
Nyt on kalliopohjaan asti kaivettu (ei pakollista mutta innostuttiin kun se kallio löytyi yhdessä kohtaa aika pinnasta).
Mikäs sen parempaa kuin oma lampi ja siihen pikkuinen sauna rannalle.- Satu
Mä aattelin jos koettas vaikka pumpata sitä vettä vähemmäks ni näkis sen pohjan.Sais paremmin kaivettua tasaseksi sen.
- ensin
Satu kirjoitti:
Mä aattelin jos koettas vaikka pumpata sitä vettä vähemmäks ni näkis sen pohjan.Sais paremmin kaivettua tasaseksi sen.
kunnollinen poisto-oja jota myöden tyhjenee kunnolla,on parempi koneen kanssa möyriä.
Kauhasta riippuen pureekin paremmin jos ei vesi oo riesana.Kun saatte valmiiksi,niin padotkaa se poisto-oja,me laitettiin siihen se kunnollinen pressu patopohjan päälle ja sen jälkeen hiekkaa kiveä ym,lopuksi maisemointi ja hyvä tulee.
Penkoille rentukoita niin keväällä näyttää hyvältä.
Itse alan olla meidän lampeen aika tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134598Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3583879Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja363476Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk193128Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122563- 2802380
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...3221807- 1001802
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi471493Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81183