Hyvät rakkaat, minäily on minulle pakonomainen tarve että pystyn olemaan minä, nimittäin mikäli minä en olisi minä, niin olisi suuri vaara että olisinkin sinä.
"Lapsuuden ilman ikätovereita viettäneen isä oli alkoholisti, josta Tyttö ei ole ainuttakaan positiivista sanaa lausunut"
Possondeeruksen muisti on muuten erinomainen, mutta muistaa vain oman keksityn versionsa, eikä sitä mitä muut on kertoneet.
Kavereita oli ihan riittävästi ennen kouluakin, serkkuja pääasiassa. Naapurin poika osoitti kriminaalin merkkejä jo kahdeksan vahana ja 12 vuotiaana varasti pakettiauton, jolla onnistui pakenemaan poliiseja kunnes löpö loppui.
Mummo ja isän siskot oli mahtavia tyyppejä, kun olin siellä hoidossa ennen koulua. Kuten olen kertonut, siellä oli kaikenlaisia eläimiä hevosesta kanoihin ja possuihin, kuin myös lypsäviä.
Massey Fergusonilla ajelin jo siinä kahdeksan vuotiaana, kun aikuiset mätti heinää seipäiltä lavalle. Kanan opin kynimään myös samoihin aikoihin.
Isästä olen kertonut paljonkin hyvää. Hän oli komea ja atleettinen, erittäin huumorintajuinen ja erittäin miehekäs mies, joka sai naisten posket punoittamaan, kun laukoi kohteliaisuuksiaan.
Vartalo oli faijalla kuin telinevoimistelijalla, paljon skrodempi kuin minä koskaan ja rasvaa ei siinä miehessä ollut, paitsi suonistossa. Läski ja voi oli hänen pääasiallinen ruokalaji.
Raskas työ vaati paljon energiaa. Satakiloinen pölli ei lumihangessa kahlaten kulje olkapäällä porkkanan voimalla pinoon tienvarteen.
Faijan käsiala oli uskomattoman hieno. Hän kirjoitti vanhanaikaisella ääkkostolla ja kirjoitustavalla, jota oli mahdoton jäljitellä. Metsätöissä tehtiin tarkat raportit kopiovihkoon, josta palkka laskettiin.
Isä oli erittäin lahjakas veistämään, kovertamaan pahkoja ja tekemään puisia keittiövälineitä. Hupailumielessä teki ainakin kerran myös jättimäisen jortikan, jolle sitten löytyi vastakappale luonnosta työstettäväksi myös.
Moottorisahalla hän teki hetkessä tukinpätkästä reilun metrin korkuisia karhuja pihakoristeeksi, sitten niiden pinta kaasuliekillä kuivattiin ja karhu tervattiin, niitä on edelleen olemassa kotitalolla ja muualla.
Isällä oli sellainen karisma ja auktoriteetti, että vain mutsi pystyi sanomaan faijalle vastaan.
Faijan alkoholismi alkoi kiihtymään vasta loppuaikoina, mutta työnsä hän hoiti loppuun asti moitteettomasti.
Ennemminkin tuurijuoppo oli faija. Saattoi olla 2 kuukautta ilman, mutta sitten vetäistä viikon kerrallaan kun edellinen savotta tuli valmiiksi ja palkka oli perstaskussa. Töistä ei ollut viinan takia poissa.
Tupakka maistui faijalle kyllä, mutta se ei ollut kovinkaan harvinaista siihen aikaan. Useimpien kavereiden perheissä poltteli vähintään faija.
Koulukavereista jos muistelen, niin silloin "meidän kylällä" aika monen faija otti viinaa ja jotkut notkui kylän baarilla päivittäin. Meidän faija ei baareissa käynyt oikeastaan koskaan.
Olin 15v kun faija kuoli syksyllä. Hän oli syntynyt 1936. Samana kesänä olin päässyt ripille. Se oli iso syy että oli kiire muuttaa kotoa pois, en halunnut jäädä mutsin jalkoihin pyörimään pullahiireksi.
Mutsin puolella oli sukututkimuksen kannalta mielenkiintoisia hahmoja, kuten hänen isänsä. Miettikääpäs sitä että äidin puolelta ukkini syntyi vuonna 1871 ja oli jo 59 vuotias, kun mutsin tekaisi.
Risto- pappa kuoli jo 1946 ja ehti siittää 14 lasta neljän vaimon kanssa, joista kaksi Amerikassa. Jäi kolme kertaa leskeksi. Kaksi ensimmäistä vaimoa kuoli noin kolmekymppisinä, ilmeisesti synnytyksiin.
Sukututkimuksen mukaan meillä on satoja serkkuja pelkästään Jenkeissä, muutama löytyy jopa Afrikasta. Suomessa niitä on mittaamaton määrä. Sukututkimuksen sivuillani on tuhansia nimiä.
Äitin puolen suku on selvillä vuoteen 1615 saakka, jolloin Ruotsista tuli Ouluun Christer
Komulainen, joka taipui Suomessa Ristoksi ja suku siirtyi seuraavana vuosisatana Kainuun karuimpaan suo- ja korpimaahan.
Kunnon aitoja juntteja! 8)
2010
Päivän pakollinen minä.
16
100
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Olet myös haukkunut veljesi ja siskosi, tarinoippa nyt heistäkin ne hyvät puolet, mutta älä suinkaan itseäsi unohda, kerro kuinka olet huippu-urheilijan näköinen yli-ihminen.
- AnonyymiUUSI
Kiitos Kymppi, taas Kymppi kirjoitti asiaa.
- AnonyymiUUSI
Summasummaarum ja Tytön itsensä kertomana, ei siis ole tehnyt mitään mieleenjäävää isänsä kanssa, vaan ainoastaan lapsella on isästään muistona minkälainen ja mitä teki muiden kuin itsensä kanssa.
Samanalainen itse, ei kykene kahdenkeskiseen viikonloppuun korealaisen kanssa, koska ..... ötökät syö ja viidakossa vaanii peto ..... ei ole wifiä ei ilmastointia ..... ei edes pimennettyä makuuhuonetta.- AnonyymiUUSI
Vuoden sisällä ollut noin viisi päivää, etten ole ollut lasteni kanssa tekemisissä, joten sinun kannattaa olla huolissasi vain omasta mielikuvituslapsesta.
2010 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vuoden sisällä ollut noin viisi päivää, etten ole ollut lasteni kanssa tekemisissä, joten sinun kannattaa olla huolissasi vain omasta mielikuvituslapsesta.
2010Tekemisissä kyllä vaan et viettänyt ainuttakaan viikonloppua kahden kesken heidän kanssaan, on äitiä on lastenhoitajaa, mummua ja serkkua kuten sullakin.
Älä hyvä mies osta tyttärellesi motovarusteita koska joutuisit ostamaan uusia kun hän kasvaa.
- AnonyymiUUSI
Minäily oli vain vastaus sinäilyyn, koska puhuit paskaa siitä mitä olen sanonut ja siitä mitä en ole sanonut.
Oikaisin asiat, vaan muistisi huomioiden se on täysin turhaa.
Possonderin mopoilukausi on alkanut hurjissa merkeissä Simonkylän kaveripiirissä
https://youtu.be/PEib3Op3Hdk?t=60
2010- AnonyymiUUSI
Sukututkimuksen mukaan Christerin ruotsalaisen jälkeläinen, siis inva...... HAUSKAA.
- AnonyymiUUSI
Hupaisaa minääÄÄÄÄÄ kokeet että hänen kirjoituksiaan muiden tulisi muistaa.
Muistan minä tosin muutaman, osakaslainan täsmälleen kuten se alkuperisesti on kirjoitettu, avoviemärin alipaineistamisen ja sukituksen, kultapitoisuudet thainaisten koruissa, riisin häpäisyn, adoptiolapsen, parasta mitä rahalla saa ja haavekerrostalon.- AnonyymiUUSI
Katkeruus repeää liitoksistaan taas Simonkylän kattilassa, niin että höyry nousee korvien kohdalla! Mitähän ihmeellistä Senssu Pasasen mielestä oli tuossa Kympin stoorissa? Ei mitään. Ihan tavallista työläisperheen elämää. Ihmisiä kehutaan heidän hyvistä puolistaan ja haukutaan heidän huonoista puolistaan. Meikäläisen faija oli vanhan liiton jurikka joka ei tunteitaan näyttänyt, mutta eipä tuosta mitään sen kummemmin huonojakaan muistoja jäänyt.
Ei se isä ole ihmisen koko elämä eikä sen tehtävä ole pitää kädestä kiinni koko elämän ajan vaan silläkin on oma elämä. Lapsillakin on oma elämä ja olisihan se aivan helvetin noloa jos faija on kyttäämässä koko ajan vierestä mitä poika tekee kavereiden kanssa ja mitä se ei tee.
Pasanen on kasvanut isättömänä, se on käynyt selväksi, mutta ei siitä tarvi muille katkerana olla jos niillä on faija ollut. 70 luvulla faijat sentään oli miehiä, eikä sellaisia saatanan hinaajia kuin monet tänä päivänä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Katkeruus repeää liitoksistaan taas Simonkylän kattilassa, niin että höyry nousee korvien kohdalla! Mitähän ihmeellistä Senssu Pasasen mielestä oli tuossa Kympin stoorissa? Ei mitään. Ihan tavallista työläisperheen elämää. Ihmisiä kehutaan heidän hyvistä puolistaan ja haukutaan heidän huonoista puolistaan. Meikäläisen faija oli vanhan liiton jurikka joka ei tunteitaan näyttänyt, mutta eipä tuosta mitään sen kummemmin huonojakaan muistoja jäänyt.
Ei se isä ole ihmisen koko elämä eikä sen tehtävä ole pitää kädestä kiinni koko elämän ajan vaan silläkin on oma elämä. Lapsillakin on oma elämä ja olisihan se aivan helvetin noloa jos faija on kyttäämässä koko ajan vierestä mitä poika tekee kavereiden kanssa ja mitä se ei tee.
Pasanen on kasvanut isättömänä, se on käynyt selväksi, mutta ei siitä tarvi muille katkerana olla jos niillä on faija ollut. 70 luvulla faijat sentään oli miehiä, eikä sellaisia saatanan hinaajia kuin monet tänä päivänä.Kiitos Satasenköyhä että puolustat minua, olemmehan me molemmat perhekeskeisiä, tule käymään täällä Eedenissä sitten kun olet eläkeläismiljonääri.
Pistä tuleen vähän fotoo faceen onko sateenkaarta ollut viimeaikoina.
2010 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos Satasenköyhä että puolustat minua, olemmehan me molemmat perhekeskeisiä, tule käymään täällä Eedenissä sitten kun olet eläkeläismiljonääri.
Pistä tuleen vähän fotoo faceen onko sateenkaarta ollut viimeaikoina.
2010Unohdin vielä mainita että en minä niin homo ole kuin Christer joka ruotsista tuli meidän suvun tekemään.
2010 - AnonyymiUUSI
Koska olet niin kiinnostunut minusta, niin järjestän sinulle ihanaa googlepuuhaa kertomalla että tuossa kappaleessa on mainittu minun ensimmäinen sekä toinen nimi ja myös Suomen poikieni ensimmäinen tai toinen nimi.
Molemmilta toinen.
2010 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Koska olet niin kiinnostunut minusta, niin järjestän sinulle ihanaa googlepuuhaa kertomalla että tuossa kappaleessa on mainittu minun ensimmäinen sekä toinen nimi ja myös Suomen poikieni ensimmäinen tai toinen nimi.
Molemmilta toinen.
2010PS: Ari on lyhennelmä nimestä Adrian. Adrianin taustalla on latinan Hadrianus, joka merkitsee Adrian seudulta kotoisin olevaa. Ari voi olla muunnelma myös esimerkiksi nimistä Aaron tai Arnold. Ari-nimi oli harvinainen vielä 1900-luvun alussa, mutta alkoi yleistyä 1940-luvulta alkaen.
Useimmiten Jukka käsitetään muunnokseksi nimistä Jogan ja Jogha, jotka puolestaan ovat Johanin tai Johanneksen muunnoksia, mutta on myös esitetty, että Jukka olisi peräisin gootin kielen nuorukaista tarkoittavasta sanasta jugga.
Senssulle:
Jorma-nimen alkuperänä on heprean Jeremia, jonka merkitys on ”Jahve kohottaa” tai ”Jahve on korkea”. Suomalaiseen nimistöön Jorma omaksuttiin Venäjältä, jossa esiintyvät esimerkiksi nimet Jeremei ja Jerma.
2010 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
PS: Ari on lyhennelmä nimestä Adrian. Adrianin taustalla on latinan Hadrianus, joka merkitsee Adrian seudulta kotoisin olevaa. Ari voi olla muunnelma myös esimerkiksi nimistä Aaron tai Arnold. Ari-nimi oli harvinainen vielä 1900-luvun alussa, mutta alkoi yleistyä 1940-luvulta alkaen.
Useimmiten Jukka käsitetään muunnokseksi nimistä Jogan ja Jogha, jotka puolestaan ovat Johanin tai Johanneksen muunnoksia, mutta on myös esitetty, että Jukka olisi peräisin gootin kielen nuorukaista tarkoittavasta sanasta jugga.
Senssulle:
Jorma-nimen alkuperänä on heprean Jeremia, jonka merkitys on ”Jahve kohottaa” tai ”Jahve on korkea”. Suomalaiseen nimistöön Jorma omaksuttiin Venäjältä, jossa esiintyvät esimerkiksi nimet Jeremei ja Jerma.
2010En ole Jorma, vaan minulla on ruotsalainen nimi jota ei ole junttilan nimeksi väännelty, myös toinen nimi sekä sukunimikin ruotsalaisia ja samaa sukunimeä ei kanna kovinkaan moni.
Minun isäni ammatti oli sen tasoinen, että suomessa ei tuolloin montaa ollut, ja lienee vieläkin vähemmän nykyisellään.
Joka poika osaa ajaa massikkaa, jopa kaivinkonettakin ja jos vähänkään kätevä, niin myös moottorisahaa, tosin vähättelemättä metsureita, he on miehiä toisin kuin sinä, he käyttivät lihasvoimaansa järkevään kun sinä vastaavasti oman egosi pönkittämiseksi.
> § < - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ole Jorma, vaan minulla on ruotsalainen nimi jota ei ole junttilan nimeksi väännelty, myös toinen nimi sekä sukunimikin ruotsalaisia ja samaa sukunimeä ei kanna kovinkaan moni.
Minun isäni ammatti oli sen tasoinen, että suomessa ei tuolloin montaa ollut, ja lienee vieläkin vähemmän nykyisellään.
Joka poika osaa ajaa massikkaa, jopa kaivinkonettakin ja jos vähänkään kätevä, niin myös moottorisahaa, tosin vähättelemättä metsureita, he on miehiä toisin kuin sinä, he käyttivät lihasvoimaansa järkevään kun sinä vastaavasti oman egosi pönkittämiseksi.
> § <Jorma Mulgersson? Jorma Mulkeronpoika Mulgersson?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jorma Mulgersson? Jorma Mulkeronpoika Mulgersson?
ja tämä minuutia aiemmin ... Nyt Pasanen seikkailee jo kolmen promillen paikkeilla.. uskomatonta sontaa suollat.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1657385Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142708Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk532027Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141491Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901395Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.611234Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271169- 711157
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631143- 1141081