Psykiatri joka on oppinut potilailtaan lääkkeiden vieroitusoireista ja niiden vähentämisestä

Anonyymi-ap

Amerikkalainen psykiatri Jennifer Giordano: Mitä olen oppinut työskennellessäni yli kolmensadan psyykelääkkeistä vieroittautuvan ihmisen kanssa. On luettavissa madinfinland.org sivuilta. Konkreettista ja selkeää tietoa sitä kaipaaville.

21

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eipä ole yhtään suomalaista PÄTEVÄÄ psykiatria, joka lähtisi sille tielle. Aina ulkomailta haalivat......kyllä jostain maailmankolkasta löytyy joku hörhö. Kun isonnuslasilla etsii kaikkialta maailmasta. Suomessa on järkevää psykiatriaa. Ei ole aikaa hullutella.

• Anonyymi

Ihan niin hinnalla millä hyvänsä nämä muka aina ovat äänessä. Joku on varmasti hyvin, hyvin kiinnostunut juuri näistä lääkkeistä. että jaksaa etsiä jonkun joka nyt muka taas on hänen kanssaan samaa mieltä , siis mikä pakko on etsiä , maapallokin on littana joidenkin mielestä jne
        Lääkitys on hyvä asia silloin kun sitä tarvitsee . Joten jättäisi asiat jotka ovat lääketieteellisiä , eikä mitään jonkun ihmisen humulilupuli juttujaan . Mikä hinku täällä on todistella niin kovasti .
        Joten hoito on Pohjoismaissa hyvää ja samanlaista yli maiden rajojen . Niin että suomen lääkärit ovat osaavia työssään , ja tietävät näistä lopettamis oireista. Siksihän lääkkeet vähitellen usein lopetetaan pitkällä vähentämis ajalla . Niin että kukin tyylillään, minä jos tarvitsisin niin varmasti ottaisin, mutta eräillä on aina hyvin epäilevä luonne , sekin kertoo heistä aika paljon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan niin hinnalla millä hyvänsä nämä muka aina ovat äänessä. Joku on varmasti hyvin, hyvin kiinnostunut juuri näistä lääkkeistä. että jaksaa etsiä jonkun joka nyt muka taas on hänen kanssaan samaa mieltä , siis mikä pakko on etsiä , maapallokin on littana joidenkin mielestä jne
        Lääkitys on hyvä asia silloin kun sitä tarvitsee . Joten jättäisi asiat jotka ovat lääketieteellisiä , eikä mitään jonkun ihmisen humulilupuli juttujaan . Mikä hinku täällä on todistella niin kovasti .
        Joten hoito on Pohjoismaissa hyvää ja samanlaista yli maiden rajojen . Niin että suomen lääkärit ovat osaavia työssään , ja tietävät näistä lopettamis oireista. Siksihän lääkkeet vähitellen usein lopetetaan pitkällä vähentämis ajalla . Niin että kukin tyylillään, minä jos tarvitsisin niin varmasti ottaisin, mutta eräillä on aina hyvin epäilevä luonne , sekin kertoo heistä aika paljon

Suomalainen lääkäri vieroitti minut lääkkeistä miten sattuu josta seurasi pitkäaikaisia negatiivisia seurauksia. Eli enpä menisi sanomaan

• Anonyymi

Tiede, ja sitä kautta myös lääketiede kehittyy vain haastamalla nykyistä tiedettä. Siinä mielessä on hyvin loogista että on olemassa valtavirrasta poikkeavia toimijoita. Nykyinen mielenterveydenhoito on muotoutunut sellaiseksi kuin se on ajan saatossa. Se muuttuu vasta sitten kun tulee jotain konkreettisia parannuksia, eikä antipsykiatrialla ei ole ollut mitään konkreettista annettavaa tähän kehitykseen.

En epäile, etteikö lääkkeiden alasajo olisi hankala prosessi. Itse lopetin kylmällä kalkkunalla.

Isompi ongelma on se, että siihen saadaan oikeat ihmiset. Maailmassa jossa kaikki psykoosisairaat yrittää kusettaa loppumaailmaa, niiden oikeiden etsiminen on hankalaa. Jotta toiminta kestäisi edes jotkut etiikan säännöt, niin tuloksen pitäisi olla kuitenkin pysyvä.

Jos muutama vuosi sitten, Norjan kokoisessa valtiossa oli kolmekymmentäpaikkainen osasto kyseiseen, toimintaan, niin siitä voi laskea niitä suhdelukuja miten todennäköistä se on.

Oletteko käynyt tutustumassa tämän Jennifer Giordanon nettisivuihin? Näyttäisi siltä, että hän on amerikkalaiseen tapaan tällainen yhden hengen firma. Sitä en pysty kommentoimaan miten hyvää hoitoa hän tarjoaa, mutta pari muuta huomiota tuli tehtyä.

Ensinnäkin. Hän ei ota asiakkaakseen skitsofreenikoita.

Sitten kun varaus kirjaa katselee, niin en yhtään ihmettele, vaikka aikaa jäisi kirjan kirjoittamiseen.

Toinen asia mikä pisti silmään, on se että hän kehuu auttaneensa ihmisiä ympäri maailmaa. Mikä hieman arveluttaa eettisesti, jos tarkoitus olisi nimenomaan varmistaa että ihminen oikeasti pärjää ilman lääkettä. Jos sitä vertaa vaikka meidän julkisen puolen hoitoon, niin siellähän lääkärin lisäksi on omahoitaja, joka pystyy tarkkailemaan ihmisen vointia, vaikka lääkäri on etänä.

No jos kyse on nimenomaan ihmisistä jotka ei tarvitse hoitoa, eikä lääkettä, niin ehkä se ei ole niin iso ongelma, edellyttäen, että potilasvalinta on alun perin osunut kohdalleen.

Jotta hoito olisi jotenkin kokonaisvaltaisempaa, niin siihen pitäisi käyttää joko laajempaa tiimiä jolla on enemmän osaamista, tai kuvitella että yhdellä superhessu työntekijällä olisi enemmän aikaa käytettävissä yhdelle ihmiselle. Riippumatta toteutustavasta niin hoito olisi kalliimpaa.

Jennifer Giordano myy tuotettaan siten, että 75min aloituskäynti maksaa 425$, ja seurantakäynnit 50min = 275$ ja 25min = 175$. Minulla ei ole mitään hajua montako, tai millaista seurantakäyntiä, monimutkainen lääkkeiden alasajo vaatii, mutta eihän se ole kallista kuin köyhälle.

Sellainen hyvä puoli hinnoittelussa kuitenkin on, että ne ihmiset jotka ovat valmiita maksamaan tuollaisia summia hoidostaan, ovat siinä tosissaan. Eli ottavat sitä omaa vastuuta omasta elämästään ja hoidosta.

Sen vähän mitä olen näitä Mad in XX yhteisöjä seurannut, niin tulee mieleen, että ne ovat nykyisin vain sellaisia vahvistusharhan kehtoja jotka eivät itse kykene tuottamaan oikeastaan mitään konkreettista millä olisi tarkoitus kehittää psykiatriaa, vaan tarkoitus on nimenomaan kerätä ja jakaa kaikki ne löydettävissä olevat materiaalit millä sitä omaa agendaa pystyy pönkittämään.

Voi olla että niissäkin yhteisöissä on muutama täyspäinen ihminen, ja siellä on joskus ollut ihan aito jalo aate taustalla, mutta nyt kun niitä julkaisuja tutkii hieman tarkemmin, niin ne eivät missään nimessä täytä hyvää journalistista tapaa.

Hyvänä esimerkkinä tämä Jennifer Giordanon artikkeli, että onko tämä nyt aidosti legit juttu, vai onko se vain tule tonnilla hoitoon mainos?

Hyvästä tutkivasta journalismista voisi keskustella vaikka kuinka pitkään, mutta ei liene MT-foorumin asia.

Loppukanettina kysyn, että oletteko laittaneet merkille että Mad in America sivusto on rekisteröity commersial, eli kaupalliseksi sivustoksi? Onko se osaamattomuutta? Onko ollut tarkoitus tehdä kaupallista toimintaa? Vai eikö päätteiden myöntäjä ole hyväksynyt toimintaa perinteiseksi yhdistystoiminnaksi?

Samanlaista touhotusta on ollut suomalaisellakin sivustolla. Ei tästä nyt niin montaa vuotta ole, kun siellä kerättiin rahaa ilman rahankeräyslupaa. Siinä tuskin oli kyse sellaisesta heipat pekalle toiminnasta, mutta ongelma tämän porukan kanssa on juuri se, että et voi olla varma onko kyse vain osaamisvajeesta, kun porukkaan on pesiytynyt sellaista omahyväistä hurskastelua, missä tarkoitus pyhittää keinot.

Niin tai näin, niin jos oikeasti meinataan kehittää psykiatriaa, ja lääkkeiden alasajoa, niin suosittelen että rimaa vähän kohotetaan, mutta jos tarkoitus on vahvistaa sitä vahvistusharhaa, niin sitten varmaan nykyinenkin nillitys riittää.

• Anonyymi

No itse lopetin lääkkeet psykoottiseen masennukseen jonka diagnoosin sain elämäni ensimmäistä kertaa ekstrapyramidaalioireita ja vieroitusunettomuutta potevana mihin määrättiin lääkkeitä, mikä lisäsi ekstrapyramidaaliloireita. Päädyin tilaan prescription cascade ja voin kertoa että muutaman lääkkeen alasajo hermosto sekaisin ensimmäisen vieroituksesta oli huomattavasti hankalampaa kuin yhden.

Ekstrapyramidaalioireista diagnoosin sain vasta myöhemmin ja siitä lähti sitten toipuminen. Diagnoosim saannin tärkeyttä piti alleviivata ja psykiatrit suhtautui haittoihin nihkeästi. En suinkaan ole ensimmäinen ihminen kellä psykiatri vähättelee harmia polyfarmasiasta ja vuosien lääkekuureista.

En itse tarvinnut lääkäreiden apua lopulta vieroitukseen, koska se oli aiheuttanut alunperinkin harmia. Elämäni pelasti vieroituspalstat, ilmaiseksi.

Tämän lääkärin ajatukset oli pitkälti samoja mitä itsekin ajattelen vieroituksesta. Kummasti niille asiantuntijalääkäreille myös kelpaa lääkeyhtiöiden palkkalistoilla olo ja heidän puhuvana päänä olo, sikälimikäli joku psykiatri vetää tommoisia summia. Amerikassa lääkärien liksat on muutenkin suuremmat vakuutusjärjestelmän kautta.
        Eikö myös ole kysynnän ja tarjonnan laki, ilmeisesti se lisää kysyntää potilaissa.

Ja ps. Sen sijaan että olisin jäänyt psykoosisairaaksi, pudottautuminen mt järjestelmästä tuossa tilassa oli yksi parhaimpia päätöksiä mitä tein enkä koskaan oltuani järjestelmässä sen jälkeen esim saadakseni lääkkeitä lääkelaskemiseen saanut kys diagnoosia. Parantelin haavojani ja pahimmat oireeni lääkkeistä kotona. Lopulta sain epämääräisiä saamiani diagnooseja poistetuksi koska on hieman epämääräistä pieraista diagnooseja ihmisen kärsiessä traumatisoivista haitoista hänen oltuaan vuosia mt järjestelmässä ilman kys diagnooseja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No itse lopetin lääkkeet psykoottiseen masennukseen jonka diagnoosin sain elämäni ensimmäistä kertaa ekstrapyramidaalioireita ja vieroitusunettomuutta potevana mihin määrättiin lääkkeitä, mikä lisäsi ekstrapyramidaaliloireita. Päädyin tilaan prescription cascade ja voin kertoa että muutaman lääkkeen alasajo hermosto sekaisin ensimmäisen vieroituksesta oli huomattavasti hankalampaa kuin yhden.

Ekstrapyramidaalioireista diagnoosin sain vasta myöhemmin ja siitä lähti sitten toipuminen. Diagnoosim saannin tärkeyttä piti alleviivata ja psykiatrit suhtautui haittoihin nihkeästi. En suinkaan ole ensimmäinen ihminen kellä psykiatri vähättelee harmia polyfarmasiasta ja vuosien lääkekuureista.

En itse tarvinnut lääkäreiden apua lopulta vieroitukseen, koska se oli aiheuttanut alunperinkin harmia. Elämäni pelasti vieroituspalstat, ilmaiseksi.

Tämän lääkärin ajatukset oli pitkälti samoja mitä itsekin ajattelen vieroituksesta. Kummasti niille asiantuntijalääkäreille myös kelpaa lääkeyhtiöiden palkkalistoilla olo ja heidän puhuvana päänä olo, sikälimikäli joku psykiatri vetää tommoisia summia. Amerikassa lääkärien liksat on muutenkin suuremmat vakuutusjärjestelmän kautta.
        Eikö myös ole kysynnän ja tarjonnan laki, ilmeisesti se lisää kysyntää potilaissa.

Ja ps. Sen sijaan että olisin jäänyt psykoosisairaaksi, pudottautuminen mt järjestelmästä tuossa tilassa oli yksi parhaimpia päätöksiä mitä tein enkä koskaan oltuani järjestelmässä sen jälkeen esim saadakseni lääkkeitä lääkelaskemiseen saanut kys diagnoosia. Parantelin haavojani ja pahimmat oireeni lääkkeistä kotona. Lopulta sain epämääräisiä saamiani diagnooseja poistetuksi koska on hieman epämääräistä pieraista diagnooseja ihmisen kärsiessä traumatisoivista haitoista hänen oltuaan vuosia mt järjestelmässä ilman kys diagnooseja.

Ns. "antipsykiatrialla" mitä ikinä sillä tarkoitatkaan ja drop the disorder tyylisillä liikkeillä ja kriittisillä psykiatrian edustajilla on ollut ainakin suuri merkitys omassa elämässäni. Ne sai minut ajattelemaan outside the box, korjaamaan lääkkeiden runtelemaa elämääni ja näkemään asiat jälleen mahdollisiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ns. "antipsykiatrialla" mitä ikinä sillä tarkoitatkaan ja drop the disorder tyylisillä liikkeillä ja kriittisillä psykiatrian edustajilla on ollut ainakin suuri merkitys omassa elämässäni. Ne sai minut ajattelemaan outside the box, korjaamaan lääkkeiden runtelemaa elämääni ja näkemään asiat jälleen mahdollisiksi.

Mad in America on monesti selviytyjien foorumi ja ehkä se on vähänniinkuin uskontojen tuki ry.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mad in America on monesti selviytyjien foorumi ja ehkä se on vähänniinkuin uskontojen tuki ry.

Ja mitä tulee näihin "antipsykiatreihin", kun sain harmia, huomasin kampanjoinnin esim somessa jossa kriittiset asiantuntijat ja harmia saaneet potilaat esim ajoi Britanniassa sitä että vietoitusoireet otetaan vakavammin ja että potilaat saa informoidun suostumuksen. Tämä johti oikeasti varmaan osiltaan edistykseen. En tiedä mitä antipsykiatrialla tarkoitetaan pelkästään, itse kun en täysin esim holistisempaa psykiatriaa tai avointa dialogia vastusta samoissa määrin ja niin ei moni muukaan "antipsykiatri". Kritiikki kohdistuu suurimmalta osin biopsykiatrian oppisuuntaukseen, siihen kuinka vähätellen psykiatria on suhtautunut harmiin ja diagnoosikeskeisyyteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitä tulee näihin "antipsykiatreihin", kun sain harmia, huomasin kampanjoinnin esim somessa jossa kriittiset asiantuntijat ja harmia saaneet potilaat esim ajoi Britanniassa sitä että vietoitusoireet otetaan vakavammin ja että potilaat saa informoidun suostumuksen. Tämä johti oikeasti varmaan osiltaan edistykseen. En tiedä mitä antipsykiatrialla tarkoitetaan pelkästään, itse kun en täysin esim holistisempaa psykiatriaa tai avointa dialogia vastusta samoissa määrin ja niin ei moni muukaan "antipsykiatri". Kritiikki kohdistuu suurimmalta osin biopsykiatrian oppisuuntaukseen, siihen kuinka vähätellen psykiatria on suhtautunut harmiin ja diagnoosikeskeisyyteen.

Harmien kohdalla vähättely oli aivan järkyttävää. "ei kai sulla tuota haittaa ole", "se on varmaan vaan ahdistusta", "ei vieroitusoireet kestä noin kauan", "ei ihminen koe vieroitusoireita laskun aikana", "ei minun potilaillani". Se kertoi minulle ihan riittävästi psykiatreista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taasko täällä puhutaan vain sinusta? Pitäisikö sinunkin kirjoittaa kirja itsestäsi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taasko täällä puhutaan vain sinusta? Pitäisikö sinunkin kirjoittaa kirja itsestäsi?

Oletko mahdollisesti se nimimerkillä darknessin? Trollaaja?

Olit tai et, niin sinusta on aina niin kiva tulla häiritsemään keskustelua. Samoja fraaseja toistelemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olit tai et, niin sinusta on aina niin kiva tulla häiritsemään keskustelua. Samoja fraaseja toistelemaan.

En ole trollaaja, kommentoin argumentteihisi oman kokemukseni kautta. Puhuit antipsykiatriasta sun muusta, mitä lienee sitten se antipsykiatria sitten...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole trollaaja, kommentoin argumentteihisi oman kokemukseni kautta. Puhuit antipsykiatriasta sun muusta, mitä lienee sitten se antipsykiatria sitten...

En ole kyseinen kommentoija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisikö muidenkin puhua vain itsestään, että saataisiin vaihtelua, ja/tai että se ei häiritsisi keskustelua?

• Anonyymi

Maailmassa jossa kaikki psykoosisairaat yrittää kusettaa loppumaailmaa, niiden oikeiden etsiminen on hankalaa.

Ei sulla ois vähän harhaisia ajatuksia itsellä?

• Anonyymi

On se jännää, kun tullaan aina tänne trollaamaan!

Syytellään toisia sekavuudesta, narsismista, sairaudentunnottomuudesta ja ties mistä.

Mitäs itse olet? Oletko miettinyt yhtään sitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se jännää, kun tullaan aina tänne trollaamaan!

Syytellään toisia sekavuudesta, narsismista, sairaudentunnottomuudesta ja ties mistä.

Mitäs itse olet? Oletko miettinyt yhtään sitä?

No siis sinun mielestäsi "psykoosisairaat yrittää kusettaa loppumaailmaa", mitä ikinä sillä tarkoitatkaan, niin siihen lähinnä kommentoin.

• Anonyymi

Psykoosisairaiksi diagnosoidut harvemmin syyllistyvät tuohon mainitsemaasi asiaan, eli kusettamiseen.

Sitä en tiedä, mitä psykiatriassa toimivat tekevät. Enkä lähde edes sitä analysoimaan. Ei ole minun tehtäväni. On minulla silti omat päätelmäni asiasta. En tiedä, ovatko koulutuksensa myötä vähän liiankin sokaistuneita uskomaan oppeihinsa ja hoitometodeihinsa, niin etteivät näe, että muunkinlaisia tapoja auttaa ja hoitaa apua tarvitsevia olisi olemassa, kuin lääkepohjaiset hoidot.

Kyseinen hoitotiede on jämähtänyt paikoilleen. Mikä on valitettavasti tosiasia.

• Anonyymi

Aina kannattaa lähteä mukaan salaliittoihin ja uskomaan jotain mitä sattuu sivustoja.
      Useimmilla mielenterveysongelmat juontavat noihin salaliitto- ja muihin höyrypäiden nettijuttuihin. Kouluttamattomuus, sivistymättömyys ja kokemattomuus altistaa noihin foliopäiden uskoihin.

• Anonyymi

Minä en ainakaan usko mihinkään salaliittoteorioihin, ja aika harvoin olen käynyt edes Mad in Finland-sivustolla tai vastaavilla. Kummallista en usko mihinkään salaliittoteorioihin. En usko oikeastaan mihinkään. En edes itseeni, tai omiin ajatuksiinikaan. Mikäs minä olen sitten? On minulle vaikka minkälaista diagnoosia annettu, tai heitetty, joiden perusteella minun pitäisi olla hyvinkin harhainen ja nähdä joka asiassa jotakin hämäräperäistä.

Narsistikaan en varmaan ole, koska en sellaisesta edes pitäisi, että joku, tai jotkut minua ihailisivat.

Enkä ole koskaan löytänyt sellaista ihmistä, jota olisin sokeasti ihaillut ja nostanut jollekin jalustalle.

Mutta on minullakin omat ajatukseni, näkemykseni ja mielipiteeni. Ja yksi niistä on se, että ehdottomasti en usko psykiatriaan, sen ajatuksiin ja oppeihin. Ja vielä vähemmän siihen, että siellä vilpittömästi haluttaisiin auttaa ihmisiä. Psykiatria on aivan kapea-alainen tiede, ajatuksiltaan, näkemyksiltään ja metodeiltaan. Vain ja ainoastaan lääkekeskeiseen fokukseen kiinnittyminen ja kaiken hoidon pohjaaminen on erittäin kapea-alaista ajattelua. Eikä ole osoitus mistään älykkyydestä. Älykkyyteen kuuluu monenlaisten erilaisten näkökantojen huomioonottaminen, ja myös erilaisten hoitomenetelmien ottamista käyttöön. Mt-diagnosoitujen hoito on etenkin julkisella puolella, tiettyjen diagnoosien kohdalla pääasiassa edelleenkin lääkitysten määräämistä. Joten sillä sektorilla olisi todella paljon uudistamisen aihetta ja tarvetta.

• Anonyymi

Jos Mad in Finlandia ei olisi niin varmaan pitäisi perustaa sitten sivusto uskontojen uhrit tuki ry - psychiatry version, jossa voi eritellä kokemuksiaan biopsykiatrian stereotypioivasta karsinahoidosta aineilla joista on koitunut harmia kun on ollut vuosia lääkekoekaniini ja lääkintää on tutkittu usein sen 12 viikkoa. Siellä voi hakea henkistä tukea ekstrapyramidaalioireisiin, PSSD:hen, tardiiviin dyskinesiaan pitkittyneisiin vieroitusoireisiin ynnä muuhun ja tarjotaan tukea psykiatrian "loppujätteille". Voitaisiin ajaa parempaa informoitua suostumusta ja holistisen ja traumainformatiivisen hoidon ja avoimen dialogin yleistymistä ja saisi paikan puhua harmistaan ilman leimaamiata. Valinnanvapauden lisääntymistä. Ja tarjota joku paikka potilasäänelle. Kaikki mt työntekijät jotka hoksaa hoidon ongelmat on kielletty toimimasta foorumilla tietenkin rahanahneina.

Ainoastaan hyvin kylmä tieteellinen tutkimus on sallittu uutisointiaiheeksi, yhtä luotettava vähintään kuin iltapäivälehdissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6933
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3908
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3290
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2854
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2672
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2113
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2057
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      1980
    Aihe