hamina satama

Anonyymi-ap

Onko Haminassa hyvä vierassatama Eivät mainosta itseään eikä purjehdus piireissä kukaan puhu Haminasta.

13

893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ruokakauppoihin on veneestä Haminassa lyhyempi matka kuin vaikkapa Hangossa. Lidl on lähin.

      • Anonyymi

        Niin ja jos vaihtaa miehistöä, autoa pysäköivät voivat ilahtua tiedosta ettei Haminassa ole lainkaan pysäköinninvalvoja, eikä poliiseja asia yleensä kiinnosta jos nyt ylipäätään sattuvat paikalla olemaan. Toki jos väärin pysäköity auto vaarantaa taikka estää liikennettä voi kiinnostaakin. Myös (vene-) varkaat tietävät ettei paikkakunnalla ole poliisiasemaa, mikä vaikuttaa poliisien paikallaolon todennäköisyyteen merkittävästi.


      • Anonyymi

        Hamina onkin kauppakäyntiä ajatellen luonteva vaihtoehto Hangolle, kun ovat siinä vierekkäin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hamina onkin kauppakäyntiä ajatellen luonteva vaihtoehto Hangolle, kun ovat siinä vierekkäin?

        Pääkaupunkiseudulta veneellä lomalle lähtevällä on kolme vaihtoehtoa, itään kohti Haminaa, länteen kohti Hankoa, taikka etelään Viroon. Vaihtoehdot eivät todellakaan ole vierekkäin, eikä juuri kukaan jätä kaupassa käymättä koko lomareissunsa ajan.

        Tämä on tietysti vaikeaa käsittää jos ei ole koskaan veneellä lomaillut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hamina onkin kauppakäyntiä ajatellen luonteva vaihtoehto Hangolle, kun ovat siinä vierekkäin?

        Minä en kyllä valitettavasi ymmärtänyt vitsailuasi.

        ” Ruokakauppoihin on veneestä Haminassa lyhyempi matka kuin vaikkapa Hangossa. Lidl on lähin.”

        Minusta tuossa oli aivan selvä esimerkki tuosta kauppa-asiasta.
        Jokainen veneilijä varmasti tuon perusteella ymmärtää mistä on kyse.

        Trotzdem, einen schönen Sommersegeln an die Kuste.
        Bootmann


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääkaupunkiseudulta veneellä lomalle lähtevällä on kolme vaihtoehtoa, itään kohti Haminaa, länteen kohti Hankoa, taikka etelään Viroon. Vaihtoehdot eivät todellakaan ole vierekkäin, eikä juuri kukaan jätä kaupassa käymättä koko lomareissunsa ajan.

        Tämä on tietysti vaikeaa käsittää jos ei ole koskaan veneellä lomaillut.

        Juu, mutta pidän hyvin epätodennäköisenä, että joku valitsisi reissunsa suunnan sen perusteella missä on lyhin kävelymatka kauppaan. Ja kaikissa noissa suunnissa on kyllä muitakin kauppapaikkoja.


      • Anonyymi

        Onko tässä jokin salainen viestittely käynnissä?
        Tuolla edellä oli aivan selvästi kerrottu miten kannattaa matkailla etelärannikolla.

        Teille molemmille suosittelen jättämään piikittelyn pois ja kirjoittamaan ystävällisessä hengessä.
        Noch einen schönen Tag !


    • Anonyymi

      On hyvä ja suojainen satama kivenheiton päässä keskustasta, siis todellakin ympyräkaupungin keskustasta, eli Raatihuoneelta. Haminasta lyhyt matka Klamilan satamaan ja Tammioon ja Ulko-tammioon.

    • Anonyymi

      Voi pientä mode parkaa!

    • Anonyymi

      On ihan hyvät laiturit ja pesupaikat. Hiljain mesta.

      • Anonyymi

        Laituri on tosiaan uusittu joku vuosi sitten ja on tosi suojainen. Väylältä aika sivussa, ei ihan niin kaukana, kuin Loviisa, mutta kumminkin. Käymisen arvoinen ilman muuta, kun itään päin on suunta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laituri on tosiaan uusittu joku vuosi sitten ja on tosi suojainen. Väylältä aika sivussa, ei ihan niin kaukana, kuin Loviisa, mutta kumminkin. Käymisen arvoinen ilman muuta, kun itään päin on suunta!

        Porvoo taas on joensuu.


    • Anonyymi

      Olen käynyt Haminassa yli 40 vuotta sitten kauniina kesäkuisena iltana.
      Ainakin silloin siellä oli todella kaunista ympäristöä.
      Olisikohan nyt aika käydä uudestaan?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe