Auttakaa minua elikkäs kannattaako mainita täysin uudelle psykiatrille itsemurha asioista jota ei ole aikaisemmin tavannut niin että miten herkästi se laittaa osaastolle jos on aikaisemmin ollut kaksi kertaa juurikin samojen asioiden takia suljetulla niin että kannattaako ees uudelle psykiatrille mainita mitään sen suuntaisista aatoksista? Miten helposti nykypäivänä joutuu osastolle onko kenelläkään kokemusta? Minulla olisi ihan tarkkoja suunnitelmia ja tiedän kuinka henki menisi jos näistä kertoisin niin varmasti osasto kutsuisi luultavasti mutta voisiko näistä jutella luottamuksella jos lupaa että ei tee mitään? help me??Niin olen eläkkeellä oleva 47 mies en mikää huomiota kerjäävä teini.
Auttkaa minua??
13
167
Vastaukset
- Anonyymi
voit kertoa kun lupaat ettet oikeasti tee mitään, ja sanot että ne ovat "vain ajatuksia" eivätkä varsinaisia suunnitelmia.
- Anonyymi
Ihmettelen itsemurhan suunnittelua. Ei varmaan sitä kannattaisi miettiä nyt, kun kevätkin on. Tunnen masennuksen tunteen omasta kokemuksestani, ja ymmärrän sen. Jos on paha olo, on siihen apuja paljon olemassa. Erillaisia ratkaisu-vaihtoehtoja on olemassa. Emme turhaan tahtoisi menettää Sinua tästä maailmasta.
- Anonyymi
Kevätkin on ???
Herkät ihmiset voivat huonosti usein juuri keväällä ja syksyllä .
Nykyään on niin monenlaisia hoito muotoja silloin kun masennus alkaa olemaan keskivaikeaa .
Joten , moni ihminen saa juuri itsetuhoisia ajatuksia, vaan eivät toteuta niitä silti .
Ja mikä parasta että lääketiede on kehittynyt valtavasti viimeisillä vuosikymmenillä
- Anonyymi
Älä tee sitä itellesi. Aina elämässä tullee kuitenkin näitä onnen sirpaleita. Aina tullee toivon kipinöitä oloon, kuin oloon. Psykiatrilla, jos oot käynyt, niin et ole varmaan vielä löytänyt oikeaa apua sieltä, tai sitä oikeaa ihmistä sieltä. Sanoisin näin, ettei kannata nyt suunnitella sitä itsemurhaa, ihan nyt ekaksi vaihtoehdoksi. Kannattaapi tää elämä kattella kuitenkin. Se kuitenkin niin nopeasti menee. Matkalla on paljon onnen sirpaleita. Tahtoisimme pysyvän sinun pysyvän hengissä.
- Anonyymi
Masennus on synkkä musta ahdistava kuilu, pimeä olotila ja kannattaa kyllä hakea apua.
- Anonyymi
Eikö ole ketään muuta kuin psykiatri, jolle puhua tuosta? Lääkärit käsittää nuo vähän herkästi. Se on kai niiden tehtävä. Minullekin kirjailtiin papereihin: "Itsepintaisia itsetuhoisia ajatuksia" vaikka olin vain itsetuhoisuudesata erikseen kysyttäessä kertonut, että nykyisyyden takia minulla on syytä epäillä, että tulevaisuudessa elämäni tulee muodostumaan niin vaikeuaksi, että minun on parempi päättää päiväni ja KOSKA EN OLE LAINKAAN ITSETUHOISUUTEEN TAIPUVAINEN HENKILÖ, minun on ollut pakko miettiä keinoja, miten mahdollisesti kykenisin tarpeen aktualisoituessa lopettamaan itseni.
- Anonyymi
Sinä tulkitset kielen väärin, itsemurha ajatukset ovat siis itsetuhoisia ajatuksia , joten jos niitä ajattelee enemmän kun yhden kerran. Niin ne ovat itsepintaisia ajatuksia, jota monet saa vaikeissa elämän tilanteissa.
Joten ihan korrekti noteeraus lääkäriltä, sinä sen väännät johonkin muuksi. Siis itsemurha ajatukset ovat usein tavallisia masennuksessa , joten älä viitsi vääntää asiaa joksikin muuksi mitä se on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä tulkitset kielen väärin, itsemurha ajatukset ovat siis itsetuhoisia ajatuksia , joten jos niitä ajattelee enemmän kun yhden kerran. Niin ne ovat itsepintaisia ajatuksia, jota monet saa vaikeissa elämän tilanteissa.
Joten ihan korrekti noteeraus lääkäriltä, sinä sen väännät johonkin muuksi. Siis itsemurha ajatukset ovat usein tavallisia masennuksessa , joten älä viitsi vääntää asiaa joksikin muuksi mitä se on.En ollut masentunut tuolloin, enkä ole nyt, mutta ehkä se oli tuolloin ihan hyvä käsittää niin, sain tarvitsemani avun. Nyt menee paremmin tuolloiseen verrattuna, mutta itsemurhan suhteen ajatus on pysynyt samana saaden uutta vahvistusta uusista ilmenneistä seikoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ollut masentunut tuolloin, enkä ole nyt, mutta ehkä se oli tuolloin ihan hyvä käsittää niin, sain tarvitsemani avun. Nyt menee paremmin tuolloiseen verrattuna, mutta itsemurhan suhteen ajatus on pysynyt samana saaden uutta vahvistusta uusista ilmenneistä seikoista.
Mitkä " ilmenneet seikat " olisivat sellaisia, että päivänsä pitäisi päättää ?
Onko tullut uusia " seikkoja " , vai onko jotain mennyttä noussut nyt myöhemmin esiin ?
Elämän varrella on aina ollut erilaisia seikkoja, ja tulee aina olemaan, siitä ei pääse mihinkään.
Mutta siihen, miten niihin itse suhtautuu, ja miten itsensä kanssa haluaa pärjätä, on hankala löytää apuja, mutta mahdollista se on.
- Anonyymi
Kysyisin, että mikä on pahinta, mitä voi tapahtua jos uudelle psykiatrille kertoo asiasta?
Sekö että pääsee / joutuu osastolle?
Osastot on kauttaaltaan täynnä, ja niihin on pitkät jonot, eli ihan helposti ei sinne pääse. Eikä yleensä pelkällä itsemurha ajatuksella, ihan jo sen takia, että osastolla voi tehdä itsemurhan, eikä se siis täydellisesti estä sitä. - Anonyymi
Jumala voi auttaa. https://www.youtube.com/@pentoikk/videos
- Anonyymi
Psyykkisessä hoidossa on aina kerrottava tuntemuksistaan , ei ne nyt mihinkään pakko hoitoon sinua laita , kun. Kerrot asiat kuten ne ovat niin saat parhaan mahdollisen hoidon, sillä itsetuho ajatukset jos salaat niin silloin jää lääkärille käsitys ettei niitä ajatuksia ole, Lääkärille voi ihan hyvin kertoa näistä ajatuksista nehän juuri ovat osa sairautta , kun on ihan rehellinen lääkärissä niin saa oikean hoidonkin.
Moni joka on salannut lääkäriltä nämä asiat huutelevat jälkeen päin että lääkkeet eivät auta, eikä silloin autakaan . Jos minä menen lääkäriin ja salaa osan voinnistaan niin miten lääkäri voi auttaa jos ei saa rehellistä selitystä voinnistasi .psykiatria perustuu totuudelle lääkärin ja potilaan välillä , jos potilas ei anna oikeaa infoa itsestään niin miten luulee pääsevänsä eroon sairaudestaan. - Anonyymi
Sano vaan että joskus on tunne ettei haluaisi elää.
Ei ketään pakkohoitoon sellaisesta viedä, koska ei ole niin paljon sairaala paikkoja edes, moni joka todella tarvitsisi sairaala hoitoa ei edes pääse sinne vaikka itse haluaisivat. Joten näissä asioissa kun lääkäri saa täydellisen selityksen miten sinun ajatuksen juoksisi on kun voit huonosti niin saat oikean hoidonkin .rehellisyys on aina se tärkei elementti psykiatrisessa hoidossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017433
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805018- 794849
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522679
- 402576
- 482229
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840