Mitä töitä teette opiskelun ohessa?

Hanna

Laskin, että mun on ihan pakko saada jotain töitä opiskelun oheen tai konkurssi tulee. Mutta millaisia töitä voi tehdä, kun luentoja voi olla klo 16-20, ei ollenkaan tai sitten vaikka 12 tunnin koulupäiviä. Kamalan epäsäännöllistä siis. En tarvitsisi kuin jotain 300€/kk nettona, mutta se olisi vähintään saatava.

14

17120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiskelija

Itse opiskelen ja teen samalla töitä raha-automaattiyhdistykselle pelinhoitajana. Töitä teen viikonloppuna öisin ravintoloissa. Vuoroja on pe ja la ja tarpeen vaatiessa viikollakin. Ihan ok työtä, joskus rasittavaa valvoa yöt ja kuunnella humalaisia, mut opiskelijan täytyy repiä sieltä mistä saa..:-)

• mari

ravintolaan extraksi. Tarjoilua tai keittiöpuolelle. Ainakin keittiössä tarvitaan nykyään hygieniapassi. Salin puolella en ole varma.
      Vaihtoehtona yöhoitajaksi, johonkin lapsiperheeseen, missä vanhempi on vuorotyöläinen. Saisi lapset nukkua omassa sängyssä eikä vuorotarhassa.
      Nakkikioskin myyjäksi. Aika riskialtis ammatti ja raskas, mutta kai siitäkin jotain tienaa.
      Siivoojaksi paikkaan, minkä voi siivota myöhään illalla - tai vielä parempi, jos tarvitaan iltasiivoojaa. (kaupat ym. liikkeet)
      Älä sitten ota liikaa vuoroja, ettet pala loppuun.

• .....

Melkeen tota kannattaa eka koittaa. Hyvät myyjät tienaa ainakin jossain paikoissa jopa 2000 € kuussa tehden vain 5-6 tunnin työpäiviä.

Tosiaan tota perseen myymistäkään ei kannata jättää pois laskuista. Huoraamalla tienaat ton 300 euroa päivässä, eikä ole ees ikävää hommaa.

• werwerwerewr

Postiin, ainakin jos asut Helsingin seudulla, ota yhteyttä Postiextraan. (Postin työhönoton kautta).

• Kassamyyjä

Olen osa-aikaisena kaupassa. Töitä teen sen verran kuin jaksan. Viime keväänä tein kahtena arki-iltana ja lauantaina. Syksyllä vähennän työmäärää ja teen yhtenä arki-iltana plus sunnuntaina.

• tuntimäärällä?

Siis paljonko tienaat tuolla tuntimäärällä ja minkä ketjun kaupassa olet töissä?

• kassa
        tuntimäärällä? kirjoitti:

Siis paljonko tienaat tuolla tuntimäärällä ja minkä ketjun kaupassa olet töissä?

Tuntipalkka kaupoissa on noin 8 euroa (Ilman työkokemusta taitaa olla vähän alle 8 euroa, en muista tarkkaan). Arkisin iltalisä klo 18.00 jälkeen (Helsingin alueella) reilu 4 euroa. Ja lauantailisää maksetaan klo 13.00 jälkeen reilu 5 euroa / tunti.
        Eli, jos teet kymmenen tuntia viikossa töitä kaupassa, niin saat palkkaa noin kolmesataa euroa kuukaudessa.
        Kannattaa, millään muulla alalla ei ole noin hyviä lisiä. (Ja palkat on samat kaikien muiden ketjujen kaupoissa paitsi Lidl:ssä)

• vaatekaupassa
        kassa kirjoitti:

Tuntipalkka kaupoissa on noin 8 euroa (Ilman työkokemusta taitaa olla vähän alle 8 euroa, en muista tarkkaan). Arkisin iltalisä klo 18.00 jälkeen (Helsingin alueella) reilu 4 euroa. Ja lauantailisää maksetaan klo 13.00 jälkeen reilu 5 euroa / tunti.
        Eli, jos teet kymmenen tuntia viikossa töitä kaupassa, niin saat palkkaa noin kolmesataa euroa kuukaudessa.
        Kannattaa, millään muulla alalla ei ole noin hyviä lisiä. (Ja palkat on samat kaikien muiden ketjujen kaupoissa paitsi Lidl:ssä)

10-15h/viikossa. Peruspalkka 9,50€/h tes:in iltalisät ja lauantailisät...Ihan jees. Itseasiassa, jos teen 15h/vko, niin menee jo tulorajan yli...
        Hakekaa myyjiksi! Suuret ketjut käyttävät ja tarvitsevat opiskelijoita myyjinä. Ok hommaa...

• opiskelija-hoitsu
        kassa kirjoitti:

Itse revin hoitotyössä kyllä kaupan alaa paremmat vuorolisät.

• joo

Eräs tuttu oli yöhoitajana, siis hoitamassa lapsiperheiden kullannuppuja silloin, kun vanhempien työajat ovat perhe-elämään sopimattomat.

Ja tuossa työssä oli kuulemma eräs todella hyvä plussapuoli. Työjutut, eli se hoitaminen, pitää tietysti ensisijaisena hoitaa pois alta, mutta usein se meni niin, että mukulat kävivät nukkumaan kiltisti ja silloin jäi koko yö aikaa lukea tentteihin. Erityisesti, jos tentti sattui olemaan vielä heti seuraavana aamuna, jäivät asiat kuulemma äärimmäisen hyvin päähän koko yön päntänneenä. Palkka tietty siinä sivussa.

• Dressu

Olin opintojeni ohella 3 vuotta myyjänä Dressmannilla. Todella mukavaa aikaa, mahtavat duunikaverit, ilta ja viikonloppuduunia ja aivot narikassa oloa, mutta rahaa tuli. Duunissa oltiin aina tosi joustavia; kun oli tenttejä, en ollut duunissa. Yhtenä kesänä sain oman alan kesäduunin, mutta syksyllä pääsin takaisin osa-aikaiseksi. Kaupanalan palkka on mitä on, itse tienasin noin 9 euroa/tunti iltalisät. Olin kyllä tyytyväinen! Suosittelen!

• en kehuisi ko. paikkaa...

Riippuen ihan myymälästä missä olet...Ja myymäläpäälliköstä. Meillä on täysi kyrpä, joka ei takuulla anna vapaata, silloin kun sitä tarvitsisi (esim. tentit yms.). Tekee työvuorolistat arvalla, eikä kuuntele toiveita.

• villepetteri

ajan viikonloppuisin kuorma-autoa

• jones

Itse olen ajanut taksia myös opiskelun aikana.
      Hyviä puolia:
      -päätät itse työvuoroista, kukaan ei päätä puolestasi (jos et ole ihan tollo..!)
      -erittäin itsenäistä hommaa, ja vaihtelevaa. Toimistoaikoja ehtii harrastaa sitten kun valmistuu.
      -yllättävän mukavaa hommaa; ihmisten kanssa tekemisissä
      Pystyy ajamaan myös useammassa eri kaupungissa jos opettelee kadut; esim jos vaihtaa yliopistoa. toimii helposti pienisä kaupungeissa.

Huonoja puolia:
      -kurssi maksaa 200-500€
      -yövuorot eivät sovi uneliaille /humalaisherkille ihmisille

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe