Pohdinta alakaa että paan aivonystyrät pohtimaan näitä seuraavia seikkoja;
1.juopot eli nämä ihmiset joil ei ole elämässä mitään että alkaa jokapäiväjuopoksi eivätkä käy duunissa vaan lähinnä puistonpenkkijuoppoina jotka saa osakseen paljon haukkumista ja kieroja katseita.
2.Henkisesti sairaat( osakseen saavat paljon haukkumista että kuulemma mielenterveysongelma kuten masennus ei kuulemma ole ees sairaus vaikka todellisuujessa se on vakava sairaus)
3.Neuroottisia sairauksia potevat(ei ole tietoa ihmisil palijoo näistä ihmisistä)
4.Työtä tekemättömät ihmiset(miksi heitä edelleen pijetään b-luokan ihmisinä että onko työtätekemättömyys aina muka johtuvaa laiskuuvesta??)
Mä oon tekeny 42 ikävuoteni aikana näitä havaintoja eniten sosiaalisessa mediassa joka on välillä kuin synonyymi helevetille että aika ussein ihimiset suoltaa sinne ikävää tekstiä. Esim youtubessa on niilo22 suomitupettaja joka saa joka päivä videoidensa kommenttiboxiin niitä katkeria ja vihaisia sekä tyhmän ilkeitä kommentteja , huomautuksia siitä kun ei käy duunissa. Mut kun miettii esim niilo22;sta niin eiks se tavallaan tee duunia kun tupettaa?? Saaks se rahhaa siitä? Ja se suattaapi tehä 5-10 videota päivässä että on siinä iso homma/työ vai mitä?
Mä oon alkanu viime vuojet miettiin ihmisten ajatuskulukua että kun katsoo historiaan niin jossa esim 1900 luvun alussa suomessa oli vallalla kova oikeistoaate ja opetettiin että tuntteet pittää sivuuttaa että pitää tehdä työtä ettei saa itkeä ja voivotella. Orpon vaalimainos lopetetaan voivottelu ja jossa vasemmalla käjellä siirtää syrjään vanhukset puistonpenkille , on ehkä nykyaikaakin kuvaava ilmiö rajusta ajattelutavasta.
Ei se katso aina aatteeseen sillä esim 60 luvulla kommunistinen aate nousi suomessakin suosioon niin siinä aatteessa oli ikäviäkin piirteitä.
Mut oon alkanu pohtia ihan viime päivät sitä että ei se ihmispahuus katso mihkään aatteeseen että oon pannu merkille että joka aatesuunnassa on näitä ihmisiä jotka katsoo kieroon tiettyjä ihmisiä. Se on siis syvemmällä DNA:ssa nuo ajattelutavat.
Onko mahdollista tulevaisuuvessa purkaa tuollaiset ajattelutavat ? Sitä vois yrittää mutta tuskinpa sitä pystyy muuttamaan. Se voi olla niin sisäsyntyistä ja luonteenpiirteen omaista ettei sitä voi muuttaa ellei kova ihminen koe elämässä jonkun kriisin jota kautta voi ajatus hänellä pehmentyä vai mitä?????
Asioita tullee kahtua kriittisesti että kriittinen ajattelu on osa yhteiskunnan ajattelua että voi , saa ja pittääki ajatella kriittisesti jos kokee että jotain on hieman pielessä. Positiivisen kautta kuitenni että pitää kuitenni muistaa se että positiivisuus pitää mielessä että ei vello näissä aiheissa liikoja sillä mulla kun on hauras mieli niin jos näitä pohttii harva se päevä nii voi alkaa ahisttaa.
Onko nykyajan tila johtuvaa siitä että ihminen on muuttunut pahemmaks? Esim jos katsoo politiikkaa, poliittisia päätöksiä? Esim sairaalapalvelut. Ajatteleeko päättäjämme niistä kuvioista liikaa raha ekana -ajattelulla vai voiko tässä heitä syyllistää? Onko niin että on pakko leikata sairaalapalveluista? Tietääkö joku mua enemmän? Vai voisko jättää leikkaamasta ja leikkaa mieluummin muusta?
Kävin eilen tekussa ja ihmettelin yhtä asiaa hieman että tajusin että siitäkin on leikattu kai että kai se käsky kun tullee ylemmältä taholta eli valtion johdosta niin ei kai sairaalat&tekut&lääkärit tai sairaalan johto voi siinä tehä yhttään mittään.
Kirjoittaja juha pohjola
Mistä johttuu ihmispahuus ja miks tiettujä ihimisiä haukutaan??
4
95
Vastaukset
- Anonyymi
Asiaa kirjoitit samoja havaintoja on meistä moni ajatellut.
Ihmiset eivät tiedä sanojen merkitystä , vaan esim jos joku kritisöi hallituksen leikkauksia, niin jotkut ihmiset sanovat että haukkuu hallitusta , joten ihme tulkintoja
Kritiikki ha haukkuminen ovat eri asioita.
Totta on myös että ihmiset kun näkevät alkoholistin niin eivät pidä heitä edes ihmisinä, vaikka alkoholismi on todettu sairaudeksi .sairaat ja työttömät ovat myös niitä joista ihmisillä on usein sanottavaa, kukaan ei voi sairaudelleen mitään , olis sairaus fyysinen tai psyykkinen .
Kukaan ei tiedä toisen ihmisen syitä mitä hän on kokenut elämässään että, on tullut sairaaksi .
Siksi ei pitäisi sorrettu sortaa .
Sitten on tieteellisesti tutkittu ettei kaikkine ihmisille ole empatian tunne koskaan kehittynyt edes , siksi he eivät ymmärrä että heidän käytöksensä on loukkaavaa , ja täynnä ihmisvihaa. Esim muunmaalaiset saavat usein kuulla ” painin sinne mistä tulit”
He ovat ihan tavallisia ihmisiä ei siis mitää; kummajaisia , eivät ole valinneet ihon väriänsä .joten aika laaja käsite juuri se että monia ihmisiä sorretaan, sortaja pitää aina itseään esimerkkinä siitä ” oikeasta” ihmisestä ja saa varmaan jonkinlaisen tyydytyksen. Saadessaan alentaa toisia ihmisiä .
Kasvatus pitäisi lähteä lapselle jo pienenä ja selittää lapsille asioiden oikea laita esim siitä että kaikilla ihmisillä on sama ihmisarvo , ja ettei ketään saa sortaa- Anonyymi
Tämä on taas tota gube käänteistä psykologiaa!hyväksy se,että olet toisten kiusaaja ja alistaja,sun kyllä kannattaa hakea hoitoa tohon pahantahtoisuutees,eikä syytellä muita,joita kiusaat!Tyhjästä olet aloittanut valehtelua,et edes tiedä toisten taustojaym.taiat olla sairaan kateellinen,luulet,että toisilla on parempi elämä,ei se aina niin mene!Jokaisella on omat vaikeudet,mutta kun aletaan tyhjästä syyttää, vaikka miksi,maailman kilteintä .....ihmistä,löytyy ne ominaisuudet itsestään patologisesta valehtelijasta ja tämäkun tuhotaan ihmiseltä koko elämä,se o järkyttävää......miks yrität puskeentua toisten elämään,ilman lupaa,olet todellakin lainsuojaton kriminaali!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on taas tota gube käänteistä psykologiaa!hyväksy se,että olet toisten kiusaaja ja alistaja,sun kyllä kannattaa hakea hoitoa tohon pahantahtoisuutees,eikä syytellä muita,joita kiusaat!Tyhjästä olet aloittanut valehtelua,et edes tiedä toisten taustojaym.taiat olla sairaan kateellinen,luulet,että toisilla on parempi elämä,ei se aina niin mene!Jokaisella on omat vaikeudet,mutta kun aletaan tyhjästä syyttää, vaikka miksi,maailman kilteintä .....ihmistä,löytyy ne ominaisuudet itsestään patologisesta valehtelijasta ja tämäkun tuhotaan ihmiseltä koko elämä,se o järkyttävää......miks yrität puskeentua toisten elämään,ilman lupaa,olet todellakin lainsuojaton kriminaali!
moi tässä vasttaa sulle avausposttaaja .
Niin minä tiedän mistä kirjoitan aiheesta koska olen itse ollut somekiusattu että mua on kiusattu siitä kun olen henkisesti sairas ja työtätekemätön. Ja otin esimerkkinä myös suomitupettaja Niilo22;n jota kiusattu sen videoissa.
Minua kiusattiin myös kaikissa kouluissa. En tiennyt syytä miksi ne kiusasi. Ehkä se että olin aika usein syrjäänvetäytyvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja minä avauspostaaja lisään vielä yhden jutun jonka unohdin mainita joka on tämä;
kiusaaminen on yksi suomen ja koko maailman isoimmista ongelmista. Tämä on todettu tieteellisissä tutkimuksissa ja eri gallupeissa. Riippumatta asemasta niin kiusaamista tapahtuu itseasiassa ihan missä tahansa tuloluokassa.
On helppo päätellä myös kun minua ja niilo22; ta on kiusattu youtubessa kun minua kiusattu siitä etten käy duunissa ja oon henkisesti sairas niin on helppo päätellä että myös monet muut ihmiset jotka henkisesti sairaita esim , kokevat paljon kiusaamista.
On varmaan kait melko selvää se että eniten kiusataan niitä jotka on henkisesti sairaita tai juoppoja.
Nykymaailman pahin kiusaaja on Vladimir Putin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673447- 152096
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371121
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.39974