Sosialismin näkyvä oire on se

Anonyymi-ap

Taikaseinäsosialismi on edennyt Suomessa pisteeseen, jossa kaikki eivät enää ymmärrä eroa työstä saatavan palkan ja sosiaalietuuksien välillä – Purralta suorat sanat
PolitiikkaTalous
07.04.2025 |17:09

Valtionvarainministeri Riikka Purra oudoksuu ajattelua, jossa puolueet kilpailevat rahan tuhlaamisesta eivätkä sen ansaitsemisesta.

Purra kirjoittaa:

“Sosialismin näkyvä oire on se, että kaikki eivät enää ymmärrä eroa työnteosta saatavien tulojen ja sosiaalietuuksien välillä. Oppositiota kannattavat kiukkuiset ihmiset kysyvät minulta joka päivä, miksi emme leikkaa hyvätuloisilta. Miksi leikataan vaikkapa järjettömästi kasvaneesta asumistuesta, mutta palkansaajaa ei rangaista, he kysyvät. Kuten sitäkin, miksi hyvätuloiset eivät muka osallistu. Siis tässä himoverotuksen maassa.

Kuinka hukassa voi järjestelmämme perusteiden ymmärtämisestä olla, jos kysyy, miten palkansaaja tai yrittäjä osallistuu talkoisiin? Miten ideologian vallassa voi olla, jos ei tiedä, mitä eroa on palkalla ja veronmaksajan kustantamalla sosiaalietuudella? Ja mikä on mennyt pieleen, jos verotaakan suuruutta jo alemmista keskituloista ylöspäin ei lainkaan tunneta?

Ilman sitä, että maassa yritetään ja tehdään työtä, olisi kovin vähän panna rahaa sosiaalietuuksiin tai palveluihin. Rahaa järjestelmään tulee ainoastaan veroista, ei taikaseinistä.

Näissäkin vaaleissa pitäisi puhua siitä, mistä rahaa tulee. Eikä kilpailla sillä, mihin sitä saataisiin mahdollisimman paljon taas lisää menemään.”

Sosialismin näkyvä oire on se, että kaikki eivät enää ymmärrä eroa työnteosta saatavien tulojen ja sosiaalietuuksien välillä. Oppositiota kannattavat kiukkuiset ihmiset kysyvät minulta joka päivä, miksi emme leikkaa hyvätuloisilta. Miksi leikataan vaikkapa järjettömästi…
— Riikka Purra (@ir_rkp) April 6, 2025

SUOMEN UUTISET

1

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Edennyt niin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1555
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1193
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe