Miksi Martina mainostaa muiden keksimiä ruokaohjeita omina?

Anonyymi-ap

Olisiko Martinankin aika oppia että olisi asiallista laittaa ohjeen alkuperä tai mistä ne on kopioitu kun esittää niitä instassaan.Suurin osa niistä on toisten keksimiä,luultavasti kaikki ja esimerkiksi raejuustobaagelit löytyivät paljon aikasemmin muualta instassa ja netissä.
Vähän röyhkeä tyyli kylläkin.Voisihan linkkiä laittaa niin tuntuisi reilummalta.

31

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tukiainenkin jo vuonna 2012 haukkui että ketä kiinnostaa joku peruna ja kala. Mistähän sekin ohje oli kopioitu?

• Anonyymi

Sitä oli kuvattu siis Martinan blogiin jonka Tukiainen haukkui peruskoulutasoiseksi. Sanoi että vasta ensimmäistä kertaa luki sitä. Haukkui siinä kuitenkin Martinaa ämmäksi ja aitolehmäksi mutta syy ei kyllä tullut selville. Ehkä se että kuvasi blogiin perunaa ja kalaa ja siksi että blogi oli Tukiaisen mielestä peruskoulutasoinen. Tukiainen on itse toisaalla halveksunut vain peruskoulun käyneitä ja sanoi että "minä olen sentään ylioppilas".

• Anonyymi

Jos se oli kopioitu jostain keittokirjasta. Muistan kun Jorma Uotinen oli neljän tähden illallisessa mukana niin hän kun ei osaa laittaa ruokaa niin hänellä oli siellä oma kokki tekemässä illallisen. Ja arvatkaa mikä se oli, se oli läskisoosi ja perunat. Mistähän olivat ohjeen kopoineet, mitään linkkiä ei ohjelman lopputeksteihinkään laitettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos se oli kopioitu jostain keittokirjasta. Muistan kun Jorma Uotinen oli neljän tähden illallisessa mukana niin hän kun ei osaa laittaa ruokaa niin hänellä oli siellä oma kokki tekemässä illallisen. Ja arvatkaa mikä se oli, se oli läskisoosi ja perunat. Mistähän olivat ohjeen kopoineet, mitään linkkiä ei ohjelman lopputeksteihinkään laitettu.

Voihan läskisoosin tehdä monella eri ohjeella!
        Mutta Martinalla tuskin on mitään omasta päästä kehiteltyä juttua oli sitten kyse ruuasta tai valmennuksesta.
        Moukka mikä moukka.

• Anonyymi

Saako instassa tehdä vain sellaisia ruokia mitä kukaan ei ole koskaan aikaisemmin tehnyt?

• Anonyymi

Saa, mutta Martina ei saa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saa, mutta Martina ei saa.

Vappu Pimiäkään ei saa koska hänkin on menestynyt julkisuuden henkilö. Vain ne saa joita ei kadehdita aivan sairaasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vappu Pimiäkään ei saa koska hänkin on menestynyt julkisuuden henkilö. Vain ne saa joita ei kadehdita aivan sairaasti.

Pimiä on kertonutkin että pahimpia on häntä kymmenen vuotta vanhemmat naiset. Vappuhan on jotain 46. Eerikäinenkin on sanonut että yli viisikymppiset on pahimpia haukkumaan ja nyt täälläkin sellainen sitten kirjoittelee toisessa ketjussa jostain tatuointimusteesta Eskon päässä. Se on kirjoitellut jo yli 10 vuotta samasta asiasta. Mutta totuuden nimissä on sanottava että kyllä siellä niiden instoissa on vanhempiakin, aivan sellaisin 6-7 -kymppisiäkin haukkumassa.

• Anonyymi

Samaa olen miettinyt. Samoin tekee myös sisareni. Teki omakustannekirjan ruuasta ja ei ainuttakaan merkintää, että mistä tai keneltä ohjeet on kopioitu. Tekee mieli tehdä ilmoitus asiasta, mutta en halua sekaantua sellaisen ihmisen asioihin mitenkään.

• Anonyymi

Miten keittokirja liittyy aloitukseen? Minulla on monta keittokirjaa ja niissä on esim. tiikerikakunkin ohje kaikissa sama eikä mitään mainintaa että kuka on keksinyt sen tiikerikakun ohjeen ja kuka keittokirjan tekijä on kulloinkin mistäkin kirjasta sen kopioinut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten keittokirja liittyy aloitukseen? Minulla on monta keittokirjaa ja niissä on esim. tiikerikakunkin ohje kaikissa sama eikä mitään mainintaa että kuka on keksinyt sen tiikerikakun ohjeen ja kuka keittokirjan tekijä on kulloinkin mistäkin kirjasta sen kopioinut.

Onko Martina kirjoittanut keittokirjan? Enpä ole tuotakaan tiennyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Martina kirjoittanut keittokirjan? Enpä ole tuotakaan tiennyt.

Vappu on ja sai joltain itseään 20 vuotta vanhemmilta mummoilta niin ikävää palautetta jostain leivän ohjeesta että mummojen piti oikein ilmoittaa asiasta Seiskalle ja Seiska teki asiasta aivan jutun ja toisti mummojen viestejä sivuillaan. Olikohan se saaristolaisleipä vai mikä? Täytyypä tsekata että mistäpäin saaristolaisleipä on niin sitten tietää mistäpäin mummot on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vappu on ja sai joltain itseään 20 vuotta vanhemmilta mummoilta niin ikävää palautetta jostain leivän ohjeesta että mummojen piti oikein ilmoittaa asiasta Seiskalle ja Seiska teki asiasta aivan jutun ja toisti mummojen viestejä sivuillaan. Olikohan se saaristolaisleipä vai mikä? Täytyypä tsekata että mistäpäin saaristolaisleipä on niin sitten tietää mistäpäin mummot on.

Saaristolaisleivästä löytyi kymmennittäin eri versioita netissä mutta alunperin se on tuolta Turun saaristosta lähtöisin mutta ei nekään sitä itse ole keksineet vaan ohje tullut Saksasta hansakauppiaiden mukana aikoinaan. Myös Vapulla on oma versionsa jonka on laittanut keittokirjaansa ja siitä tuli suosittu ja siksi mummot oli vihaisia kun sai niin paljon kehuja. Näinhän se menee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin youtube videon missä eräs kokkaaja laittoi tiikerikakkuun appelsiinkinmehua ja raastetun kuoren eli teki siitä aivan oman version. Näin pääsi kiertämään tekijänoikeudet eli olisi pitänyt laittaa sinne alle tiedon että kuka on alkuperäisen tiikerikakun version keksinyt ja ihka ensimmäisenä laittanut sen johonkin keittokirjaan ja olisi pitänyt laittaa kaikki muutkin keittokirjat, missä se ohje on, näkyviin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On ihan sama onko keittokirja vai yksittäinen ohje. Täytyy näkyä mistä se on kopioitu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On ihan sama onko keittokirja vai yksittäinen ohje. Täytyy näkyä mistä se on kopioitu.

Ainakin se olisi fiksua ja erittäin suotavaa.

• Anonyymi

En ole koskaan kenenkään valmistavan ruokia tai leiponut omas instas, että olisi kertonut kenen ohjeen mukaan on ne valmistanut. Jokainen voi leipoa mitä haluaa ja ripauttaa joukkoon omia haluamiaan mausteita tai erilaisia jauhoja käyttäen.

• Anonyymi

Aloitus menee kateellisuudessaan potenssiin sata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloitus menee kateellisuudessaan potenssiin sata.

Sairas kateus ylittää jo yli 100%- ja eiks tää tollo aloituksen tekijä, edes sitä ymmärrät ollenkaan itse ?

• Anonyymi

Bagelit taas on amerikkalainen ohje alunperin ja siitäkin on jokaikisen lehden tekemä oma versio ja vielä Marttojen tekemä oma versio netissä. Eli monta kymmentä eri versiota.

• Anonyymi

Johan oli taas aloitus, näille ei voin muutakuin nauraa. Miten joku voi nähdä vaivaa keksiä jotain älytöntä sanottavaa jatkuvasti? Mistä viiraa?

• Anonyymi

Älä hermostu, jos naurattaa..

• Anonyymi

Reseptin alkulähde on mainittava.

• Anonyymi

Martina voisi lukea ruoan valmistukseen liittyviä hygieniaohjeita.

• Anonyymi

Martina voisi pestä sen vuokra-asuntonsa saastaisen uunin pohjan, todella likainen ja törkyinen.
      Erikoista, että pedantti ja siisti nainen haluaa valmistaa ruokansa noin likaisessa uunissa.

• Anonyymi

No, koira sohvalla, sängyssä yms. Maistelee ruokaa samalla kauhalla millä sekoittaa jne. Mä luulen, että se väitetty siisteys on ehkä oikeasti jotain muuta.

• Anonyymi

Ostaisi sinne nykyaikaisen hellan, ai niin sehän onkin vuokra-asunto. Ei ole paljon keittiöstä kuvia laittanut muuta kuin pöydän, jossa aussi rakas tekee kansainvälisen yrityksen johtotason töitä 😂😂😭

• Anonyymi

Koska hän on Speedo Ambassador eli Hämeen aatelistoa.

• Anonyymi

Onhan Minna/Martina asunut Munkkiniemessä, tosin HEKAn vuokratalossa mutsinsa kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan Minna/Martina asunut Munkkiniemessä, tosin HEKAn vuokratalossa mutsinsa kanssa.

Oletko sinä se entinen koulukaveri joka jäi kiusaamaan vai se jonka Edu potkaisi pellolle kun ihastui Martinan äitiin? Molemmat on siellä Munkkiniemessä asuneet, näin vauvalla kerrottiin. Vauvalla joku kirjoitti että Munkassa tiedetään tämä tapaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sinä se entinen koulukaveri joka jäi kiusaamaan vai se jonka Edu potkaisi pellolle kun ihastui Martinan äitiin? Molemmat on siellä Munkkiniemessä asuneet, näin vauvalla kerrottiin. Vauvalla joku kirjoitti että Munkassa tiedetään tämä tapaus.

Minna on asunut lapsena Munkkiniemessä kaupungin vuokratalossa 🤭

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1354
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1158
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      874
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      722
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33