Raamattu sanoo näin: Uskon päämääränä on sielujen pelastuminen ja Raamattu tarkoittaa uskoa, joka kohdistuu Jeesukseen,-ei uskoa vl-mantraan ja vl-ihmisten jumaluuteen!
1.Piet
1:8 Häntä (Jeesus) te rakastatte, vaikka ette ole häntä (Jeesus) nähneet, häneen (Jeesus) te uskotte, vaikka ette nyt häntä (Jeesus) näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
1:9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
Vl-opetus:"uskon päämääränä on taivas", näin syrjäyttäen uskon Jeesukseen!
61
462
Vastaukset
Usko Jeesukseen! niin saat elää Hänen kanssaan ikuisesti!
Johanneksen evankeliumi:
11:1 Ja eräs mies, Lasarus, Betaniasta, Marian ja hänen sisarensa Martan kylästä, oli sairaana.
11:2 Ja tämä Maria oli se, joka hajuvoiteella voiteli Herran ja pyyhki hiuksillaan hänen jalkansa; ja Lasarus, joka sairasti, oli hänen veljensä.
11:3 Niin sisaret lähettivät Jeesukselle tämän sanan: "Herra, katso, se, joka on sinulle rakas, sairastaa".
11:4 Mutta sen kuultuaan Jeesus sanoi: "Ei tämä tauti ole kuolemaksi, vaan Jumalan kunniaksi, että Jumalan Poika sen kautta kirkastuisi".
11:5 Ja Jeesus rakasti Marttaa ja hänen sisartaan ja Lasarusta.
11:6 Kun hän siis kuuli hänen sairastavan, viipyi hän siinä paikassa, missä hän oli, vielä kaksi päivää;
11:7 mutta niiden kuluttua hän sanoi opetuslapsilleen: "Menkäämme taas Juudeaan".
11:8 Opetuslapset sanoivat hänelle: "Rabbi, äsken juutalaiset yrittivät kivittää sinut, ja taas sinä menet sinne!"
11:9 Jeesus vastasi: "Eikö päivässä ole kaksitoista hetkeä? Joka vaeltaa päivällä, se ei loukkaa itseänsä, sillä hän näkee tämän maailman valon.
11:10 Mutta joka vaeltaa yöllä, se loukkaa itsensä, sillä ei hänessä ole valoa."
11:11 Näin hän puhui, ja sitten hän sanoi heille: "Ystävämme Lasarus nukkuu, mutta minä menen herättämään hänet unesta".
11:12 Niin opetuslapset sanoivat hänelle: "Herra, jos hän nukkuu, niin hän tulee terveeksi".
11:13 Mutta Jeesus puhui hänen kuolemastaan; he taas luulivat hänen puhuneen unessa-nukkumisesta.
11:14 Silloin Jeesus sanoi heille suoraan: "Lasarus on kuollut,
11:15 ja minä iloitsen teidän tähtenne siitä, etten ollut siellä, jotta te uskoisitte; mutta menkäämme hänen tykönsä".
11:16 Niin Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, sanoi toisille opetuslapsille: "Menkäämme mekin sinne, kuollaksemme hänen kanssansa".
11:17 Niin Jeesus tuli ja sai tietää, että hän jo neljä päivää oli ollut haudassa.
11:18 Ja Betania oli lähellä Jerusalemia, noin viidentoista vakomitan päässä.
11:19 Ja useita juutalaisia oli tullut Martan ja Marian luokse lohduttamaan heitä heidän veljensä kuolemasta.
11:20 Kun Martta kuuli, että Jeesus oli tulossa, meni hän häntä vastaan; mutta Maria istui kotona.
11:21 Ja Martta sanoi Jeesukselle: "Herra, jos sinä olisit ollut täällä, niin minun veljeni ei olisi kuollut.
11:22 Mutta nytkin minä tiedän, että Jumala antaa sinulle kaiken, mitä sinä Jumalalta anot."
11:23 Jeesus sanoi hänelle: "Sinun veljesi on nouseva ylös".
11:24 Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä".
11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
11:27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan- Anonyymi
kuka on jeesus
Anonyymi kirjoitti:
kuka on jeesus
Ei kukaan!
Tarkoittanet kysymykselläsi Jeesusta?
Jeesus Kristus on Jumalan Poika, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi ihmiseksi neitsyt Mariasta ja eli synnittömän elämän opettaen ja tehden tunnustekoja. Ristinkuolemallaan Jeesus sovitti maailman synnin, nousi kuolleista ja astui ylös taivaaseen Isän oikealle puolelle. Ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä- ja kuolleita!
Jeesus Kristus on koko maailman Vapahtaja ja Herra! Hänellä on ainutlaatuinen asema Jumalan pelastussuunnitelmassa. Pelastus perustuu uskosta Jeesukseen,Jeesuksen ristinkuolemaan ja ylösnousemukseen. Uskolla Jeesukseen ja kasteella, saamme lahjavanhurskauden Jeesuksen uhrin, verensä ja ylösnousemuksensa tähden. Sana ”Jeesus” tulee pelastajaa tarkoittavasta hepreankielisestä sanasta, ja kreikan kielen ”Kristus” tarkoittaa Messiasta eli voideltua.Jatkoa edelliseen, Huomatkaa Jeesuksen voimakas sääli ja myötätunto kuollutta ja hänen läheisiään kohtaan.
Mikä vastakohta Jeesukselle onkaan armoton vl-natsi?
Joh.
11:28 Ja tämän sanottuaan hän meni ja kutsui salaa sisarensa Marian sanoen: "Opettaja on täällä ja kutsuu sinua".
11:29 Kun Maria sen kuuli, nousi hän nopeasti ja meni hänen luoksensa.
11:30 Mutta Jeesus ei ollut vielä saapunut kylään, vaan oli yhä siinä paikassa, missä Martta oli hänet kohdannut.
11:31 Kun nyt juutalaiset, jotka olivat Marian kanssa huoneessa häntä lohduttamassa, näkivät hänen nopeasti nousevan ja lähtevän ulos, seurasivat he häntä, luullen hänen menevän haudalle, itkemään siellä.
11:32 Kun siis Maria saapui sinne, missä Jeesus oli, ja näki hänet, lankesi hän hänen jalkojensa eteen ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olisit ollut täällä, ei minun veljeni olisi kuollut".
11:33 Kun Jeesus näki hänen itkevän ja hänen kanssaan tulleiden juutalaisten itkevän, joutui hän hengessään syvän liikutuksen valtaan ja vapisi;
11:34 ja hän sanoi: "Mihin te panitte hänet?" He sanoivat hänelle: "Herra, tule ja katso".
11:35 Ja Jeesus itki.
11:36 Niin juutalaiset sanoivat: "Katso, kuinka rakas hän oli hänelle!"
11:37 Mutta muutamat heistä sanoivat: "Eikö hän, joka avasi sokean silmät, olisi voinut tehdä sitäkin, ettei tämä olisi kuollut?"
11:38 Niin Jeesus joutui taas liikutuksen valtaan ja meni haudalle; ja se oli luola, ja sen suulla oli kivi.
11:39 Jeesus sanoi: "Ottakaa kivi pois". Martta, kuolleen sisar, sanoi hänelle: "Herra, hän haisee jo, sillä hän on ollut haudassa neljättä päivää".
11:40 Jeesus sanoi hänelle: "Enkö minä sanonut sinulle, että jos uskoisit, niin sinä näkisit Jumalan kirkkauden?"
11:41 Niin he ottivat kiven pois. Ja Jeesus loi silmänsä ylös ja sanoi: "Isä, minä kiitän sinua, että olet minua kuullut.
11:42 Minä kyllä tiesin, että sinä minua aina kuulet; mutta kansan tähden, joka seisoo tässä ympärillä, minä tämän sanon, että he uskoisivat sinun lähettäneen minut."
11:43 Ja sen sanottuansa hän huusi suurella äänellä: "Lasarus, tule ulos!"
11:44 Ja kuollut tuli ulos, jalat ja kädet siteisiin käärittyinä, ja hänen kasvojensa ympärille oli kääritty hikiliina. Jeesus sanoi heille: "Päästäkää hänet ja antakaa hänen mennä".
11:45 Niin useat juutalaisista, jotka olivat tulleet Marian luokse ja nähneet, mitä Jeesus teki, uskoivat häneen.- Anonyymi
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Ei kukaan!
Tarkoittanet kysymykselläsi Jeesusta?
Jeesus Kristus on Jumalan Poika, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi ihmiseksi neitsyt Mariasta ja eli synnittömän elämän opettaen ja tehden tunnustekoja. Ristinkuolemallaan Jeesus sovitti maailman synnin, nousi kuolleista ja astui ylös taivaaseen Isän oikealle puolelle. Ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä- ja kuolleita!
Jeesus Kristus on koko maailman Vapahtaja ja Herra! Hänellä on ainutlaatuinen asema Jumalan pelastussuunnitelmassa. Pelastus perustuu uskosta Jeesukseen,Jeesuksen ristinkuolemaan ja ylösnousemukseen. Uskolla Jeesukseen ja kasteella, saamme lahjavanhurskauden Jeesuksen uhrin, verensä ja ylösnousemuksensa tähden. Sana ”Jeesus” tulee pelastajaa tarkoittavasta hepreankielisestä sanasta, ja kreikan kielen ”Kristus” tarkoittaa Messiasta eli voideltua.Saaleminpastori sinä rauhaton sielu mene ry:lle seuroihin.
Anonyymi kirjoitti:
Saaleminpastori sinä rauhaton sielu mene ry:lle seuroihin.
Kutsusta kiittäen! Luultavasti moni/joku, luulii että tällainen kutsu herättäisi minussa jonkinlaisen aggressiivisen reaktion. Valitettavasti tuotan pettymyksen sellaisille nyt.
Kuuntelenhan minä vl-seuroja aina välillä, mutta en kerro mistä!
Tähän juupas /eipäs keskusteluun kiteytyy kiista vl,t vs muut Kristilliset suuntaukset,
Vl kehottaa tulemaan seuroihin, kun hän luottaa että vain vl-puhujat
"Voi puhua oikein " . Kuitenkin protestanttisesti suuntautunut kristillisyys kehottaa omakohtaisen Raamatun "tutkisteluun" ja henkilökohtaisen uskon luomiseksi Jeesukseen, meidän Herramme.
Siksi esim protestantitinen luterilaisuuskin, on pakottanut jokaisen oppimaan lukutaidon. Siitä kiitos ja kunnia protestanteille, joihin minäkin kukeudun ja vl,t enää vain nimellisesti.
Protestanttisuus tulee sanasta protesti,-vastalause/vastustus!
Protestantitinen vastustivat roomalqiskatolisuutta, joka piti Raamatun kansan ulottumattomissa. Protestantit alkoivat kääntää Raamattua kansan kielelle,-asia josta seurasi kuolemantuomio.
Tragikoomista on, että katolilainen Juuso protestoi vl-oppia.
Voisin kirjoittaa asiasta loputtomiin, mutta ymmärrän että sinä seurakutsun esittäjä, tarjosit minulle parasta mitä tiedät. Annan arvoa sille! Mutta Totuudesta en voi tinkiä!- Anonyymi
Olispa aika paskaa seuraa, nii levottomat jutut ja reipas ryyppyveikko vaikka oliki, mutta niin haatanan tyhymä.
Korostan että seuraavan ajatusleikin ei ole tarkoitus loukata ja pilkata ketään.
Kun vl uskoo joulupukkiin, hän ei sano"Uskon lahjat itselleni,-ei -hän sanoo uskovansa joulupukkiin!
Mutta miksi vl ei saa/voi tunnustaa uskovansa Jeesukseen?
Vl "uskoo synnit anteeksi", asia jota Raamatussa ei ole.
Velluilta pimitetään se tosiasia ,että vain usko Jeesukseen ja kaste, tuo mukanaan lahjavanhurskauden. Velluille uskotellaan että he voisivat puhdistaa itsensä. Käsitys on täysin epäkristillinen!- Anonyymi
Siinä on vaan yksi mutta pidät mua velluna ja epä uskoset pitävät mua aivan muuna
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on vaan yksi mutta pidät mua velluna ja epä uskoset pitävät mua aivan muuna
Olet täysin tärähtänyt mennyt metsään 100 lasissa
Anonyymi kirjoitti:
Vaatii melkoista pokerinaamaa sanoa Jeesukseen uskovia epäuskoisiksi. Kirjoitustyylisi paljastaa että sinulla on vl-tausta.
Tuota en sanonut pahalla. Minulle saa- ja pitää sanoa,-en loukkaannu tai vihastui siitä. Toivotan kaikkea hyvää sinulle!- Anonyymi
ap.t.10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.
ap.t.13:38 Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi. Anonyymi kirjoitti:
ap.t.10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.
ap.t.13:38 Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi.Amen!
Roomalaiskirje:
4:1 Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan?
4:2 Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, mutta ei Jumalan edessä.
4:3 Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi".
4:4 Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
4:5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen (Jeesus), joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;- Anonyymi
Amen!
Roomalaiskirje:
4:1 Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan?
4:2 Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, mutta ei Jumalan edessä.
4:3 Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi".
4:4 Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
4:5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen (Jeesus), joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;Miten tämä on vl-oppia vastaan?
Anonyymi kirjoitti:
Miten tämä on vl-oppia vastaan?
Eihän nuo Raamatunkohdat tue mitenkään vl-valhetta. Minun on turha yrittää selittää asiaa sellaiselle, jolla on kirouksen seurauksena peite silmillään. En voi olla Jumalaa mahtavampi ja poistaa peiettä!
Eihän nuo Raamatunkohdat tue mitenkään vl-valhetta. Minun on turha yrittää selittää asiaa sellaiselle, jolla on kirouksen seurauksena peite silmillään. En voi olla Jumalaa mahtavampi ja poistaa peiettä!
Vastaukseni jäi kesken, pyydän anteeksi sitä, että näytän nyt itse liian rakkaudetomalta.
Et ole Armon ulkopuolella,-korostin nyt sitä, etten voi käännyttää ketään. Sinä voit suoraan kääntyä rukouksessa Huom Jeesuksen puoleen ja anoa sitä Taivaallista Viisautta,-joka avaa silmäsi. Jeesus on luvannut että kolkuttavalle avataan ja etsivä löytää.
Lutherin Vähä katekismus sanoo näin:
"""" “Uskon, etten voi omasta järjestäni enkä voimastani uskoa Herraani Jeesukseen Kristukseen enkä päästä hänen luokseen, vaan että Pyhä Henki on kutsunut minut evankeliumin välityksellä, valaissut minut lahjoillaan, pyhittänyt ja säilyttänyt minut oikeassa uskossa.” Usko Jeesukseen syntyy siis niin ja vain niin, että Jumala kutsuu ja valitsee ihmisen, että hän antaa Pyhän Henkensä ihmisen sydämeen ja että Pyhä Henki luo ihmisessä uskon Jeesukseen ja pitää uskon elossa. Kuolleen virkoaminen eloon on ihme, johon vain Jumala pystyy."""""SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Vastaukseni jäi kesken, pyydän anteeksi sitä, että näytän nyt itse liian rakkaudetomalta.
Et ole Armon ulkopuolella,-korostin nyt sitä, etten voi käännyttää ketään. Sinä voit suoraan kääntyä rukouksessa Huom Jeesuksen puoleen ja anoa sitä Taivaallista Viisautta,-joka avaa silmäsi. Jeesus on luvannut että kolkuttavalle avataan ja etsivä löytää.
Lutherin Vähä katekismus sanoo näin:
"""" “Uskon, etten voi omasta järjestäni enkä voimastani uskoa Herraani Jeesukseen Kristukseen enkä päästä hänen luokseen, vaan että Pyhä Henki on kutsunut minut evankeliumin välityksellä, valaissut minut lahjoillaan, pyhittänyt ja säilyttänyt minut oikeassa uskossa.” Usko Jeesukseen syntyy siis niin ja vain niin, että Jumala kutsuu ja valitsee ihmisen, että hän antaa Pyhän Henkensä ihmisen sydämeen ja että Pyhä Henki luo ihmisessä uskon Jeesukseen ja pitää uskon elossa. Kuolleen virkoaminen eloon on ihme, johon vain Jumala pystyy."""""Täytyy siis syntyä uudesti ylhäältä, kuten Jeesus sanoi!
- Anonyymi
Kerro kuka julistaa synnit anteeksi tässä?:
ap.t.13:38 Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ap.t.13:38 Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi.Sen tähden, tietäkää, minun veljeni, että tässä, hänen kauttaan teille julistetaan syntien
vapauttaminen.
Eli jeesuksen nimessä ja veressä käytetään jeesuksen nimeä ei puhuta että jeesuksen kautta julista vapautuksen synneistä jeesus toi evan keliumin ei jeesus kärsinyt kenenkään puolesta se oli vain uhri oikeat sanat julistaa jumala anna meille meidän syntimme anteeksi ei jeesus ole anteeksi antajan kohde eikä se julista kellekään synnin päästä ei jeesus julistanut kellekään synnin päästöä joten jotenkin jeesuksen nimessä ja veressä jumala julistaa sinulle synnin päästön ei toi pelkkä mantra auta toinen ei voi antaa toiselle syntejä anteeksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen tähden, tietäkää, minun veljeni, että tässä, hänen kauttaan teille julistetaan syntien
vapauttaminen.
Eli jeesuksen nimessä ja veressä käytetään jeesuksen nimeä ei puhuta että jeesuksen kautta julista vapautuksen synneistä jeesus toi evan keliumin ei jeesus kärsinyt kenenkään puolesta se oli vain uhri oikeat sanat julistaa jumala anna meille meidän syntimme anteeksi ei jeesus ole anteeksi antajan kohde eikä se julista kellekään synnin päästä ei jeesus julistanut kellekään synnin päästöä joten jotenkin jeesuksen nimessä ja veressä jumala julistaa sinulle synnin päästön ei toi pelkkä mantra auta toinen ei voi antaa toiselle syntejä anteeksiKiitos mutta kysyin saalemin pastorilta, hän kun niin omavanhurskaana täällä esiintyy.
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos mutta kysyin saalemin pastorilta, hän kun niin omavanhurskaana täällä esiintyy.
Jeesus on Hän, joka julistaa synnit anteeksi, heille, jotka Häneen uskovat, koska Hän tuli synniksi puolestamme ja kärsi ristinkuoleman , vuodatti syntiemme takia verensä, kun hän ylösnousemuksellaan kuoleman kuolleitten
esikoisena voitti. Hänelle annettiin kaikki valta taivaassa ja maanpäällä.Anonyymi kirjoitti:
ap.t.13:38 Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi.Tässä ei velluja mainita välimiehinä!
Roomalaiskirje:
10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
10:5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".- Anonyymi
Tässä ei velluja mainita välimiehinä!
Roomalaiskirje:
10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
10:5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".Jeesuksen ansiosta julistetaan synnit anteeksi, mutta KUKA julistaa? Eikö uskovaiset jolle Jeesus antoi vallan.
Joh.20:22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Kiinnostaa miksi tätä opetusta ei kuule hellareilla? Miten selitätte tämän Raamatun kohdan? Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen ansiosta julistetaan synnit anteeksi, mutta KUKA julistaa? Eikö uskovaiset jolle Jeesus antoi vallan.
Joh.20:22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Kiinnostaa miksi tätä opetusta ei kuule hellareilla? Miten selitätte tämän Raamatun kohdan?Tuo valta annettiin apostoleille,-ei velluille. Ja sepitelmä että Pyhä Henki periytyisi hippakosketuksen lailla, on täyttä sepitelmää.
Usko Jesukseen, onkin hupsistakeikkaa käännetty taikauskoksi,
Apt.
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen ansiosta julistetaan synnit anteeksi, mutta KUKA julistaa? Eikö uskovaiset jolle Jeesus antoi vallan.
Kiinnostaa miksi tätä opetusta ei kuule hellareilla? Miten selitätte tämän Raamatun kohdan?Niin kun siinä sanotaan, eli Jeesus antoi omilleen sen mahdollisuuden, mutta sano sinä, kuka sitä käytti?
Toisalta se oli puhallettu vain Opetuslapsilleen, eikä tänne?
Turha sitä on Lahkon, jolla ei edes ole Jeesusta pyrkiä omia itselleen.
Kristityn erottaa heti jopa tervehdyksestä; Rauhaa teille, kuten Jeesus sanoo lahkot; Jumalan Terve?
Onko lupa Jumalan?- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Niin kun siinä sanotaan, eli Jeesus antoi omilleen sen mahdollisuuden, mutta sano sinä, kuka sitä käytti?
Kristityn erottaa heti jopa tervehdyksestä; Rauhaa teille, kuten Jeesus sanoo lahkot; Jumalan Terve?
Onko lupa Jumalan?Rauhaa voi toivottaa kelle vaan mutta eri toten jumalan terve sanotaan uskovaisille onko se terve ja uskovainen esim saalem pastori ei voi sitä käyttää aikanaan faija otti yhteyden rehtorin kun helarit tuli koulussa sanomaan jumalan terve reksi sano et se on meidän koodi et jos pinna sänky alkaa sitä käyttämään otan yhteyden laki mieheen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rauhaa voi toivottaa kelle vaan mutta eri toten jumalan terve sanotaan uskovaisille onko se terve ja uskovainen esim saalem pastori ei voi sitä käyttää aikanaan faija otti yhteyden rehtorin kun helarit tuli koulussa sanomaan jumalan terve reksi sano et se on meidän koodi et jos pinna sänky alkaa sitä käyttämään otan yhteyden laki mieheen
siis voihan sitä muutkin käyttää mutta esim pinna sänkyä ei voi tervehtiä jumalan terveellä kun se ei ole uskovainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siis voihan sitä muutkin käyttää mutta esim pinna sänkyä ei voi tervehtiä jumalan terveellä kun se ei ole uskovainen
sille voi sanoo tee parannus et saa mielen rauhaa ennenku se on tehty joten slalomkin on pois suljettu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sille voi sanoo tee parannus et saa mielen rauhaa ennenku se on tehty joten slalomkin on pois suljettu
ehkä mielen rauhaa voi toivottaa
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Niin kun siinä sanotaan, eli Jeesus antoi omilleen sen mahdollisuuden, mutta sano sinä, kuka sitä käytti?
Onko lupa Jumalan?sulta voi kurkun vetää auki että veri virtaa pitkin oukun katuja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rauhaa voi toivottaa kelle vaan mutta eri toten jumalan terve sanotaan uskovaisille onko se terve ja uskovainen esim saalem pastori ei voi sitä käyttää aikanaan faija otti yhteyden rehtorin kun helarit tuli koulussa sanomaan jumalan terve reksi sano et se on meidän koodi et jos pinna sänky alkaa sitä käyttämään otan yhteyden laki mieheen
Laki mies? Kitalakimies? Lakiton mies?
Päälaki mies?
Saako laki miehelle sanoa junalanmantere? Anonyymi kirjoitti:
Kiinnostaa miksi tätä opetusta ei kuule hellareilla? Miten selitätte tämän Raamatun kohdan?Näytä se henkilö, joka saarnasi niitä syntejä anteeksi Uudessa Testamentissa?
Anonyymi kirjoitti:
Mistä minun pitää otta Lakimieheeni yhteys.
Anonyymi kirjoitti:
Parannus on aivan sama, kun sinut yllätetään housut nilkoissa, ilman siihen liittyvää Upotuskastetta?
Ap. t. 19:5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,
Ap. t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Onko Sinut jo kastettu? Ellei teen sen todellisen parannuksesi jälkeen kesällä, niin pelastut.Anonyymi kirjoitti:
sulta voi kurkun vetää auki että veri virtaa pitkin oukun katuja
On sitä muutama kokeillut, astu jonoon vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sulta voi kurkun vetää auki että veri virtaa pitkin oukun katuja
Poliisit ovat kohta ovellasi. älä poistu mihinkään. Se voidaan tulkita virkavallan vastustamiseksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliisit ovat kohta ovellasi. älä poistu mihinkään. Se voidaan tulkita virkavallan vastustamiseksi!
Hyvä vitsi eikö teillä sioilla ole muuta keinoa vastustaa jeesusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä vitsi eikö teillä sioilla ole muuta keinoa vastustaa jeesusta
luultavasti olet joku lestadiolaisuuden sika
- Anonyymi
Tuo valta annettiin apostoleille,-ei velluille. Ja sepitelmä että Pyhä Henki periytyisi hippakosketuksen lailla, on täyttä sepitelmää.
Usko Jesukseen, onkin hupsistakeikkaa käännetty taikauskoksi,
Apt.
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.Miksi Jeesus antoi apostoleille käskyn jos he eivät mielestäsi sitä käyttäneet. Ja miksi Paavali sanoo että teille julistetaan synnit anteeksi, jos kukaan ei sitä tee?
Se, että sitä ei ole tarkasti Raamatussa kirjoitettu, ei tarkoita ettei sitä tapahtunut. Muutenhan tuo Jeesuksen käsky olisi ollut turha. - Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Onko lupa Jumalan?Jumalan lapsilla on Jumalan lupa. Jos Pyhä Henki olisi puhallettu vain opetuslapsille - Tuomas joka ei ollut paikalla, niin aika pieneksi olisi uskovien joukko jäänyt.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Jeesus antoi apostoleille käskyn jos he eivät mielestäsi sitä käyttäneet. Ja miksi Paavali sanoo että teille julistetaan synnit anteeksi, jos kukaan ei sitä tee?
Se, että sitä ei ole tarkasti Raamatussa kirjoitettu, ei tarkoita ettei sitä tapahtunut. Muutenhan tuo Jeesuksen käsky olisi ollut turha.Gal. 2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
Tunnustatko sinä tuntematon vl minulle että uskot Jeesukseen?
Sinun täytyy sanoa: "Uskon Jeesukseen, Herranani ja Vapahtajajani ja uskon sydämestäni, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt"
Ja sen jälkeen otat kasteen Jeesukseen,-ei mihinkään porttokirkkoon!
Jos tuon teet, niin minä julistan sinun syntisi anteeksiannetuksi, sillä valtuudella, mitä Jeesus opetuslapsilleen antoi.
Huomaa, että olen julistaja,mutta syntien anteeksianto tulee uskosta Jeesukseen lahjavanhurskautena, ja Jeesukselta,-ei minusta-ja minulta!
Toisessa aloituksessa kysyttiin onko minulla kitara. Tosin hyvin halveksivasti
On, minulla on kitara ja hyvin vanha "maniska",- Anonyymi
Nuorena ihmisenä kerroin innokkaasti kuinka miten ja miksi tulin uskoon vanhemmalle lestsherrasmiehelle.
En tullut tietämään mitä haaraa hän edusti, mutta arvelen olern ns rauhan sanan väkeä.
Ik, siis kerroin, niin mitä teki tämä ainoan oikean opin edusmies ... nauroi räkäisesti ja sanoi,.. ei sillä sinun uskoontulollasi ole mitään merkitystä kun kukaan heistä ei ole ollut päästämässä !
En sanonut mitään, ei kannattanut sanoa mitään.
On ihmisiä joille ei tarvitsesanoa mitään ja on toisia joille ei kannata sanoa.- Anonyymi
Toisten vähättely on tietysti huono tapa, mutta ymmärrän tuota ihmistä, koska uskonkäsitys on aivan erilainen uskovainen vs epäuskoinen. Miksi sinua on jäänyt harmittamaan tämä asia?
Tuollainen vl -asenne on sääntö, valtavaan ylimielisyyteen liittyy aina pilkka jahalveksunta mukana!
Kristitty, -toisin kuin vl, tajuaa olevansa armosta pelastettu
Efesolaiskirje:
2:1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2:2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
2:3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
2:4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
2:5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
2:6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
2:7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
2:9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi
- Anonyymi
Katselin pientä ruukkukukkaa ikkunalla.
Ei niin pientä lehteä ettei se ole kääntynyt valoon päin.
Kuinka paljon viisaampi ihmistä voikin olla, pieni vihreä lehti.- Anonyymi
kivillä on monta tarinaa tarvitaan vain kuulevat korvat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kivillä on monta tarinaa tarvitaan vain kuulevat korvat
Se on kauheaa, monet ovat joutuneet pakon edessä kovettamaan sydämen, elämä näyttelemistä.
- Anonyymi
pisu likka siis
- Anonyymi
Homo on saanut kuulijakuntaa joka vetää käteensä ruuvi päässä
- Anonyymi
Taivas on sininen ja valkoinen, usko tai älä.
Missä Raamatussa sanotaan, että Ihminen menee Taivaaseen.
Jeesus saoo siihen;Joh. 3:13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.
Kannattaa lopettaa se pakanallinen lässytys Taivaaseen nousemisesta.- Anonyymi
Koko keskusteluketju yksinpuhelua. Mikä tarkoitus?
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Oheistaa Teitä Kristuksen syliin.
No ei kiitos tarvi.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152856
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1292780En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791796Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371352Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va671351- 471108
- 991011
- 109876
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6843- 46833