Kertokaapa mersumiehet, että miten eroaa käytännön ajossa nuo kyseiset mallit? Tiedän, että 190 on pienempi eli ahtaampi. Miten ajossa eron huomaa muuten, kuin koosta. Onko w124 hiljaisempi? Turvallisempi se ainakin on. Onko penkit molemmissa samat?
190 vs. w124
2
3075
Vastaukset
- vek
Mainitsit että tiloissa on eroja. Näin on, etenkin takamatkustajien jalkatilat käyvät pieneksi, jos kuski on esim. noin 180 cm pitkä. Tietenkin näkemykseni perustuvat subjektiivisuuteen, kuinkas muuten. Toisenlaisia mielipiteitäkin luonnollisesti on.
Omistamani 190 oli aivan uusi. Ehkä kestävyydessä saattaa olla eroja isompaan koppaseen. Pienempihän se on, jos kuvittelisit että sisällä istuessasi kaikki on n. 20 % lähempänä sinua ja pienempiä (visuaalisesti). Olin ajanut W201:llä n. 85 tkm kun 1. kerran katsastuksessa ei mennyt läpi, raidetangoissa oli väljyyttä. Tietenkin ihmettelin ehkä ensimmäisen kerran vakavasti mitä sana "laatu" tarkoittaa. Ei silti, omistan 124 300D -88 ja jo vuosia sitten "laatu" sanan merkitys on auennut. Mainittakoon esim sitä, että W124 on joka kerta mennyt 1. kerralla läpi katsastuksessa. Tosin mittarissa on vasta 440 ttkm!
Aikaisempi autoni oli VW Golf ja täytyy sanoa, että ajotuntuma on aikalailla samanlainen. W124 ajotuntuma on erilainen (lue: parempi), voitaneen puhua täysin eri autosta. Mielestäni Golf oli hyvä ajettava. Ehkä sitäkin leimaa saksalainen perusominaisuus, näin positiivisessa mielessä.
Sanoisin että puhutaan kahdesta erilaisesta autosta, vaikka ne ovat merkiltään samoja.
Että tämmöistä!- ...
Perheessä on sekä 201 bensa ja 124 200D. 201:n tuntuu heppoisemmalta ja sisusta kertakäyttöisemmältä. Tiloissa on suuri ero varsinkin takapenkkiläisille. Molemmat ovat menneet viimeiset 5-6 vuotta ekalla läpi ilman huomautuksia, mutta kilsoja ei olekaan kuin 347 pienemmässä ja 408 isommassa. :)
kakkosnelosen melkein ottaisin jos nyt pitäisi valita. Se on kuitenkin ketterä parkata ja kantakaupungissakin pyöritellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803