Tätä osasin odottaa

Anonyymi-ap

Nyt on keskeytetty "tunnin junarata" -suunnittelu Helsinki-Turku. Hanketta vastustavat mm alueen kunnat, joita rata "rasittaisi". Toivon, että hankkeeseen budjetoidut "voimavarat" suunnataan esittämääni raideyhteyteen välille Saarijärvi-Kaustinen (Keliber)-Kokkola. Jyväskylä-Kokkola -radan rakentaminen pysähtyi aikanaan Saarijärvelle silloisen valtiontalouden, ja sodan uhan vuoksi. (Reijo Kivelä Kokkola)

23

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asuuko siellä Veteli, Perho, Kyyjärvi alueella ketään joka tarvitsee junan kyytiä. Afrikkalaisten kaivos hommelit ei kauan kestä käy kuten Talvivaarassa ja nyt ei Suomen valtio pelasta.

    • Anonyymi

      Hah, tiedän ainakin kolmen henkilön käyvän säännöllisesti Perhosta Kyyjärvellä pelaamassa pajatsoa. Myös Lassilan Olavi Vetelistä käy Perhossa haudalla säännöllisesti ja Kuivakankaan Maunolla Perhosta on morsian Vetelissä. Kyllä siinä siis matkustajia riittäisi.

    • Anonyymi

      Kyllä tuo olisi tosi kätevä. Voisi käydä maititilipäivänä täältä Möttösestä Perhon kirkolla junalla eikä talvella ajella hytittömällä Valmetilla.

    • Anonyymi

      Vastaan vielä tässäkin ketjussa itselleni. Me Perussuomalaiset poistaisimme tällä hankkeella työttömyyden vuosiksi koko Perhonjokilaaksosta. Myöhemmin tarvittaisiin veturinkuljettajia, konduktöörejä, asemamiehiä ja ratavartioita, hah hah haaa!!!...

      Tiedoksi Sitra, Valtionrautatiet, Kyyjärven kunnanjohtaja

    • Anonyymi

      Itävaltalainen korpraali rakensi Saksaan moottoriteitä ja nyt perholainen upseeri Suomeen rautateitä, hah hah haaa!!!...

    • Anonyymi

      Neroutta mutta myös tänne Halsualle olisi hyvä saada rautatie.

    • Anonyymi

      Kerrankin kingsin kans samaa mieltä tunnin radasta.korostan:vain tunnin radasta,muuten kinksi puhuu s....aa

      • Anonyymi

        Orpo ajatteli hyötyvänsä ratahankkeesta henkilökohtaisesti roimastikin. Hanke henkilöityisi häneen ja takaisi alueen äänestäjiltä vankan kannatuksen jatkossakin.


    • Anonyymi

      Kiskot voitaisiin tehdä keksimästäni puualumiiniseoksesta ja ratapölkyt olisivat paikallisten tekemiä puisia kuten aiemmin rautateillä, hah hah haaa!!!...

    • Anonyymi

      Taas neroutta ja kannatan tunnin junaa Perhoon. Tätini asuu Möttösessä ja pääsisi junalla käymään viinakaupassa Kokkolassa viikottain.

      • Anonyymi

        Rata olisi "tunnin rata". Tosin litium -malmirikasteen lastaaminen kestäisi aikansa, mutta "henkilöjuna" voisi jyskyttää matkaa tauotta vaikka "lättähattuna"...
        Tärkeintä on saada toimiva rahtiliikenne litiumrikasteelle, anisiinihiekalle, Suomenselän rikkaalle myyntipuulle jne...
        Toki rata kulkisi "suurten" kuntien alueen halki, kuten Karstula, Kyyjärvi, Perho, Halsua, Veteli - "keskiasema" Kaustisen Keliberin kaivos, -- jaa, eihän siinä sitten olisi muita kuin entinen - tuleva Kokkolaan liitettävä kunta Alaveteli, ja määräasema Kokkolan teollisuusalue YxPila, että sillai... Ja nyt ei naurata!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rata olisi "tunnin rata". Tosin litium -malmirikasteen lastaaminen kestäisi aikansa, mutta "henkilöjuna" voisi jyskyttää matkaa tauotta vaikka "lättähattuna"...
        Tärkeintä on saada toimiva rahtiliikenne litiumrikasteelle, anisiinihiekalle, Suomenselän rikkaalle myyntipuulle jne...
        Toki rata kulkisi "suurten" kuntien alueen halki, kuten Karstula, Kyyjärvi, Perho, Halsua, Veteli - "keskiasema" Kaustisen Keliberin kaivos, -- jaa, eihän siinä sitten olisi muita kuin entinen - tuleva Kokkolaan liitettävä kunta Alaveteli, ja määräasema Kokkolan teollisuusalue YxPila, että sillai... Ja nyt ei naurata!!!...

        Valtio ei ainakaaan lähde rataa kustantamaan Etelä-Afrikkalaiselle yhtiölle. Hoitakoon itse logistiikkansa sunnitelmiensa mukaisesti.


    • Anonyymi

      Afrikkalaiset ajaa Kokkola-Kaustinen väillä omalla kalustolla ulkomaalaisilla kuskeilla.

      • Anonyymi

        Erinomainen idea. Rata palvelisi koko Suomen valtiota, ja toisi siihen satsatut kulut takaisin satakertaisesti 20:ssä vuodessa. Pitää huomioida, että litium -esiintymiä on löytynyt lisää, ja uusia etsitään. Olen varma, että jääkauden aikana Suomenselän muodostaneet maamassat, kivet, valtavat "hiekkavuoret" yms sisältävät runsaasti malmeja ja mineraaleja...
        Junaraide (tai 2) voitaisiin suunnata kulkemaan rakenteilla olevan suurteollisuusalueen Kruununportin kautta suunnitellun voimalinjan ja valtatien "rinnalla", ja nyt ei naureta!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erinomainen idea. Rata palvelisi koko Suomen valtiota, ja toisi siihen satsatut kulut takaisin satakertaisesti 20:ssä vuodessa. Pitää huomioida, että litium -esiintymiä on löytynyt lisää, ja uusia etsitään. Olen varma, että jääkauden aikana Suomenselän muodostaneet maamassat, kivet, valtavat "hiekkavuoret" yms sisältävät runsaasti malmeja ja mineraaleja...
        Junaraide (tai 2) voitaisiin suunnata kulkemaan rakenteilla olevan suurteollisuusalueen Kruununportin kautta suunnitellun voimalinjan ja valtatien "rinnalla", ja nyt ei naureta!!!...

        Erinomainen idea. Ressu on nero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erinomainen idea. Ressu on nero.

        Nöyrä kiitos. Teen vain antaumuksella suunnittelutyötä Kokkolan, ja Keski-Pohjanmaan maakunnan yhteiseksi hyväksi, ja nyt ei naureta!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nöyrä kiitos. Teen vain antaumuksella suunnittelutyötä Kokkolan, ja Keski-Pohjanmaan maakunnan yhteiseksi hyväksi, ja nyt ei naureta!!!...

        Tuolle välille ei mitään järkeä raidetta rakentaa. Pelkkiä väestokadon puoliksi autioituttamia tuppukyliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolle välille ei mitään järkeä raidetta rakentaa. Pelkkiä väestokadon puoliksi autioituttamia tuppukyliä.

        Turku- Hki välillä puhutaan miljoonista matkustajista ja siltikin hankkeen kannattavuus on vahvasti kyseenalaistettu. Orpokin tajuaa nyt ettei ideasta innostu edes äänestäjänsä.


    • Anonyymi

      Lentokenttä olisi myös hyvä saada Perhoon.

      • Anonyymi

        Mikä ettei. Esitin jo vuosia sitten Suomeen "poikittaista" lentoliikennettä, eli sähkövoimalla toimivia pienlentotakseja - koptereita ja droneja. Nyt tätä ideaa on alettu kehittää, ja toteuttaa peräti ympäri maailmaa.Ei mene aikaakaan, kun lentokonetaksit lentelevät välillä Kokkola - "Keliber", Jyväskylä, Seinäjoki, Oulu, Uumaja ym...
        (Vaasasta kielimurteineen ei ole niin väliä. Sijaitseehan se edelleen, ja tulee pysymään "kulttuurin ja kehityksen selän takana"), hah hah haaa!!!...
        JK Onhan Vetelin, Halsuan ja Perhon rajamailla lentokenttä - Sulkaharjussa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ettei. Esitin jo vuosia sitten Suomeen "poikittaista" lentoliikennettä, eli sähkövoimalla toimivia pienlentotakseja - koptereita ja droneja. Nyt tätä ideaa on alettu kehittää, ja toteuttaa peräti ympäri maailmaa.Ei mene aikaakaan, kun lentokonetaksit lentelevät välillä Kokkola - "Keliber", Jyväskylä, Seinäjoki, Oulu, Uumaja ym...
        (Vaasasta kielimurteineen ei ole niin väliä. Sijaitseehan se edelleen, ja tulee pysymään "kulttuurin ja kehityksen selän takana"), hah hah haaa!!!...
        JK Onhan Vetelin, Halsuan ja Perhon rajamailla lentokenttä - Sulkaharjussa...

        Keksittiinkö autokin ensin ja sitten vasta oivallettiin että sillähän voisi jopa matkustaa jonnekin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keksittiinkö autokin ensin ja sitten vasta oivallettiin että sillähän voisi jopa matkustaa jonnekin

        Juuri niin. Jos yksi droni pystyy kuljettamaan 250 kiloa räjähteitä, niin miksi ei kahta isonapaista kihoa "kokouksiin", hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      Tuleeko ne afrkkalaiset kaivosmiehet asumaan Perhoon tai Veteliin ? Kaustiselta ei kaikille löydy asuntoja ainakaan talvella mutta kesällä pystyvät kyllä asumaan teltoissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      60
      8806
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      151
      5380
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      120
      4928
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      8
      3822
    5. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      83
      3436
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      53
      3349
    7. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      35
      2682
    8. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      39
      2583
    9. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2561
    10. Kenenkä halli se on tulessa nelostiellä

      11 yksikköä paikalla
      Pyhäjärvi
      24
      1717
    Aihe