Nyt on keskeytetty "tunnin junarata" -suunnittelu Helsinki-Turku. Hanketta vastustavat mm alueen kunnat, joita rata "rasittaisi". Toivon, että hankkeeseen budjetoidut "voimavarat" suunnataan esittämääni raideyhteyteen välille Saarijärvi-Kaustinen (Keliber)-Kokkola. Jyväskylä-Kokkola -radan rakentaminen pysähtyi aikanaan Saarijärvelle silloisen valtiontalouden, ja sodan uhan vuoksi. (Reijo Kivelä Kokkola)
Tätä osasin odottaa
23
272
Vastaukset
- Anonyymi
Asuuko siellä Veteli, Perho, Kyyjärvi alueella ketään joka tarvitsee junan kyytiä. Afrikkalaisten kaivos hommelit ei kauan kestä käy kuten Talvivaarassa ja nyt ei Suomen valtio pelasta.
- Anonyymi
Hah, tiedän ainakin kolmen henkilön käyvän säännöllisesti Perhosta Kyyjärvellä pelaamassa pajatsoa. Myös Lassilan Olavi Vetelistä käy Perhossa haudalla säännöllisesti ja Kuivakankaan Maunolla Perhosta on morsian Vetelissä. Kyllä siinä siis matkustajia riittäisi.
- Anonyymi
Kyllä tuo olisi tosi kätevä. Voisi käydä maititilipäivänä täältä Möttösestä Perhon kirkolla junalla eikä talvella ajella hytittömällä Valmetilla.
- Anonyymi
Vastaan vielä tässäkin ketjussa itselleni. Me Perussuomalaiset poistaisimme tällä hankkeella työttömyyden vuosiksi koko Perhonjokilaaksosta. Myöhemmin tarvittaisiin veturinkuljettajia, konduktöörejä, asemamiehiä ja ratavartioita, hah hah haaa!!!...
Tiedoksi Sitra, Valtionrautatiet, Kyyjärven kunnanjohtaja - Anonyymi
Itävaltalainen korpraali rakensi Saksaan moottoriteitä ja nyt perholainen upseeri Suomeen rautateitä, hah hah haaa!!!...
- Anonyymi
Neroutta mutta myös tänne Halsualle olisi hyvä saada rautatie.
- Anonyymi
Kerrankin kingsin kans samaa mieltä tunnin radasta.korostan:vain tunnin radasta,muuten kinksi puhuu s....aa
- Anonyymi
Orpo ajatteli hyötyvänsä ratahankkeesta henkilökohtaisesti roimastikin. Hanke henkilöityisi häneen ja takaisi alueen äänestäjiltä vankan kannatuksen jatkossakin.
- Anonyymi
Kiskot voitaisiin tehdä keksimästäni puualumiiniseoksesta ja ratapölkyt olisivat paikallisten tekemiä puisia kuten aiemmin rautateillä, hah hah haaa!!!...
- Anonyymi
Taas neroutta ja kannatan tunnin junaa Perhoon. Tätini asuu Möttösessä ja pääsisi junalla käymään viinakaupassa Kokkolassa viikottain.
- Anonyymi
Rata olisi "tunnin rata". Tosin litium -malmirikasteen lastaaminen kestäisi aikansa, mutta "henkilöjuna" voisi jyskyttää matkaa tauotta vaikka "lättähattuna"...
Tärkeintä on saada toimiva rahtiliikenne litiumrikasteelle, anisiinihiekalle, Suomenselän rikkaalle myyntipuulle jne...
Toki rata kulkisi "suurten" kuntien alueen halki, kuten Karstula, Kyyjärvi, Perho, Halsua, Veteli - "keskiasema" Kaustisen Keliberin kaivos, -- jaa, eihän siinä sitten olisi muita kuin entinen - tuleva Kokkolaan liitettävä kunta Alaveteli, ja määräasema Kokkolan teollisuusalue YxPila, että sillai... Ja nyt ei naurata!!!... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rata olisi "tunnin rata". Tosin litium -malmirikasteen lastaaminen kestäisi aikansa, mutta "henkilöjuna" voisi jyskyttää matkaa tauotta vaikka "lättähattuna"...
Tärkeintä on saada toimiva rahtiliikenne litiumrikasteelle, anisiinihiekalle, Suomenselän rikkaalle myyntipuulle jne...
Toki rata kulkisi "suurten" kuntien alueen halki, kuten Karstula, Kyyjärvi, Perho, Halsua, Veteli - "keskiasema" Kaustisen Keliberin kaivos, -- jaa, eihän siinä sitten olisi muita kuin entinen - tuleva Kokkolaan liitettävä kunta Alaveteli, ja määräasema Kokkolan teollisuusalue YxPila, että sillai... Ja nyt ei naurata!!!...Valtio ei ainakaaan lähde rataa kustantamaan Etelä-Afrikkalaiselle yhtiölle. Hoitakoon itse logistiikkansa sunnitelmiensa mukaisesti.
- Anonyymi
Afrikkalaiset ajaa Kokkola-Kaustinen väillä omalla kalustolla ulkomaalaisilla kuskeilla.
- Anonyymi
Erinomainen idea. Rata palvelisi koko Suomen valtiota, ja toisi siihen satsatut kulut takaisin satakertaisesti 20:ssä vuodessa. Pitää huomioida, että litium -esiintymiä on löytynyt lisää, ja uusia etsitään. Olen varma, että jääkauden aikana Suomenselän muodostaneet maamassat, kivet, valtavat "hiekkavuoret" yms sisältävät runsaasti malmeja ja mineraaleja...
Junaraide (tai 2) voitaisiin suunnata kulkemaan rakenteilla olevan suurteollisuusalueen Kruununportin kautta suunnitellun voimalinjan ja valtatien "rinnalla", ja nyt ei naureta!!!... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erinomainen idea. Rata palvelisi koko Suomen valtiota, ja toisi siihen satsatut kulut takaisin satakertaisesti 20:ssä vuodessa. Pitää huomioida, että litium -esiintymiä on löytynyt lisää, ja uusia etsitään. Olen varma, että jääkauden aikana Suomenselän muodostaneet maamassat, kivet, valtavat "hiekkavuoret" yms sisältävät runsaasti malmeja ja mineraaleja...
Junaraide (tai 2) voitaisiin suunnata kulkemaan rakenteilla olevan suurteollisuusalueen Kruununportin kautta suunnitellun voimalinjan ja valtatien "rinnalla", ja nyt ei naureta!!!...Erinomainen idea. Ressu on nero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erinomainen idea. Ressu on nero.
Nöyrä kiitos. Teen vain antaumuksella suunnittelutyötä Kokkolan, ja Keski-Pohjanmaan maakunnan yhteiseksi hyväksi, ja nyt ei naureta!!!...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nöyrä kiitos. Teen vain antaumuksella suunnittelutyötä Kokkolan, ja Keski-Pohjanmaan maakunnan yhteiseksi hyväksi, ja nyt ei naureta!!!...
Tuolle välille ei mitään järkeä raidetta rakentaa. Pelkkiä väestokadon puoliksi autioituttamia tuppukyliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolle välille ei mitään järkeä raidetta rakentaa. Pelkkiä väestokadon puoliksi autioituttamia tuppukyliä.
Turku- Hki välillä puhutaan miljoonista matkustajista ja siltikin hankkeen kannattavuus on vahvasti kyseenalaistettu. Orpokin tajuaa nyt ettei ideasta innostu edes äänestäjänsä.
- Anonyymi
Lentokenttä olisi myös hyvä saada Perhoon.
- Anonyymi
Mikä ettei. Esitin jo vuosia sitten Suomeen "poikittaista" lentoliikennettä, eli sähkövoimalla toimivia pienlentotakseja - koptereita ja droneja. Nyt tätä ideaa on alettu kehittää, ja toteuttaa peräti ympäri maailmaa.Ei mene aikaakaan, kun lentokonetaksit lentelevät välillä Kokkola - "Keliber", Jyväskylä, Seinäjoki, Oulu, Uumaja ym...
(Vaasasta kielimurteineen ei ole niin väliä. Sijaitseehan se edelleen, ja tulee pysymään "kulttuurin ja kehityksen selän takana"), hah hah haaa!!!...
JK Onhan Vetelin, Halsuan ja Perhon rajamailla lentokenttä - Sulkaharjussa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ettei. Esitin jo vuosia sitten Suomeen "poikittaista" lentoliikennettä, eli sähkövoimalla toimivia pienlentotakseja - koptereita ja droneja. Nyt tätä ideaa on alettu kehittää, ja toteuttaa peräti ympäri maailmaa.Ei mene aikaakaan, kun lentokonetaksit lentelevät välillä Kokkola - "Keliber", Jyväskylä, Seinäjoki, Oulu, Uumaja ym...
(Vaasasta kielimurteineen ei ole niin väliä. Sijaitseehan se edelleen, ja tulee pysymään "kulttuurin ja kehityksen selän takana"), hah hah haaa!!!...
JK Onhan Vetelin, Halsuan ja Perhon rajamailla lentokenttä - Sulkaharjussa...Keksittiinkö autokin ensin ja sitten vasta oivallettiin että sillähän voisi jopa matkustaa jonnekin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keksittiinkö autokin ensin ja sitten vasta oivallettiin että sillähän voisi jopa matkustaa jonnekin
Juuri niin. Jos yksi droni pystyy kuljettamaan 250 kiloa räjähteitä, niin miksi ei kahta isonapaista kihoa "kokouksiin", hah hah haaa!!!...
- Anonyymi
Tuleeko ne afrkkalaiset kaivosmiehet asumaan Perhoon tai Veteliin ? Kaustiselta ei kaikille löydy asuntoja ainakaan talvella mutta kesällä pystyvät kyllä asumaan teltoissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 48834
- 70830
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52647
- 50645