Autojen leasing eli liisaus on yleistymässä Suomessa, kun täyssähköautojen osuus kasvaa, kertoo Autoliiton toimitusjohtaja Pasi Nieminen. Vaikka moni suomalainen ostaa nykyisin polttomoottoriauton käytettynä, uusien autojen kaupassa täyssähkö etenee.
Niemisen mukaan leasing tuo varmuutta siitä, että uuden tekniikan haasteet tai ylläpitokustannukset eivät aiheuta kuluttajalle ikäviä yllätyksiä.
Leasing tarkoittaa sitä, että auto vuokrataan käyttöön tietyksi ajaksi ja tietyllä kuukausimaksulla.
VUOKRATAAN ...... VUOKRATAAN.
Vuokrameba sähköllä tai ilman, jopa Volvo.
19
138
Vastaukset
- Anonyymi
Pasanen päissään pauhaa, pannaanko putkaan pentele?
Pasaselle nuo vuokraaminen ja osamaksu on kirosanoja, ihan kuin sillä olisi väliä omalle elämälleen.
Oletko koskaan ajatellut asiaa normaalien työssäkäyvien ihmisten näkövinkkelistä? Nuorilla perheillä on lähes poikkeuksetta asuntolainaa, opintolainaa tai molempia. Säästöt on yleensä menneet pankille omaksi osuudeksi asunnon arvosta, tai et saa sitä lainaa. Oma asunto hommataan yleisimmin silloin kun käsiraha on saatu kokoon.
Pitäisikö siis silloin ajella tonnin autolla siksi, että se on omissa nimissä? Ei kukaan niin tee, vaan hommaa paremman auton pätkällä tai liisattuna.
Yleinen on tilanne, jossa on sitten säästöjä kertynyt sellainen mukava normisumma 40.000 euroa ja tulot on tasaiset, vaikka 5000 euroa käteen pariskunnalla kuukaudessa.
Ei ole mitään järkeä, että he ostaisivat niillä vaivalla säästetyillä rahoilla 40.000 euron auton käteisellä ja sitten ei olisi enää turvavaraa taikka lomarahaa tai muuhun mukavaan käyttöön. Se 40.000 euron katiska on kymmenen vuoden päästä auttamattomasti vanha auto ja lähes arvoton, varsinkin jos se on sähköauto jonka akut on tulleet tiensä päähän.
Normaalit ihmiset elää varojensa ja tulojensa mukaisesti, eikä laita kaikkia rahojaan kiinni viimeistä senttiä myöten sen takia että nimi paperissa on eri. Kyyti on juurikin se sama. Oikeanhintainen vuokra on kaikkein järkevin, koska tilanteen muuttuessa pääset siitä hetkessä eroon tai vaihdat toiseen. Se on nykyaikaa se. Ne ajat on päättyneet, kun vahataan ikiomaa Ladaa punaisen tuvan vieressä.- Anonyymi
Tämä aloitus oli vain testi.
Siis menikö pääapina nukkumaan ja klooni pöllähti estraadille, jep, niin kävi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä aloitus oli vain testi.
Siis menikö pääapina nukkumaan ja klooni pöllähti estraadille, jep, niin kävi.En ole, jo kotona opetettiin että velka on veli otettaessa, ja veljenpoika takaisin maksettaessa, kyllä riskien hallinnan takia auton ostaminen velkaksi ei ole mitään järkeä, siis jos on pakka kunnossa, siis luottotiedot, sitten kun ne on finaalissa et saa enää kännykkää ilman takuumaksua... Luuletko reppana ihan oikeasti että autonmyyjä tai rahoittaja kantaa asiasta jotain vastuuta, jos autoon tulee ongelmia, vaikka akku hajoaa... se voi maksaa tarvikkeena 80% auton arvoista, eikä se oli pikkusumma... aina riskin kantaa ostaja, näin on aina ollut, ja tulee olemaan... voithan sinä ottaa autoon vakuutuksen joka kattaa akun jos siihen tulee ongelmia, näinhän en autojobbarit toimivat, ostaja maksaa vaan kulut, ne on piiloitettu leasing maksun kuukausia erään, tämän tietää jokainen ikäiseni... lisäksi liitä leasing sopimuksia on monenlaisia, yksi oli just kuluttajasuojassa, jossa akku oli hajonnut, ja autossa oli täysi takuu... 5 vuotta akulle, mutta sopimuksessa oli pienellä kirjoitetty että korvaus määräytyy korkeintaan auton käyvän arvon suuruiseksi, ostaja joutui maksamaan vielä 35.000 euroa akusta, ja hävisi asian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole, jo kotona opetettiin että velka on veli otettaessa, ja veljenpoika takaisin maksettaessa, kyllä riskien hallinnan takia auton ostaminen velkaksi ei ole mitään järkeä, siis jos on pakka kunnossa, siis luottotiedot, sitten kun ne on finaalissa et saa enää kännykkää ilman takuumaksua... Luuletko reppana ihan oikeasti että autonmyyjä tai rahoittaja kantaa asiasta jotain vastuuta, jos autoon tulee ongelmia, vaikka akku hajoaa... se voi maksaa tarvikkeena 80% auton arvoista, eikä se oli pikkusumma... aina riskin kantaa ostaja, näin on aina ollut, ja tulee olemaan... voithan sinä ottaa autoon vakuutuksen joka kattaa akun jos siihen tulee ongelmia, näinhän en autojobbarit toimivat, ostaja maksaa vaan kulut, ne on piiloitettu leasing maksun kuukausia erään, tämän tietää jokainen ikäiseni... lisäksi liitä leasing sopimuksia on monenlaisia, yksi oli just kuluttajasuojassa, jossa akku oli hajonnut, ja autossa oli täysi takuu... 5 vuotta akulle, mutta sopimuksessa oli pienellä kirjoitetty että korvaus määräytyy korkeintaan auton käyvän arvon suuruiseksi, ostaja joutui maksamaan vielä 35.000 euroa akusta, ja hävisi asian.
Mikään sopimus ei vapauta sinua maksusta, sopimus on maksettava loppuun, tai se peritään sinulta ulosottoteitse, näitä ongelmia on paljon, miksi et osta 10.000 euron auto, ajelet sillä, sen mitä autoa tarvitset, et maksa korkoja, auto on heti sinun omaisuutta, ei mitään piilokuluja, luulenpa että kaltaisesi di ei edes ymmärrä mitä se auton osamaksu, leasing sopimus tarkalleen ottaen maksaa viimekädessä, ja miten se sopimus on purettavissa, niin että sinulta ei peritä sopimussakkoja, että olet typerä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään sopimus ei vapauta sinua maksusta, sopimus on maksettava loppuun, tai se peritään sinulta ulosottoteitse, näitä ongelmia on paljon, miksi et osta 10.000 euron auto, ajelet sillä, sen mitä autoa tarvitset, et maksa korkoja, auto on heti sinun omaisuutta, ei mitään piilokuluja, luulenpa että kaltaisesi di ei edes ymmärrä mitä se auton osamaksu, leasing sopimus tarkalleen ottaen maksaa viimekädessä, ja miten se sopimus on purettavissa, niin että sinulta ei peritä sopimussakkoja, että olet typerä.
Auoit päätäsi kun otin luottokortin, minä otin 5000 euron luottorajan syystä siitä että minulla on käytössä useita maailmalla olevia palveluja, real-deprid, mega, contabo serveri nämä maksavat noin 100 euroa joka kuukausi, sitten on vielä oma ja vaimoni hsl bussikortti, bensaa ostan noin 100 kuukaudessa, on huomattavan helppoa seurata miten tilille menee maksuja, kerran kuukaudessa kun ne on tiliotteella online... tämä maksaa minulle kahdeksan euroa kuukaudessa, op-tarjosi korttia kun olin ollut heidän asiakas vuosikymmeniä sekä olen op kanta-asiakas, minulla on vakuutukset ja salkunhallinta op:ssä eli saan bonuksia, joten kortti ei maksa mitään... ja kotivakuutuksetkin maksan bonuksilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auoit päätäsi kun otin luottokortin, minä otin 5000 euron luottorajan syystä siitä että minulla on käytössä useita maailmalla olevia palveluja, real-deprid, mega, contabo serveri nämä maksavat noin 100 euroa joka kuukausi, sitten on vielä oma ja vaimoni hsl bussikortti, bensaa ostan noin 100 kuukaudessa, on huomattavan helppoa seurata miten tilille menee maksuja, kerran kuukaudessa kun ne on tiliotteella online... tämä maksaa minulle kahdeksan euroa kuukaudessa, op-tarjosi korttia kun olin ollut heidän asiakas vuosikymmeniä sekä olen op kanta-asiakas, minulla on vakuutukset ja salkunhallinta op:ssä eli saan bonuksia, joten kortti ei maksa mitään... ja kotivakuutuksetkin maksan bonuksilla.
Tai peremmin op helsinki asiakasomistaja maksoin joskus vuosia sitten 100 mk tuosta, nykyään se taitaa olla jo 100 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai peremmin op helsinki asiakasomistaja maksoin joskus vuosia sitten 100 mk tuosta, nykyään se taitaa olla jo 100 euroa.
Sekopää riitelee jo itsensä kanssa vaihteeksi. Miten se sitten muka helpottaa korjauskuluissa jos autosi on omissa nimissäsi, jos joka tapauksessa joutuu maksumieheksi? Puhuin siitä miten asiat on yleensä, enkä siitä miten ne on minulla tai sinulla.
Sopimuksissa on sopimusehdot ja tiedossa se mitä ne kattaa ja mitä ei. Harvoin niissä tulee tulkinnallisia ongelmia. Huoltoleasingit on sellaisia että ihan kaikki kuuluu hintaan tiettyyn kilometrimäärään saakka per jakso ja ne sisältää myös kaikki vakuutukset. Sinulle tulee vain yksi lasku kuukaudessa. Nuori lapsiperhe ei joka tienaa vaikka sen 5000 euroa kouraan, niin eivät he tyydy mihinkään kymppitonnin autoon jos eivät halua tyytyä. Jokainen tekee sellaisen diilin kuin hyvältä tuntuu.
Olet valtakunnan suurin resupekka jos väität ettei sinulla ole koskaan ollut asuntovelkaa taikka autovelkaa. Sellainen tilanne kun on järjetön ja sellaista tapahtuu vain työttömille, päihdeongelmaisille ja niille joilta on luottotiedot menneet. Sinun elintasosi näkyy tarkalleen jutuissasi ja ne on sairaan takuueläkeläisen juttuja. En usko edes siihen Skodaan, koska jos se olisi olemassa, et matkustelisi jatkuvasti bussilla ja et olisi ostanut kuukausikorttia HSL:n bussiin. En usko edes siihen Amican kuukausikorttiin. Olet täysin persaukinen pummi ja nyt dokaat huhtikuun viimeisiä eläkerahoja.
Köyhä hommaa luottokortin vain siksi, että käyttää luottoa kun ei ole omaa rahaa. Varakas kuluttaja voi tienata kortilla, mutta köyhä ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekopää riitelee jo itsensä kanssa vaihteeksi. Miten se sitten muka helpottaa korjauskuluissa jos autosi on omissa nimissäsi, jos joka tapauksessa joutuu maksumieheksi? Puhuin siitä miten asiat on yleensä, enkä siitä miten ne on minulla tai sinulla.
Sopimuksissa on sopimusehdot ja tiedossa se mitä ne kattaa ja mitä ei. Harvoin niissä tulee tulkinnallisia ongelmia. Huoltoleasingit on sellaisia että ihan kaikki kuuluu hintaan tiettyyn kilometrimäärään saakka per jakso ja ne sisältää myös kaikki vakuutukset. Sinulle tulee vain yksi lasku kuukaudessa. Nuori lapsiperhe ei joka tienaa vaikka sen 5000 euroa kouraan, niin eivät he tyydy mihinkään kymppitonnin autoon jos eivät halua tyytyä. Jokainen tekee sellaisen diilin kuin hyvältä tuntuu.
Olet valtakunnan suurin resupekka jos väität ettei sinulla ole koskaan ollut asuntovelkaa taikka autovelkaa. Sellainen tilanne kun on järjetön ja sellaista tapahtuu vain työttömille, päihdeongelmaisille ja niille joilta on luottotiedot menneet. Sinun elintasosi näkyy tarkalleen jutuissasi ja ne on sairaan takuueläkeläisen juttuja. En usko edes siihen Skodaan, koska jos se olisi olemassa, et matkustelisi jatkuvasti bussilla ja et olisi ostanut kuukausikorttia HSL:n bussiin. En usko edes siihen Amican kuukausikorttiin. Olet täysin persaukinen pummi ja nyt dokaat huhtikuun viimeisiä eläkerahoja.
Köyhä hommaa luottokortin vain siksi, että käyttää luottoa kun ei ole omaa rahaa. Varakas kuluttaja voi tienata kortilla, mutta köyhä ei.Kannattaisi herra di lukea se volvon liisari, ja ennen kaikkea ymmärtää se, jos sopimusaika on kolme vuotta, voit vaihtaa sen jostain maksusta toiseen peliin, kaikki huollot, renkaan vaihdot, ja vakuutukset on laskutettu kuukausi vuokraan lisäksi maksat vielä korkoa pääomasta rahoittajlle, 5555555, että olet tyhmä. Kyllä minulla ei ole koskaan ollut asuntovelkaa, ei autovelkaa, ei osamaksuja... saadakseen nimelleen luottokortin pitää olla luottatiedot kunnossa. voin vakuuttaa minulla ne varmasti kunnossa, 2010 aijailee korttejaan mutta koskaan emme tule näkemään niitä henkilökohtaisina, ne on näitä osakaslaina miehiä, omissa nimissä ei edes vaatteita päällään. Ole huoleti olen aina hoitanut raha-asiani erittäin hyvin. Lainaan hieman sinua "työttömille, päihdeongelmaisille ja niille joilta on luottotiedot menneet" minulla on luottokortti, joten en voi olla päihdeongelmainen, en työtön enkä luottotiedoton, eihän sinulla ole varoja edes siihen 100 euroon, jonka hävisit, olet poika melkoinen pelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisi herra di lukea se volvon liisari, ja ennen kaikkea ymmärtää se, jos sopimusaika on kolme vuotta, voit vaihtaa sen jostain maksusta toiseen peliin, kaikki huollot, renkaan vaihdot, ja vakuutukset on laskutettu kuukausi vuokraan lisäksi maksat vielä korkoa pääomasta rahoittajlle, 5555555, että olet tyhmä. Kyllä minulla ei ole koskaan ollut asuntovelkaa, ei autovelkaa, ei osamaksuja... saadakseen nimelleen luottokortin pitää olla luottatiedot kunnossa. voin vakuuttaa minulla ne varmasti kunnossa, 2010 aijailee korttejaan mutta koskaan emme tule näkemään niitä henkilökohtaisina, ne on näitä osakaslaina miehiä, omissa nimissä ei edes vaatteita päällään. Ole huoleti olen aina hoitanut raha-asiani erittäin hyvin. Lainaan hieman sinua "työttömille, päihdeongelmaisille ja niille joilta on luottotiedot menneet" minulla on luottokortti, joten en voi olla päihdeongelmainen, en työtön enkä luottotiedoton, eihän sinulla ole varoja edes siihen 100 euroon, jonka hävisit, olet poika melkoinen pelle.
Tiedätkö herra resupetteri että verottaja pitää nykyään positiivistä luottorekisteriä, sieltä näät kaikki osamaksusi, korttisi, osakaslainasi, kaikki muutkin velkasi, kummalla luulet olevan vähemmin merkintöjä, minulla vain on tuo 5000 euron Visa Gold, mitä sinulla petteri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö herra resupetteri että verottaja pitää nykyään positiivistä luottorekisteriä, sieltä näät kaikki osamaksusi, korttisi, osakaslainasi, kaikki muutkin velkasi, kummalla luulet olevan vähemmin merkintöjä, minulla vain on tuo 5000 euron Visa Gold, mitä sinulla petteri.
Ja kun tämä asia on sinun ymmärtää, yksityishenkilön ei ole yleensäkään mitään järkeä hommata leasing autoa, yrittäjälle tilanne on toinen, oma auto vähennetään poistojen kautta, kun leasing kulut menevät suorana kulueränä, kuluina läpi kirjanpidossa, kyllä niitä leasing autoja on markkinoitu jo 80 luvulla yksityishenkilöille, mutta ei niitä kukaan liisannut. Jos ei ole pinkka kunnossa, kannattaa ostaa lada, sillä ainakin pääsee perille, osamaksu ei ole huono asia, jos ei pysty maksamaan kaikkea kerralla, mutta siinä menee helposti korkoa tuollainen 8-10%, mutta kun olet maksanut auton erät auto on sinun omaisuuttasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun tämä asia on sinun ymmärtää, yksityishenkilön ei ole yleensäkään mitään järkeä hommata leasing autoa, yrittäjälle tilanne on toinen, oma auto vähennetään poistojen kautta, kun leasing kulut menevät suorana kulueränä, kuluina läpi kirjanpidossa, kyllä niitä leasing autoja on markkinoitu jo 80 luvulla yksityishenkilöille, mutta ei niitä kukaan liisannut. Jos ei ole pinkka kunnossa, kannattaa ostaa lada, sillä ainakin pääsee perille, osamaksu ei ole huono asia, jos ei pysty maksamaan kaikkea kerralla, mutta siinä menee helposti korkoa tuollainen 8-10%, mutta kun olet maksanut auton erät auto on sinun omaisuuttasi.
Sinulla siis ei ole koskaan ollut mitään muuta omaa, kuin halpoja auton kotteroita. Ok.
Me maksettiin arvokkaan omakotitalon laina kaksi vuotta etuajassa pois. Siinä oli joo korkoa mutta viime vuosiin saakka korkoja sai vähennyksiin. Silti ollaan ajeltu melkein uusilla autoilla aina ja tämänhetkisten autojen myyntihinta on siellä 80 tuhannen euron paikkeilla ja kalliimpi on velaton. Kun vaimon auto tuli markkinoille, sitä markkinoitiin korottomalla viiden vuoden laina-ajalla ja kaksilla renkailla samaan hintaan. Vanha kun meni vaihdossa niin siitä on korotonta lyhennystä 450 euroa kuukaudessa ja se on ainoa osamaksumme.
Volvo -täyssähköauton akulla on kahdeksan vuoden tai 160 000 kilometrin takuu sen mukaan, kumpi täyttyy ensin. Muu täystakuu kaikille vioille on 24 kuukautta ja osa korvataan vielä kahdeksan vuoden aikana. Meillä olisi varaa ostaa vaikka kolme kertaa kalliimmat autot, mutta emme tarvitse sellaisia. Nykyiset on jo yläkantissa siihen nähden miten vähän niitä käytetään.
Jos omalle firmalle hankkii itselleen yritysliisariauton, se on kallein vaihtoehto. Autoedusta joutuu maksamaan maltaita. Parempi hankkia oma, tai haltijanakin olo riittää siihen että pääset laskuttamaan kilsarahat, kuten minä teen. 20 kertaa kuukaudessa 40 kilsaa päivässä on 472 euroa puhdasta rahaa käteen kuukaudessa, josta auton todellisten kulujen jälkeen suurin osa jää itselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla siis ei ole koskaan ollut mitään muuta omaa, kuin halpoja auton kotteroita. Ok.
Me maksettiin arvokkaan omakotitalon laina kaksi vuotta etuajassa pois. Siinä oli joo korkoa mutta viime vuosiin saakka korkoja sai vähennyksiin. Silti ollaan ajeltu melkein uusilla autoilla aina ja tämänhetkisten autojen myyntihinta on siellä 80 tuhannen euron paikkeilla ja kalliimpi on velaton. Kun vaimon auto tuli markkinoille, sitä markkinoitiin korottomalla viiden vuoden laina-ajalla ja kaksilla renkailla samaan hintaan. Vanha kun meni vaihdossa niin siitä on korotonta lyhennystä 450 euroa kuukaudessa ja se on ainoa osamaksumme.
Volvo -täyssähköauton akulla on kahdeksan vuoden tai 160 000 kilometrin takuu sen mukaan, kumpi täyttyy ensin. Muu täystakuu kaikille vioille on 24 kuukautta ja osa korvataan vielä kahdeksan vuoden aikana. Meillä olisi varaa ostaa vaikka kolme kertaa kalliimmat autot, mutta emme tarvitse sellaisia. Nykyiset on jo yläkantissa siihen nähden miten vähän niitä käytetään.
Jos omalle firmalle hankkii itselleen yritysliisariauton, se on kallein vaihtoehto. Autoedusta joutuu maksamaan maltaita. Parempi hankkia oma, tai haltijanakin olo riittää siihen että pääset laskuttamaan kilsarahat, kuten minä teen. 20 kertaa kuukaudessa 40 kilsaa päivässä on 472 euroa puhdasta rahaa käteen kuukaudessa, josta auton todellisten kulujen jälkeen suurin osa jää itselle.Kuten sanoin en ole ostanut mitään koskaan pätkissä, toki minulla on ollut työsuhde autoja ja asuntoja, kuten aikaisemmin kerroin, tietysti niissä menee verotusarvot, bruttopalkasta, auton voi kuitenkin vähentää suoraan kuluista, omaa autoa et voi...
Kuten sanoin minulla on ollut omakin auto aina, paitsi 10 vuoden aikana kun asuin thaimaassa, yleensä halpa rempula, silloin ei tarvitse pitää ajopäiväkirjaa eikä maksaa autoedusta, lainkaan... en tiedä mikä on tulkinta nykyään, mutta aikaisemmin se oli tälläinen.
MItä tulee sähköautoihin, ainakin jossain liisareissa on autoakun osalta huomautus, pienellä tekstillä että auton akku korvataan ainoastaan auton käypään arvoon asti, jos ostat 100.000 euron auton, ja siitä on akun arvo 60-80% olet kusessa jos se akku tilttaa, kun autolla ei juurikaan ole arvoa ilman akkua... tämä on erittäin vakava ongelma, jos akku vaurioituu, yleensä autovalmistajilla on hyvät lakimiehet.
Meille riittää tuloni pärjään niillä varsin hyvin kaikki menot on alle 2000 euroa kuukaudessa, vaimokin saa omansa, tiedätkö että ulosotton asiakkaita tulee vuosi vuodelta enemmän ja enemmän, tämä johtaa suhteelliseen köyhtymiseen, huonon taloudenhoidon takia, ja maksa laiffila velkasi 100köyhä. Kaikki olisi ollut vältettävissä kun osaisi yhteen ja vähennys laskut, tai käyttää exceliä, pitämään tulot ja menot balansissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanoin en ole ostanut mitään koskaan pätkissä, toki minulla on ollut työsuhde autoja ja asuntoja, kuten aikaisemmin kerroin, tietysti niissä menee verotusarvot, bruttopalkasta, auton voi kuitenkin vähentää suoraan kuluista, omaa autoa et voi...
Kuten sanoin minulla on ollut omakin auto aina, paitsi 10 vuoden aikana kun asuin thaimaassa, yleensä halpa rempula, silloin ei tarvitse pitää ajopäiväkirjaa eikä maksaa autoedusta, lainkaan... en tiedä mikä on tulkinta nykyään, mutta aikaisemmin se oli tälläinen.
MItä tulee sähköautoihin, ainakin jossain liisareissa on autoakun osalta huomautus, pienellä tekstillä että auton akku korvataan ainoastaan auton käypään arvoon asti, jos ostat 100.000 euron auton, ja siitä on akun arvo 60-80% olet kusessa jos se akku tilttaa, kun autolla ei juurikaan ole arvoa ilman akkua... tämä on erittäin vakava ongelma, jos akku vaurioituu, yleensä autovalmistajilla on hyvät lakimiehet.
Meille riittää tuloni pärjään niillä varsin hyvin kaikki menot on alle 2000 euroa kuukaudessa, vaimokin saa omansa, tiedätkö että ulosotton asiakkaita tulee vuosi vuodelta enemmän ja enemmän, tämä johtaa suhteelliseen köyhtymiseen, huonon taloudenhoidon takia, ja maksa laiffila velkasi 100köyhä. Kaikki olisi ollut vältettävissä kun osaisi yhteen ja vähennys laskut, tai käyttää exceliä, pitämään tulot ja menot balansissa.Numerot eivät ole terveille ihmisille niin vaikeita kuin sinulle.
Sanot että "Ole huoleti olen aina hoitanut raha-asiani erittäin hyvin". On erittäin helppoa hoitaa raha-asiansa hyvin, silloin kun sitä rahaa on todella vähän.
Työsuhdeautoja ei koskaan ole ollut data-analyytikoilla jos joku on sinulle asunnon järjestänyt niin se on sosiaalihuolto.
Sanoit ettei sinun tarvinnut pitää ajopäiväkirjaa Suomessa, koska sinulla oli oma auto. Samalla kerroit että sinulla oli työsuhdeautoja. Työsuhdeautossa on pidettävä ajopäiväkirjaa, mikäli on omia ajoja. Sinullako oli siis erikseen oma auto ja työsuhdeauto?
Ei ole uskottavaa.
Verotuksessa palkkana verotetaan autoedun ja rahapalkan yhteismäärä ja jos puhutaan premium-autoluokasta tänä päivänä niin autoetu on hyväpalkkaiselle noin 500 euroa kuukaudessa tai vaihtoehtoisesti jos työnantaja maksaa kaikki kulut, hän vähentää palkasta osan tuota autoetua. Mutta paskaahan sinä puhu, missään datahommissa tai yliopiston talkkarin hommissa ei ole saanut työsuhdeautoa. Niitä kun ei tukitöissä oleville vajakeille järjestetä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Numerot eivät ole terveille ihmisille niin vaikeita kuin sinulle.
Sanot että "Ole huoleti olen aina hoitanut raha-asiani erittäin hyvin". On erittäin helppoa hoitaa raha-asiansa hyvin, silloin kun sitä rahaa on todella vähän.
Työsuhdeautoja ei koskaan ole ollut data-analyytikoilla jos joku on sinulle asunnon järjestänyt niin se on sosiaalihuolto.
Sanoit ettei sinun tarvinnut pitää ajopäiväkirjaa Suomessa, koska sinulla oli oma auto. Samalla kerroit että sinulla oli työsuhdeautoja. Työsuhdeautossa on pidettävä ajopäiväkirjaa, mikäli on omia ajoja. Sinullako oli siis erikseen oma auto ja työsuhdeauto?
Ei ole uskottavaa.
Verotuksessa palkkana verotetaan autoedun ja rahapalkan yhteismäärä ja jos puhutaan premium-autoluokasta tänä päivänä niin autoetu on hyväpalkkaiselle noin 500 euroa kuukaudessa tai vaihtoehtoisesti jos työnantaja maksaa kaikki kulut, hän vähentää palkasta osan tuota autoetua. Mutta paskaahan sinä puhu, missään datahommissa tai yliopiston talkkarin hommissa ei ole saanut työsuhdeautoa. Niitä kun ei tukitöissä oleville vajakeille järjestetä.Ja taas Satasenköyhä Sisäpiirin Apinoiden viisain oireilee.
Kun on nimissään oma auto, yhdentekevää ajaako sillä, niin verotuksellisesti autoetuautolla ajetaan yksinomaan työajot ja omalla autolla omat ajot.
Todellakin kyllä kyllä Hukkapalalla on Oy ...... Fasun maksaen hänelle palkan.
Se oy on siellä legopalikoiden tehdasrakennuksen räystäällä valomainoksena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja taas Satasenköyhä Sisäpiirin Apinoiden viisain oireilee.
Kun on nimissään oma auto, yhdentekevää ajaako sillä, niin verotuksellisesti autoetuautolla ajetaan yksinomaan työajot ja omalla autolla omat ajot.
Todellakin kyllä kyllä Hukkapalalla on Oy ...... Fasun maksaen hänelle palkan.
Se oy on siellä legopalikoiden tehdasrakennuksen räystäällä valomainoksena.Olet Bumbastic niitä entisiä pienituloisia duunarismiehiä, jotka luulee että yritysten poistot ja vähennykset tarkoittaa rahaa tyhjästä yrityksen kassaan. Yritykset ei järjestä huvikseen työsuhdeautoja ja ne on kalliita myös yritykselle. Sen rahan on ensin tultava jostakin sinne kassaan ennenkuin sen auton voi ostaa tai liisata. Jokaisen nakkikioskiyrittäjän nurkalla seisoisi Lamborghini jos ne olisi yritykselle ilmaisia. Minua myös kiinnostaa että mihin tarkoitukseen tietokoneohjelmoitsija on tarvinnut työsuhdeauton ja minkä merkkinen se oli? Oliko uusi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun tämä asia on sinun ymmärtää, yksityishenkilön ei ole yleensäkään mitään järkeä hommata leasing autoa, yrittäjälle tilanne on toinen, oma auto vähennetään poistojen kautta, kun leasing kulut menevät suorana kulueränä, kuluina läpi kirjanpidossa, kyllä niitä leasing autoja on markkinoitu jo 80 luvulla yksityishenkilöille, mutta ei niitä kukaan liisannut. Jos ei ole pinkka kunnossa, kannattaa ostaa lada, sillä ainakin pääsee perille, osamaksu ei ole huono asia, jos ei pysty maksamaan kaikkea kerralla, mutta siinä menee helposti korkoa tuollainen 8-10%, mutta kun olet maksanut auton erät auto on sinun omaisuuttasi.
Yksityisleasing aiton voi myös lunastaa omaksi sopparin päätyttyä. Bumball elää jotain -70 lukua kun Lada ostettiin konelasta. Yksityisleasing on nykypäivää, helppoa ja edullista autoilua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Numerot eivät ole terveille ihmisille niin vaikeita kuin sinulle.
Sanot että "Ole huoleti olen aina hoitanut raha-asiani erittäin hyvin". On erittäin helppoa hoitaa raha-asiansa hyvin, silloin kun sitä rahaa on todella vähän.
Työsuhdeautoja ei koskaan ole ollut data-analyytikoilla jos joku on sinulle asunnon järjestänyt niin se on sosiaalihuolto.
Sanoit ettei sinun tarvinnut pitää ajopäiväkirjaa Suomessa, koska sinulla oli oma auto. Samalla kerroit että sinulla oli työsuhdeautoja. Työsuhdeautossa on pidettävä ajopäiväkirjaa, mikäli on omia ajoja. Sinullako oli siis erikseen oma auto ja työsuhdeauto?
Ei ole uskottavaa.
Verotuksessa palkkana verotetaan autoedun ja rahapalkan yhteismäärä ja jos puhutaan premium-autoluokasta tänä päivänä niin autoetu on hyväpalkkaiselle noin 500 euroa kuukaudessa tai vaihtoehtoisesti jos työnantaja maksaa kaikki kulut, hän vähentää palkasta osan tuota autoetua. Mutta paskaahan sinä puhu, missään datahommissa tai yliopiston talkkarin hommissa ei ole saanut työsuhdeautoa. Niitä kun ei tukitöissä oleville vajakeille järjestetä.En tiedä miten asiat on nykyään, mutta 90 luvulla en maksanut mitään autoedusta, kun oli mökillä vanha toyota, joka oli nimissäni... kerran pari verottaja vaati selvitystä että miten tuo työsuhdeauto, ja siitä verot, suurimmat lisäverot sain kerran 38.000 mk, mutta se ei johtunut autosta vaan siitä että verottajalle oli mennyt alunperin väärät tulotiedot... kerroin vain että minulla on oma auto corolla, rekkari se ja se... homma pysähtyi siihen.
Asunnosta jouduin maksamaan verotusarvon, mutta se muutetiin muutaman vuoden kuluttua vuokra-asunnoksi... Jolloin maksoin verotusarvon työnantajalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet Bumbastic niitä entisiä pienituloisia duunarismiehiä, jotka luulee että yritysten poistot ja vähennykset tarkoittaa rahaa tyhjästä yrityksen kassaan. Yritykset ei järjestä huvikseen työsuhdeautoja ja ne on kalliita myös yritykselle. Sen rahan on ensin tultava jostakin sinne kassaan ennenkuin sen auton voi ostaa tai liisata. Jokaisen nakkikioskiyrittäjän nurkalla seisoisi Lamborghini jos ne olisi yritykselle ilmaisia. Minua myös kiinnostaa että mihin tarkoitukseen tietokoneohjelmoitsija on tarvinnut työsuhdeauton ja minkä merkkinen se oli? Oliko uusi?
Minulla on ollut monta työsuhde autoa... Lisäksi yliopistolla on ns. yhteiskäyttöautoja, jotka otat tarvittaessa käyttöösi, niistä ei käsittääkseni mene mitään verotukseen.
Leasing auto on yritykselle oikea valinta, koska se menee kulueränä kirjanpitoon, kun taas ostettu auto poistetaan vähennysten kanssa, se on ainoa peruste hommata leasingauto.
- Anonyymi
Bolt pirssi taitaa olla halvempi ratkaisu, kun velkainen Mosse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko852157- 431740
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!691503- 751264
- 771171
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon261164- 481153
- 591061
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai38954- 37933