Jatketaanko rupatellen Nojatuolissa ?

Kysyn tuon kysymyksen jo otsikossa ja toivon sen toteutuvan.
Sunnuntaiaamu kauniina avautui silmieni eteen, kun kun niitä raottelin, oikein hyvä vaalipäivä käydä tahtonsa ilmaisemassa.
Äänestäminen ainoa tapa, millä kansalainen voi vaikuttaa.

Aina saman kysymyksen kanssa painin, jatkanko vai en, tätä Nojatuoli ketjua.
Niin paljon on mukavia kirjoittajia, että se aina vaan saa innon jatkaa, vaikka heitäkin löytyy, joilla halu ajaa alas ketjua.
Sitkeä olen, en ihan pienistä lannistu ja aina mukava viesti joltakin mielialan nostaa, on mieltä ylentävää niitä lukea.
Lukijoitakin on paljon, ehkä lukijoilla on samoin kuin minunkin kohdalla, elämän kirjosta kertominen kiinnostaa, tuntematta kirjoittajan elämää muuten kuin viestien välityksellä.
Ystäviksi voi jo sanoa, kun tutut nimimerkit viesteillä ilahduttaa., samanlaiset mietteet ja elämän tavat yhdistää.

Tämä aamusessio on itselleni tärkeä, ihan itsekkäistä lähtökohdista, kun huomaa joka päivä taitojen ja kunnon huonontumista, antaa tämä kirjoittelu aamuisin aivotoiminnan heräämään.
Ei tässä ihan nokkelampana enää ole ja uuden oppiminen aina vaan vaikeutuu, mutta jotenkin saan viestin kyhättyä ja voin jäädä odottamaan toisten viestejä.

Kahvipirtti aikoina oli viestittely iloista ja hauskaa, nyt on tyyli muuttunut, ikäväkseni mukaan on tullut arvostelu ja iva, kaikki pienet virheet huomataan ja niistä palautetta annetaan.
Onko elämisen tyyli niin muuttunut, että täydellisyyttä joka paikkaan vaaditaan, eihän vanhat jaksa uudistua, jo luonnon laki antaa vapautuksen täydellisyyden pyrkimyksille.
Hienoa on mielestäni nämä palstat, joille samanikäiset pystyvät elostaan kertomaan, antamaan kuvan, että samassa veneessä ollaan.
Yksinelävä, kuten minä saa jotenkin kiinni elämän halusta, lukiessaan toisten saman ikäisten elämän sujumisista, ei se mitään kummaa tarvitse olla.
Nojatuolia on sanottu sisäänlämpiäväksi, miksi, tämähän on kaikille kirjoittajille avoin, niin halutessaan.
Pahoillani olen, jos joillekin harmia saan aikaan, mutta aina vaan totean, että tämä on yksi ketju, monen ketjun palstalla, joten nimi jo tunnetaan, voi sivuuttaa huoletta.

Hyvää vaalipäivää kaikille ja huomenissa jo tiedämme, kuka elämäämme johtaa tulevaisuudessa, toivoa sopii, että parempaan suuntaan aina vaan.

61

716

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keskipäivää ! Kunpa osaisin/osaisimme Hil-la, kannustaa sinua jatkamaan Nojatuolia kaikesta vastahangasta huolimatta. Alkaa tuntua siltä, että arvostelun määrä on vakio ja vaikea ymmärtää, mitä sillä saavutetaan, mitä se meistä kertoo.

Ainakin se mielestäni kertoo kyvyttömydestä keskustella - jo "totuus"- sanan käyttö tyrehdyttää keskustelun, vaikka tiedetään, ettei ehdoton totuus ole kenenkään hallussa. Ymmärtäminen on enemmän kuin tietäminen ja siihen meillä olisi kaikilla mahdollisuus -hyvän tahdon avustamana.
      Ainakin omalla kohdallani tuo "mielipiteiden vaihtaminen" on muuttunut haluksi kertoa ja kuunnella, jakaa arkea ja elämänkokemusta vertaisten kesken. Minulle se antaa enemmän kuin tietäminen tai oman julkikuvan rakentaminen ja -esittely.

Ymmärrän hyvin empimisesi Nojatuolin kanssa, Hil-la. Samaa jaakobinpainia käyn itsekin oman kirjoitteluni kohdalla. Kirjoittaminen on minulle toinen luonto, yhteys toisiin ihmisiin on aina ollut minulle tärkeää, mutta ehkä on tullut aika luopua senkin hakemisesta- siis kirjoittamisen avulla ja keskittyä siihen "oikeaan"-elämään, niihin ihmissuhteisiin, jotka elämä on vierelle asettanut ja olla avoin uusille mahdollisuuksille.

Enkä nyt tahdo syyllistää ketään, onneksemme saamme ainakin täällä valita seuramme. Jos se ja ilmapiiri eivät houkuta olemaan mukana, kukaan ei siihen pakota.
      Hil-lan tapaan koen kyllä itse saaneeni täältä ystäviä ja enimmäkseen hyvää kohtelua - toistaiseksi se on painanut enemmän kuin hetkellinen epäviihtyvyys, mutta jääkö tilanne pysyväksi, sen aika näyttää.

Anonyymien kirjoittajien panostus tähän käräjöintiin täällä on huomion- ja kiitoksen arvoinen. He ovat tehneet paljon Nojatuolin jatkuvuuden takaamiseksi, vakikirjoittavat ovat kai varovaisempia maalittamisen ja eripuran ryöstäytymisen pelossa - näin olen ainakin itse valinnut.

Kaunis kevätpäivä on täälläkin tarjolla. Kyllä valolla on uskomaton vaikutus mieleen, elämän vaikeudetkin näkee "uudessa valossa"..))
      Tuo teräväpiirto-ominaisuus telkkarissa on mielestäni tehnyt sen, että ikä alkaa näkyä myös tuttujen ruutukasvojen kohdalla. Seija Vaaherkumpikin taitaa olla jo yli viisikymppinen..))

Kaikkea hyvää tälle(kin) päivälle,
      demeter1

• Aurinkoista vaalipäivänä ja muutoinkin leppoisaa kevättä.

Käyköhän teille muille niin että jos rekattuna "äänestää" kompatakseen jotain kirjoitusta jossa on jo joku komppausnumero siitä vähenee yksi sen sijaan että numero nousisi esim yhdestä kahteen. Tämä ominaisuus on ollut jo jonkin aikaa.

• Anonyymi

Seija Vaaherkumpu täyttää huomenna 61 vuotta

• Siili25 kirjoitti:

Aurinkoista vaalipäivänä ja muutoinkin leppoisaa kevättä.

Käyköhän teille muille niin että jos rekattuna "äänestää" kompatakseen jotain kirjoitusta jossa on jo joku komppausnumero siitä vähenee yksi sen sijaan että numero nousisi esim yhdestä kahteen. Tämä ominaisuus on ollut jo jonkin aikaa.

Sitä samaa sinulle, Siili25. Jotakin häikkää tuossa äänestämisessä on ollut minullakin, minun antamani pisteet eivät ole kertyneet, mutta toivottavasti eivät vähentyneetkään.
        Itse olen tainnut saada jonkun muun pisteet, kun kolme on mittarissa...))

• Anonyymi kirjoitti:

Seija Vaaherkumpu täyttää huomenna 61 vuotta

Oho, Ano 13.14. Enpä olisi uskonut. Ilman teräväpiirtoa menisi viisikymppisestä.

Hänelle ei nyt kuitenkaan voi esittää onnittelua, minkä tuttuni usein antaa päiväsankarille: täytit kuusikymmentä, mutta et näytä päivääkään vanhemmalta kuin seitsemänkymmentä..))

• demeter1 kirjoitti:

Sitä samaa sinulle, Siili25. Jotakin häikkää tuossa äänestämisessä on ollut minullakin, minun antamani pisteet eivät ole kertyneet, mutta toivottavasti eivät vähentyneetkään.
        Itse olen tainnut saada jonkun muun pisteet, kun kolme on mittarissa...))

Lisään vielä että minusta on kiva lueskella Hillan ketjujen leppoisia tarinointeja päivienne kuluista ja kuulumisista vaikka niihin en itse juuri osallistu. Siispä toivon kirjoittelurauhaa teille kaikille.

• Siili25 kirjoitti:

Aurinkoista vaalipäivänä ja muutoinkin leppoisaa kevättä.

Noin näkyi tekevän, mutta nähtävästi palautuu entiset takaisin ja oma peukku siihen lisäksi.
        Laitoin aikaisemmin sekä Hillan että demeteri kommenttiin peukun ylös ja humpsahti ykköseen vaikka ennestään oli jo kolme.
        Nyt, kun avasin ketjun uudestaan, niin onhan ne siellä takaisin. Säikähdin jo, että poistinko minä ne ikuisesti.

• Tellukka kirjoitti:

Noin näkyi tekevän, mutta nähtävästi palautuu entiset takaisin ja oma peukku siihen lisäksi.
        Laitoin aikaisemmin sekä Hillan että demeteri kommenttiin peukun ylös ja humpsahti ykköseen vaikka ennestään oli jo kolme.
        Nyt, kun avasin ketjun uudestaan, niin onhan ne siellä takaisin. Säikähdin jo, että poistinko minä ne ikuisesti.

Kiitos tiedosta. Häytyypä seurata jatkossa miten käypi peukuille. Turhauttavaa jos osoittaa komppaavansa jotain kirjoitusta niin pojot laskeekin alaspäin.

• " Kirjoittaminen on minulle toinen luonto, yhteys toisiin ihmisiin on aina ollut minulle tärkeää, mutta ehkä on tullut aika luopua senkin hakemisesta- siis kirjoittamisen avulla ja keskittyä siihen "oikeaan"-elämään, niihin ihmissuhteisiin, jotka elämä on vierelle asettanut ja olla avoin uusille mahdollisuuksille."
      kirjoittaa Demeter1.

Minä uskon että on mahdollista, minulle jopa elintärkeää voida yhdistää nuo kaksi asiaa: hoitaa ja vaalia ihmissuhteita ja kirjoittaa ja lukea samanaikaisesti, koska ihmisuhteiden hoitaminen, lukeminen ja kirjoitaminen voivat myös täydentää toisiaan, kohdistaa ja keskittää ajatuksiaan ja laajentaa kokemusta muideni hmisten elämästä, tavasta nähdä asioita ja kanalisoida tunteitaan.

Varaan itselleni joitakin tunteja päivästä kirjoittamiseen, yöstä lukemiseen ja lopun aikaa hoidan ihmissuhteitani, kotiani, nyt keväällä pihaa, kasvimaata, kukkapenkkejä, kasvihuonetta. Iltapäivällä pidän tauon ja sitten illalla lähes vain viihdettä.

• Anonyymi

Hoitaa ja vaalia ihmissuhteita, kahteen kertaan sitä jankkaat. Kyllä ne aidot ja molemmin puolin toimivat suhteet hoituu ilman aikataulutettuja ponnisteluja ja pinnistelyjä. Jos niin huonosti onnistut ”liven” ihmissuhteissa kuin tällä palstalla, en ihmettele miten tuosta hoitamisesta kohkaat. Me anotkin kun ollaan ihmisiä ja yhtä oikeutettuja täällä kirjoittamaan kuin sinä.

• Anonyymi kirjoitti:

Hoitaa ja vaalia ihmissuhteita, kahteen kertaan sitä jankkaat. Kyllä ne aidot ja molemmin puolin toimivat suhteet hoituu ilman aikataulutettuja ponnisteluja ja pinnistelyjä. Jos niin huonosti onnistut ”liven” ihmissuhteissa kuin tällä palstalla, en ihmettele miten tuosta hoitamisesta kohkaat. Me anotkin kun ollaan ihmisiä ja yhtä oikeutettuja täällä kirjoittamaan kuin sinä.

Olen pahoillani että tunnet niin suurta katkeruutta minua kohtaan, että tunnet itsesti pakotetuksi tulla torpedoimaan negatiivisuudellasi Demeterille osoitettua vistiäni, jossa mietin miten paljo nkirjoittava ja paljon lukeva ihminen voiolöytää aikaa myös tärkeiden ihmissuhteiden vaalimiseen.
        Hyvää palmusunnuntaita myös sinulle, kuitenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi hyppäät Paloman silmille, kun hän kertoo elämästään?,

Ketjun aloittaja toivoo jokaisen kertovan omasta elämästään ja toivottaa tervetulleiksi kaikki kirjoittajat.

Minä en huomannut Paloman ottavan kantaa Anojen kirjoitteluun.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi hyppäät Paloman silmille, kun hän kertoo elämästään?,

Ketjun aloittaja toivoo jokaisen kertovan omasta elämästään ja toivottaa tervetulleiksi kaikki kirjoittajat.

Minä en huomannut Paloman ottavan kantaa Anojen kirjoitteluun.

kylmätotuus

Sinä huomaat juuri ne asiat mitä haluat huomata. Totuuskomissio ummistaa silmät omiensa käytökseltä. Palsta on ollut kauan tulehtunut, koska paloma ylenkatsoo anoja, kuten koko komissio.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä huomaat juuri ne asiat mitä haluat huomata. Totuuskomissio ummistaa silmät omiensa käytökseltä. Palsta on ollut kauan tulehtunut, koska paloma ylenkatsoo anoja, kuten koko komissio.

Taidat olla juuri sinä, ano18:37. joka tulehduttaa ilmapiiriä alituisella katkeruudellasi ja negatiivisuudellasi. Etkkä ole yhtään sen lukutaitoisempi kuin minäkään:; olen toistuvasti sanonut että suuri valtaosa anoja ovat asiallisia ja palstaa kannattavia kirjoittajia . Jotkut, kuten sinä, taas ei, koska sen sijaan että osallistuisit keskusteluun kertomalla arkipäivästäsi ja elämästäsi, kuten me muutkin, olet valinnut purkaa vain vihaasi ja pahaa oloasi sellaisia kirjoittajia kpohtaan joilla on asiat kunnossa ja avautuvat omasta elämästään.

Minä en ylenkatso ketään ja se että kirjoitat anona ei ole peruste että en arvosta kirjoituksiasi, vaan sisältö minkä sinä itse kirjoituksillesi annat.

• Aivan, Paloma, uskon kyllä, että sinulta noiden listaamiesi asioiden tekeminen sujuu - olethan sen osallistumisellasi ja kirjoillasi todistanutkin.
        Minulla tekee tiukkaa: puoliso puuttuu arkea jakamasta, lapsenlapset ovat vielä aika pieniä, kirjoittaminen on hidasta, lukeminen sujuu paremmin, mutta ihmissuhteet ovat välillä liiankin huonolla hoidolla.
        Niin, että jostakin osa-alueesta on pakko aika ajoin luopua.

Olen myös aika huono multitaskaaja, enkä näköjään hyvä organisaattorikaan.
        Vaikka aikatauluttamista ja rutiineja vähän moitiskeltiin, minulle ne voisivat olla hyväksi: tekemistä enemmän, tuumailua vähemmän..))

Kun me kuitenkin tässä elämänvaiheessa saamme elää sitä omaehtoista elämää niin kovasti ei tahtoisi itseään kovistella, itseohjautuvuus taitaisi olla se käypä sana tähän...))

Riittävä tyytyväisyys omaan päiväjärjestykseen taitaa kuitenkin olla realistinen tavoite meille kaikille. Siitä olisi mukava kuulla muidenkin kertomana.
        demeter1

• Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

Aivan, Paloma, uskon kyllä, että sinulta noiden listaamiesi asioiden tekeminen sujuu - olethan sen osallistumisellasi ja kirjoillasi todistanutkin.
        Minulla tekee tiukkaa: puoliso puuttuu arkea jakamasta, lapsenlapset ovat vielä aika pieniä, kirjoittaminen on hidasta, lukeminen sujuu paremmin, mutta ihmissuhteet ovat välillä liiankin huonolla hoidolla.
        Niin, että jostakin osa-alueesta on pakko aika ajoin luopua.

Olen myös aika huono multitaskaaja, enkä näköjään hyvä organisaattorikaan.
        Vaikka aikatauluttamista ja rutiineja vähän moitiskeltiin, minulle ne voisivat olla hyväksi: tekemistä enemmän, tuumailua vähemmän..))

Kun me kuitenkin tässä elämänvaiheessa saamme elää sitä omaehtoista elämää niin kovasti ei tahtoisi itseään kovistella, itseohjautuvuus taitaisi olla se käypä sana tähän...))

Riittävä tyytyväisyys omaan päiväjärjestykseen taitaa kuitenkin olla realistinen tavoite meille kaikille. Siitä olisi mukava kuulla muidenkin kertomana.
        demeter1

Onko täällä henkilöitä, joilla on muistumia jo 1860-1870- luvulla syntyneistä ihmisistä? Itsellä on kolme muistoa: ukkini s.1865 kävelee kumarassa naapurin pihalla, isäni eno s1870 seisoo torppansa oviaukossa,oli hyväntuulinen. Naapurin mummo s.1870 -luvulla istuu vain tupansa penkillä. Muistumia 1950-luvun alkupuolella.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Uusi tieto: anot ovat ihmisiä. Hymyilkäämme.

• Vaikka jo ennakkoon äänestinkin, iloitsin kauniista vaalipäivästä, päiväkävelyllä nähtiin iloisia värikkäitä virpojia ja äänestyspaikalle suuntaavia. Tuuli on tyyntynyt, auringon lämpö kasvattaa silmuja ihan silmissä, varhaisten narsissien nuppuja näkyy. Olen haravoinut tarkemmin "paraatipihaa", muualta suurpiirteisemmin. Telkkarin kuvista näkyi, että Tukholmassa jo kirsikkapuut kukkivat vaaleanpunaisina pilvinä ja pian täälläkin. Laitettiin keinuun pehmusteet ja eteen pieni pöytä, päiväkahvit oli kiva siinä nauttia, muutama sitruunaperhonen lepatteli seuranamme tete-narsissi- ja orvokkiruukkujen tuntumassa. Ensi viikolle ennustetaan jo lähes 20 , tämä rannikko ei ihan niin korkealle vielä yllä.

Tämä palstakirjoittaminen on kiva lisämauste arkeen, ja kuten Hilla sanoi, hyödyllistä aivojumppaa ja tapa saada yhteyksiä vertaisiin. Itse koen saavani lisäarvoa siitä, että saan seurata teidän itseäni kymmenenkin vuotta vanhempien pirteää ajatuksenjuoksua ja pärjäämistä. Vaikka puoliso vielä tässä rinnallani on, hyvää tekee naisnäkökulma, me pariskuntana toistemme sanomiset jo puolesta sanasta arvataan. Itseäni on jotenkin pelottanut parin vuoden päässä häämöttävä 80 rajapyykki, onko tulossa paljon muutoksia elämään, pysynkö mukana kehityksen kelkassa. Toisaalta tunnen monia hyvin skarppeja ja hyvin liikkuvia 90-vuotiaitakin, ei ikä yksin ole ainakaan tärkein kriteeri. Sitäpaitsi alkaa jo tuntua siltä, että moni ennen niin tärkeä asia on tehty valmiiksi, nähty ja koettu, monista asioista joutaa hyvällä mielellä luopuakin.

Kuulostaa ehkä juhlalliselta puhua ihmissuhteuden vaalimisesta ja hoitamisesta, mutta kyllä ne aikansa ja paikkansa ottavat. Perhepiiri on aina se tärkein, ykkösasia, ystävät rakkaita myös. Vaikka sähköiset muodot pitää yhteyttä ovat vaivattomia, pidän tärkeänä myös tavata kasvokkain, jakaa niin arkea kuin juhlahetkiä, surua ja iloa. Jotkut ihmettelivät, kun ennen eläkepäiviä ja lasten omilleen lähdettyä vielä rakensimme suurehkon omakotitalon, mutta tämä on ollut ihana paikka koota lähipiiriä ja kaukaisempiakin yhteen. Kun jo rakennusvaiheessa ennakoitiin esteettömyyttä ja käytännöllisyyttä, ei "ylimääräinen" tila ole ongelma. Puutarhakin hoituu hyvin suunniteltuna vielä meidän molempien voimin, työlästä hyötyviljelyä ei harrasteta, hedelmäpuut, havukasvit ja isot perenna-alueet hyvin eristettyinä pysyvät kurissa. En ole kovinkaan kurinalainen tai aikataulutettu, esimerkiksi kaunis sää saa meidät spontaanisti retkelle, välttyy katsomasta kun pöly himmentää ikkunoita.

Tämä palstakirjoittaminen ei ole erillinen saari, vaan liittyy muuhun elämään, kokonaisuuteen, tasapainoon eri osa-alueiden välillä
      . Ehkä kirjoittaen tulee tulee enemmän keskityttyä sanomisiinsa ja otettua huomioon toisten erilaisia näkökulmia, toisaalta tuntee iloa kun kohtaa samoin tuntevia ja ajattelevia. Liikkuuhan täällä paljon informaatiotakin, nimenomaan kokemuspohjalta, sellainen on hyödyksi. Täydellisyyden tavoittelija en ole , mutta minunkin toiveeni on , että jokainen saisi ja antaisi täällä kirjoitusrauhan ja saldo pysyisi ilon puolella.

Hyvää alkavaa pääsiäisviikkoa!

• Huomenta ja hyvää vaalien jälkeistä aikaa,
      Iloa ja pettymystä varmasti tunteiden tasolla meillä kaikilla, vaikka emme päätöksiin pystykään liioin puuttumaan.
      Omat ehdokkaani meni läpi molemmissa vaaleissa, nyt sitten seurantaa pystyvätkö asioihin vaikuttamaan.

Kiva huomata Siili25 ja Tellukan ketjuumme mukaan tulleen, näin saamme vaihtelua ja elämänkirjon esiin tuloa lisää.
      En tuohon peukuttamiseen ole koskaan osallistunut, voisihan silläkin antaa kiitosta mukavasta viestistä, jospa muistaisin tökätä.
      Olen niin tyytyväinen Ramoonan ja demeterin pitkiin asiaa täynnä oleviin viesteihin, peukut ansaitsevat.
      Ramoonan viestien mukaan, nautin kevään tulosta ja kaikesta hänen ympärillä tapahtuvista asioista.
      Demeterin lukuharrastus avaa minullekin jotain entistä iloani siitä, miten kirjat mukaansa tempaavat.
      Olen harmissani, että en pysty enää samaan, onko tämä tekniikan maailma vienyt kykyni lukemisen suhteen.
      Odottelen jokaisen vakikirjoittajien viestejä ja huoli kasvaa miten asiat onkaan, kun pidempään poissa ovat.
      Anonyymien kirjoitukset ovat myös hyvin myönteisiä ja asiatietoa antavaa, näin mitään osaamattomalle mummolle.
      Jokainen on omalla osuudellaan rikastuttamassa ketjuamme, kiitän siitä.
      En kehua tarkoittanut, mutta jotenkin ilmi tuon, miten viestejänne arvostan ja lukijoidenkin joukko on mittava.
      Onhan tämä ketju kuin mummolan houkutteleva kodin tuntuinen , lämpöä heijastava ilmiö, näiden hyvien viestien ansiosta.

Mielipiteiden kirjo rikastuttaa (useimmiten) ja se sisällön mielekkääksi tekee.
      Eri ihmiset, eri mielipiteet siitä sopiva annos kaikkea päiviimme, jopa elämän sykkeeseen, näin ajattelen.
      Aina ei elämä hymyile, mutta pieni lohdun sana voi kantaa, kokemaan, että on ymmärtäviä ihmisiä tuntemattomissakin.
      Näin minä ainakin ketjumme koen, vinkkejä otan ja yritän samaan tunnelmaan päästä ja niitä eteenpäin yritän jatkaa.
      Pienet harmit ohi menee, sen lasken juurikin näiden myönteisten ja rohkaisevien viestien ansioksi.

Nyt pitää lukea taas viesti ja korjata, jos tuntuu vaikealta ymmärtää.
      Ehkä ymmärtämistä auttaa sekin,, että omana itsenäni kirjoitan ja luottoni on suuri, että minuakin ymmärretään;)

Oikein mukavaa päivää ja elellään toivorikkaasti ajatellen, että asiat sujuu.

• Anonyymi

Aamupäivää! Olipa mukava alkaa päivä kun sai lukea Hil-lan tutun aamunavauksen ja jakaa toiveikkaat ajatukset Nojatuolin tulevaisuudesta.

Muilta osin aamu alkoi ikävästi. Verottoja oli armoton kun pyysin lisäaikaa veroilmoituksen palauttamiseen, ilman pankkitunnuksia sitä en voi netissä tehdä. Minun olisi kuulemma pitänyt varautua yllättäviin vaikeuksiin ja tehdä ilmoitus heti kun paimenkirje, esitäytetty lomake, saapui ja nyt kun palauttaminen viivästyy siitä tulee sanktio, kuulemma 50 euroa henkilöasiakkaalta.

Niin että jatkossa pitää olla kärppänä veroilmoituksen kimpussa kun se tulee täytettäväksi.
        Omalla kohdallani kävi vielä niin, etten saanut tarpeellisia tietoja liittyen verovähennyksiini, en ole saanut niitä vieläkään, mutta niiden kanssa olisi pitänyt tehdä niin, että toimittaisin ne
        jälkikäteen. Ei osaa, ei jaksa toimia tämän aina lisääntyvän byrokratian kanssa.

Siinä kurjimuksessa me nyt kuitenkin joudumme ja tulemme elämään, ja onnetonta on se,
        että luottamus tuttuihin instituutioihin, pankkeihin ja viranomaisiin, rapautuu kaiken aikaa.
        Näin ainakin omalla kohdallani.

Vaalit, kahdetkin, on nyt kuitenkin käyty ja "kansa" on saanut äänensä kuuluviin. Tulos oli mielestäni odotettu, uusi joukko valittiin ohjaamaan "valtakunnan" - tai kunnan laivaa"...Onnittelut heille, tehtävä ei tule olemaan helppo.

"Mummolan kodikas henki" on mielestäni hyvä tavoite Nojatuolin sisällöksi ja Hil-la jos kuka on sopiva henkilö sen jatkuvuuden takaajaksi.
        En luovu ajatuksesta, että me "maan hiljaiset" vaikutamme edelleen asioihin enemmän kuin tunnistetaan tai halutaan nähdä. Meidän elämäntyö ja uurastukset ovat olleet pohja nykyiselle hyvinvoinnille, emmekä me ole sitä tälläkään hetkellä rapauttamassa.
        On loukkaavaa nähdä meidät kulueränä, taakkana nuoremmille, jotka ovat saaneet tulla valmiiseen pöytään, meidän kattamaan. Omanarvonto on meidän pääomamme, ei tingitä siitä ja sitä keskinäinen kanssakäyminen voi mielestäni vahvistaa - jos niin tahdomme. Siksi toisten alaspainaminen ja eripura tuntuu tarpeettomalta ja "väärältä", mieluummin laittaisi "hyvän" kiertoon...)) Pallo on meillä,

Itselläni on tänään tutustuminen toiseen kyläkerhoon, "noutaja" saapuu kohta..))
        Mukavaa päivää kaikille,
        demeter1

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aamupäivää! Olipa mukava alkaa päivä kun sai lukea Hil-lan tutun aamunavauksen ja jakaa toiveikkaat ajatukset Nojatuolin tulevaisuudesta.

Muilta osin aamu alkoi ikävästi. Verottoja oli armoton kun pyysin lisäaikaa veroilmoituksen palauttamiseen, ilman pankkitunnuksia sitä en voi netissä tehdä. Minun olisi kuulemma pitänyt varautua yllättäviin vaikeuksiin ja tehdä ilmoitus heti kun paimenkirje, esitäytetty lomake, saapui ja nyt kun palauttaminen viivästyy siitä tulee sanktio, kuulemma 50 euroa henkilöasiakkaalta.

Niin että jatkossa pitää olla kärppänä veroilmoituksen kimpussa kun se tulee täytettäväksi.
        Omalla kohdallani kävi vielä niin, etten saanut tarpeellisia tietoja liittyen verovähennyksiini, en ole saanut niitä vieläkään, mutta niiden kanssa olisi pitänyt tehdä niin, että toimittaisin ne
        jälkikäteen. Ei osaa, ei jaksa toimia tämän aina lisääntyvän byrokratian kanssa.

Siinä kurjimuksessa me nyt kuitenkin joudumme ja tulemme elämään, ja onnetonta on se,
        että luottamus tuttuihin instituutioihin, pankkeihin ja viranomaisiin, rapautuu kaiken aikaa.
        Näin ainakin omalla kohdallani.

Vaalit, kahdetkin, on nyt kuitenkin käyty ja "kansa" on saanut äänensä kuuluviin. Tulos oli mielestäni odotettu, uusi joukko valittiin ohjaamaan "valtakunnan" - tai kunnan laivaa"...Onnittelut heille, tehtävä ei tule olemaan helppo.

"Mummolan kodikas henki" on mielestäni hyvä tavoite Nojatuolin sisällöksi ja Hil-la jos kuka on sopiva henkilö sen jatkuvuuden takaajaksi.
        En luovu ajatuksesta, että me "maan hiljaiset" vaikutamme edelleen asioihin enemmän kuin tunnistetaan tai halutaan nähdä. Meidän elämäntyö ja uurastukset ovat olleet pohja nykyiselle hyvinvoinnille, emmekä me ole sitä tälläkään hetkellä rapauttamassa.
        On loukkaavaa nähdä meidät kulueränä, taakkana nuoremmille, jotka ovat saaneet tulla valmiiseen pöytään, meidän kattamaan. Omanarvonto on meidän pääomamme, ei tingitä siitä ja sitä keskinäinen kanssakäyminen voi mielestäni vahvistaa - jos niin tahdomme. Siksi toisten alaspainaminen ja eripura tuntuu tarpeettomalta ja "väärältä", mieluummin laittaisi "hyvän" kiertoon...)) Pallo on meillä,

Itselläni on tänään tutustuminen toiseen kyläkerhoon, "noutaja" saapuu kohta..))
        Mukavaa päivää kaikille,
        demeter1

OmaVeroon pääsee Mobiilivarmenteella.

• Anonyymi kirjoitti:

OmaVeroon pääsee Mobiilivarmenteella.

Kiitos muistuksesta, Ano 11.06. Eilen vähän tutkin tuota mahdollisuutta, mutta tuntui liian monimutkaiselta sen lataaminen. Ehkä yritän vielä, tienaisin viisikymppiä..))

• demeter1 kirjoitti:

Kiitos muistuksesta, Ano 11.06. Eilen vähän tutkin tuota mahdollisuutta, mutta tuntui liian monimutkaiselta sen lataaminen. Ehkä yritän vielä, tienaisin viisikymppiä..))

Heh, tuo Mobiilivarmenteen saaminen olisi vaatinut tunnistautumista ja ilman pankkitunnuksia sekään ei suju - kuten ei mikään muukaan...

• Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

Heh, tuo Mobiilivarmenteen saaminen olisi vaatinut tunnistautumista ja ilman pankkitunnuksia sekään ei suju - kuten ei mikään muukaan...

Mobiilivarmennuksessa palveluun kirjaudutaan oman puhelinnumeron ja itse valitun tunnusluvun yhdistelmällä. Mobiilivarmenteen voi ottaa käyttöön oman operaattorin nettisivustolla tai käymällä myymälässä.

• Anonyymi kirjoitti:

Mobiilivarmennuksessa palveluun kirjaudutaan oman puhelinnumeron ja itse valitun tunnusluvun yhdistelmällä. Mobiilivarmenteen voi ottaa käyttöön oman operaattorin nettisivustolla tai käymällä myymälässä.

Voi kiitos tuosta tiedosta, yritän tuolla ohjeella..))

• Anonyymi

Maanatai sateinen, eilen paistoi vielä.

• Hyvää alkuviikkoa nojatuoliin. Taidan tehdä itse aihekohtaisia aloituksia ja antaa Hil-lan ja vakijengin puhua omista asioistaan rauhassa.

• Anonyymi

No etkös sinäkin ole vakijengiä? Onko liian vähän huomioitu?

• Anonyymi kirjoitti:

En minä kiitoksia tai huomiota kaipaa, tietenkin on mukavaa jos läsnäoloni noteerataan, mutta se ei ole edellytys osallistumiselleni.
        Tapaan kirjoitella asioista jotka ovat mielenkiintoisia tai ajankohtaisia juuri minulle, mutta aihekohtaisesti.
        Kyllä minä itseni lasken vakijengiin, koska olen jo pitkään nojatuolissa kirjoittanut. Tarkoitin nyt lähinnä sitä vakijengiä, jotka eivät kirjoita missään muualla kuin nojatuolissa.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

En minä kiitoksia tai huomiota kaipaa, tietenkin on mukavaa jos läsnäoloni noteerataan, mutta se ei ole edellytys osallistumiselleni.
        Tapaan kirjoitella asioista jotka ovat mielenkiintoisia tai ajankohtaisia juuri minulle, mutta aihekohtaisesti.
        Kyllä minä itseni lasken vakijengiin, koska olen jo pitkään nojatuolissa kirjoittanut. Tarkoitin nyt lähinnä sitä vakijengiä, jotka eivät kirjoita missään muualla kuin nojatuolissa.

Onko se vakivakijengi valittanut, ettei saa sinun takia rauhassa kirjoittaa vai miksi tuo purkaus?

• Anonyymi kirjoitti:

Onko se vakivakijengi valittanut, ettei saa sinun takia rauhassa kirjoittaa vai miksi tuo purkaus?

Ei ole kukaanvalittanut.
        Ei ole purkaus, vaan ihan oma idea.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

"Tarkoitin nyt lähinnä sitä vakijengiä, jotka eivät kirjoita missään muualla kuin nojatuolissa."

Mistähän tuollaiset jengin olet löytänyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tarkoitin nyt lähinnä sitä vakijengiä, jotka eivät kirjoita missään muualla kuin nojatuolissa."

P tekee tarkat kirjanpidot, kuka missäkin kirjoittaa ja senkin perusteella luokittelee. Toruuskomission pitää olla perillä kaikkien liikkeistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näyttävällä lähdöllä, toisin sanoen ilmoituksella lähdöstään mitataan omaa kannatusta. Kuinka paljon anellaan perään. Ploma on tiettävästi aina tehnyt myös omia aloituksia.
        Näistä lähtemisistä on kirjoiteltu palstalla usein.

• Anonyymi kirjoitti:

Näkyy muotoutuneen palstalle nyt nojatuolijengi ja mämmijengi.
        Kunhan ei tulisi mitään jengisotaa eri jengien välille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näyttävällä lähdöllä, toisin sanoen ilmoituksella lähdöstään mitataan omaa kannatusta. Kuinka paljon anellaan perään. Ploma on tiettävästi aina tehnyt myös omia aloituksia.
        Näistä lähtemisistä on kirjoiteltu palstalla usein.

Tämän aloituksen tekijä on usein häipynyt palstalta ja palannut takaisin uudella nimimerkillä.
        Kaiketi hänellä on tarve mitata kannatustaan ja saada laumansa anelemaan häntä tulemaan takaisin.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän aloituksen tekijä on usein häipynyt palstalta ja palannut takaisin uudella nimimerkillä.
        Kaiketi hänellä on tarve mitata kannatustaan ja saada laumansa anelemaan häntä tulemaan takaisin.

kylmätotuus

Onko hän tehnyt näyttävän lähdön?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onko hän tehnyt näyttävän lähdön?

Hän livahtaa salaa pois.
        Näinhän toimivat yleensä henkilöt, jotka tietävät tehneensä jotain väärää.

kylmätotuus

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hän livahtaa salaa pois.

kylmätotuus

Kirjoittelusta voi pitää taukoja, ei se mitään salaa pois livahtelua ole!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hän livahtaa salaa pois.

kylmätotuus

Höpö höpö. Ettei vaan tuo sinun rakkikoiramainen räksytys aja pitämään taukoa.
        Suosittelen sinullekin taukoa mäyttävällä lähdöllä tai ilman.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö. Ettei vaan tuo sinun rakkikoiramainen räksytys aja pitämään taukoa.
        Suosittelen sinullekin taukoa mäyttävällä lähdöllä tai ilman.

Jätin tuon kirjoitusvirheen, että on todellista naputettavaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sel-la pitää edelleen taukoa, mutta ei hätää, hänen tilalleen tuli putipuhdas Hil-la.

kylmätotuus

• UUSI

Kevät etenee, kurkia kulkee, sinivuokot ja leskenlehdet kukkivat.
      Joutsenparikin teki välilakun vastarannalla, missä oli vähän sulaa.

Vähän tuossa silmäilin kommnentteja. Nokittelu vaan jaksaa olla voimissaan.

Viime tiistaina tänne kesämaalle muutin, poika ja koira tuli seuraavana päivänä ja tänään lähtivät, kun työt kutsuvat.
      Ilmat olivat vähän viileät. Kuitenkin siinä kesää valmisteltiin.
      Poika myös vaihtoi autooni takaluukun jouset. Kolme lamppua vaihtoi, jotka hain autovaraosasta.
      Renkaatkin vaihdettiin mun autooni. Pojan selkä taas vähän nitkahti, se on hällä sellainen riesa.
      No saatiin ne kimpassa vaihdettua.
      Onneksi osaan käytellä tunkkia ja momenttiavainta.

Nyt se lämpenee reippaasti. Mukava touhuta ulkonakin.
      Alatalolla ulkokalusteet kannettiin kesäpaikoilleen, siivoilen ja petailen vielä, kun sille päälle satun.
      Huomenisaa ajattelin haravoida rantapihan.

Sähköfirman mieskin soitti ajan loppukuusta, milloin mennään linjoja katsomaan, naapurin kanssa.
      Pitänee hankkia veljeltä valtakirjakin, kun pitää niitä maankäyttösopimuksia tehdä.
      Niin ne ajat muuttuu, muistan hyvin, kun ilmajohtojen paikoista sopimuksen tein.

Pitää kompostorikin hankkia.
      Täällä, kun biojätettä tulee vähän, nuukaa porukkaa, niin kerran viikossa olen vienyt kerrostalon jäteastiaan, vaikken siellä kesällä juuri olekaan, maksan silti ihan saman kuin muutkin.
      Mutta se ei kuulemma nykyään kelpaa.

Tässä odottelen, koska jäät lähtevät järvestä.
      Täällä niitä vielä on, ihan riittäisi vaikka hattuihin, jos kovin mielessä kanssakulkijat kärventää.
      Ihminen, kun on psykofyysissosiaalinen elämänmuoto, kaikki vaikuttaa kaikkeen.
      Sekä muihin ihmisiin, että omassa itsessämme.
      Hyvä kutsuu luokseen hyvää ja paha pahaa.

Elämänriemua on kiva katsella.
      Kun avasin auton oven, kun tänne pihaan tulimme ja päästin Väinön ulos.
      Hetken pälyili ympärilleen katsellen, sitten hoksasi missä ollaan.
      3 tuntia kulki ympäriinsä ja nakui. Vaikkei kissaa edes näkynyt nau-nau kuului kaiken aikaa.
      Koiran kanssa tulevat hyvin juttuun.

Lempeitä kevättuulia ja lämpimiä auringonsäteitä kaikille.

• Anonyymi
        UUSI

Kylmätotuus, sinulle yksin on tämä viesti.
        Syyttelet minua , että jotain salamyhkäistä olisin tehnyt, vahva syytös.????
        Tiedän tasan tarkkaan mitä olen kirjoitellut ja ne kestää päivänvalon, en koskaan ole panetellut en tieten loukannut ketään.
        Olen poistanut kirjautumisen muutaman kerran ja kun sen olen poistanut, ei sitä ole uudelleen saanut takaisin, siksi nimimerkkini on pakko ollut uusia.
        Ensimmäinen kirjautuminen tapahtui yli 20 vuotta silloin Pionina, silloin meitä oli kaksi samankaltaista nimeä ja päätimme kumpikin muuttaa nimemme, sen jälkeen SkillaN,, uusi Sel-la tilalle ja nyt viimeisen rekisterin poistamisen jälkeen tämä Hil-la.
        Niin mielelläni kuin olisinkin SkillaN pitänyt se ei onnistunut.
        Siis kyllästymisen tähden olen pois lähtenyt ja kirjautumisenkin poistanut, näine seurauksin.
        Mitään kannatusta en mittaa, tuskin yksin ketjua pitkäksi olisinkaan saanut, aina mukavia kirjoittajia on tullut ja näin ketju kulkee, sanopa sinä mitä tahansa.

Nyt en muistanut kirjautua, mutta se putipuhdas Hil-la olen.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän tasan tarkkaan mitä olen kirjoitellut ja ne kestää päivänvalon, en koskaan ole panetellut en tieten loukannut ketään.
        Olen poistanut kirjautumisen muutaman kerran ja kun sen olen poistanut, ei sitä ole uudelleen saanut takaisin, siksi nimimerkkini on pakko ollut uusia.
        Ensimmäinen kirjautuminen tapahtui yli 20 vuotta silloin Pionina, silloin meitä oli kaksi samankaltaista nimeä ja päätimme kumpikin muuttaa nimemme, sen jälkeen SkillaN,, uusi Sel-la tilalle ja nyt viimeisen rekisterin poistamisen jälkeen tämä Hil-la.
        Siis kyllästymisen tähden olen pois lähtenyt ja kirjautumisenkin poistanut, näine seurauksin.
        Mitään kannatusta en mittaa, tuskin yksin ketjua pitkäksi olisinkaan saanut, aina mukavia kirjoittajia on tullut ja näin ketju kulkee, sanopa sinä mitä tahansa.

Loistava kirjoitus sinulta ( minulle aina SkillaN) ja niin totuudenmukainen.

Minäkin olen "pakosta" vaihtanut nimmariani alkuajoista, silloin 2000-v ainakin neljä kertaa. Joku uusi kone ja oma tyh...osaamattomuus, mutta kuitenkin näin on päässyt käymään.

En todellakaan jaksa ymmärtää sinuun kohdistuvaa "hyökkäystä" muuna kuin kateutena, koska olet jaksanut ja saanut kannatusta jo yli 20-v!

Onhan tuolla yritetty kilpailuna ilmeisesti perustaa jos jonkinmoista viritystä, mutta pian on pois kuihtuneet.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrohan Hil-la, missä on se kirjoitus, jossa olen kirjoittanut sinun tehneen jotain salamyhkäistä?

Sen olen kirjoittanut, että olet häipynyt yht´äkkiä aloituksestasi pois ja se väitteeni pitää paikkansa.

Muistelehan tarkasti, oletko kirjoittanut jostain nimimerkistä loukkaavasti?!
        Jos väität, ettet ole, niin et ymmärrä millainen teksti on loukkaavaa.

kylmätotuus

• UUSI

Hyvät huomenet pilvipoutaisesta Savosta, yöllä on sadellut, ei paljon, mutta maa on kostea.
      Nyt olisi hyvä harjailla hiekat pois kaduilta ottaa, ei kasteluautoa tarvittaisi, säästöä sekin olisi, no ymmärrän, että joka kohtaan ei puhdistuskalusto yhtä aikaa pääse.
      Lunta ei enää näy missään, nyt kyllä katuja voisi jo puhtaaksi saada.

Eliaana taas päässyt Väinön kanssa maalle, voin kuvitella sen Väinön ilon kuin myös omasi, miten ihana onkaan kesän tuloa siellä odottaa ja tulevaan valmistautua.
      Niin osuvasti sanoit, hyvää tuo hyvää, paha pahaa, sen olemme saaneet kokea.

Tuo jengiytyminen on nyt sitten taas uusi ilmiö, mitään tämän tapaista ei ole tarkoitus tehdä, samalla viivalla olemme ,kirjoittajista ja heidän mietteistään täällä kirjoitellaan. aina ei vaan saa selkoa jokaisen viestistä, mikä on tarkoitus.
      Paloman ilmoitus minusta on pitkän ajojahdin seurausta kohdallaan, eihän kukaan jaksa aina olla kohteena.
      Hänen kirjoitukset ovat hänen antiaan ja ihan mukavia ja asiallisia on viestinsä, siis ei mitään harmillista minun kohdalleni.
      Hänen huomioiminen on vaan aiheuttanut niin paljon pahaa viestittelyä, että olen jättänyt pienelle huomiolle hänen osansa.
      Vakinaisiin toki kuuluu ja minulla ei mitään vastaan sanomista ole.
      Tellukka kirjoitellaan vaan ilman mitään etuliitettä, ei jengi, ei paremmin mämmiliitettäkään, vaikka hauskaa mämmistä puhuminen onkin.

Demeter, voi miten hyvää teki lukea sinun vaikeuksista noiden pankki, kuin muihinkin digihommiin.
      En toki iloitse hankaluuksistasi vaan siitä, että samoja vaikeuksia itsellänikin, kun ei osaa, niin ei osaa.
      Sotkin totaalisesti eilen pankkiin pääsyni, piti Helsinkiin soittaa ja apua pyytää.
      On tämä nykypäivä vaikeaa, kun ei omaa konttoria paikkakunnalla, puhelimen välityksellä on virhelyöntejä korjattava.
      Asioiden pitäisi selkeytyä, mutta kyllä meidän vanhenevien kohdalla vaikeaksi muuttuu, ellei aivan mahdottomaksi, kai ne sukan varteen on euronsakin piilotettava.
      Miksi tuo asioiden hoidon parantaminen on niin in nykyään, eikö jo opitut asiat voisi olla käytössä?
      Vaikeaksi menee ja taas huoli kasvaa, miten ne vanhukset selviääkään, jotka eivät vähääkään näistä hommista tiedä, ei osaa, eivätkä osaa edes apua pyytää?
      Onko kaikki nuoremmatkaan selvillä kaikesta uudistuvasta tämän päivän tahdin mukaan.
      Sanonta että vaikeudet on voitettavaksi tarkoitettu, eiköhän vaan yrittää pitää ja onneksi osaan ainakin apua kysyä ja aina sitä olen saanutkin, ehkä tänäänkin.

Nyt päivän puuhin, paketti automaatissa, sekin näitä uusia palveluita, joita osaan käyttää ja Presidentti kahvia ja voita samalla reissulla tarjouksesta haen, kahvia kannatta ottaa, pienikin alennus on plussaa, on se herkku nyt niin hinnakasta.

Toivorikasta päivää kaiken suhteen, kyllä näistä selvitään;)

• UUSI

@Hil-la, olentäysin tietoinen siitä, miksi et aina komentoi kirjoituksiani siinä kuin muidenkin. Ihan vain turvallisuussyistä :)
        Hyvää pääsiäsiviikkoa sinne Savoon!

Anolle joka kyseli miksi minä en patistaisi kylmää totuutta olemaan ihmisiksi aloittajaa kohtaan: eipä Savon paronittarella a.k.a kylmä totuus (hänen oma tituleerauksensa) ole itsellään riittävästi ikää ja harkintakykyä. Saavat sopia keskenään.

Jatkankin nyt tästä pääsiäismenun suunnittelua omassa aloituksessani.

• Anonyymi
        UUSI
        Paloma.se01 kirjoitti:

@Hil-la, olentäysin tietoinen siitä, miksi et aina komentoi kirjoituksiani siinä kuin muidenkin. Ihan vain turvallisuussyistä :)

Anolle joka kyseli miksi minä en patistaisi kylmää totuutta olemaan ihmisiksi aloittajaa kohtaan: eipä Savon paronittarella a.k.a kylmä totuus (hänen oma tituleerauksensa) ole itsellään riittävästi ikää ja harkintakykyä. Saavat sopia keskenään.

Lopeta sinä paloma itsekkin vinkuminen maalittamisesta ja sopikaa sen riitapukarisi kanssa keskenänne
        Pidät siis kirjaa miten paljon Hilla kenellekkin vastailee ja keksinyt selityksenkin siihen että mielestäsi olet jäänyt paitsioon.

• Anonyymi
        UUSI
        Paloma.se01 kirjoitti:

Siis jokainen pärjätköön omillaan, koska ollaan kaikki jo tarpeeksi vanhoja ja harkintakykyisiä kaikkiin loukkauksiin ja ilkeilyihin, niitä laukomaan toisille ja vastaanottamaan niitä. Älä siis oman neuvosi mukaan koskaan odota myötätuntoa kun sinulle ilkeillään.
        Ja paronitar on tietysti tavallisen rahvaan yläpuolella🤣🤣🤣

• Anonyymi
      UUSI

Miksi kylmä t olet koko ajan Hillan kimpussa?
      Miksi etpuutu muiden moniin nikkeihin, joku kirjoittaa jopa yhtä aikaa useammalla? Säännöt ei nikin vaihtoa kiellä, ei sinullakaan ole aihetta siitä räkyttää.

Taukoa saa pitää olematta tilivelvollinen.

• Anonyymi
        UUSI

kylmätotuus osoittaa tuolla hillan kiusaamisella, että näille palstoille ei todellakaan kannata rekisteröityä eikä osallistua tunnistettavana.
        Ploma voisi nyt tomerammin puuttua totuuskomission tekemisiin ja pitää kylmiksen kurissa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

kylmätotuus osoittaa tuolla hillan kiusaamisella, että näille palstoille ei todellakaan kannata rekisteröityä eikä osallistua tunnistettavana.
        Ploma voisi nyt tomerammin puuttua totuuskomission tekemisiin ja pitää kylmiksen kurissa.

Samaa ajattelen, kyllä tuo totuuskomission hiljaisuus merkitsee että se hyväksyy hillan kiusaamisen. Makriinakin aina niin pontevana anoja komentamassa kiusaamisesta , nyt ei pihaustakaan hillan puolustukseksi. Paloma jo lähtöä teki nojatuolista, ei sanaakaan hillan puolesta. Kylmis ilmaantui korppista peesaamaan ja hyökkäsu hillan kimppuun siinä yhteydessä. No korppis on sairaana, ei ilmeisesti jaksa kirjoitella.

• Anonyymi
        UUSI

Minulla ei ole kristllipalloa, mistä näkisin kenellä on 2 tai useampi nikki.

kylmätotuus

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei ole kristllipalloa, mistä näkisin kenellä on 2 tai useampi nikki.

kylmätotuus

No mitenkäs sinä Hillan nikit olet nähnyt ja miksi pidät niistä mekkalaa? Hän on selvästi kertonut nikin vaihdoista.

• Anonyymi
      UUSI

Rupattelua keväisessä huhtikuussa. Aurinko paistaa, elämä maistaa.

• Anonyymi
        UUSI

Aivan mahtava sää +16°. Huomenna vielä lämpimämpi. Heittäisinkö talviturkin, hmmm...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan mahtava sää 16°. Huomenna vielä lämpimämpi. Heittäisinkö talviturkin, hmmm...

Vesi on vielä kylmää!

• Anonyymi
      UUSI

Hyvää tiistaipäivää palstalaisille. Itsellä vaikeuksien kautta Aurinko herahtihe täysillä paistamahan.
      Juuso.

• Anonyymi
      UUSI

Aivan ihana ilma on tänään, peipposet, mustarastaat ja tintit kilvan laulavat. Kävimme vajaan kolmen km lenkillä. Ateriaksi nautimme just paistetut ihuet maksapihvivut sipulin ja perunan kera. On superhyvää,kun harvoin niitä nauttii. Nyt eikun lekotellaan ja lueskellaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      110
      2423
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      84
      2111
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      56
      1667
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      58
      1632
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      155
      1560
    6. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1466
    7. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      153
      1440
    8. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      112
      1190
    9. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      26
      1186
    10. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      26
      1158
    Aihe