Puut pois metsästä

Anonyymi-ap

Pieni, alle puolen hehtaarin alue mikä yli satavuotista kuusta täynnä, kunnon tukkipuuta.

Näistä tarkoitus tehdä polttopuuta.
Maasto sellaista että motolla tai muullakaan isolla ei sinne pääse (pystysuoraa kalliota ympärillä, jyrkkää rinnettä ja naapurin umpeen kasvannutta metsää ympärillä).
Mönkkärillä ei myöskään onnistu.

Mikä helpoin tapa saada puut pois metsästä? Viime talvena kaksi tuulenkaatoa käsipelillä kannettu, nyt ei enää jaksais kun kyseessä 20-40 puuta.

34

1049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hevospeliä,,, ellei sekin ole punavihreän siirtymän nimissä kiellettyä.

      • Anonyymi

        Nykyhepat on jalostettu ravureiksi, ei niitä voi metsähommiin laittaa. Elläinrääkkäystähän sellainen.


      • Anonyymi

        Hevosen lannastakin voi tulla metaania.


    • Anonyymi

      Silvestan taannoinen toimitusjohtaja kehitteli puunkorjuuta hevosella. Konsernille tuli takkiin ja pahasti. Kysykääpä Jukalta heppailun hintalappua ja mikä oli miehellä mielessä

      • Anonyymi

        Ydinbisneksen kehittäminen tainnut jäädä retuperälle, kun mielenkiinto ollut tuottamattomissa puuhasteluissa? Puunkorjuu hevosella ei ole tainnut lähteä liitoon mutta metsänhoidon ongelmat hoitorästeineen edelleen jäljellä ja tekijät kaikonneet puoskaroinnin seurauksena alalta, Heja, heja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ydinbisneksen kehittäminen tainnut jäädä retuperälle, kun mielenkiinto ollut tuottamattomissa puuhasteluissa? Puunkorjuu hevosella ei ole tainnut lähteä liitoon mutta metsänhoidon ongelmat hoitorästeineen edelleen jäljellä ja tekijät kaikonneet puoskaroinnin seurauksena alalta, Heja, heja!

        Heppa-Jukan omistama firma taisi tyriä pahemman kerran sen Kuoreveden tupsumännyn kanssa?


    • Anonyymi

      Toisaalta jos pääset sinne kävellen, niin pääset myös motolla. Ihmiset aliarvioivat koneita. varmaan käsipelissä fiksuin. Ei kellään riitä rahat tuollaisen tilkun koneelliseen parturointiin. Sun pitäis kuitenkin maksaa koneen kuljetukset ja käyttö. 20-40 puuta on sen verran lavea haarukka, ettei sinulla tuota mystistä kallion ympäröimää saarta edes ole.

      • Anonyymi

        Ei pääse motolla tai muullakaan moottorivehkeellä. Tai pääsee mutta ylös ei pääse ellei kierrä naapurin maiden kautta ja raivaa sinne samalla väylää (ei ole mahdollista tässä tapauksessa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pääse motolla tai muullakaan moottorivehkeellä. Tai pääsee mutta ylös ei pääse ellei kierrä naapurin maiden kautta ja raivaa sinne samalla väylää (ei ole mahdollista tässä tapauksessa).

        Kyllä puun saa pois mistä paikasta vaan
        https://www.youtube.com/shorts/1CepkNB2pfM


    • Anonyymi

      "naapurin umpeen kasvannutta metsää ympärillä"

      Palstallesi lienee kulkuoikeus kuitenkin olemassa?
      Jos ei ole, koko palsta lienee vielä haavekuva.

      • Anonyymi

        Tuo kyseinen kuusikko on tilan kulmassa, sinne kyllä pääsen omien maiden kautta ja omille maille pääsee tietä pitkin.


    • Anonyymi

      Moottorisaha + mönkijä/moottorikelkka

      • Anonyymi

        Tekoäly eei näköjään ymmärrä vinssin päälle mitää, sitä minä vaan ehotin.


    • Anonyymi

      Anna tuulen tulevaisuudessa tuivertaa loputkin nurin tai aarnioitua sitten vaan .

      • Anonyymi

        mutta kun pitäis torppaa lämmittää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta kun pitäis torppaa lämmittää

        No lämmitä. Ei siihen puuta tarvii


    • Anonyymi

      Laita säästä-suojele kyltit puihin ja karttaan, niin.kohta on TumPeLo parturoinut paikan sileäksi ja tanner on kuin raketti-iskun jäljiltä

    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä lisää tekemisen meininkiä
        https://www.youtube.com/watch?v=SxC9hbmNBWQ

        Suomalainen on niin laiska että ei viitsi hakea puita metsästä. Ja niin tyhmä että ei keksi konsteja puunhakuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen on niin laiska että ei viitsi hakea puita metsästä. Ja niin tyhmä että ei keksi konsteja puunhakuun.

        Suoli24 kommentoija on vielä tyhmempi kun ei osaa antaa vastausta kysymykseen


    • Anonyymi

      Purouitto on kans kätevä konsti, sillä tulloo nopsaan puut pois metsästä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Koiramäen talossa puita ajettiin hevosella kärrypelillä ja kalliiksi tuli ne puut mutta rauhoitetun puun kaataminen taitaa olla vielä kalliimpaa ja kuormakin jää vajaaksi kun semmoisia on aika harvassa

    • Anonyymi

      Puunpoistossa pitää noudattaa metsäsertifioinnin vaatimuksia ja rauhoitetun puun kaatoon pitää hankkia kaatolupa

    • Anonyymi

      Ainakin Metsäpalvelutyönantajat ry:n jäsenyys edellyttää noudattamaan metsäsertifioinnin säännöksiä.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Traktori ja tukkivinssi

    • Anonyymi

      Järnhästen, eli "rautahevonen" voisi olla Ruotsista siirrettävä ratkaisu pienimuotoiseen puuhasteluun. Liikkuu työmaalta toiselle ihan muulikärryllä, eikä tee syviä uria maastoon.

    • Anonyymi

      Rautahepo syö ainoastaan silloin, kun tekee työtä, kun taas kauramoottoria pitää syöttää ja juottaa päivittäin. Se yksityiskohta tahtoo laskelmista unohtua

    • Anonyymi

      Traktori + juontokoura 100 metrin vaijerilla, sillä tulee puut hankalammastakin paikasta. Lumen aikaan kun tekee työt, ei perkaa metsää ja eikä vedettävä runko nappaa kiinni mihinkään.

      • Anonyymi

        ...siis joutokoura vinssillä jossa 100m vaijeri.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1003
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      917
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      798
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      658
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      599
    Aihe