Taas tuli Toyotoille lunta tupaan

Anonyymi-ap

Vuosimallien 2021–22 Toyota Yarisit, 2022 Toyota Yaris Crossit, 2018–22 Toyota C-HR:t sekä 2017–22 Toyota RAV4:t ovat tipahtaneet Saksan autoliitto ADAC:n niin sanotun tiellejättämistilaston peräpäähän..

Kyseisiä Toyotia huomattavasti luotettavampia ovat uunituoreen vuoden 2024 tilaston mukaan kokoluokka- ja aakkosjärjestyksessä muun muassa Dacia Sanderot, Opel Crosslandit, Dacia Dokkerit sekä Tesla Model 3:t ja Y:t.

63

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kannattaa ladata sivulta löytyvä linkki pdf-tiedostoon.


    • Anonyymi

      Ei se ongelma poistu akkuja vaihtelemalla. Syy on ihan muualla.

    • Anonyymi

      O han noista akkuongelmista kirjoiteltu jo monta vuotta ja tässä taas yksi todiste siitä että o gelma on paha.
      Ihme homma ettei noin isosta firmasta löydy ketään joka osaisi ongelman korjata.

      • Anonyymi

        Osaisivat korjata, mutta se tulisi niin kalliiksi, että konkurssi voisi olla edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaisivat korjata, mutta se tulisi niin kalliiksi, että konkurssi voisi olla edessä.

        Se ihmetyttää että myyvät kuitenkin ihan hyvin.
        Ilmeisesti joku vanha legenda elää vahvana, että Toyota on muka luotettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ihmetyttää että myyvät kuitenkin ihan hyvin.
        Ilmeisesti joku vanha legenda elää vahvana, että Toyota on muka luotettava.

        Luottomyyjä aina pelottelee, että Volkkareissa on enemmän ja kalliimpia vikoja vaikka Tojo ei ole enää viaton sekään.


    • Anonyymi

      Jokaiseen ongelma-autoon pitäisi tehdä muutos 12 V akun lataukseen. Ei taida edes softan muutoksella onnistua.

      • Anonyymi

        " Jokaiseen ongelma-autoon pitäisi tehdä muutos 12 V akun lataukseen. Ei taida edes softan muutoksella onnistua. "


        Hybridi-Toyotan 12 V latauspiiriin ei tarvitse tehdä mitään softamuutoksia, sillä se toimii erittäin fiksusti ja pitää akun aina täydessä varaustilassa. Minun 2017-mallisessa hybridi-Toyotassa ei ole koskaan esiintynyt mitään ongelmia 12 V akun kanssa. Minä olenkin huolellinen automies ja noudatan aina valmistajan antamia käyttöohjeita.


    • Anonyymi

      Mikähän alihankkija saa tehdä kymmeniä miljoonia viallisia akkuja tilaajan huomaamatta? Seli seli.

    • Anonyymi

      Eikös Saksassa ole sitä tajunnankin räjäyttävää Relax turvaa?

      • Anonyymi

        Relax kyllä räjäyttää monen pään kun yrittää saada Toyotaa korvaamaan vikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Relax kyllä räjäyttää monen pään kun yrittää saada Toyotaa korvaamaan vikoja.

        Siinä on moni kyllä ihmeissään kun tulee moottorinvaihtolasku se selitys on varmasti hienoa kuultavaa huoltoneuvojalta kun yrittää selittää miksi ei Relax korvaa koko moottorin hajoamista :D

        Voisin jopa hieman maksaa jos näen yhden viestin (siis sähköpostin) missä Toyotan huoltoneuvoja kertoo siitä asiakkaalle, että Relax maksaa uuden moottorin autoon.
        Tämä on ihme minkä todella haluan nähdä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Relax kyllä räjäyttää monen pään kun yrittää saada Toyotaa korvaamaan vikoja.

        Ei tarvii yrittää, mutta ei paljoa tarviikaan. Vikoja pitää oikeen odotella että jos niitä joskus alkaisi ja tulisi.


    • Anonyymi

      Tuo sana " luotettava" on kokenut toyotistien taholta inflaation, ikään kuin muuhun kuin Toyotaan ei voisi tässä maailmassa luottaa, ei edes itseensä. Muun auton kuin Toyotan kyytiin ei uskalla nousta koska ne eivät ole " luotettavia", toyotistien mukaan. Ovatko toyotistit itse luotettavia uskontonsa kanssa?

      • Anonyymi

        Kunhan on luotettava, muilla ominaisuuksilla ei ole niin väliä juu!


    • Anonyymi

      Tojomiehillä on nyt kriisikokous ja kohtapuolin saamme lukea taas sen 50 kohdan julkilausuman Toyotan viattomuudesta, globaalista myynnistä, pitkäikäisyydestä, katsastustilastoista jne jne.

    • Anonyymi

      Uuteen Toyotaan pitää ruoste-ja äänieristyksen lisäksi asentaa ns venesähköt. 2 akkua, diodi ja vaihtokytkin.

    • Anonyymi

      Huomenna on marmorilla pitkä jono lippispäitä vaatimassa uutta akkua.

      • Anonyymi

        Mitä akkua ne hakee ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä akkua ne hakee ?

        Tojoon uutta 12 v akkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojoon uutta 12 v akkua.

        Mix???


    • Anonyymi

      Mihin unohtui Corolla Hybrid. Sekin oli luokkansa surkein.

    • Anonyymi

      RAV4 ja Hyundai Ioniq 5 kilpailevat luokassaan surkeimman tittelistä.

      • Anonyymi

        Mutta ovatko ne LUOTETTAVIA?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ovatko ne LUOTETTAVIA?

        Onko tiellejättävä auto koskaan luotettava?


    • Anonyymi

      Minä luulin, että 12 V akku on vanha keksintö.

      • Anonyymi

        Vikahan ei ole akussa, vaan järjestelmässä joka ei lataa akkua järkevästi. Se on vaivana niin kauan kuin autoa pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikahan ei ole akussa, vaan järjestelmässä joka ei lataa akkua järkevästi. Se on vaivana niin kauan kuin autoa pitää.

        " Vikahan ei ole akussa, vaan järjestelmässä joka ei lataa akkua järkevästi. Se on vaivana niin kauan kuin autoa pitää."


        Kirjoittaja ei nyt tiedä, mistä asiasta hän puhuu. Hybridi-Toyotan akkua ladataan täysin oikealla ja nerokkaalla tavalla, joten akku pysyy aina täydessä varauksessa. Olen normaalissa ajossa tarkkaillut Toyotan 12 V latauspiirin toimintaa tarkkailemalla akun napajännitettä eri ajotilanteissa, ja latauspiirin toiminta on aina paras mahdollinen akun napajännitteen ja akun kestävyyden kannalta.
        Puheet latauspiirin heikosta toiminnasta kertovat vain kirjoittajan täydellisestä ymmärtämättömyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Vikahan ei ole akussa, vaan järjestelmässä joka ei lataa akkua järkevästi. Se on vaivana niin kauan kuin autoa pitää."


        Kirjoittaja ei nyt tiedä, mistä asiasta hän puhuu. Hybridi-Toyotan akkua ladataan täysin oikealla ja nerokkaalla tavalla, joten akku pysyy aina täydessä varauksessa. Olen normaalissa ajossa tarkkaillut Toyotan 12 V latauspiirin toimintaa tarkkailemalla akun napajännitettä eri ajotilanteissa, ja latauspiirin toiminta on aina paras mahdollinen akun napajännitteen ja akun kestävyyden kannalta.
        Puheet latauspiirin heikosta toiminnasta kertovat vain kirjoittajan täydellisestä ymmärtämättömyydestä.

        Napajännite ei vielä kerro mitään. Paljonko akkuun menee virtaa ja kuinka kauan eli Ah-määrä?. Riittääkö se kompensoimaan kulutuksen?


    • Anonyymi

      Minua pelottaa mennä julkisiin kulkuneuvoihin kuten juniin ja lentokoneisiin koska en voi tietää niiden luotettavuudesta! Helsingin spåratkin ovat niitä epäilyttäviä "kommunistien" Ŝkodan valmistamia kulkineita. Voi kun ne olisivat aasialaisen Toyotan teelmiä!

      • Anonyymi

        Tosin Helsingin spårat silti valmistetaan ja suunnitellaankin Suomessa. Skoda vain osti vuonna 2015 Transtechin ja siksi nyt uudet spårat on Skodia vaikka ne samassa tehtaassa Suomessa valmistetaan kuten ennenkin.


    • Anonyymi

      Ostin Lindtlin Dubai suklaata luotettavasta oman kylän kalleimmasta kaupasta hintaan 9,95 è / 145 grammaa. Lehdet ylistävät tuota tuotetta, mutta on hintaansa nähden aivan surkeata, Fazerin suklaat ovat paljon parempia. Niin ja Pandan! Toyota on myöskin, en nyt sano mitä, mutta en ostaisi. Oman kylän kalleimmassa kaupassa on taas käytävä, koska se on lähin.

      • Anonyymi

        Fazerin ja Pandan suklaat ovat sitä halpaa ja surkeaa vaaleaa kuraa, kuten toinen suomalainen omituisuus vaaleapaahtoinen kahvi. Ei kelpaa muualla.


    • Anonyymi

      Juuri tuon Toyota-konsernin täydellisen kyvyttömyyden tuottaa varmatoimisia kulkuvälineitä Toyota-merkkisiä ratikoita ei ole veronmaksajien rahoilla ostettu.
      Ja hyvä niin.

      Jo monia vuosia on tiedetty että Toyotan 12V akut kyykkää ja jättää kuskin jalkamieheksi. Ja mitä Toyota on tehnyt? Ei mitään.

      • Anonyymi

        Ja ne Toyotan käyttämät akut on valmistanut Akkutehdas..ei Toyota....siis alihankkia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ne Toyotan käyttämät akut on valmistanut Akkutehdas..ei Toyota....siis alihankkia!

        Eivät miljoonat uudehkot akut ole viallisia. Niiden lataus voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ne Toyotan käyttämät akut on valmistanut Akkutehdas..ei Toyota....siis alihankkia!

        Tyhmä, Toyota ostaa liki kaikki komponentit alihankkijoilta ja vain kokoaa ne kasaan, prässää pellit ja suunnittelee ja hankkii halvimmat osat mitä markkinoilta löytyy.
        Syyhän tuon akkuongelmaan on suunnittelussa, eli akkua ei ladata oikein, vaan säästellen ja keskittyen vain bensankulutuksen leikkaamiseen.


    • Anonyymi

      C-HR on luokassaan omalla surkeustasolla vuosimallista toiseen.

    • Anonyymi

      Relax, 10 vuotta, paras takuu!

      • Anonyymi

        Paitsi ettei ole takuu vaan maksullinen huoltosopimus. Tojon takuu on vaatimaton 3v/100 tkm. Ja huoltoväli entisten itäautojen tyyliin 15 tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi ettei ole takuu vaan maksullinen huoltosopimus. Tojon takuu on vaatimaton 3v/100 tkm. Ja huoltoväli entisten itäautojen tyyliin 15 tkm.

        Eli Relax on rahankeruu ansa joka ei korvaa oikein mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Relax on rahankeruu ansa joka ei korvaa oikein mitään.

        Kova on parku ja kateus kun Toyota on ylivoimaisesti koko maailman ykkönen ja laadun ja luotettavuuden esikuva ja tien näyttäjä. Ei auta itku eikä ininä markkinoilla, tuskin kansanautokonsernin pikkusinttien yhteen laskukaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Relax on rahankeruu ansa joka ei korvaa oikein mitään.

        Moniko käytti vanhaa Toyotaa merkkihuollossa 10 vuotiaaksi asti ennen Relax turvaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova on parku ja kateus kun Toyota on ylivoimaisesti koko maailman ykkönen ja laadun ja luotettavuuden esikuva ja tien näyttäjä. Ei auta itku eikä ininä markkinoilla, tuskin kansanautokonsernin pikkusinttien yhteen laskukaan ?

        Tiellejättö on kuitenkin suuri häpeäpilkku, josta halutaan olla hyvin hyvin hiljaa. Kansanauto ei vaan jätä.


    • Anonyymi

      Relax hoitaa 10 vuotta

      • Anonyymi

        12 voltin akku ei kuulu Relaxin piiriin, voihan harmi, taas tuli pettymys ja lisää lunta tupaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12 voltin akku ei kuulu Relaxin piiriin, voihan harmi, taas tuli pettymys ja lisää lunta tupaan.

        Kyllä valmistaja jo tietää mitkä osat hajoavat, joten ne on suljettu ulos Relax turvasta. Lämmönvaihdin oli toinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä valmistaja jo tietää mitkä osat hajoavat, joten ne on suljettu ulos Relax turvasta. Lämmönvaihdin oli toinen.

        Niin se alkusarjan 2019 lämmönvaihdin joita oli muutamassa 2 litran Corollassa?

        Nehän on jo hoidettu Toyotan piikkiin. Oliko muuta pienessä mielessäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se alkusarjan 2019 lämmönvaihdin joita oli muutamassa 2 litran Corollassa?

        Nehän on jo hoidettu Toyotan piikkiin. Oliko muuta pienessä mielessäsi?

        Väärin, niistä ollaan tapeltu kuluttaja-viranomaisen tuella Toyotaa vastaan kun Toyota ei ole niitä korvannut 3-vuoden takuun lopun jälkeen, vaikka kyseessä on selvä tehtaan vika ja heikko osa. Asiakas joutuu maksamaan 2500 euroa tuon osan vaihtamisesta, eikä edes kuuluisa Relax sitä korvaa kun Toyota tulkitsee sen olevan osa pakoputkea joka sekään ei kuulu turvan piiriin.
        Onhan niitä suomessa jokusia tuhansia, vaikka Toyota niistä luopui aika nopeasti ja samalla pilasi Corollan lämmityslaitteen tehon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, niistä ollaan tapeltu kuluttaja-viranomaisen tuella Toyotaa vastaan kun Toyota ei ole niitä korvannut 3-vuoden takuun lopun jälkeen, vaikka kyseessä on selvä tehtaan vika ja heikko osa. Asiakas joutuu maksamaan 2500 euroa tuon osan vaihtamisesta, eikä edes kuuluisa Relax sitä korvaa kun Toyota tulkitsee sen olevan osa pakoputkea joka sekään ei kuulu turvan piiriin.
        Onhan niitä suomessa jokusia tuhansia, vaikka Toyota niistä luopui aika nopeasti ja samalla pilasi Corollan lämmityslaitteen tehon.

        Hih, mitä valhetta.
        Suomessa niitä viallisia lämmönvaihtimia oli kourallisessa kahden litran Corolloissa ja nekin on vaihdettu Relaxin toimesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hih, mitä valhetta.
        Suomessa niitä viallisia lämmönvaihtimia oli kourallisessa kahden litran Corolloissa ja nekin on vaihdettu Relaxin toimesta.

        Älä valehtele. Relax ei korvaa lämmönvaihdinta ja sen vaihtaminen maksaa 2500 euroa ja artisti maksaa 3v. /100tkm jälkeen ihan itse.
        Ja autoja on jokunen tuhat joissa tuo susi on odottamassa puhkeamistaan. Jos kuski ei ole hereillä ja ymmärrä ajoissa kun jäähdytysneste tulee tonttiin, niin koko moottori saattaa leikata kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele. Relax ei korvaa lämmönvaihdinta ja sen vaihtaminen maksaa 2500 euroa ja artisti maksaa 3v. /100tkm jälkeen ihan itse.
        Ja autoja on jokunen tuhat joissa tuo susi on odottamassa puhkeamistaan. Jos kuski ei ole hereillä ja ymmärrä ajoissa kun jäähdytysneste tulee tonttiin, niin koko moottori saattaa leikata kiinni.

        Relax korvaa ja on korvannut jos on hoidettu huollot Toyotan ohjelman mukaan. Miksi väität muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Relax korvaa ja on korvannut jos on hoidettu huollot Toyotan ohjelman mukaan. Miksi väität muuta?

        Höpö höpö. maahantuoja on itse sanonut ettei kuulu Relaxin piiriin. Muun muassa siitä syystä asiasta on "keskusteltu" kuluttajaviranomaisten välityksellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. maahantuoja on itse sanonut ettei kuulu Relaxin piiriin. Muun muassa siitä syystä asiasta on "keskusteltu" kuluttajaviranomaisten välityksellä.

        Pari lämmönvaihdinta viiden/kuuden vuoden takaa pitää röllin lämpimänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, niistä ollaan tapeltu kuluttaja-viranomaisen tuella Toyotaa vastaan kun Toyota ei ole niitä korvannut 3-vuoden takuun lopun jälkeen, vaikka kyseessä on selvä tehtaan vika ja heikko osa. Asiakas joutuu maksamaan 2500 euroa tuon osan vaihtamisesta, eikä edes kuuluisa Relax sitä korvaa kun Toyota tulkitsee sen olevan osa pakoputkea joka sekään ei kuulu turvan piiriin.
        Onhan niitä suomessa jokusia tuhansia, vaikka Toyota niistä luopui aika nopeasti ja samalla pilasi Corollan lämmityslaitteen tehon.

        Oikea luku on yli 3000 kpl. Tieto on maahantuojan julkaisema.


    • Anonyymi

      Vastanaiden hääautonakin on kysytyin Toyota Corolla, koska se on kuvauksellisin, mieleen jäävin ja ennenkaikkea LUOTETTAVA! Kiikkustuolissa on muka muistella kun meillä oli se päitä kääntävä, kadehdittava ja harvinainen aasialainen Toyota!

      • Anonyymi

        Kateutesi Toyotaa kohtaan on käsin kosketeltavaa.


      • Anonyymi

        Kumman suku on noin köyhää, ei kai sulhasen?


      • Anonyymi

        Kyllä Yaris Verso on ainoa oikea hääauto.


      • Anonyymi

        Tuo oli jo kovin härskiä ja törkeää vituilua uskoville Teroille.


    • Anonyymi

      oLEN JOSKUS dACIALLIKIN AJANUT, Toyotaa ei kannata siihen verrata, niin paljon "hauska" auto kyseinen merki on. Aivan karmea kaikin puolin, vaikka sitähän myydään TM:an avustuksella!!! Miksi TM?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7515
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4153
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2426
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2368
    8. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40
      2309
    9. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2288
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2256
    Aihe