Kiuruveden vanhat rikokset

Anonyymi-ap

Mielenkiinnosta muistelen kiuruveden vanhoja rikoksia, jotka ei niin hirmu suurta julkisuutta saaneet,
esim . Rivitalon tuhopoltto/murhan yritys korkeallakankalla( mitähän polttajalle nykyään kuuluu),
"kaljapolttaja",
huumekasvattamo omakotitalossa ( mitähän heille tapahtui sittemmin),
...kerro lisää vanhempia rikoksia mitä mieleen tulee ( vesurisurma ja kankaanpään tekemät jo niin tuttuja juttuja )...

81

5394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varastettujen viinojen kirous, osmankijärvi ja ryyppyporukka vuodelta 1991 on kenties Kiuruveden rikos historian värikkäin ja julmin tapaus.
      Tapausta on käsitelty paljon murha.fi sivustolta josta siihen kenties paras on tutustua. Suosittelen👍

      • Anonyymi

        Oliko se se juttu, jossa hukkunutta ei heti löydetty? Kylillä puhuttiin, että nähty mm. Kuopion torilla. Joka tapauksessa verkot katosi järvestä. kukapa haluaisi saaliiksi hukkuneen...


    • Anonyymi

      Missä lienee rivarin polttaja?

      • Anonyymi

        Tais sitäkin käydä minun lisäkseni muutkin jörnimässä.


      • Anonyymi00041

        Näkyy päivittäin keskustassa liikkuvan jalkaisin.


    • Anonyymi

      Lapisalo vuosi 1989 tulevista tuulimyllyistä ei ollut vielä tietoakaan, mutta näkikö nuori talon isäntä enneunen vai kertoiko kylän surkean tulevaisuuden hänelle, kenties joku selvännäkijän kyvyn omaava?
      Joku asia, jota me emme tiedä, ajoi kuitenkin nuoren isännän julmaan rikokseen.
      Rikokseen joka aina tulee olemaan Kiuruveden synkkää rikos historiaa.

      • Anonyymi

        Tähänkin ketjuun saatiin sotkettua nuo propelit.😁 Toivon että niitä tulee ja paljon Kiuruvedelle.👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähänkin ketjuun saatiin sotkettua nuo propelit.😁 Toivon että niitä tulee ja paljon Kiuruvedelle.👍

        Lapinsaloon niitä saakin tulla, ei ne siellä ketään häiritse👍


      • Anonyymi00085
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapinsaloon niitä saakin tulla, ei ne siellä ketään häiritse👍

        Onhan siellä parempia kansalaisia kuin kylällä. Ähäkutti.


    • Anonyymi

      Kokkosaaren perhesurma, hautausmaamurha 80-luvulla, mitä muistuu mieleen.

      • Anonyymi

        Mikä tuo hautausmaamurha on?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Mikäs tuo kokkosaaren perhesurma on


    • Anonyymi

      Jokainen rikos on saanut ihan riittävästi julkisuutta aikoinaan. Antakaa vanhojen asioiden olla, asianosaisia on elossa edelleen ja on perin ilkeää heidän tuskaansa lisätä vuosikymmenien jälkeen ja avata haavoja. Olen tuon ajan elänyt ja tuttuja ja läheisiä on ollut asianosaisina tai heidän läheisinään, ja heillä oli ihan riittävän rankkaa jo silloinkin.

      • Anonyymi

        Tätä ilkeyttä kiuruvetisissä olen ihmetellyt, vanhoja asioita kaivellaan että saadaan pahaa mieltä kaikille aikaan. Se on nautinto joillekkin ihmisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä ilkeyttä kiuruvetisissä olen ihmetellyt, vanhoja asioita kaivellaan että saadaan pahaa mieltä kaikille aikaan. Se on nautinto joillekkin ihmisille.

        Ei se mitään ilkeyttä ole. Ihan normaalia paikkakunnan historiaa. Tapahtuneet ovat tapahtuneita ja menneet on vaan kestettävä.
        Luonnollista on kaivella historiaa välillä lähempää tai kauempaa.


      • Anonyymi

        "Anna arlpisten haavojen olla,
        niitä auki et rlepiä saa..."


      • Anonyymi

        Sehän on vain ja ainoastaan oikein, että tekijät eivät pääse unohtumaan tai unohtamaan.
        Tuollaiseen tekoon osallistumisen pitäisi vaikuttaa mm. tulevaisuuden työnsaantiin. Mielestäni heidän ei pitäisi päästä ainakaan sellaisiin tehtäviin joissa ollaan vastuussa toisista ihmisistä kuten hoivatyöhön tai vaikkapa varhaiskasvatukseen.
        Täälläkin noista jälkimmäisessä työskentelee mm. avunannosta tappoon tuomittu henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä ilkeyttä kiuruvetisissä olen ihmetellyt, vanhoja asioita kaivellaan että saadaan pahaa mieltä kaikille aikaan. Se on nautinto joillekkin ihmisille.

        Ei niitä erikseen kaivella. Nuo nyt vaan on tekoja jotka eivät koskaan unohdu. Toivottavasti tulevat sukupolvet ottavat noista teoista opiksi ja elävät ihmisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on vain ja ainoastaan oikein, että tekijät eivät pääse unohtumaan tai unohtamaan.
        Tuollaiseen tekoon osallistumisen pitäisi vaikuttaa mm. tulevaisuuden työnsaantiin. Mielestäni heidän ei pitäisi päästä ainakaan sellaisiin tehtäviin joissa ollaan vastuussa toisista ihmisistä kuten hoivatyöhön tai vaikkapa varhaiskasvatukseen.
        Täälläkin noista jälkimmäisessä työskentelee mm. avunannosta tappoon tuomittu henkilö.

        Tuskin tässä tekijät kärsii, vaan heidän syyttömät läheiset, lapset, uhrit, uhrien omaiset. Useassa tapauksessa tekijä on jopa kuollut, ei hänelle kostaminen onnistu eikä.mitään auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin tässä tekijät kärsii, vaan heidän syyttömät läheiset, lapset, uhrit, uhrien omaiset. Useassa tapauksessa tekijä on jopa kuollut, ei hänelle kostaminen onnistu eikä.mitään auta.

        Tekijän kuuluukin kärsiä.
        Tekijä-sanaa käyttämällä vesitetään se,
        että väkivaltarikoksissa tekijä on
        pahoinpitelijä, tappaja, murhaaja, ryöstäjä...
        Ja jos hänellä omatuntoa on, hän kärsii.
        Psykopaatit eivät kärsi.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekijän kuuluukin kärsiä.
        Tekijä-sanaa käyttämällä vesitetään se,
        että väkivaltarikoksissa tekijä on
        pahoinpitelijä, tappaja, murhaaja, ryöstäjä...
        Ja jos hänellä omatuntoa on, hän kärsii.
        Psykopaatit eivät kärsi.

        Mitä enemmän omatuntoa kaivelee, sitä parempi.
        Valitettavasti monilla psykopaateilla ei omatuntoa ole, ei liioin empatiaa uhria kohtaan tekonsa jälkeen, korkeintaan harmittelevat, että jäivät kiinni ja joutuivat oikeuden eteen ja lusimaan.
        Jotkut myös tuntevat olevansa sitä mahtavampia, mitä enemmän ovat henkirikoksia tehneet.
        Ja pikkunilkit fanittavat.
        On kova kundi.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Mitä enemmän omatuntoa kaivelee, sitä parempi.
        Valitettavasti monilla psykopaateilla ei omatuntoa ole, ei liioin empatiaa uhria kohtaan tekonsa jälkeen, korkeintaan harmittelevat, että jäivät kiinni ja joutuivat oikeuden eteen ja lusimaan.
        Jotkut myös tuntevat olevansa sitä mahtavampia, mitä enemmän ovat henkirikoksia tehneet.
        Ja pikkunilkit fanittavat.
        On kova kundi.

        Mitättömätkin tuntevat ikään kuin voimaantuvansa sellaisen seurassa.
        Samaa mahtisakkia.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekijän kuuluukin kärsiä.
        Tekijä-sanaa käyttämällä vesitetään se,
        että väkivaltarikoksissa tekijä on
        pahoinpitelijä, tappaja, murhaaja, ryöstäjä...
        Ja jos hänellä omatuntoa on, hän kärsii.
        Psykopaatit eivät kärsi.

        Tsmudha ei spliidsgoinia D.


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Mitä enemmän omatuntoa kaivelee, sitä parempi.
        Valitettavasti monilla psykopaateilla ei omatuntoa ole, ei liioin empatiaa uhria kohtaan tekonsa jälkeen, korkeintaan harmittelevat, että jäivät kiinni ja joutuivat oikeuden eteen ja lusimaan.
        Jotkut myös tuntevat olevansa sitä mahtavampia, mitä enemmän ovat henkirikoksia tehneet.
        Ja pikkunilkit fanittavat.
        On kova kundi.

        Putosiko puolet etumaskista


    • Anonyymi

      Kalakukko on erinomainen ruoka, myös matkaeväs.
      Jos lähtee vaikka junalla Helsinkiin,
      voi nälän tullen vuolaista linkkarilla kukosta palasen
      ja syödä sen nautiskellen.
      Jos mukana on maitopullo, siitä voi siemaista palasen päälle ruokajuomaa.
      Sivulliset voivat tietysti reagoida monella tavalla, koska ovat olevinaan hienompaa, urbaania väkeä, mutta tosiasiassa kateellisia...

      • Anonyymi

        Ja vaikkei lähtisi minnekään,
        voi kalakukkoa syödä kotosalla ollen.
        Tai vaikka Kiuruveden torilla levähtäessään.
        Kukkoa ja maitopulloa voi kuljettaa
        kätevästi repussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vaikkei lähtisi minnekään,
        voi kalakukkoa syödä kotosalla ollen.
        Tai vaikka Kiuruveden torilla levähtäessään.
        Kukkoa ja maitopulloa voi kuljettaa
        kätevästi repussa.

        Kalakukon saa myös tilattua kätevästi netistä. Laittaa vain hakusanaksi big black cock.


      • Anonyymi

        Taisi mennä väärään keskusteluun tåmä kalakukkoilija, siitä on eri aloitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi mennä väärään keskusteluun tåmä kalakukkoilija, siitä on eri aloitus.

        Kalakukkoa kannattaa kehua aina,
        kaikissa mahdollisissa yhteyksissä,
        on se niin erinomainen eväs,
        tai juhlaruoka, tai välipala,
        jota voi syödä nälän tullen
        tai muuten vain, milloin vain...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vaikkei lähtisi minnekään,
        voi kalakukkoa syödä kotosalla ollen.
        Tai vaikka Kiuruveden torilla levähtäessään.
        Kukkoa ja maitopulloa voi kuljettaa
        kätevästi repussa.

        Ja ajatelkaapa,
        ystävät,
        sitä idylliä,
        kun koko perhe
        syö iltapalaksi
        keittiön pöydän ääressä
        kalakukkoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi mennä väärään keskusteluun tåmä kalakukkoilija, siitä on eri aloitus.

        Kyllä kalakukko maistuu murhamiehelle ja -naisellekin.


      • Anonyymi00040
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kalakukko maistuu murhamiehelle ja -naisellekin.

        Vettä ja leipää linnassa, sen pitäisi riittää. Ja hyödyllistä työtä, vaikkapa varpuluutien valmistusta vanhuksille tai muuta vastaavaa, ilman punttisalia.


      • Anonyymi00051
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi mennä väärään keskusteluun tåmä kalakukkoilija, siitä on eri aloitus.

        Savanni hieman viheriöinee jo


    • Anonyymi

      Milloin tapahtui Parrutien henkirikokset ja onko tekijä jo vaihtanut hiippakuntaa?

      • Anonyymi

        1997. Tekijä asuu Kuopiossa Petosella.


    • Anonyymi

      Eläinsuojelurikoksen tekijöitä löytyy, uusia ja vanhoja. Pahimpia mitä Suomen historiasta löytyy. Viimeisimmästä taitaa olla tuomiokin vielä tulossa vasta.

    • Anonyymi00037

      Joo en jaksa enää nimiä muistaa , 75-85 asustelin puukkokylässä. Siellä oli mustalaisia ja omia jotka flaidas välillä. Ja sitten mua vanhempia iki-teinejä...jotka keskikaljan voimalla haasto riitaa kaikille...Ei oo ikävä.

      • Anonyymi00052

        Aivan kuin olist päässyt sittenkin halumaasi varsinaiseen kirjoittelusi aiheeseesi


    • Anonyymi00043

      Rikoksista en tiiä, mutta syntiä tiällä on tehty meleko paljo...

      • Anonyymi00046

        Oikein peijakkaan paljon!


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Oikein peijakkaan paljon!

        Vaan on se toden sanoaksemme hyvvee, se synti, myöntäkää pois!


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        Vaan on se toden sanoaksemme hyvvee, se synti, myöntäkää pois!

        - Mitä pitäisi tehdä, että saisi syntinsä anteeksi?
        - Syntiä.


    • Anonyymi00048

      Pastori käsitteli sunnuntaisaarnassaan Raamatun tarinaa Aatamista ja Eevasta.
      - Ja Aatami sanoi Eevalle... Aatami sanoi... No, tästähän puutuu lehti...!
      Ei Eevalta, vaan Raamatusta.

    • Anonyymi00058

      Miten tuo liittyy kiuruveteen, oliko kavaltaja kiuruvetinen?

      • Anonyymi00063

        Niin se on vaan. Kyllä demarikuningas itseensä viittaavat kommentit poistattaa. Vaan kyllä myö tiedetään kuka mitä häh hän on.


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        Niin se on vaan. Kyllä demarikuningas itseensä viittaavat kommentit poistattaa. Vaan kyllä myö tiedetään kuka mitä häh hän on.

        Demarikuningas räkyttää herkästi muille, mutta auta armias jos joku uskaltaa hänelle tai läheisilleen kommentoida. Tyypillinen kiuruvetinen ihminen.


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00064 kirjoitti:

        Demarikuningas räkyttää herkästi muille, mutta auta armias jos joku uskaltaa hänelle tai läheisilleen kommentoida. Tyypillinen kiuruvetinen ihminen.

        Miinuksella mennään tämä ilta, yö ja huominen päivä,
        minkä nyt huomenna klo 15 - 16 on tiedossa lussaa 1 aste.
        Sitten jatketaan miinuksella tiistai.


      • Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        Miinuksella mennään tämä ilta, yö ja huominen päivä,
        minkä nyt huomenna klo 15 - 16 on tiedossa lussaa 1 aste.
        Sitten jatketaan miinuksella tiistai.

        Joo ja juhannuksena sattaa vettä sekä ukkostaa.


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

        Joo ja juhannuksena sattaa vettä sekä ukkostaa.

        Kuten ussein ennennii


    • Anonyymi00068

      Vesutithan tääl o aina heilunu..tosin nyt enemmän puukkoo ja tykkejä...

    • Anonyymi00069

      Saatiinko se tappaus selvitettyä kun eläimen pää tuotiin muistaakseni porttilan liepeille 80-luvulla ?
      Lienee ollut pelottelu tarkoitus.

      Joko lie muuten päässy repka linnasta kun siellä kuopiossa joku vuosi sitten oli väkivaltainen ?

    • Anonyymi00070

      "Mielenkiinnosta"...eikö elämässäsi ole muuta sisältöä? Vaikuttaako vanhojen asioiden kaivelu jotenkin olennaisesti omaan elämääsi??? Et taida olla ihan terve!

    • Anonyymi00071

      Muistelkoon vaan muistelija ihan yksinään mielenkiinnosta!

    • Anonyymi00072

      Utelias tollo, jolla ei elämässään parempaa tekemistä kuin tonkia ja udella vanhoja juttuja!!!

      • Anonyymi00074

        Hyvä se on asioista tietää. Osa noista ihmissaastoista elää täällä keskuudessamme.


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

        Hyvä se on asioista tietää. Osa noista ihmissaastoista elää täällä keskuudessamme.

        Paskat sulla housussa


      • Anonyymi00078
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        Paskat sulla housussa

        Moi saasta :)


      • Anonyymi00081
        Anonyymi00078 kirjoitti:

        Moi saasta :)

        Paskat sulla housussa


      • Anonyymi00083
        Anonyymi00081 kirjoitti:

        Paskat sulla housussa

        Saasta :)


      • Anonyymi00087

        Filth :)


      • Anonyymi00088
        Anonyymi00087 kirjoitti:

        Filth :)

        Paskat sulla housussa


    • Anonyymi00073

      Joka ei tunne historiaa ei voi rakentaa tulevaisuutta...

    • Anonyymi00076

      "Huumekasvattamo omakotitalossa"

      Noin 95% kaikista suomalaisten "huumekasvattamoista omakotitaloissa" on ihan normaalien ihmisten tai normaalien perusjunttien hommia, jos vain ymmärtäisitte miten harmitonta se on, tuo kannabiskulttuuri ylipäätään. Ehkä sellaiset ihmiset tekevät jotain pikkurikollista mutta yleensä eivät ole millään tavalla kohahduttavia "rikollisia". Näistä ei tarvitse lehdissä riekkoa tai palstoilla kauhistella.

      • Anonyymi00077

        Voi vi...un pilvi veikko


    • Anonyymi00079

      Rip rane

    • Anonyymi00080

      Kirjan saisi tehtyä kiuruveden murhista tapoista

      • Anonyymi00082

        Moralla murhat mukavammin


      • Anonyymi00086
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Moralla murhat mukavammin

        Moran kivillä valittiin meille aikanaan kuninkaat...


    • Anonyymi00089

      Joku mökkisurma, jossa ampui montakin? Oliko 1991?

    • Anonyymi00090

      Meijjäm mittarissa on jo 15 astetta. Lussaa, tietysti.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1012
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      788
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      735
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      727
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      666
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      112
      577
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      560
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      518
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe