Miten olette pärjänneet kotona ensimmäiset päivät? Miten sitä voisi helpottaa? Mitä kannattaa ottaa huomioon? Kiitos pienistäkin vinkeistä. Mieheni joutui täysin yllättäen avosydänleikkaukseen, meillä ei ole mitään tietoa tästä. Sairaalasta saa toki paljon tietoa, mutta haluaisin kuulla henk.koht. Kiitos!
Avosydänleikkauksesta toipuneet
4
95
Vastaukset
- Anonyymi
Olen ollut sydämen ohitusleikkauksessa (avoleikkaus). Asun ja asuin silloinkin yksin. Sairaalassa sain olla viikon leikkauksen jälkeen. Kotona kävi kotiavustaja pari viikkoa, ensin joka toinen päivä, toisella viikolla pari kertaa. Sitten pärjäsin hyvin ilman apua, toki aluksi rauhallisin liikkein. Sairauslomaa pari kuukautta.
- Anonyymi
Hyvä on olla puhdas peti kotona, kun palaa sairaalasta kotiin. Ihan heti nimittäin ei ehkä jaksa lakanoidenvaihtoa. Ja koti siistissä kunnossa.
Aloittajan tapauksessa taitaa kotona olla muitakin, ei tarvitse yksin olla. Silloin ei mitään huolia ole. Mutta jos on yksin, niin ruokaa voisi olla pakastimessa valmiina.
Kun kotiin asti selviytyy, elämä siitä kyllä alkaa taas sujua. - Anonyymi
"Mitä kannattaa ottaa huomioon?"
No ei kysymykseen vastausta, mutta läheltä
Oikein reippaalle, hyväkuntoiselle kaverille laitettiin Sepelvaltimoiden ohitusleikkaus.
Toipumisajaksi sanottiin ,,,, en ny muista, oliko 6 kk - 12 kk , mutta se ei ole olennaista.
Hän vain halusi käynnistää moottorisahan ennen luvallista aikaa, noin 6 kk kuluttua leikkauksesta ja siihen alle 5 minuutissa menehtyi.
Neuvo, ole rauhallinen, ole rauhallinen kauan.
Itsellä ole toi sellainen leikkaus, en mennyt kuntoutus-suositusten mukaan vaan elelin rauhallisesti. Olen ollut hyvin terve ja suuri leikkaus ei ole mitenkään muistuttanut. - Anonyymi
Hyvä sääntö: ei matkan pituus tapa vaan vauhti. Eli kannattaa ottaa alku rauhallisesti, rauhallisesti. Voinnin mukaan voi vähitellen lisätä vauhtia niin kuin tuntuu hyvältä.
Lääkkeitä määrätään, hyvä on jos joku muu voi ne apteekista hakea tai ainakin kyyditä apteekkiin ja olla mukana, kun niitä heti sairaalasta päästyä tarvitaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167150- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021947En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708