Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miedän partis tulee luokse käskystä ^^

Janette

Meillä on 100litrasessa kohta 4kk polskinut 7cm partamonni(naaras?). Nimekseen se on saanut Nuuhuri. Nimi tulee siitä, kun näin joskus televisiossa suurennoksen jostain monnista ja näin kun se putsasi akvaariota. Olin niin pieni että en osannut sanoa nuohojaa, joten sanoin siis nuuhuri. Päätin että jos saan isona kalan sen nimeksi pitää tulla Nuuhuri. Tässä sitä ollaan, partis polskuttelee tuolla purkissa ja kantaa nimeä Nuuhuri. Mutta asiaan;

Kun pudotan sellaisen pohjatabletin puolikkaan illalla akvaarion pohjalle, ei Nuuhuri tule syömään, mutta kun kutsun sitä nimellä ("Tule Nuuhuri syömään.. Nuuuhurii, tule syömään tule..") ja osoitan sormella tabletin palasta se lepattelee paikalle.
Se on huvittavan näköistä. Kerran olin niin kuumeessa ettei ääntä lähtenyt ja niimpä tyttäreni yritti kutsua Nuuhuria, samalla kun minä näytin sormella "annosta". Nuuhuri ei kuitenkan tullut.

Nauramme aina että "käsketääs Nuuhuri syömään"..
Hauska tapa on kalallani :)

6

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hahaa^^

      KIva tapa sun monnilla! Mun monni pelkää jos ees koko huoneesee menee ja se vaik on siin pohjalla syömäs. HEti iham salama kiitää koriste lentokoneesee! Sit jos siit yrittää kameralla ottaa kuvaa ni karkuu se taas lähtee!! sellai pikku ujopoika!

      • hahaa^^^

        Sit viel et ku alotan ruokkii niitä kaloja, nii ku avaan ruoka luukun siit kuuluu sellai napsaus ni heti ku on se ääni kuulunnu ni kaikki tulee siihe pintaa oottaa ruokaa! ja sit ku laitan luukun kiinni ( yleesä ootn siin jonku aikaa ruokittua ) nii ne heti menee sinne jauhaa sitä ruokaa jonka ne hotki... xD ei kalanyt ihan mikää tyhmäkää oo!


    • äidee

      Kyllä se sen ruoan luo tulee vaikket kutsukkaan..

    • temputtajatar

      KALATKIN voi oppia temppuja!! :)
      Mun kalat osaa erottaa ruokinan vedenvaihdosta.
      kun avaan kannen ruokintaa varten ne tulee heti kärttäämään ruokaa.
      ja kun avaan lasin vedenvaihtoo varten ne menee pohjaan.
      ja mun kaverin kalat tulee pintaan kun se mun kamu kilistää kelloa...
      ja mun platy poika kun teen sen ylä puolelle sormella ympyrän se ui sellasen ympyrän!

    • Vaari-o

      Mulla oli kerran norsukala joka tuli syömään ns. kämmeneltä surviaisen toukkia. Laitoin kämmenelle toukkia sulamaan ja laitoin kämmenen n. 5cm syvälle akvaan. Muut kalat jäi pällisteleen kun Noosu säntäs kohti kättä ja asettui pikaravintolaan syömään, siinä se imi matosia niiku meikä spagettia ja kun oli syönyt kaikki se lähti sulatteleen ruokaa piilopaikkaansa.

      Sitten se oppi jostain ihmeen kautta temppuja ???
      Kun laitoin kämmenen pysty asentoon se laittoin ittensä samaan asentoon.
      Kun laitoin kämmenen akvan päällä vaaka asentoon se ikänkuin kääntyi kyljelleen????
      Ihme otus. Sitten se osas myös imaista sormista yhden toukan kerrallaan. Se oli helppoo.
      Mut kaikista kummallisin temppu oli kun se oli tulossa hakeen ruokaa kämmeneltä ja mulla ei ollukkaan antaa sille mitään, se jäi lekotteleen kädelle ja mä saatoin nostaa sen kuivalle maalle hetkeksi eikä kala reagoinut siihen mitenkään.
      Ja kun laskin käden takas akvaan le ui ihan rauhassa taas piilopaikkaansa eikä näyttänyt minkäänlaisia paniikin merkkejä.

      Näin voi kalatkin kesyyntyä, mahtoikohan sen sähkö impulssi kentässä olla jotain vikaavikaa tai mulla outo "aura" kun kala oli noinkin rauhallinen käsittelyssä, mene ja tiedä.

      Tämä tarina ei ole palturia !

      Noi huuto jutut kenties selittyy sillä kun kalahan tottuu hahmoihin jotka sitä ruokkii, meilläkin tullaan heti akvan eteen kun tuun samaan huoneeseen n. ruokailu aikaan.

      On nää kalat ihmeellisiä otuksia sielun elämältään?????

      • zuzuki

        vaesinki platyt hti ku tuun koulusta ja meen olkkariin niin platyt tulee pintaan pulputtaa
        samoi neon tetrant


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe