Riki sorsa tunnettu nimi joka on toisaalta aliarvostettu

Anonyymi-ap

Oletteko huomanneet saman että hänet tietää lähinnä kaikki, hänen nimen ja hänen musan, mut silti jotenki tietyissä piireissä hän on jäänyt hävyttömän pienelle huomiolle.

RIP Riki Sorsa, mut muisto elää hänen lauluissa ja laulutulkinnoissa. Kokeili eri tyylilajeja kuten akustinen musa, irlantilaistyylistäkin musaa kokeili, europoppia ja viimeisin levy ennen hänen kuolemaa oli uudenlainen lähestymistapa musan esittämiseen jossa alkoi kuulua eletty elämä.

Ei ollut ainoastaan iloisten laulujen tulkki vaan tulkitsi myös syvempiäkin sävyjä joista ekana tulee mieleen coveri laulu joki ja se onkin ehkä kuitenkin se hänen tuotannon kovin esitys.

Ei voi unohtaa rikin kanssa toimineita muusikoita kuten Ari sunell, marko Haapalainen, jotka 90-luvulla tais olla mukana Rikin musiikkikuvioissa ja 80-luvulla rikiä avitti mm Peter Lersche vai olisko ollut Kim Lersche mutta se on varma että sukunimi on Lersche joka esim vuoje 89 roomanpunaista studiolevullä soittamassa. Roomanpunaista onkin kasarin paras rikin studiolevy jossa on minusta ihan jokainen biisi kovaa tasoa oleva pop -biisi, niin suomessa kuin maailmanlaajuisesti että aika hämmästyttävän outoa oli että aikoinaan tuo kyseinen levy jäi ihan liian pienelle huomiolle.

Sen sijjaan pari vuotta tuosta levystä etiäpäin häneltä ilmestyi euroviisukarsinnoissa irlantilaistyylinen leirinuotiolaulu silmiisi sun josta tuli niin suosittu että sitä niin monet toivoi aina eri musaohojelmissa jne sekä radiot soitatti sitä melkein kyllästymiseen asti.

Eikä voi sivuuttaa rikin englanninkielisiä levyjä jotka syytä ottaa tosi vakavasti kuten esim kappaleet changing tunes, desert of love, misty island, autograph .

Kellot ja peilit taisi olla eka suomessa julkaistu CD levy mut korjatkaa jos oon väärässä. Levyn nimibiisi muistaakseni Esa kaartamon sävellys joka olisi voinut lyödä läpi isolla tavalla monessa eri maassa(etenkin euroopassa) jos olisi osattu markkinoida biisi täydellisen hyvin ja ehkä myös samalla tehdä siitä englanninkielinen versio ja nyt kysynkin loppuun; olikohan niin että tästä on tehty enkunkielinen versio ja millä nimellä? Yrittikö ne aikoinaan lyödä läpi koko maailmassa että onko jollain tietoa että onko riki sorsa ja kumppanit yrittäneet aikoinaan maailmanvalloitusta??

Kirjoittaja Juha Pohjola

0

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
        Tampere
        165
        3080
      2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
        Maailman menoa
        373
        2091
      3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
        Puolanka
        41
        1881
      4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
        Puolanka
        43
        1856
      5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
        Ikävä
        32
        1431
      6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
        Ikävä
        93
        1221
      7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
        Ikävä
        54
        1183
      8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
        Hindulaisuus
        329
        993
      9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
        Ikävä
        114
        973
      10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
        Ikävä
        53
        802
      Aihe