Liiketalo "matkakeskus"

Kokoomuslaisilla lienee Oulussa oikein rakentamisen sylttytehdas. Ensin kallioparkki, sitten tunneli joen ali ja nyt "matkakeskus". Yhteistä näille kaikille on niiden tarpeettomuus.

Tunneli ja kallioparkki olisivat varmasti hyviä projekteja suunnittelijoille ja rakentajille, mutta veronmaksajille tuhottoman kalliita.

Matkakeskusta tarvittaisiin, muttei esitetyssä muodossaan. Tässä suunnitelmassa nimi on vain hämäyksenä. Matkustamisen tarpeet on sivuutettu ja hankkeen lähtökohtana on maksimoida liiketila. Eikä koko palatsi sovi tyylillisesti alkuunkaan esitetylle paikalle.

10

559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkakeskus

miksei esmes juna-asemilla ole MacDonaldsia kuten sivistysvaltioissa.

• Nii on

Se vanha ja homeinen puuröttelö on aivan riittävä ja sopii kaupunkikuvaan mainiosti. Kun samankaltainen ja -kokoinen riittää Pännäisiinkin, niin miksei muka sitten Ouluun? Autotkaan ei tarvi parkkipaikkoja, koska ne on tehty ajamista eikä seisottamista varten. Lentokentäksikin riittäisi se Oritkarin vanha lentokenttä, suihkukoneet ovat turhaa hömpötystä ja tuhottoman kalliita ostaa, kun pyörälläkin pääsee ihan hyvin eteenpäin. Eikä suomalaisen tarvi ylipäätään mihinkään matkustaakaan, se on vaan sellaista muotihömpötystä eikä sovi suomalaiselle. Kotona on hyvä olla ja baariin voi kävellä. Tietokoneet ne vasta turhia ovatkin, eivätkä sovi oululaisille. Oliko silloin muka tietokoneita, kun Oulu perustettiin? Eipä ollut ei, eikä tarvi nytkään olla.

• Nii on

Ja liiketilojako vielä ja oikein kaupungin keskustaan? Hulluutta, sanon minäkin! Kaupungin keskustassa pitäisi olla harvakseltaan pieniä hirsimökkejä ja kolhooseja sekä kommuuneja eikä mitään turhia liiketiloja! Nykyajan hulluuksia, sanon minä!

Että ottaakin päähän, kun Oulussakin on 130.000 asukasta, 300 riittäisi aivan hyvin. Jotain järkipäätöksiä pitäisi saada aikaan, että saadaan nuo ylimääräiset ihmiset pois täältä! Niitä mitälie juppeja ja muita maleksijoita ei täällä tarvita; kalaa saa torilta ja mahorkkaa pitäis pystyä rauhassa yksin polttelemaan kaupungin keskustassa lehmien keskellä yhteisen kolhoosin portailla.

• kickeliskockelis

Minulle mitä tänne rakentavat. Keskustan alue kelpaa minulle ihan hyvin tällaisenaan ja tuskinpa se ketään haittaisi jos sinne lisättäisiin jotain.

• Kalimenojalta

130000 asukasta alueella, josta valtaosa aapasuota ja jänkää. Itse kaupungissa muutama kymmenen tuhatta.
      Realismia, hej.

• muistolaatta

Nämä turhat rakennukset on kaiketi jonku päättäjän elämäntyö.
      Jolla saadaan mainetta ja kunniaa !

Ketäpä muisteltaisiin esim.homekoulun rempasta, joka olisi kuitenkin halvempaa ja käytönnöllisempää, kuin rakentaa jotain uutta.

Järkeä pitäisi saada uudistuksiinkin.
      -
      Kivisydämestä (kuin osuva nimi), en ymmärrä mihin sitä tarvitaan ?
      Entisetkin parkkitalot ammottavat tyhjyttään, parkkipaikan olen aina löytänyt keskustasta.
      Uudesta kivisydämestä tulee niin kallis, etti sinne pysäköi kuin yritykset ja vapaamatkustajat.

• late2

Hyvä avaus jo vuosien takaa aiheesta. Edelleen ajankohtainen.
      Itseäni on ihmetyttäny pitkää koko keskustan homma.

Nämä kaikki poskettoman kalliit kivisydämet, matkakeskukset yms. on nyt vain yhden bonuskorttifirman ajamia ja Kalevassahan tästä on hyvin ihmiset kommentoineetkin.

Eivät vain Kalevassa julkaisseet asiallista kritiikkiäni rotuaarin jokakesäisestä remontista. Ihmettelin miten rotuaari on vuosia joka kesä räjäytetty auki jostakin päin parhaimpaan turistisesonkiaikaan ja hierotaan pitkälle syksyyn.

Harmittaa pienyrittäjien puolesta kun liikkeisiin ei yksinkertaisesti pääse. Sama homma joka kesä -ja pitkälle syksyyn. Kesällä kun kattelee, niin ei kiviäijillä kyllä kiire ole. Neljä äijää nojaa lapioon ja yks kaivaa. Huvittuneena seurannut aina ohikulkiessa miten huonosti toimii.

Jos tuo nyt oikeasti haluttaisiin tehdä kunnolla, niin homma tapahtuisi useammassa vuorossa hyvin nopeasti koko rotuaarin osalta. Syksyllä aloitus ja valmista olisi varmaan muutamassa kuukaudessa.
      Yöllä tekeminen hieman kalliimpaa, mutta turistien tuoma rahamäärä lienee ihan eri luokkaa verrattuna tuohon joka kesäiseen kartelliasfaltti-sirkukseen.
      Usassa vastaavat hommat tehtiin yöllä. Aamulla oli valmis pinnoite.

Keskustassa asuvana ei voi kun ihmetellä miten yks kauppaketju voi touhuta omiaan ja omistaa koko keskustan kohta Ainolan puistoa myöten. Älyvapaita rakennusprojekteja kehitellään ja veronmaksajat kaivaa kiltisti kuvetta.

Kymmeniä ja satoja miljoonia tuhistaan menemään tämmöisessä taloustilanteessa.
      Budjettihan noissa ei muutenkaan pidä, sanomattakin selvää kun taikaseinästä tulee lisää rahaa ja projektit venytetään tarkoituksella.
      Yksityisellä puolella vaihtuisi alle aikayksikön koko päättävä porukka vastaavalla rahankäytöllä ja projektijohtamisella.

Samaan aikaan vanhuksilta viedään leivät aterioista ja vaippoja ei vaihdeta kun ei ole rahaa.
      Sotaveteraanien edut leikataan pois, homekoulut/ränsistyneet terveyskeskukset vaativat remonttia, opettajia ei ole vara palkata (opiskelijat pätkäharjoittelussa opettajina) terveydenhuollon kuluista leikataan enenevässä määrin yms. Kaikki muutkin peruspalvelut kättelee myös rahanpuutteessa

Tästä kallioparkista laitoinkin aikoinaan pariin otteeseen nimelläni asiallisen kyselyn äänestämälleni kunnallisvaaliehdokkaalle, kun sattui olemaan valtuuston puheenjohtaja.

Kysyin miten tämä homma nyt oikeasti meni.
      Ensin väännettiin ja äänestettiin valtuustoissa ja kaikenlaisissa konklaaveissa, lopputuloksena hylättiin koko kallioparkki. Mutta ykskaks siitä saikin lukea, että nyt sitten aloitetaan rakennus "kivisydämen"-nimellä.
      Meni nimittäin täysin ohi miksi ja mitä tapahtui, kuka päätti ja missä.
      - Ikinä ei tullut mitään vastausta. Olikohan arka paikka ja väärä kysymys?
      Vaihtui ainakin äänestämäni ehdokas.

• Arinan mafia

Eikös tämä Arina ole kuitenkin enemmän sitä Kepumafiaa kuin Kokoomusta? Kepu pitää pintansa Oulussa varsinkin nyt kun on saatu aikaiseksi kuntaliitos. Erään uskontokunnan mukaanhan tämä puolue on itse Jumalan valitsema ja sitä tulee äänestää. Mafia hallitsee Oulussa ja sen ympärillä!

• Karleby878

On se ihme ja kumma mikä näitä Oululaisia oikein vaivaa kun mitään ei saisi rakentaa ja vielä kehtaavat väittää että yksityiset liiketilat rakennettaisiin veronmaksajien rahoilla.

Olen itse Kokkolasta kotoisin ja kun tänne muutin niin ei voinut kuin ihmetellä tätä ihmisten takapajuisuutta ja kapeaa maailmankuvaa. Silmään pisti myös keskustan pienuus ja palvelujen huomattava vähyys kun ottaa huomioon kaupungin koon.

Kotikaupungissani rakennetaan melkein kokoajan jotain uutta keskustaan ja se on kehittynyt alle kymmenessä vuodessa huimaa tahtia. Kokkolaan rakennetaan matkakeskusta, kaksoisraiteita, kauppakeskuksia ja tornitaloja keskustaan ym.. listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Mitä Ouluun sitten on rakennettu? Ei yhtään mitään paitsi kerrostaloja ja S-marketteja pellonlaidoille, niitä Ouluun kyllä saa rakentaa mutta keskustan pitäisi pysyä tuollaisena pahaisena maalaisjunttilana. Kertoo jo jotain että Kokkolan keskustassakin on paljon paremmat liikkeet ja paljon sellaisia liikkeitä joita Oulun keskustasta ei satu löytämään.

Jos oululaiset kävisivät joskus Kempelettä pidemmällä niin he huomaisivat melko nopeasti oman kaupunkinsa alennustilan.

• kylmä fakta

Ei ole rahaa ostaa kuin halvinta ruokaa joten ei tänne mitään tarvita. Huonekalut ja vaatteet saa kirppikseltä. Töitä täällä ei ole kun yritykset lähtee etelään tai kiinaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4181
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      494
      2316
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1851
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1474
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1446
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1214
    7. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      727
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      724
    9. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe