Lasitetun parvekkeen tummunut seinä

Anonyymi-ap

Lasitetun parvekkeen vedenpoistoputken ohi on ylhäältä tullut vettä. Vuosia sitten oli osa parvekkeen lattiasta jäässä. Sittemmin on jokin este poistettu toisaalla olevan vedenpoistoputken edestä alhaalta. Sen jälkeen vettä on tullut vain tuon vedenpoistoputken ohi ja läpi, ei enää ole ollut jäätä parvekkeen lattialle.

Tänä talvena on selvästi parvekkeen seinä siltä vedenpoistoputken puolelta tummunut. Laitoin valokuvia isännöitsijälle ja kysyin onko kosteusvauriosta kyse. Hän vain selitteli, että ulkoseinät voivat tummua, jos pääsevät kastumaan, niin kuin ulkoseinissä usein käy. Mitään vaaraa vesivahingosta ei ole, koska ulkoseinät pääsevät vapaasti kuivumaan. Vedenpoistoputket voivat talvella jäätyä, koska lämmitysjärjestelmää ei ole. Tällöin voi näkyä vettä putken ulkopinnalla, mutta se ongelma poistuu, kunhan putket pääsevät sulamaan.

Hän puhuu tuossa ulkoseinästä - mutta se ulkoseinä tässä tapauksessa on lasituksen sisäpuolella, joten vettä tulee jostakin ylempää.

Ei ole aiempina vuosina noin pahan näköiseksi mennyt tuo "ulkoseinä". Johtuuko tämä tästä leudosta talvesta?

Onko kokemuksia tällaisesta?

1

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tummuu ne seinät ihan ilmansaasteistakin jos vilkas liikenne, tulee sisällekin tuuletusikkunoista. Omassa asunnossa parvekkeen ulkoseinän sisäpuoli mustin, ei varmaankaan ole ollut lasitusta uudesta asti. Muualla maalit alkaa hilseillä, mutta en viitsi kinuta korjaamaan, kai ne joskus korjaa kaikissa yhtä aikaa.

Pestä voisi jos ostaisi pesurin mikä imee vedet pois, ei viitsi lorottaa alakerran naapureiden lasille, luultavasti kuitenkin osa menisi. Maalit tosin irtoaisi vaan lisää. Rumahan tuo seinä on ja kaikki paikat joutuu pyyhkimään monta kertaa kesässä vaikka lasit olisi kiinni ja vielä verhotkin edessä, ilmanvaihdon alipaine vetää kaikki pölyt ja kaasut sisään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      61
      4277
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3475
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3100
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2588
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2257
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2029
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1969
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1817
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      394
      1516
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1358
    Aihe