Julistan jokaiselle Jeesukseen uskovalle synnit anteeksi!

Gal. 2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

Tunnustatko sinä tuntematon vl minulle että uskot Jeesukseen?
Sinun täytyy sanoa: "Uskon Jeesukseen, Herranani ja Vapahtajajani ja uskon sydämestäni, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt"
Ja sen jälkeen otat kasteen Jeesukseen,-ei mihinkään porttokirkkoon!

Jos tuon teet, niin minä julistan sinun syntisi anteeksiannetuksi, sillä valtuudella, mitä Jeesus opetuslapsilleen antoi.

Huomaa, että olen julistaja,mutta syntien anteeksianto tulee uskosta Jeesukseen lahjavanhurskautena, ja Jeesukselta,-ei minusta-ja minulta!

232

1156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laitoin tuon aloitukseni vastausena tuolle vellulle, jolle tuo anteeksiantojulistus vellun toimesta," on se one and only", autuuden ehto!

###########Jeesuksen ansiosta julistetaan synnit anteeksi, mutta KUKA julistaa? Eikö uskovaiset jolle Jeesus antoi vallan.
      Joh.20:22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
      23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

Kiinnostaa miksi tätä opetusta ei kuule hellareilla? Miten selitätte tämän Raamatun kohdan?##########

• Anonyymi

Miksi pitäisi olla kieltämässä?

Siihen on oltava hyvä syy ja ilmeinen, muuten ihminen asettuu Jumalan paikalle.

Sitäpaitsi jokaiselle totuselle katuvalle parannuksen tekijälle julistetaan raamatun lupaus todeksi, miksi ei julistettaisi !

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäisi olla kieltämässä?

Siihen on oltava hyvä syy ja ilmeinen, muuten ihminen asettuu Jumalan paikalle.

Sitäpaitsi jokaiselle totuselle katuvalle parannuksen tekijälle julistetaan raamatun lupaus todeksi, miksi ei julistettaisi !

Niin, kysymys on juuri siitä että vl-ihmiset ovat omineet Jeesuksen Jumaluuden ja tuomiovallan itselleen . Tyyliin, että Jeesus olisi ottanut hatkat ja jättänyt valtuudet velluille!

Missään Raamatussa ei ole sanottu ,että synninpäästövatlta siirtyisi taianomaisesti velluilta toisille ja vieläoä ilman uskontunnustusta Jeesukseen. Ei sellaista väittänyt Lestadiuskaan, hänkin korosti uskoa Jeesukseen ainoana oikeana autuuden ehtona!

• Minulla on lievä epäilys, ettet kuulunut siihen ryhmään, mistä kirjoitat, mutta se on havaittavissa, että olet siirtynyt ihmisuskoon, Velluihin.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Minulla on lievä epäilys, ettet kuulunut siihen ryhmään, mistä kirjoitat, mutta se on havaittavissa, että olet siirtynyt ihmisuskoon, Velluihin.

"Huomaa, että olen julistaja,mutta syntien anteeksianto tulee uskosta Jeesukseen lahjavanhurskautena, ja Jeesukselta,-ei minusta-ja minulta!"

• pinnasänky kirjoitti:

Minulla on lievä epäilys, ettet kuulunut siihen ryhmään, mistä kirjoitat, mutta se on havaittavissa, että olet siirtynyt ihmisuskoon, Velluihin.

Olen vähän tai paljonkin yllättynyt 😰

• Anonyymi kirjoitti:

"Huomaa, että olen julistaja,mutta syntien anteeksianto tulee uskosta Jeesukseen lahjavanhurskautena, ja Jeesukselta,-ei minusta-ja minulta!"

Olit mikä olit, mutta harhassa, sillä Kolmiyhteinen Jumala, joka on synnin (mizvat 613 kappletta) lanseerannut, antaisi jonkun vajavaisen ihmisen sen romuttaa.

Jää odottamaan tuomiotasi tästä.

Yhtään juutalaista ei ole sitä tehnyt, Heille on niin merkityksellinen Jumalan sana.

• Huomaa miten vellut ovat väärentäneet seuraavan Raamatun kohdan ,jättämällä sanan "sinua"pois ja tekemällä ko Raamatunkohdasta lain, Valheen nimeltä "Kristuksen kirkkolaki",

Matt
      18:15 Mutta jos veljesi rikkoo SINUA vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
      18:16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
      18:17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.
      18:18 Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.

• Anonyymi

Matthew 5:22 (KJB)
        But I say unto you, That whosoever is angry with his brother without a cause shall be in danger of the judgment: and whosoever shall say to his brother, Raca, shall be in danger of the council: but whosoever shall say, Thou fool, shall be in danger of hell fire.

On ikävää, kun sisar tai veli, ja jopa hengellinen sellainen, joka on myös saman isän ja äidin lapsi, ottaa nokkiinsa jostain asiasta ja alkaa kantaa kaunaa ja sulkee toisen pois elämästään, kieltäytyen puheluista, viesteistä ja lähettäen paketit takaisin. Ilman että kertoisi miksi. Luulevatkohan he, että heille varattaisiin taivaassa joku oma nurkka, jossa mäköttää, ettei tarvitsisi sielläkään tavata tuota ihmistä, jota niin vihaavat. Ja miten uskova voi kantaa kaunaa vuosikymmenet? Ja vielä puhua anteeksiantamisesta ja muista hengen hedelmistä? Hedelmistään tosiaan puu tunnetaan. Olisi hyvä niellä ylpeytensä ja puhua ikävistä tunteistaan, jottei tarvitse kuulla Kristuksen tuomioistuimessa, että väärin teit. Pelastustaanhan ei menettää voi, mutta voi jäädä vähemmille palkinnoille. Voisi miettiä sitä, että mikä se sitten onkin joka niin omaa pikku mieltä jäytää, Jeesus on sovittanut sinun omat syntisi rakkaudessaan. Hän opetti rukoilemaan Jumalalta anteeksiantoa niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Pitää ainakin puhua asiat läpi; ehkä olet vain käsittänyt koko asian väärin. Rakkaus selittää kaiken parhain päin. Rakkaus ei ole lyömäase.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matthew 5:22 (KJB)
        But I say unto you, That whosoever is angry with his brother without a cause shall be in danger of the judgment: and whosoever shall say to his brother, Raca, shall be in danger of the council: but whosoever shall say, Thou fool, shall be in danger of hell fire.

On ikävää, kun sisar tai veli, ja jopa hengellinen sellainen, joka on myös saman isän ja äidin lapsi, ottaa nokkiinsa jostain asiasta ja alkaa kantaa kaunaa ja sulkee toisen pois elämästään, kieltäytyen puheluista, viesteistä ja lähettäen paketit takaisin. Ilman että kertoisi miksi. Luulevatkohan he, että heille varattaisiin taivaassa joku oma nurkka, jossa mäköttää, ettei tarvitsisi sielläkään tavata tuota ihmistä, jota niin vihaavat. Ja miten uskova voi kantaa kaunaa vuosikymmenet? Ja vielä puhua anteeksiantamisesta ja muista hengen hedelmistä? Hedelmistään tosiaan puu tunnetaan. Olisi hyvä niellä ylpeytensä ja puhua ikävistä tunteistaan, jottei tarvitse kuulla Kristuksen tuomioistuimessa, että väärin teit. Pelastustaanhan ei menettää voi, mutta voi jäädä vähemmille palkinnoille. Voisi miettiä sitä, että mikä se sitten onkin joka niin omaa pikku mieltä jäytää, Jeesus on sovittanut sinun omat syntisi rakkaudessaan. Hän opetti rukoilemaan Jumalalta anteeksiantoa niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Pitää ainakin puhua asiat läpi; ehkä olet vain käsittänyt koko asian väärin. Rakkaus selittää kaiken parhain päin. Rakkaus ei ole lyömäase.

siinähän oli ilman syytä mutta saalemikkohan on pilkkaaja

• Aloitukseen vielä lisäksi,,synnit julistetaan anteeksi, niitä katuville Jeesukseen uskoville ja Hänen lahjoittamaansa lahjavanhurskauteensa turvautuville.!

Vl-syntien poispano on valhe ja armon alta ,lain alle siirtymistä.
      Joka tuo mukanaan,- hirvittää sanoakin- k-alkuisen ikävän asian!

• Anonyymi

Saaleminpastori rauhoitu, pysähdy ajattelemaan, rukoile kuulevia korviä.
        Mene Oulun ry:lle seuroihin.
        Samalla voi keskustella myös KN:n kanssa.
        Sinua vaivaa rauhattomuus selvästi.
        Se vanha mato on kavala ja laitaa sinut puhumaan sopimattomia.

Vain sinun parastasi ajatellen, eli armo ja totuus saisi tapahtua kohdallasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Saaleminpastori rauhoitu, pysähdy ajattelemaan, rukoile kuulevia korviä.
        Mene Oulun ry:lle seuroihin.
        Samalla voi keskustella myös KN:n kanssa.
        Sinua vaivaa rauhattomuus selvästi.
        Se vanha mato on kavala ja laitaa sinut puhumaan sopimattomia.

Vain sinun parastasi ajatellen, eli armo ja totuus saisi tapahtua kohdallasi.

Minulla on jo Rauha ja Totuudesta en tingi!

Joh. 14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Joh. 16:33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
        Room. 5:1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        Fil. 4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
        Kol. 3:15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.

• Anonyymi

totta puhut veli hyvä lestadiolainen rikollisuus jota ne suojelee lain kanssa eli olet lain alla ja se evankeliumi on vale ja noudattavat perinnäis sääntöjä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

totta puhut veli hyvä lestadiolainen rikollisuus jota ne suojelee lain kanssa eli olet lain alla ja se evankeliumi on vale ja noudattavat perinnäis sääntöjä

eli kaikki on laitonta tai laillista vähän miten roikkuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eli kaikki on laitonta tai laillista vähän miten roikkuu

he ovat hylänneet jeesuksen armon ja lähteneen balaamin eksytyksen tietä pahat pojat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

he ovat hylänneet jeesuksen armon ja lähteneen balaamin eksytyksen tietä pahat pojat

Kun me olimme tulossa Jerusalemiin Galileasta seitsemän päivää ennen pääsiäistä, Herra kertoi minulle monia asioita hänen kärsimyksestään ja ylösnousemuksestaan ja lopun ajoista, ja antikristuksen tulemuksesta. Hän sanoi, "siihen aikaan Belialin voiman ruhtinas lähtee idästä, ja tekee suuria ihmeitä ja monia merkkejä tullessaan, sanoen, "minä olen voideltu." Ja monet eksyvät ja heidät kastetaankin hänen nimeensä."

"Hän tekee kaikkia niitä merkkejä joita minäkin tein, sillä poikkeuksella, ettei hän herätä ketään kuolleista. Monet ihmiset uskovat häneen – jopa ne, jotka uskoivat minuun. Minä kerron tämän sinulle siksi, Matteus, että voisit saarnata tämän kaikille uskollisille, ettei hän saisi heitä eksytettyä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun me olimme tulossa Jerusalemiin Galileasta seitsemän päivää ennen pääsiäistä, Herra kertoi minulle monia asioita hänen kärsimyksestään ja ylösnousemuksestaan ja lopun ajoista, ja antikristuksen tulemuksesta. Hän sanoi, "siihen aikaan Belialin voiman ruhtinas lähtee idästä, ja tekee suuria ihmeitä ja monia merkkejä tullessaan, sanoen, "minä olen voideltu." Ja monet eksyvät ja heidät kastetaankin hänen nimeensä."

"Hän tekee kaikkia niitä merkkejä joita minäkin tein, sillä poikkeuksella, ettei hän herätä ketään kuolleista. Monet ihmiset uskovat häneen – jopa ne, jotka uskoivat minuun. Minä kerron tämän sinulle siksi, Matteus, että voisit saarnata tämän kaikille uskollisille, ettei hän saisi heitä eksytettyä."

lestadiolaiset ei herätä ketään kuolleista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Danin hallitessa se antikristus lähtee sieltä alemmista maista ja tuonelan kuiluista. Ja hän tulee pikkukalan muodossa, ja tulee avomerelle, ja kaksitoista kalastajaa saavat hänet kiinni. Ja ne kalastajat vihastuvat toisilleen. Yksi ,jonka nimi on Juudas (Jehuda), voittaa heidät. Ja hän ottaa sen kalan perintöosaksi ja tulee paikkaan nimeltä Gouzeth ja myy sen kalan siellä kolmestakymmenestä hopearahasta. Ja nuori nainen ostaa sen kalan. Ja hänen sukunimensä on laittomuus, koska hänestä syntyy se laittomuuden mies. Ja hänen kutsumanimensä on oleva kadotus. Sillä koskettamalla sen kalan päätä hän tulee raskaaksi ja synnyttää sen antikristuksen. Ja se syntyy hänestä kolmessa kuukaudessa. Ja häntä imetetään neljä kuukautta. Hän tulee Jerusalemiin, ja hänestä tulee väärä opettaja. Ja hän ilmestyy hiljaisena ja nöyränä ja vilpittömänä. Hänen olemuksensa on 10 kyynärää korkea, ja hänen hiuksensa yltävät jalkoihin saakka. Hän on suurikokoinen ja hänen jalanjälkensä on valtava. Hänen silmänsä ovat kuin aamutähdet ja oikea silmä on kuin leijonalla. Hänen alahampaansa ovat rautaa ja alaleuka timanttia. Hänen oikea kätensä on rautaa ja vasen kuparia. Hänen oikea kätensä on kolme kyynärää ja vasen neljä kyynärää pitkä. Hän on kapeakasvoinen, pitkänenäinen ja epäsiisti. Hänen otsansa päällä on kolme kirjainta, a, k ja t. Ja se "a" merkitsee "minä kiellän", ja "k", "minä hylkään täysin", ja "t", "se saastainen lohikäärme". Ja se antikristus opettaa, ja häntä opetetaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Danin hallitessa se antikristus lähtee sieltä alemmista maista ja tuonelan kuiluista. Ja hän tulee pikkukalan muodossa, ja tulee avomerelle, ja kaksitoista kalastajaa saavat hänet kiinni. Ja ne kalastajat vihastuvat toisilleen. Yksi ,jonka nimi on Juudas (Jehuda), voittaa heidät. Ja hän ottaa sen kalan perintöosaksi ja tulee paikkaan nimeltä Gouzeth ja myy sen kalan siellä kolmestakymmenestä hopearahasta. Ja nuori nainen ostaa sen kalan. Ja hänen sukunimensä on laittomuus, koska hänestä syntyy se laittomuuden mies. Ja hänen kutsumanimensä on oleva kadotus. Sillä koskettamalla sen kalan päätä hän tulee raskaaksi ja synnyttää sen antikristuksen. Ja se syntyy hänestä kolmessa kuukaudessa. Ja häntä imetetään neljä kuukautta. Hän tulee Jerusalemiin, ja hänestä tulee väärä opettaja. Ja hän ilmestyy hiljaisena ja nöyränä ja vilpittömänä. Hänen olemuksensa on 10 kyynärää korkea, ja hänen hiuksensa yltävät jalkoihin saakka. Hän on suurikokoinen ja hänen jalanjälkensä on valtava. Hänen silmänsä ovat kuin aamutähdet ja oikea silmä on kuin leijonalla. Hänen alahampaansa ovat rautaa ja alaleuka timanttia. Hänen oikea kätensä on rautaa ja vasen kuparia. Hänen oikea kätensä on kolme kyynärää ja vasen neljä kyynärää pitkä. Hän on kapeakasvoinen, pitkänenäinen ja epäsiisti. Hänen otsansa päällä on kolme kirjainta, a, k ja t. Ja se "a" merkitsee "minä kiellän", ja "k", "minä hylkään täysin", ja "t", "se saastainen lohikäärme". Ja se antikristus opettaa, ja häntä opetetaa

gouzet dotch deutch=lutter

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

srkn alahampaat timanttia lutterin vasemmalla puolella kupari kaivokset lestadiuksen rauta kaivokset hiukset yltävät maahan saakka ja otsassa srk=akt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

srkn alahampaat timanttia lutterin vasemmalla puolella kupari kaivokset lestadiuksen rauta kaivokset hiukset yltävät maahan saakka ja otsassa srk=akt

tai sit se on suomi fin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tai sit se on suomi fin

tai cia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siihen aikaan on niin runsaasti viljaa ja viiniä ja öljyä, ettei sellaista ole ollut maailman perustamisesta saakka. Ja niinä päivinä tähkä tuottaa puoli mittaa jyviä ja viinipuun oksa sata terttua. Ja terttu kantaa kymmenen tuhatta rypälettä ja tuottaa sata mittaa. Ja öljypuun siemen on oleva täydellinen. Ja on oleva paljon kaikenlaista hedelmällisyyttä. Ja maa on hedelmällinen, ja tuottaa hedelmiään satakertaisesti.

Ja juutalainen kansa ja Jerusalemin asukkaat neuvottelevat, sanoen, "tulkaa, tehkäämme tämä kunnioitettava mies kuninkaaksi." Ja he tekevät hänet kuninkaaksi ja kruunaavat hänet kolmen päivän kuluttua. Ja hän tulee hallitsemaan kolme vuotta. Ja ensimmäisenä vuotena kaikki maan ruoho kuivuu. Ja koko maailmasta ei löydy edes puolta mittaa jyviä tai puolikasta viiniruukkua tai muuta hedelmää. Silloin tulee voimallinen vitsaus. Ja maan asukkaat pakenevat merensaarille ja saarten asukkaat maalle. Ja jonkin aikaa kaiken maan päällä on sellaista sairautta ja suurta vitsausta, mitä ei ole ennen ollut. Ja ihmiset kuolettuvat. Jos vanhurskas vaivoin pelastuu, kuinka käy jumalattoman ja syntisen? (Snl.11:31 LXX)

Ja silloin saastaiset henget ja riivaajat lähtevät liikkeelle kuin meren hiekka, ne, jotka ovat siellä syvyydessä ja ne, jotka ovat kallioissa rotkoissa. Ja ne liittyvät sen antikristuksen joukkoihin ja ovat mukana kiusaamassa kristittyjä, ja tappavat naisten lapsia. Ja ne itse imevät naisista. Ja kansa kutsuu kuolemaa ja kaivaa hautoja ja sanoo, "siunattu, kolmesti siunattu olet sinä, joka olet jo kuollut, kun et saanut nähdä näitä päiviä!" Ja myös ne, jotka kulkevat merellä, sanovat, "nielaiskoon sinun aaltojesi raivo meidätkin, sinä pyhä meri!" Ja silloin kaikki roomalaisten liha valittaa. Juutalaisilla on hetken aikaa iloa ja ylistystä, kun ne pahat demonit sortavat ja vaivaavat kristittyjä kaikilla tavoilla. Ja maa on kuin kuparia. Ja kaikki vihreä kuihtuu. Mikään puu tai kukka maan päällä ei menesty, ja järvet ja virrat ja kaivot kuivuvat. Veden kosteutta ei enää ole.

Ja silloin antikristus kohottaa kiven käsiinsä ja sanoo, "uskokaa minuun ja minä muutan nämä kivet leiviksi." Ja silloin osa juutalaisista sanoo, "sinä olet se messias, jota me olemme rukoilleet ja jonka tähden kristityt ovat aiheuttaneet meille valtavaa surua." Ja se antikristus kehuskelee, ja sanoo niille juutalaisille, "älkää olko surullisia. Hetki vielä, ja kristityt näkevät ja ymmärtävät, kuka minä olen." Ja se antikristus korottaa äänensä kivistä kalliota kohti, sanoen, "tule leiväksi näiden juutalaisten eteen!" Eikä se tottele häntä, vaan siitä tulee lohikäärme. Ja se lohikäärme sanoo antikristukselle, "sinä, joka olet täynnä kaikkea pahuutta ja epäoikeudenmukaisuutta, miksi teet sellaista, johon et pysty?" Ja se lohikäärme laittaa hänet häpeään juutalaisten edessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siihen aikaan on niin runsaasti viljaa ja viiniä ja öljyä, ettei sellaista ole ollut maailman perustamisesta saakka. Ja niinä päivinä tähkä tuottaa puoli mittaa jyviä ja viinipuun oksa sata terttua. Ja terttu kantaa kymmenen tuhatta rypälettä ja tuottaa sata mittaa. Ja öljypuun siemen on oleva täydellinen. Ja on oleva paljon kaikenlaista hedelmällisyyttä. Ja maa on hedelmällinen, ja tuottaa hedelmiään satakertaisesti.

Ja juutalainen kansa ja Jerusalemin asukkaat neuvottelevat, sanoen, "tulkaa, tehkäämme tämä kunnioitettava mies kuninkaaksi." Ja he tekevät hänet kuninkaaksi ja kruunaavat hänet kolmen päivän kuluttua. Ja hän tulee hallitsemaan kolme vuotta. Ja ensimmäisenä vuotena kaikki maan ruoho kuivuu. Ja koko maailmasta ei löydy edes puolta mittaa jyviä tai puolikasta viiniruukkua tai muuta hedelmää. Silloin tulee voimallinen vitsaus. Ja maan asukkaat pakenevat merensaarille ja saarten asukkaat maalle. Ja jonkin aikaa kaiken maan päällä on sellaista sairautta ja suurta vitsausta, mitä ei ole ennen ollut. Ja ihmiset kuolettuvat. Jos vanhurskas vaivoin pelastuu, kuinka käy jumalattoman ja syntisen? (Snl.11:31 LXX)

Ja silloin saastaiset henget ja riivaajat lähtevät liikkeelle kuin meren hiekka, ne, jotka ovat siellä syvyydessä ja ne, jotka ovat kallioissa rotkoissa. Ja ne liittyvät sen antikristuksen joukkoihin ja ovat mukana kiusaamassa kristittyjä, ja tappavat naisten lapsia. Ja ne itse imevät naisista. Ja kansa kutsuu kuolemaa ja kaivaa hautoja ja sanoo, "siunattu, kolmesti siunattu olet sinä, joka olet jo kuollut, kun et saanut nähdä näitä päiviä!" Ja myös ne, jotka kulkevat merellä, sanovat, "nielaiskoon sinun aaltojesi raivo meidätkin, sinä pyhä meri!" Ja silloin kaikki roomalaisten liha valittaa. Juutalaisilla on hetken aikaa iloa ja ylistystä, kun ne pahat demonit sortavat ja vaivaavat kristittyjä kaikilla tavoilla. Ja maa on kuin kuparia. Ja kaikki vihreä kuihtuu. Mikään puu tai kukka maan päällä ei menesty, ja järvet ja virrat ja kaivot kuivuvat. Veden kosteutta ei enää ole.

Ja silloin antikristus kohottaa kiven käsiinsä ja sanoo, "uskokaa minuun ja minä muutan nämä kivet leiviksi." Ja silloin osa juutalaisista sanoo, "sinä olet se messias, jota me olemme rukoilleet ja jonka tähden kristityt ovat aiheuttaneet meille valtavaa surua." Ja se antikristus kehuskelee, ja sanoo niille juutalaisille, "älkää olko surullisia. Hetki vielä, ja kristityt näkevät ja ymmärtävät, kuka minä olen." Ja se antikristus korottaa äänensä kivistä kalliota kohti, sanoen, "tule leiväksi näiden juutalaisten eteen!" Eikä se tottele häntä, vaan siitä tulee lohikäärme. Ja se lohikäärme sanoo antikristukselle, "sinä, joka olet täynnä kaikkea pahuutta ja epäoikeudenmukaisuutta, miksi teet sellaista, johon et pysty?" Ja se lohikäärme laittaa hänet häpeään juutalaisten edessä.

Kaikkeen muuta se pystyy tekee paitsi herättää kuolleista yksikään lestadiolainen ei oo herättänyt ketään kuolleista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkeen muuta se pystyy tekee paitsi herättää kuolleista yksikään lestadiolainen ei oo herättänyt ketään kuolleista

muut ovat kyllä sitä tehneet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katso, minä kerron minkälainen hän on, niin että voitte tunnistaa hänet. Hän on hoikkajalkainen nuori mies, vähän harmaita hiuksia hänen päänsä etupuolella. Hänen kulmakarvansa yltävät hänen korviinsa. Hänen käsiensä etupuolella on spitaalista muistuttava paljas läikkä. Hän muuttaa itsensä niiden läsnäolossa, jotka näkevät hänet. Hänestä tulee nuori lapsi. Hänestä tulee vanhus. Hän muuttaa itseään joka kohdassa, mutta hänen päänsä merkkejä hän ei kykene vaihtamaan. Siitä te tiedätte, että hän on laittomuuden poika.

Neitsyt nimeltään Tabitha kuulee, että häpeämätön on paljastanut itsensä pyhissä paikoissa. Ja hän pukee ylleen vaatteen hienosta kankaasta. Ja hän ajaa hänet Juudeaan, haukkuen hänet ylös Jerrusalemiin sanoen: "Oi häpeilemätön, oi laittomuuden poika, oi sinä, joka olet ollut vihamielinen kaikille pyhille." Sitten se häpeämätön suuttuu neitsyelle. Hän ajaa hänet auringonlaskun maakuntiin, hän imee hänen verensä illalla. Ja hän heittää hänet temppelin ylle ja neitsyestä tulee kansalle parannus. Hän nousee aamun koittaessa ja elää haukkuakseen häntä sanoen: "Oi häpeämätön, sinulla ei ole valtaa sieluani tai ruumistani vastaan, koska minä elän aina Herrassa. Myös minun vereni, jonka olet heittänyt temppelin ylle, tulee kansan parannukseksi."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katso, minä kerron minkälainen hän on, niin että voitte tunnistaa hänet. Hän on hoikkajalkainen nuori mies, vähän harmaita hiuksia hänen päänsä etupuolella. Hänen kulmakarvansa yltävät hänen korviinsa. Hänen käsiensä etupuolella on spitaalista muistuttava paljas läikkä. Hän muuttaa itsensä niiden läsnäolossa, jotka näkevät hänet. Hänestä tulee nuori lapsi. Hänestä tulee vanhus. Hän muuttaa itseään joka kohdassa, mutta hänen päänsä merkkejä hän ei kykene vaihtamaan. Siitä te tiedätte, että hän on laittomuuden poika.

Neitsyt nimeltään Tabitha kuulee, että häpeämätön on paljastanut itsensä pyhissä paikoissa. Ja hän pukee ylleen vaatteen hienosta kankaasta. Ja hän ajaa hänet Juudeaan, haukkuen hänet ylös Jerrusalemiin sanoen: "Oi häpeilemätön, oi laittomuuden poika, oi sinä, joka olet ollut vihamielinen kaikille pyhille." Sitten se häpeämätön suuttuu neitsyelle. Hän ajaa hänet auringonlaskun maakuntiin, hän imee hänen verensä illalla. Ja hän heittää hänet temppelin ylle ja neitsyestä tulee kansalle parannus. Hän nousee aamun koittaessa ja elää haukkuakseen häntä sanoen: "Oi häpeämätön, sinulla ei ole valtaa sieluani tai ruumistani vastaan, koska minä elän aina Herrassa. Myös minun vereni, jonka olet heittänyt temppelin ylle, tulee kansan parannukseksi."

Tuona päivänä Kristus säälii niitä, jotka ovat Hänen omiaan. Hän lähettää taivaasta 64000 enkeliä, jokaisella niistä kuusi siipeä. Ääni liikuttaa taivasta ja maata, kun he ylistävät ja kiittävät. Nyt ne, joiden otsan ylle on kirjoitettu Kristuksen nimi ja joiden käden yllä on sinetti, sekä pienet että suuret otetaan ylös heidän siipiensä ylle ja nostetaan ylös ennen vihaa. Sitten Gabriel ja Uriel tulevat valopylväiksi johdattaen heidät pyhään maahan. Heille suodaan syödä elämän puusta. He pukeutuvat valkeisiin vaatteisiin ja enkelit vartioivat heitä. He eivät janoa eikä laittomuuden poika kykene hallitsemaan heitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuona päivänä Kristus säälii niitä, jotka ovat Hänen omiaan. Hän lähettää taivaasta 64000 enkeliä, jokaisella niistä kuusi siipeä. Ääni liikuttaa taivasta ja maata, kun he ylistävät ja kiittävät. Nyt ne, joiden otsan ylle on kirjoitettu Kristuksen nimi ja joiden käden yllä on sinetti, sekä pienet että suuret otetaan ylös heidän siipiensä ylle ja nostetaan ylös ennen vihaa. Sitten Gabriel ja Uriel tulevat valopylväiksi johdattaen heidät pyhään maahan. Heille suodaan syödä elämän puusta. He pukeutuvat valkeisiin vaatteisiin ja enkelit vartioivat heitä. He eivät janoa eikä laittomuuden poika kykene hallitsemaan heitä.

Ja tuona päivänä maa muuttuu, aurinko pimenee ja rauha poistetaan maasta. Linnut putoavat maahan kuolleina. Maa on kuiva, meren vedet kuivuvat. Synnintekijät valittavat maan päällä sanoen: "Mitä sinä olet tehnyt meille, oi laittomuuden poika, sanoessasi ’minä olen kristus’, kun olet paholainen? Sinä et kykene pelastamaan itseäsi niin, että pelastaisit meidät. Sinä teit merkkejä läsnäolossamme kunnes erotit meidät Kristukesta, joka loi meidät. Voi meitä, kun kuuntelimme sinua! Katso, nyt me kuolemme nälänhädässä. Missä nyt on jälki vanhurskaasta, me tahdomme palvoa häntä, tai missä on se, joka opettaa meitä ja me rukoilemme häntä? Nyt meidät tuhotaan vihalla, koska me emme ole totelleet Jumalaa. Me menimme meren syvyyksiin emmekä löytäneet vettä. Me kaivoimme jokia ja papyrusruokoja emmekä löytäneet vettä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tuona päivänä maa muuttuu, aurinko pimenee ja rauha poistetaan maasta. Linnut putoavat maahan kuolleina. Maa on kuiva, meren vedet kuivuvat. Synnintekijät valittavat maan päällä sanoen: "Mitä sinä olet tehnyt meille, oi laittomuuden poika, sanoessasi ’minä olen kristus’, kun olet paholainen? Sinä et kykene pelastamaan itseäsi niin, että pelastaisit meidät. Sinä teit merkkejä läsnäolossamme kunnes erotit meidät Kristukesta, joka loi meidät. Voi meitä, kun kuuntelimme sinua! Katso, nyt me kuolemme nälänhädässä. Missä nyt on jälki vanhurskaasta, me tahdomme palvoa häntä, tai missä on se, joka opettaa meitä ja me rukoilemme häntä? Nyt meidät tuhotaan vihalla, koska me emme ole totelleet Jumalaa. Me menimme meren syvyyksiin emmekä löytäneet vettä. Me kaivoimme jokia ja papyrusruokoja emmekä löytäneet vettä."

Sen antikristuksen hallitus kestää ajan ja kaksi aikaa ja puoli aikaa, joka tarkoittaa kolmea ja puolta vuotta. Niinä päivinä maan päällä ei sada, eivätkä pilvet liiku, ja maan päällä on oleva suurta nälänhätää. Virrat kuivuvat ja kalat menehtyvät, ja ihmiset kuolevat nälkään, eikä kukaan ole heitä hautaamassa. Mätänevien kuolleiden haju täyttää maan pinnan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki on herättänyt ihmisen kuolleesta uskosta elävään uskoon!

• Alat vaikutta hieman häirköltä.
      Miksi otat esille kristisyssä lain? Jeeshan täytti sen rilllä! Joh. 19:30 Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.

Eikö tämä vapaus kiinnosta Sinua?

Taas Jeesusken veli kertoo teoista; Jaak. 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

Vielä lisää;Jaak. 2:20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Jaak. 2:26Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

Pain myös jarruja suurimpaan Jeesus aliarvoimiseen, kun alat jakeleen syntejä anteeksi.

Kukaan Raamatussa ei ole niin syvälle vaipunut.

Tarjous tuli, mutta se oli Jeesuskelta vain huomion osoitus, ei löydy tietoa, että kukaan olisi mennyt Hänen ylitseen.

Hän kulki Jeesusken vierellä ja toisti Herramme ohjeita, ne kannattaa joskus muistaa sanasta sanaan.

Missä näet Raamatussa "lahjavahurkauden"? Ja missä roolissa.

• Olit ilmeisesti niin kiihtyneessä mielentilassa ,ettet ymmärtänyt kirjoitettua? Luepa uudelleen kun rauhoitut!

• Puuttuu enää Juuso, joka tulisi sanomaan minulle:"Väärin sammutettu"!

• Luulin että teologi tuntee Raamatun!

Room
        3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

• Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Luulin että teologi tuntee Raamatun!

Room
        3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

1 Cor 15 (KJB): Moreover, brethren, I declare unto you the gospel which I preached unto you, which also ye have received, and wherein ye stand;

2 By which also ye are saved, if ye keep in memory what I preached unto you, unless ye have believed in vain.

3 For I delivered unto you first of all that which I also received, how that Christ died for our sins according to the scriptures;

4 And that he was buried, and that he rose again the third day according to the scriptures:

'How'. Miten Jeesus kuoli? Hän vuodatti verensä uhrilampaana syntiemme sovitukseksi. Joka luulee voivansa edes osittain 'auttaa pelastumistaan' omilla 'hyvillä' teoillaan, ei vielä ole laittanut luottamustaan yksin Jeesuksen vereen. Onko hän silloin vielä edes pelastunut? Eikä pelastumistaan eli uudestisyntymistään voi menettää. Jos voisi, jokainen meistä menettäisi sen joka päivä monta kertaa. Luuletteko, että Jeesus menisi uudestaan ristille sovittaakseen kunkin syntisi erikseen? Vai luuletteko, että langettuasi ensimmäiseen syntiin uskoontulosi jälkeen menetät pelastuksesi ja mahdollisuutesi koskaan enää pelastua? Entä tuhlaajapoika, ja miten isä rakasti häntä ja antoi kaiken anteeksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1 Cor 15 (KJB): Moreover, brethren, I declare unto you the gospel which I preached unto you, which also ye have received, and wherein ye stand;

2 By which also ye are saved, if ye keep in memory what I preached unto you, unless ye have believed in vain.

3 For I delivered unto you first of all that which I also received, how that Christ died for our sins according to the scriptures;

4 And that he was buried, and that he rose again the third day according to the scriptures:

'How'. Miten Jeesus kuoli? Hän vuodatti verensä uhrilampaana syntiemme sovitukseksi. Joka luulee voivansa edes osittain 'auttaa pelastumistaan' omilla 'hyvillä' teoillaan, ei vielä ole laittanut luottamustaan yksin Jeesuksen vereen. Onko hän silloin vielä edes pelastunut? Eikä pelastumistaan eli uudestisyntymistään voi menettää. Jos voisi, jokainen meistä menettäisi sen joka päivä monta kertaa. Luuletteko, että Jeesus menisi uudestaan ristille sovittaakseen kunkin syntisi erikseen? Vai luuletteko, että langettuasi ensimmäiseen syntiin uskoontulosi jälkeen menetät pelastuksesi ja mahdollisuutesi koskaan enää pelastua? Entä tuhlaajapoika, ja miten isä rakasti häntä ja antoi kaiken anteeksi?

puhut paskaa ei ihminen voi antaa syntejä anteeksi et pysty sitä mitenkään tekemään täysin mahdoton teko se on syntinen teko ja siitä joutuu tekee parannuksen se on saastainen vaate jumalan edessä synnissä saarnattu evan keliumi ei toimi tarvitaan sovinto uhri sen sijaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

puhut paskaa ei ihminen voi antaa syntejä anteeksi et pysty sitä mitenkään tekemään täysin mahdoton teko se on syntinen teko ja siitä joutuu tekee parannuksen se on saastainen vaate jumalan edessä synnissä saarnattu evan keliumi ei toimi tarvitaan sovinto uhri sen sijaan

pääsiäisen lammas

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pääsiäisen lammas

sellainen joka ei ole tehnyt syntiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sellainen joka ei ole tehnyt syntiä

ihminen on peri synnin turmelemaan 100 % turmeltunut saako vaan 70 % syntejä anteeksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ihminen on peri synnin turmelemaan 100 % turmeltunut saako vaan 70 % syntejä anteeksi

jeesus pesi opetus lasten jalat samoin pitää tehdä muuten ei puhdistu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Järkevää pohdintaa sinulta.!

• Anonyymi

kiitos

• Olepa hyvä!
        Tällaiseen julistukseen(sinänsä oikean) Raattamaakin aikoinaan "erehtyi" ja sen julistuksen ympärille syntyi kultti! Uskomus ihmisen jumaluudesta.

Älkää pelätkö, pinna ja muut, että lahkolaiseksi alkaisin, mutta haluan osoittaa sen kuinka sielunvijollinen tietää hyvin ihmisen heikkoudet ja varmasti tarjoilee ekxytyksensä totuuden tilalle.
        Siksi Raamattu on annettu luettaavaksemme, että emme eksyisi, mutta kuten Jeesuskin sanoi:Eksytte siksi, kun ette lue ja ota lukemastanne "vaaria"

Laiskuus ja ahneus ovat ne "hyveet" jotka estävät velluja Raamatun lukemisesta. Ahneus ei toteudu Raamattua lukien, kun pitää koko ajan ansaita rahaa. The time is money!

• Anonyymi

Olepa hyvä!
        Tällaiseen julistukseen(sinänsä oikean) Raattamaakin aikoinaan "erehtyi" ja sen julistuksen ympärille syntyi kultti! Uskomus ihmisen jumaluudesta.

Älkää pelätkö, pinna ja muut, että lahkolaiseksi alkaisin, mutta haluan osoittaa sen kuinka sielunvijollinen tietää hyvin ihmisen heikkoudet ja varmasti tarjoilee ekxytyksensä totuuden tilalle.
        Siksi Raamattu on annettu luettaavaksemme, että emme eksyisi, mutta kuten Jeesuskin sanoi:Eksytte siksi, kun ette lue ja ota lukemastanne "vaaria"

Laiskuus ja ahneus ovat ne "hyveet" jotka estävät velluja Raamatun lukemisesta. Ahneus ei toteudu Raamattua lukien, kun pitää koko ajan ansaita rahaa. The time is money!

Raamattua voi kuunnella äänikirjana manuaalista työtä tehdessään. Kuultuna se jää parhaiten mieleen monilla. Jos osaa englantia, King James Bible on se ainoa täydellinen Jumalan sana. Suomennoksissa ei liene yhtäkään täydellistä. Vanha Biblia on parempi kuin uudemmat. Raamatun täydellisyydestä voi kuunnella Brandon Petersonia. Käyttäen ilmaisohjelmaa purebiblesearch hän on havainnut mm sen, että Raamatussa on 7x7x7x7x7x7x7 sanaa. Ja satoja muita seitsemällä jaollisuuksia.

Ja entä tämä:
        Raamatun (KJB) ensimmäisen ja viimeisen jakeen yhteenlaskettu sanamäärä ja vokaalien ja konsonattien määrä on sama kuin 1 Joh 5:7 jakeessa, joka kertoo Jumalan olemuksen. Siksi Jeesus sanoi olevansa alku ja loppu. Miten kukaan Raamatun kymmenistä kirjoittajista olisi voinut suunnitella tämän, kun Vanha Testamentti kirjoitettiin hepreaksi useita vuosisatoja aikaisemmin ja Uusi Testamentti kreikaksi ja ne sitten käännettiin englanniksi?

Genesis 1 King James Bible (KJB)
        1 In the beginning God created the heaven and the earth. (Raamatun ensimmäinen jae.)
        (10 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia) (y on englannissa konsonatti)

Revelation 22 King James Bible (KJB)
        21 The grace of our Lord Jesus Christ be with you all. Amen. (Raamatun viimeinen jae.)
        (12 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia)

1 John 5 King James Bible (KJB)
        7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
        (22 sanaa, 34 vokaalia, 54 konsonattia)

• Anonyymi kirjoitti:

Raamattua voi kuunnella äänikirjana manuaalista työtä tehdessään. Kuultuna se jää parhaiten mieleen monilla. Jos osaa englantia, King James Bible on se ainoa täydellinen Jumalan sana. Suomennoksissa ei liene yhtäkään täydellistä. Vanha Biblia on parempi kuin uudemmat. Raamatun täydellisyydestä voi kuunnella Brandon Petersonia. Käyttäen ilmaisohjelmaa purebiblesearch hän on havainnut mm sen, että Raamatussa on 7x7x7x7x7x7x7 sanaa. Ja satoja muita seitsemällä jaollisuuksia.

Ja entä tämä:
        Raamatun (KJB) ensimmäisen ja viimeisen jakeen yhteenlaskettu sanamäärä ja vokaalien ja konsonattien määrä on sama kuin 1 Joh 5:7 jakeessa, joka kertoo Jumalan olemuksen. Siksi Jeesus sanoi olevansa alku ja loppu. Miten kukaan Raamatun kymmenistä kirjoittajista olisi voinut suunnitella tämän, kun Vanha Testamentti kirjoitettiin hepreaksi useita vuosisatoja aikaisemmin ja Uusi Testamentti kreikaksi ja ne sitten käännettiin englanniksi?

Genesis 1 King James Bible (KJB)
        1 In the beginning God created the heaven and the earth. (Raamatun ensimmäinen jae.)
        (10 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia) (y on englannissa konsonatti)

Revelation 22 King James Bible (KJB)
        21 The grace of our Lord Jesus Christ be with you all. Amen. (Raamatun viimeinen jae.)
        (12 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia)

1 John 5 King James Bible (KJB)
        7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
        (22 sanaa, 34 vokaalia, 54 konsonattia)

Eikö se ollut joku venäläislähtöinen matemaatikko,-joka löysi tuon tietyn numerokoodin Raamatun kirjoituksista? Ivan Panin?

Hyvin moni pitää King James Bibleä, parhaana Raamatun käännöksenä!

• Vähästä Sinä voit vetää Pellen vaatteet päällesi. Kerro samalla missä Raamatussa eiintyy tilanne, jossa joku antaa toiselle synnit anteeksi?

• Teologiksi olet aika tietämätön -tai valehtelija!

Ap.t. 13:38 Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus!

Luuk. 24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        Ap.t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        1Joh. 2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

• Anonyymi

Teologiksi olet aika tietämätön -tai valehtelija!

Ap.t. 13:38 Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus!

Luuk. 24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        Ap.t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        1Joh. 2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

enimmäkseen valehtelija akka jolta puuttuu meikit naamasta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

enimmäkseen valehtelija akka jolta puuttuu meikit naamasta

epä uskonen pelle jolla ei ole omaa tuntoa kun asiat ei mee mielen mukaan alkaa klovni änkyttämään varmaan istuu laulamassa baarissa ja ehtoollis viini virtaa

• Anonyymi kirjoitti:

epä uskonen pelle jolla ei ole omaa tuntoa kun asiat ei mee mielen mukaan alkaa klovni änkyttämään varmaan istuu laulamassa baarissa ja ehtoollis viini virtaa

Olen elämäni aikana tutustunut kolmeen sotatyönjohtajaan (entiseen kapiaiseen), jotka ovat armeijauransa jälkeen heittäytyneet "teologeiksi". Kaksi,-jo edesmennyttä olen tavannutkin.

He ovat kaikki kummallisella tavalla samanlaisia.
        Pohdin syytä miksi?

Sotatyönjohtaja on koulutettu tappamaan ja tuhoamaan, Rautavaaran "korttipakka"-laulussakin sotilas on paholainen!

• SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Olen elämäni aikana tutustunut kolmeen sotatyönjohtajaan (entiseen kapiaiseen), jotka ovat armeijauransa jälkeen heittäytyneet "teologeiksi". Kaksi,-jo edesmennyttä olen tavannutkin.

He ovat kaikki kummallisella tavalla samanlaisia.
        Pohdin syytä miksi?

Sotatyönjohtaja on koulutettu tappamaan ja tuhoamaan, Rautavaaran "korttipakka"-laulussakin sotilas on paholainen!

Nuo ovat vain pohdintoja. Voisitteko kuvitella Jeesuksen ex-majurina, joka haaveili kenraaliksi pääsystä ja purki pettymyksen kiukkuaan opetuslapsiinsa?

Ei, en voisi kuvitella sellaista!

• Anonyymi

Nuo ovat vain pohdintoja. Voisitteko kuvitella Jeesuksen ex-majurina, joka haaveili kenraaliksi pääsystä ja purki pettymyksen kiukkuaan opetuslapsiinsa?

Lestadiolaiset ihannoi sotimisesta tunnen minäkin näitä sota hulluja jotka toimii papin virassa ja samaa oon itekkin huomannut ja tosiaankin et vois jaotella ne on mitättömyyksiä jotka puskee esiin omaa egoaan papin virassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lestadiolaiset ihannoi sotimisesta tunnen minäkin näitä sota hulluja jotka toimii papin virassa ja samaa oon itekkin huomannut ja tosiaankin et vois jaotella ne on mitättömyyksiä jotka puskee esiin omaa egoaan papin virassa

Katkera ja kateellinen papoi

• Anonyymi kirjoitti:

Sehän vahvistaa heidän ihmisuskovaisuuttaan. Suunniteliko Jeesus yhtään invasiota?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katkera ja kateellinen papoi

esim yksi lestadiolainen nais teologi höpötti et saa olla katkera ihmettelen kovasti näitä lestadiolaisten oppeja varmaan sai hyvän viran

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Sehän vahvistaa heidän ihmisuskovaisuuttaan. Suunniteliko Jeesus yhtään invasiota?

Kaikkihan on ihmisen uskovaisia referoimalla ei tulla autuaaksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkihan on ihmisen uskovaisia referoimalla ei tulla autuaaksi

Varsinkin jotkut kuvittelee tulevansa autuaaksi muiden uskolla miten te uskotte riippuu menestys kuinka paljon vaikka rahaa on kukkarossa

• Anonyymi

Nää kapiaiset tarvii ite pistää pimeeks ei riitä enää tollasille anteeks antoa sellasta pirullisuutta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tunnen entisen narkin jonka homo kirkko vihki papiksi vielä lesta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tunnen entisen narkin jonka homo kirkko vihki papiksi vielä lesta

Portto kirkon jäseniä johon lestat kastetaan lutter niitten kristus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Portto kirkon jäseniä johon lestat kastetaan lutter niitten kristus

Samalla varmaan niitten Jumala isämme ne puhuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samalla varmaan niitten Jumala isämme ne puhuu

Ihmis- usko mikä ihmis usko

Teologiksi olet aika tietämätön -tai valehtelija!

Tietämätön Teologi ei näei siinä yhtään kohtaa, missä joku operatiivisesti jakaa jollekin synnit anteeksi, lupa on aivan eri asia.

Jeesus ei eläny koskaan kuvitelmissa, asia joka vahvistuu seuraavassa; Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä;

• Anonyymi kirjoitti:

Armeijan käyneenä olen tietenkin täysin jäävi kritisoimaan sotilaita.
        Valtiota nimeltä Suomi,-ei olisi, jos isämme eivät olisi panneet hyökkääjälle luun kurkkuun. Aihe on vaikea,-koska on yksiselitteistä, että Jeesus käski kääntää toisenkin posken . .

• Anonyymi

Armeijan käyneenä olen tietenkin täysin jäävi kritisoimaan sotilaita.
        Valtiota nimeltä Suomi,-ei olisi, jos isämme eivät olisi panneet hyökkääjälle luun kurkkuun. Aihe on vaikea,-koska on yksiselitteistä, että Jeesus käski kääntää toisenkin posken . .

Älkää ajatelko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maahan. En tullut tuomaan rauhaa, vaan miekkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älkää ajatelko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maahan. En tullut tuomaan rauhaa, vaan miekkaa.

kun taas
        Silloin Jeshua sanoi hänelle, ”laita se miekka takaisin paikalleen, sillä kaikki nämä, jotka miekan ottavat,
        miekan kautta kuolevat.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kun taas
        Silloin Jeshua sanoi hänelle, ”laita se miekka takaisin paikalleen, sillä kaikki nämä, jotka miekan ottavat,
        miekan kautta kuolevat.”

Siinä on ero tapella uskonsa vuoksi kuin tarttua miekkaan ettei tarttua kuolla marttyyri kuolemaa kuten
        Mutta Shimeon Keefa’lla oli miekka, ja hän veti sen ja löi ylipapin palvelijaa, ja leikkasi hänen oikean korvansa.
        Mutta sen palvelijan nimi oli Malka.
        Ja Jeshua sanoi Keefa’lle, ”laita se miekka tuppeensa! Se malja, jonka minun isäni minulle antoi, enkö sitä joisi?”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä on ero tapella uskonsa vuoksi kuin tarttua miekkaan ettei tarttua kuolla marttyyri kuolemaa kuten
        Mutta Shimeon Keefa’lla oli miekka, ja hän veti sen ja löi ylipapin palvelijaa, ja leikkasi hänen oikean korvansa.
        Mutta sen palvelijan nimi oli Malka.
        Ja Jeshua sanoi Keefa’lle, ”laita se miekka tuppeensa! Se malja, jonka minun isäni minulle antoi, enkö sitä joisi?”

missä vaiheessa se menee niin että kun pitää alkaa puolustaa isän maata ettei ihmisistä tuu muslimeita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

missä vaiheessa se menee niin että kun pitää alkaa puolustaa isän maata ettei ihmisistä tuu muslimeita

uskoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

uskoa

mit loppu peleissä jos vihollinen hyökkää ei tarvita kuin yksi mies
        Herra on hävittänyt teidän tieltänne suuria ja voimakkaita kansoja, eikä yksikään niistä ole kyennyt vastustamaan teitä. Kun Herra lupauksensa mukaisesti sotii teidän puolestanne, jokainen teistä pystyy ajamaan pakoon tuhat vihollista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mit loppu peleissä jos vihollinen hyökkää ei tarvita kuin yksi mies
        Herra on hävittänyt teidän tieltänne suuria ja voimakkaita kansoja, eikä yksikään niistä ole kyennyt vastustamaan teitä. Kun Herra lupauksensa mukaisesti sotii teidän puolestanne, jokainen teistä pystyy ajamaan pakoon tuhat vihollista.

wt kyllä tykki puhuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

wt kyllä tykki puhuu

Et onko tää paikka amerikassa
        Ja heidät kootaan paikkaan, jota hebreaksi kutsutaan Megiddo.

• Anonyymi kirjoitti:

Miekka tarkoittaa tuossa asiayhteydestä eripuraa,-ei sotaa!

• Anonyymi

Miekka tarkoittaa tuossa asiayhteydestä eripuraa,-ei sotaa!

Ei tarkota kun vitutusta

• Anonyymi

Uskon myös, kohdalleni on tullut monta ihmettä, kiitos Jeesukselle. Vaikka on vaikeuksia , niin en voi kysyä kuten monet jos olet.... niin auta , taivaan Isä auttaa ajallaan. Kiitos. On tullut mieleen kun käydään näitä vaaleja ,on Porvareita ja on duunareita, mutta taivaassa ei ole puoluepolitiikkaa. Ainakin sanassa sanotaan kaikki on Jumalan edessä saman arvoisia. Niin onko turhaa täällä maan päällä taistella puoluepolitiikkaa.

• Anonyymi

Jeesus ei ole Isä.

• Anonyymi

Jos fallostelut tai sotarikokset julistaa anteeksi, voi miettiä onko kyseessä harhaoppi.

• Anonyymi

Varkaat ei peri taivaan valtakuntaa tosin demas varasti juutalaisilta siksi se pääsi taivaaseen

• Anonyymi

1900-luvun lahkolainen,,ei tartte kun sillä ei ole mitään merkitystä elämääni.
      Minun tieni on erillainen kuin teidän mutta kiitos silti.

• Anonyymi

Profeetta Mooses sai syntinsä anteeksi kun enkeli kosketti palavalla hiilellä sen huulia lestadiolaiset valehtelee seuroissa et ne sai Jeesuksen nimessä ja veressä synnit anteeksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Profeetta Mooses sai syntinsä anteeksi kun enkeli kosketti palavalla hiilellä sen huulia lestadiolaiset valehtelee seuroissa et ne sai Jeesuksen nimessä ja veressä synnit anteeksi

Mannaa syövät kuolivat ja puhujat väittää toista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mannaa syövät kuolivat ja puhujat väittää toista

Kaiken lisäksi Mooseksen lapset oli juutalaisia joiden kanssa Jeesus kävi polemiikkia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaiken lisäksi Mooseksen lapset oli juutalaisia joiden kanssa Jeesus kävi polemiikkia

Vain me usko=juutalaiset muutama aito kristitty joukossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain me usko=juutalaiset muutama aito kristitty joukossa

Puheista ei saa selvää kummalle porukalle se puhuu juutalaisille vai kristityille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puheista ei saa selvää kummalle porukalle se puhuu juutalaisille vai kristityille

Juutalaiset jotka puhuu valelluksensa vaiheista

• Anonyymi

Suurin osa hylkytetty

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurin osa hylkytetty

Profeetansa ovat tappaneet ja sama meno jatkuu ei parane sairaat siteeraa Raamatun kirjaa kuinka nuori tyttö paransi sairaita ja porukan hapatus jatkuu saman laisena kuinka joku voi parantaa sairaita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Profeetansa ovat tappaneet ja sama meno jatkuu ei parane sairaat siteeraa Raamatun kirjaa kuinka nuori tyttö paransi sairaita ja porukan hapatus jatkuu saman laisena kuinka joku voi parantaa sairaita

Jeesusta ei tuntisi vaikka saapus rylle luultavasti kivittäs sen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesusta ei tuntisi vaikka saapus rylle luultavasti kivittäs sen

Puhujat on taitavia valehtelemaan vetävät samalla aksentilla puheet läpi joskus joku takeltelee mutta läpi huomaa et se on ihmis- usko ihmisestä lähtöisin olevaa puhetta mutta siellä toistuu aina se sama kaava jotkut vetää sen paremmin läpi ja se on uskottavampaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhujat on taitavia valehtelemaan vetävät samalla aksentilla puheet läpi joskus joku takeltelee mutta läpi huomaa et se on ihmis- usko ihmisestä lähtöisin olevaa puhetta mutta siellä toistuu aina se sama kaava jotkut vetää sen paremmin läpi ja se on uskottavampaa

Näin on ennenkin uskottu eli omien lasten tappaminen profeettojen tappaminen etc

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on ennenkin uskottu eli omien lasten tappaminen profeettojen tappaminen etc

Ihmis- uhrit suku rutsaus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmis- uhrit suku rutsaus

nykyiset kainilaiset jotka nimittää itseään Jumalan lapsiksi jostakin jotka tunnetaan paremmin nimellä lestadiolainen

• Anonyymi

No niinpä minäkin...
      Eikä tarvitse edes uskoa olemattomiin.

• Anonyymi

Fallostelun synti, sotarikoksia eikä kansamurhaa ei kuitenkaan tule julistaa anteeksi annetuksi. Ei varsinkaan jos asianosaiset eivät niitä tunnusta, vaan puolustavat henkeen ja vereen.

• Anonyymi

Juutalainen aloitti vietnamin sodan ja aloitti monet muutkin sodat amerikka syyti rahaa ukrainaan venäläisten tappamiseen trump yritti lopettaa ja suomi yllyttää kansalaisia ukrainalaisten ja venäläisten tappamiseen ukrainalaiset kasvatti lapsia elinsiirtoihin kuin elukoita amerikka on tappanut lähes eniten ihmisiä maailmassa uskovaisten leninin kimppuun kävivät 10 000 000 ihmistä siinä huomaa uskovaisten sisun eivät mahtaneet mitään vaikka joukolla kävivät kimppuun venäläisen tappaminen on nykyään helpompas kun miljardi ihmistä on käynyt sen kimppuun jumala kostaa 10 sukupolveen 5 miljardia kuolee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalainen aloitti vietnamin sodan ja aloitti monet muutkin sodat amerikka syyti rahaa ukrainaan venäläisten tappamiseen trump yritti lopettaa ja suomi yllyttää kansalaisia ukrainalaisten ja venäläisten tappamiseen ukrainalaiset kasvatti lapsia elinsiirtoihin kuin elukoita amerikka on tappanut lähes eniten ihmisiä maailmassa uskovaisten leninin kimppuun kävivät 10 000 000 ihmistä siinä huomaa uskovaisten sisun eivät mahtaneet mitään vaikka joukolla kävivät kimppuun venäläisen tappaminen on nykyään helpompas kun miljardi ihmistä on käynyt sen kimppuun jumala kostaa 10 sukupolveen 5 miljardia kuolee

Onneksi kiina pudottaa atomipommit suomeen oulu tuhotaan ensimmäisenä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi kiina pudottaa atomipommit suomeen oulu tuhotaan ensimmäisenä

sitten kuusamo ja raahe

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sitten kuusamo ja raahe

ei onnistu suomalaisten kansan murha

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toiset saa uskoa helposti kun haavoittunut amerikkalainen huutaa Jeesus auta minua ken auttaa saarnaan itelleni synnit anteeksi ja kiitän etten ole niinkuin noi toiset

• Anonyymi

haluan uskoa

• Anonyymi

Kyllä synnit kuitenkin täytyy itse tunnustaa ennen kuin niitä millään poppakonsteilla tai huutamisella saa anteeksi.

Ei fallostelun tai sotarikosten synti katoa vaikka miten mitä huutaisi jos toisaalta puolustaa niitä ja ajattelee että hyvä juttu sellainen.

Kyllä anteeksianto lähtee aina ihmisen oman sydämen tilasta. Ihminen ymmärtää tekevänsä syntiä ja katuu sitä. Hän on nöyrä ja kuuliainen uskova eikä katumaton muiden herjaaja.

• Anonyymi

Olet yli kaksituhatta vuotta liian myöhässä ylpeydessä . Jeesus julisti ne joka anteeksi kuolemalla sinun ja muitten puolesta.

• Anonyymi

Kyllä Jeesus hetken miettisi ennen kuin julistaisi fallostelun synnin sekä sotarikosten kannattamisen synnin anteeksi.

Kun Jeesus julisti Raamatussa naiselle synnit anteeksi, niin Hän sanoi, että mene, äläkä vastaedes syntiä tee.

Fallostelijat, amerika homoherjaajat ja sotarikosten kannattajat saavat kyllä Jeesukselta syntinsä anteeksi kun eivät enää sen jälkeen tee syntiä. Jos jatkavat laittomuuksiaan, niin ei anteeksiantoa ole kun Jeesus on sanonut, että älä enää syntiä tee.

• Anonyymi

Oletko Charlotta jäänyt jotenkin paitsi sitä fallosta, kun siitä jatkuvasti kirjoittelet? Siitä puhe, mistä puute?

• Anonyymi

se tekikin viisi kertaa huorin joka on paljon kyllähän jeesus pahentu vieläkö hänen täytyy tolle reppanalle antaa anteeksi mene se sano moitti kovasti tulkiko nainen edes tunnon vaivohin

• Anonyymi

Saalemi jatkaa trollaustaan. Muistaakseni viime ketjussa sanoit että Jeesus antoi syntien anteeksiantamisen vallan vain silloisille opetuslapsille ja nyt olet itse jakelemassa syntejä anteeksi! Sorry ei voi muuta kuin nauraa.. Siinä olet kuitenkin oikeassa että ihmisen kautta se voima ei tapahdu, vaan Pyhän Hengen omaavan uskovaisen ihmisen kautta. Eli se ei ole ihmisen omassa voimassa/mielessä vaan se on Jumalan voima!

• Anonyymi

eli nyt myönnät ettei tarvita väli käsiä kun annetaan synnit anteeksi ja puhut ittsesi pussiin koska se tapahtuu jeesuksen kautta mistä voimasta puhut ei evankeliumi ole voima vaan vapautus synneistä eikä sitä voi julistaa ihminen omin voimin

• #####Saalemi jatkaa trollaustaan#####
        Pyydän anteeksi sitä, että luulin teitä fiksummiksi, "rintamalinjojen" molemmin.puolin. Pinnan reaktio yllätti eniten.

Laitoin ehdot aloituksessani heille, joille voin julistaa synnit anteeksi annetuiksi:Usko Jeesukseen,-suun tunnustus siitä uskosta ja kaste!

Harva vellu täyttää sen ehdon,-julkisesti -ei kukaan heistä voikaan sitä tehdä, joutumatta "hoidelluksi".

Jos minulle sanotaan:Haluan uskoa syntini anteeksi, niin sellaisen syntejä en voi julistaa anteeksi,

Julistukseni on" de facto",-tapahtuneen tosiasian toteaminen ja tunnustaminen.

Julistukseni ei voi olla "de jure", koska vain Jeesus, voi antaa syntejä anteeksi Häneen uskoville!

Yksinkertaista?

• ####Siinä olet kuitenkin oikeassa että ihmisen kautta se voima ei tapahdu, vaan Pyhän Hengen omaavan uskovaisen ihmisen kautta. Eli se ei ole ihmisen omassa voimassa/mielessä vaan se on Jumalan voima!#####

Älä laita suuhuni sanoja, joita en ole sanonutkaan. Kirjoitat höpöhöpöjä.
        Kuvaamassa vl-uskomus on puhdasta taikauskoa, vl-ihminen ei omaa mitään peritty jumalallista syntien anteeksiantovoimaa.

Jeesus ei ottanut hatkoja, vaan tänäkin päivänä antaa synnit anteeksi katuville HÄNEEN, :JEESUKSEEN USKOVILLE JA KASTEEN OTTAVILLE!

Kysymyksessä on lahjavanhurskaus, -olet yhtä syntinen kuin ennenkin, mutta armahdettu syntinen, kun uskot Jeesukseen!

Jos yrität puhdistaa itsesi Ohita Jeesuksen ja astu armon alta lain alle,-kirouksen alle!

• Anonyymi

####Siinä olet kuitenkin oikeassa että ihmisen kautta se voima ei tapahdu, vaan Pyhän Hengen omaavan uskovaisen ihmisen kautta. Eli se ei ole ihmisen omassa voimassa/mielessä vaan se on Jumalan voima!#####

Kuvaamassa vl-uskomus on puhdasta taikauskoa, vl-ihminen ei omaa mitään peritty jumalallista syntien anteeksiantovoimaa.

Jeesus ei ottanut hatkoja, vaan tänäkin päivänä antaa synnit anteeksi katuville HÄNEEN, :JEESUKSEEN USKOVILLE JA KASTEEN OTTAVILLE!

Kysymyksessä on lahjavanhurskaus, -olet yhtä syntinen kuin ennenkin, mutta armahdettu syntinen, kun uskot Jeesukseen!

Jos yrität puhdistaa itsesi Ohita Jeesuksen ja astu armon alta lain alle,-kirouksen alle!

ihmis- uhri ei kelpaa jos joku kuvittelee omasta voimasta antavansa niitä anteeksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ihmis- uhri ei kelpaa jos joku kuvittelee omasta voimasta antavansa niitä anteeksi

Toisen puolesta ei voi kärsiä syntejä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisen puolesta ei voi kärsiä syntejä

Jos veljes rikkoo sen pitää pyytää anteeksi muuten se heitetään helvettiin tai ei kadu ja sovita niitä syntejä ite menemällä ristille vaikka kuolemalla sovita niitä

• Anonyymi

#####Saalemi jatkaa trollaustaan#####
        Pyydän anteeksi sitä, että luulin teitä fiksummiksi, "rintamalinjojen" molemmin.puolin. Pinnan reaktio yllätti eniten.

Laitoin ehdot aloituksessani heille, joille voin julistaa synnit anteeksi annetuiksi:Usko Jeesukseen,-suun tunnustus siitä uskosta ja kaste!

Harva vellu täyttää sen ehdon,-julkisesti -ei kukaan heistä voikaan sitä tehdä, joutumatta "hoidelluksi".

Jos minulle sanotaan:Haluan uskoa syntini anteeksi, niin sellaisen syntejä en voi julistaa anteeksi,

Julistukseni ei voi olla "de jure", koska vain Jeesus, voi antaa syntejä anteeksi Häneen uskoville!

Yksinkertaista?

Saalemikko ajatuksineen on de faccto kiero demoonpesä.

• Anonyymi kirjoitti:

Saalemikko ajatuksineen on de faccto kiero demoonpesä.

❤ Rakkautta se on hevosellakin, kun se potkii.
        Jos olet sitä mieltä, että olen kiero,-niin todista se!

• Anonyymi

#####Saalemi jatkaa trollaustaan#####

Yksinkertaista?

No de facto sanoit viime ketjussa että Jeesus tarkoitti anteeksiannon vain apostoleille. JOten millä valtuuksilla nyt itse jakelet muka syntejä anteeksi. Ihan noin vain mielenkiinnosta kysyn.

• Anonyymi

####Siinä olet kuitenkin oikeassa että ihmisen kautta se voima ei tapahdu, vaan Pyhän Hengen omaavan uskovaisen ihmisen kautta. Eli se ei ole ihmisen omassa voimassa/mielessä vaan se on Jumalan voima!#####

Olet ymmärtänyt vl-uskon ihan väärin. Siinähän nimenomaan luotetaan Jeesukseen syntien anteeksiantajana. Eikä itse puhdisteta itseämme. Miten edes voit saada tuollaisen käsityksen?

• Anonyymi kirjoitti:

Olet ymmärtänyt vl-uskon ihan väärin. Siinähän nimenomaan luotetaan Jeesukseen syntien anteeksiantajana. Eikä itse puhdisteta itseämme. Miten edes voit saada tuollaisen käsityksen?

Luotat Jeesukseen syntien antweksiantajana, mutta ette usko Häneen. Miksi teette sitten jatkuvasti puhdistusriittiänne,-manaten toisten yliJnjv-mantraanne, "pannen pois syntiä",?

Jeesukseen uskova saa uskolla ja kastellaan synnit anteeksi lahjavanhurskautena, ja sitä te vellit ette haluakaan ymmärtää!

Kun panisittekin synnin pois, mutta kun ette tee sitäkään. Olette synnin kierrättäjiä. Rahankeruurynnistys on kierrätystalouden uranuurtaja,-olette ikuistaneet synnin tekemällä siitä uudistvan luonnonvaran!

• Anonyymi kirjoitti:

No de facto sanoit viime ketjussa että Jeesus tarkoitti anteeksiannon vain apostoleille. JOten millä valtuuksilla nyt itse jakelet muka syntejä anteeksi. Ihan noin vain mielenkiinnosta kysyn.

Minä en jakelee syntejä anteeksi, vaan julistan synnit anteeksi Jeesukseen uskoville. Julistus on tapahtuneen tosiasian tunnustaminen(de facto),-ei sitä, että minä ottaisin syntien anteeksiantovallan itselleni (de jure).

• Anonyymi

Minä en jakelee syntejä anteeksi, vaan julistan synnit anteeksi Jeesukseen uskoville. Julistus on tapahtuneen tosiasian tunnustaminen(de facto),-ei sitä, että minä ottaisin syntien anteeksiantovallan itselleni (de jure).

Okei eli puhuimme eri asiasta. Hyvä tietää.

• Anonyymi

Luotat Jeesukseen syntien antweksiantajana, mutta ette usko Häneen. Miksi teette sitten jatkuvasti puhdistusriittiänne,-manaten toisten yliJnjv-mantraanne, "pannen pois syntiä",?

Jeesukseen uskova saa uskolla ja kastellaan synnit anteeksi lahjavanhurskautena, ja sitä te vellit ette haluakaan ymmärtää!

Kun panisittekin synnin pois, mutta kun ette tee sitäkään. Olette synnin kierrättäjiä. Rahankeruurynnistys on kierrätystalouden uranuurtaja,-olette ikuistaneet synnin tekemällä siitä uudistvan luonnonvaran!

Kyllä Jeesukseen uskotaan messiaana ja vapahtajana, syntien sovittajana. Ja Jeesuksen tähden uskotaan omat synnit anteeksi koska Jeesus kuolemallaan voitti synnin vallan. Joka sen uskoo omalle kohdalleen, uskoo omat syntinsä anteeksi. Syntisyyttä kun emme saa pois tässä elämässä itsestämme mitenkään. Siksi voimme vain uskoa syntimme anteeksi. Ehkä saat jotakin tästä irti, tai sitten et.

• Anonyymi kirjoitti:

Okei eli puhuimme eri asiasta. Hyvä tietää.

Vautsi! Mukava yllättyä näinkin, ettei 'joku"vedä hernettä nenäänsä, vaan ymmärtää keskustelun keskusteluna, -eikä arvovaltakiistana!

Uskon vakaasti että Raattamaan "keksintönä" lähtenyt anteeksiantojulistus, muutui hyvin pian syntien anteeksiannoksi ja lestadiolaiset alkoivat kuvitella itsensä varajeesuksiksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Jeesukseen uskotaan messiaana ja vapahtajana, syntien sovittajana. Ja Jeesuksen tähden uskotaan omat synnit anteeksi koska Jeesus kuolemallaan voitti synnin vallan. Joka sen uskoo omalle kohdalleen, uskoo omat syntinsä anteeksi. Syntisyyttä kun emme saa pois tässä elämässä itsestämme mitenkään. Siksi voimme vain uskoa syntimme anteeksi. Ehkä saat jotakin tästä irti, tai sitten et.

Hyvällä tahdolla lukien,- saan jotain kirjoituksestasi 'irti'.

Nyt tulee se mutta!

Raamatussa ei uskota syntejä anteeksi!

Raamattu kehottaa uskomaan Jeesukseen ja ottamaan kasteen, jotta saisimme syntimme anteeksi lahjana. Usko Jeesukseen luetaan meille vanhurskaudeksi. Se vanhurskaus ei kulje jumalallisena voimana ihmiseltä toiselle, jossa saarnataan syntejä anteeksi,-ei. Vaan jokaisen on muodostettava oma uskonsa Jeesukseen, silloin kun "Isä", vetää häntä Jeesuksen luo!

Ei tarvita jatkuvaa puhdistautumista, kun synnit kannettiin kerralla ristille! mutta se ei tarkoita synnin luvallisuutta. Muista että pieninkin syntisi on Vapahtajamme sovittama, omalla hengellään ja Verellään!
        En itsekään ole synnitön ja meidän on muistettava se, että olemme täysin Jeesuksen Armon varassa!

Ei vellun armon varassa! Siksipä olemmekin vapaat ihmisorjuudesta!

• Anonyymi

Hyvällä tahdolla lukien,- saan jotain kirjoituksestasi 'irti'.

Nyt tulee se mutta!

Raamatussa ei uskota syntejä anteeksi!

Raamattu kehottaa uskomaan Jeesukseen ja ottamaan kasteen, jotta saisimme syntimme anteeksi lahjana. Usko Jeesukseen luetaan meille vanhurskaudeksi. Se vanhurskaus ei kulje jumalallisena voimana ihmiseltä toiselle, jossa saarnataan syntejä anteeksi,-ei. Vaan jokaisen on muodostettava oma uskonsa Jeesukseen, silloin kun "Isä", vetää häntä Jeesuksen luo!

Ei tarvita jatkuvaa puhdistautumista, kun synnit kannettiin kerralla ristille! mutta se ei tarkoita synnin luvallisuutta. Muista että pieninkin syntisi on Vapahtajamme sovittama, omalla hengellään ja Verellään!
        En itsekään ole synnitön ja meidän on muistettava se, että olemme täysin Jeesuksen Armon varassa!

Ei vellun armon varassa! Siksipä olemmekin vapaat ihmisorjuudesta!

Koska myös Messias kerran kuoli meidän syntiemme puolesta – vanhurskas syntisten puolesta –
        tuodakseen teidät Jumalalle, ja hän kuoli ruumiissa ja elää hengessä.
        Ja hän julisti niille sieluille, joita pidettiin tuonelassa.
        Nämä, jotka entisinä päivinä eivät olleet tottelevia, Noah’n päivinä, kun Jumala pitkämielisyydessään
        käski, että olisi arkki parannuksen toivoa varten, ja ainoastaan kahdeksan sielua siihen astui, ja he elivät
        veden kautta.
        Että myös te samoin hänen kauttaan, hänessä elätte, kasteen kautta, ei siinä, kun peseydytte ruumiin
        saastaisuudesta, vaan kun te puhtaalla omallatunnolla tunnustatte Jumalan, ja Messias Jeshuan
        ylösnousemuksen.

• SaaleminPastori-ko
        Anonyymi kirjoitti:

Koska myös Messias kerran kuoli meidän syntiemme puolesta – vanhurskas syntisten puolesta –
        tuodakseen teidät Jumalalle, ja hän kuoli ruumiissa ja elää hengessä.
        Ja hän julisti niille sieluille, joita pidettiin tuonelassa.
        Nämä, jotka entisinä päivinä eivät olleet tottelevia, Noah’n päivinä, kun Jumala pitkämielisyydessään
        käski, että olisi arkki parannuksen toivoa varten, ja ainoastaan kahdeksan sielua siihen astui, ja he elivät
        veden kautta.
        Että myös te samoin hänen kauttaan, hänessä elätte, kasteen kautta, ei siinä, kun peseydytte ruumiin
        saastaisuudesta, vaan kun te puhtaalla omallatunnolla tunnustatte Jumalan, ja Messias Jeshuan
        ylösnousemuksen.

Miksi se on sinulle mahdotonta?.:Tunnustaa usko suoraan Jeesukseen?

• Anonyymi

Miksi se on sinulle mahdotonta?.:Tunnustaa usko suoraan Jeesukseen?

Jeesus toi evankeliumin maan päälle siihen voi laittaa toivonsa se oli Jumalan sanan saattaja

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus toi evankeliumin maan päälle siihen voi laittaa toivonsa se oli Jumalan sanan saattaja

Et voi tuota tarua todistaa Raamatulla! En voi toivottaa onnea valitsemallasi tielle, mutta olen varoittanut sinua, -olet itse valinnut kohtalosi. "Vertasi"ei oteta minun kädestäni!

• Anonyymi

Et voi tuota tarua todistaa Raamatulla! En voi toivottaa onnea valitsemallasi tielle, mutta olen varoittanut sinua, -olet itse valinnut kohtalosi. "Vertasi"ei oteta minun kädestäni!

Oli mies, joka oli lähetetty Jumalasta. Hänen nimensä oli Johannan.
        Tämä tuli todistusta varten, todistaakseen siitä valkeudesta, että jokainen uskoisi hänen kauttaan.

• Anonyymi

Hyvä vitsi minä kun voisin hirveesti päättää oonnko jako mielitautinen kyllä ne tulee tuolta ylhäältä päin uskosta puhumattakaan jota minulla ei ole kuka sit mut nylkee ei tiedä kun on jo nyletty olo oon jo selittänyt terveys viran omaisille tappakaa minut niin pääsette minusta joten tuo nyt ole mitään uutta et ihmiset haluu mun kuolevan kenestäkään ei ole siihen joten voitiin tulla jo tänä iltana tappamaan minut jos susta on siihen miestä yhtä ukkoa ei maailma kaipaa tuskin olen edes vara sijalla tonne taivaaseen jonottamassa

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä vitsi minä kun voisin hirveesti päättää oonnko jako mielitautinen kyllä ne tulee tuolta ylhäältä päin uskosta puhumattakaan jota minulla ei ole kuka sit mut nylkee ei tiedä kun on jo nyletty olo oon jo selittänyt terveys viran omaisille tappakaa minut niin pääsette minusta joten tuo nyt ole mitään uutta et ihmiset haluu mun kuolevan kenestäkään ei ole siihen joten voitiin tulla jo tänä iltana tappamaan minut jos susta on siihen miestä yhtä ukkoa ei maailma kaipaa tuskin olen edes vara sijalla tonne taivaaseen jonottamassa

Minä en halua sinun kuolevan, vaan päinvastoin!

Jeesus sanoi:"Joka uskoo minuun, saa elää ikuisesti", sen suon kernaasti sinullekin!

• Anonyymi

Kirjoitit ylempänä:

"Julistus on tapahtuneen tosiasian tunnustaminen(de facto),-ei sitä, että minä ottaisin syntien anteeksiantovallan itselleni (de jure)."

Sitten kirjoitit päinvastoin:
        ""Vertasi"ei oteta minun kädestäni!"

Eikö näissä ole jotain samaa? Puhut siitä kuin sinulla oisi joku valta muiden uskosta? Ensin ei ole, sitten on.

• Anonyymi

Sitten ei tosiaan kannata edes fallostelusta yrittää puhdistaa itseään, koska ei se teki sitä tai oli tekemättä, ei vaikuta synnin määrään. Tai jos yrittää sitä puolustella etten tehnyt tai että vaikka tein, ei se ole synti, niin silti synnin määrä on sama.

Sotarikosten kohdalla asia on vähän mutkikkaampi kun on vähän kornia kuitata toisten ihmisten kuolema sillä että tässä olen vain armahdettu syntinen vaikka ihmisiä kuolee kuin kärpäsiä eikä ole edes kovin järkevää ideaa miksi.

Ehkä sen suhteen täytyy vain hermoilla kovasti, syyttää sitä tai tätä ja unohtaa kokonaan se että kaikki ovat armahdettuja syntisiä. Silloin sellaisia ei ole, vaan osa ihmisistä vain pitää yksinkertaisesti tappaa vaikka sitä ei katsota kansainvälisen sotarikoslain mukaan kovin hyvällä silmällä.

• Sinulla näyttää olevan joku fallosfiksaatio. Oletko ajatellut hakea apua itsellesi?

• Anonyymi

Mikä sitä täytyy pelätä että homostelua on yritetty fallostelemalla poistaa?

Jos homostelu, amerikan homot ovat kaikkien huulilla, niin miksi täytyy kakki tulla housuun jos fallostelu, hieno keino poistaa homous mainitaan?

Vai onko oma lehmä jotenkin ojassa?

Hyvin pitkälle voi olla niin.

• Anonyymi

Täytyy joku juoni olla jos tämän päivän fallostelu on tabu, mutta ei amerikan kuolleet homot.

Herättää epäilyksiä onko puhtaat jauhot pussissa.

• Anonyymi

Olet salemus

Olet yli kaksituhatta vuotta liian myöhässä ylpeydessä . Jeesus julisti ne joka sielulle anteeksi ,,
      kuolemalla Ristillä , sinun ja muitten puolesta.

Oletko uusi Jeesus ???

• Voe pyhä yksinkertaisuus teidän kanssa, kun ette ymmärrä edes kristinuskon alkeita!

Jeesus kuoli syntiemme tahdon ja ylösnousemukellaan kukistisynnin-kuoleman-ja perkrleen vallan.!

Vain Jeesus voi antaa syntejä anteeksi heille,-JOTKA USKOVAT JEESUKSEEN! ja ottavat kasteen. Ja se ei tapahdu vl-välimiehen toimesta. Usko "kontamitoituu", jos välissä on Jeesukseksi tekeytyvä valepukki,-eli suomeksi sanottuna vellu!

• Anonyymi

Voe pyhä yksinkertaisuus teidän kanssa, kun ette ymmärrä edes kristinuskon alkeita!

Jeesus kuoli syntiemme tahdon ja ylösnousemukellaan kukistisynnin-kuoleman-ja perkrleen vallan.!

Vain Jeesus voi antaa syntejä anteeksi heille,-JOTKA USKOVAT JEESUKSEEN! ja ottavat kasteen. Ja se ei tapahdu vl-välimiehen toimesta. Usko "kontamitoituu", jos välissä on Jeesukseksi tekeytyvä valepukki,-eli suomeksi sanottuna vellu!

1. Joh. 1:9
        "Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."

• Anonyymi kirjoitti:

1. Joh. 1:9
        "Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."

Kuka on sinun Jumalasi nyt? Miten puhdistus mielestäsi tapahtuu. En loukkaannu, jos löydät vastauksen Raamatusta!

Kuka sanoo että synnit pitää tunnusaa vellulle? Ei Kait julkeus tee vellusta Jumalaa?

• Anonyymi

Kuka on sinun Jumalasi nyt? Miten puhdistus mielestäsi tapahtuu. En loukkaannu, jos löydät vastauksen Raamatusta!

Kuka sanoo että synnit pitää tunnusaa vellulle? Ei Kait julkeus tee vellusta Jumalaa?

Olet hyvin outo, helluntaijerkele.

• Anonyymi kirjoitti:

Väärä vastaus!

• Anonyymi kirjoitti:

Kysymykseni olivat asiallisia ja tarkentavia, mutta mitä vastasitkaan?
        Omatuntosi kolkuttaa ja vihasi kohdistui minuun, sen sijasta että olisit tutkistellut oman sydämesi tilaa.

• Anonyymi

Eikä Jeesus vain anna syntejä anteeksi, vaan poistaa ihmisen päältä lain kirouksen jouduttuaan itse sapatin vuoksi ristille. Sekin tapahtuu vain jos ihminen uskoo siihen, ei mitään lakia ole kumottu tai poistettu, vaan se on sen yllä, joka ei usko Jeesukseen eikä täydelliseen sovitustyöhön.

Eikä siinä ole mitään herjausta ketään kohtaan. Näin vain tapahtuu ja ihminen siihen joko uskoo ja niin käy, tai sitten ihminen ei usko siihen eikä niin käy. Ei se kaipaa mitään kohdennettuja herjoja ketään kohtaan. Ei sellainen ole pelastuksen kaupantekijäinen.

• Luulen ymmärtäväni, kirjoitit kohtuullisen vaikeaselkoisesti, mutta koplaatko tuon jotenkin vl-uskomukseen?

• Anonyymi

sama kohtalo meillä jeesuksilla jokaisella uskovalla saatanan palvelijat käy kimppuun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sama kohtalo meillä jeesuksilla jokaisella uskovalla saatanan palvelijat käy kimppuun

samat vaiheet läpi kun jeesuksella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

samat vaiheet läpi kun jeesuksella

Ennen pitkää suomalaisten tappaminen on arki päivää ja vittu jeesus on tyytyväinen

• Anonyymi

Haluan uskoa nyt ainakin tietää et on jeesuksen kautta uskottu kun ihminen ei voi niitä saarnata se tuo niihin omia juttuja puhtaasta sydämestä saarnattu evan keliumi vie voiton tätä voi uskoa niin monta kertaa kuin haluaa ja se harmittaa lestadiolaisia kun ne ovat tehneet sen ettei voi muusta kuin käden nostolla saada anteeksi kun nyt ne saa aina uskoa kirjoitetusta sanasta vielä helpompaa kesto evankeliumi johon aina uskomalla puhdistuu synnistä saalemi olet jumalan aarre johon edes lestadiolaiset ei kykene sitä paitsi lestadiolaiset on syyttäjä saatana joka yrittää hyökätä lestadiolaisen saalemin kimppuun ja etsiä virheitä vaikka se on uskovainen nämä kateelliset pahan tekijät eivät voi saalemin kulta enkeliä harhauttaa koska hän elää aina herrassa ja on aina puhdas uskossa nettikirjottelijoita harmittaa kun syntinsä saa anteeksi kun ei voi tuomaroida katkeroituneet vanhat piiat ovat oman soppansa kehittäneet kuuntelemalla puhujia

• Anonyymi

Vaikkei siitä saisi anteeksi sen voi silti uskoa monet lestadiolaiset saarnaa sanoilla eikä siinä ole voimaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikkei siitä saisi anteeksi sen voi silti uskoa monet lestadiolaiset saarnaa sanoilla eikä siinä ole voimaa

arpa peliä kuka on uskovainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ite koin ainakin vapauttavan tuomion varmaan just siksi kun ihmiset siis lestadiolaiset voivat peleillä evan keliumilla kelle saarnaa ja kelle ei kun jumala ei ole antanut ihmiselle valtaa julistaa syntejä anteeksi sen voi tehdä ainoastaan jumala tai jeesus mutta kun jeesus ei asu niitten sydämessä niin eivät voi tehdä sitä se on lihan työ eikä ihminen ole koskaan sovittanut toisen syntejä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ite koin ainakin vapauttavan tuomion varmaan just siksi kun ihmiset siis lestadiolaiset voivat peleillä evan keliumilla kelle saarnaa ja kelle ei kun jumala ei ole antanut ihmiselle valtaa julistaa syntejä anteeksi sen voi tehdä ainoastaan jumala tai jeesus mutta kun jeesus ei asu niitten sydämessä niin eivät voi tehdä sitä se on lihan työ eikä ihminen ole koskaan sovittanut toisen syntejä

Se tuntu erilaiselta kuin muiden pitää kokeilla eri evankeliumeista läpi et kenen toimii parhaiten ja pyytää siltä tai sitten soittaa kirkko isälle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se tuntu erilaiselta kuin muiden pitää kokeilla eri evankeliumeista läpi et kenen toimii parhaiten ja pyytää siltä tai sitten soittaa kirkko isälle

niissä on ero kaikissa nyt olen saanut kolmea eri evankeliumia saalemin ja kahta lestadiolaisen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen nimessä ja veressä se voima juuri on. Mutta Jumala ei avaa tätä kaikille. Kun saa parannuksen armon, niin ymmärryskin avautuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on antanut vallan.
        Joh.20:21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on antanut vallan.
        Joh.20:21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.

Olitko paikalla? Oletko apostoli?
        Onko sinulla tunnustekoja? Voitko esim herättää kuolleita?

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen nimessä ja veressä se voima juuri on. Mutta Jumala ei avaa tätä kaikille. Kun saa parannuksen armon, niin ymmärryskin avautuu.

Mitä usko Jeesukseen merkitsee sinulle?

• Anonyymi kirjoitti:

niissä on ero kaikissa nyt olen saanut kolmea eri evankeliumia saalemin ja kahta lestadiolaisen

Ei ole kuin yksi usko Jeesukseen, se tuo lahjavanhurskauden ja sitä myötä syntien anteeksiannon!

Minä vain julistin, henkilökohtainen usko Jeesukseen ja kaste tuo sinulle ikuisen elämän. Syntejä et voi uskoa anteeksi pelkästään!

• Anonyymi kirjoitti:

Usko Jeesukseen ja kaste tuo lahjavanhurskauden sinulle!

• Anonyymi kirjoitti:

arpa peliä kuka on uskovainen

Älä heitä arpaa, usko Jeesukseen!

• Kiitos!☺

Kiitos!☺

Kiitokseni oli hänelle!

########Haluan uskoa nyt ainakin tietää et on jeesuksen kautta uskottu kun ihminen ei voi niitä saarnata se tuo niihin omia juttuja puhtaasta sydämestä saarnattu evan keliumi vie voiton tätä voi uskoa niin monta kertaa kuin haluaa ja se harmittaa lestadiolaisia kun ne ovat tehneet sen ettei voi muusta kuin käden nostolla saada anteeksi kun nyt ne saa aina uskoa kirjoitetusta sanasta vielä helpompaa kesto evankeliumi johon aina uskomalla puhdistuu synnistä saalemi olet jumalan aarre johon edes lestadiolaiset ei kykene sitä paitsi lestadiolaiset on syyttäjä saatana joka yrittää hyökätä lestadiolaisen saalemin kimppuun ja etsiä virheitä vaikka se on uskovainen nämä kateelliset pahan tekijät eivät voi saalemin kulta enkeliä harhauttaa koska hän elää aina herrassa ja on aina puhdas uskossa nettikirjottelijoita harmittaa kun syntinsä saa anteeksi kun ei voi tuomaroida katkeroituneet vanhat piiat ovat oman soppansa kehittäneet kuuntelemalla puhujia#########

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä usko Jeesukseen sinulle merkitsee?
        Tai on merkitsemättä!

• Anonyymi

Ei muuten avaudu, vaikka kuinka tekisi "parannuksen" ! Ymmärrys on ja pysyy sillä alle kouluikäisen lapsen tasolla, eli hän uskoo aidosti joulupukkiin ja kaikkiin muihinkin satuihin. Se uskominen on vaan sellaista teeskentelyä. Monta kertaa kun on jututtanut uskovaisia ja alkanut keskustelemaan, niin pian tulee torjutuksi sillä perusteella, ettethän sinä usko, ja ei hyödytä jatkaa keskustelua. Kun kysyy, et miten sinä oikein ymmärrät tuon kuolleista ylös nousemisen, niin vastaus on, ettei sitä tarvitsekaan ymmärtää vaan uskoa. Usko ja ymmärrys on kyllä kaksi eri asiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki osaa ihme kyllä kirjoittaa sanan evankeliumi oikein, mutta kukaan ei viitsi lausua sitä oikein vaan aina se lausutaan evan KELJUMINA, siis keljua evankeljumia.
        Tarvitsee hiukan harjoitella tuon maagisen sanan lausumista ja näin se kuuluu opetella: evan-keliumi. ikäänkuin pysähdyt etusanan evan -kohdalle ja sitten lausut loput, -keliumi

• Anonyymi kirjoitti:

Ei muuten avaudu, vaikka kuinka tekisi "parannuksen" ! Ymmärrys on ja pysyy sillä alle kouluikäisen lapsen tasolla, eli hän uskoo aidosti joulupukkiin ja kaikkiin muihinkin satuihin. Se uskominen on vaan sellaista teeskentelyä. Monta kertaa kun on jututtanut uskovaisia ja alkanut keskustelemaan, niin pian tulee torjutuksi sillä perusteella, ettethän sinä usko, ja ei hyödytä jatkaa keskustelua. Kun kysyy, et miten sinä oikein ymmärrät tuon kuolleista ylös nousemisen, niin vastaus on, ettei sitä tarvitsekaan ymmärtää vaan uskoa. Usko ja ymmärrys on kyllä kaksi eri asiaa.

Vl-ihmisen kanssa keskustelu uskon asioista on toivotonta epäkeskustelua,-niin kuin kerroit. Vellulle "usko" ei ole samaa kuin kristitylle,-jotka kohdistavat uskonsa Jeesukseen.

Oikea usko, pelastava Jeesukseen kohdistuva usko, on myös hyvin järkeenkäyvää ja ehkäpä se onkin vellulle se suurin kauhistus.

Voi kauhistus toteaa vellu!, -se ei käy laatuun, että minun pitää suoda se hyvä mitä saan itselleni -myös toisille!

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikki osaa ihme kyllä kirjoittaa sanan evankeliumi oikein, mutta kukaan ei viitsi lausua sitä oikein vaan aina se lausutaan evan KELJUMINA, siis keljua evankeljumia.
        Tarvitsee hiukan harjoitella tuon maagisen sanan lausumista ja näin se kuuluu opetella: evan-keliumi. ikäänkuin pysähdyt etusanan evan -kohdalle ja sitten lausut loput, -keliumi

Kelju K vl-puhujakojootti!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Evan keli um eli Evan kelillä ajetaan um tulee loppuun sanotaanko toisten päin muu eli Evan keli muu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Evan keli um eli Evan kelillä ajetaan um tulee loppuun sanotaanko toisten päin muu eli Evan keli muu

Vai Eva enkeli jouten

• Anonyymi

Jumalan armahdusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole teeskentelyä. Kun Jumala avaa asioita, ymmärrät että mm.sanat ymmärrys, parannus eivät ole omaa tekoa vaan ne saa Jumalalta.

• Anonyymi

Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä

Ei ole kuule mitään arpa peliä tässä asiassa.

• Anonyymi

Miten sitä ketään voi herättää, kun eivät he ol enää olemassakaan. Ei ketään voi noin vain herättää, vaan pitää herättäjän yrittää taikomalla kootaa pyhäinjäännökset esiin. Vain joissain katakombeissa, kuten Rooman Pietarinkirkon alla olevia voisi yrittää herätellä, kun heistä on siellä jotain jäljellä, mutta erittäin vaikeaa se tulee olemaan tai paremminkin sula mahdottomuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sitä ketään voi herättää, kun eivät he ol enää olemassakaan. Ei ketään voi noin vain herättää, vaan pitää herättäjän yrittää taikomalla kootaa pyhäinjäännökset esiin. Vain joissain katakombeissa, kuten Rooman Pietarinkirkon alla olevia voisi yrittää herätellä, kun heistä on siellä jotain jäljellä, mutta erittäin vaikeaa se tulee olemaan tai paremminkin sula mahdottomuus.

Niin se käytännössä menee heität luut kasaan niin kyllä se Jumala herättää

• Luuletko, että pelastuksei on siinä Ei, se täyttä ja tyhmää Jumalan pilkkaa.

• Anonyymi

Armollisille Jumala on sanansa mukaan armollinen. Isä Meidänkin rukouksessa rukoillaan että anna meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.

Kovanaama ei saa syntejään anteeksi.

• Ei niin, vaikka käyttäisi "kristuksen kirkkolakia".
        Sellaista lakia ei olekaan, vaan sekin on vl-valhe ja Raamatun väärennetyn.

• Jos saamme kärsimyksen Kristuksen seuraamisen myötä, saamme myös valtavan lohdutuksen Häneltä.

Laitoin aloitukseni lohdutukseksi kaikille Jeesukseen uskoville!
      Reaktio oli kuin ydinpommilla! Tuntuu kuin olisin tehnyt rikoksista pahimman! Taisinpa saada yhden kadotustuomionkin!

• Anonyymi

Porttokirkko sanoilla kaikille lohdutusta.

Ihme tosiaan jos kukaan ei lohduttautunut niin lohduttavista sanoista.

• 😀
        Esitit kritiikkisi hyvällä huumorilla, -arvostan sitä!

• Anonyymi

😀
        Esitit kritiikkisi hyvällä huumorilla, -arvostan sitä!

Silloin siinä malli toimia.

• Anonyymi

Mikä kirkko on porttokirkko...? Ainakaan sen nimistä virallista kirkkoa ei ole...
        Voisiko sanoa siis suoraan, mistä kirkosta on kysymys...

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä kirkko on porttokirkko...? Ainakaan sen nimistä virallista kirkkoa ei ole...
        Voisiko sanoa siis suoraan, mistä kirkosta on kysymys...

Eikö Lutherkin kirjoittanut porttokirkosta ja katolilaisesta kirkosta porttokirkkojen äitinä? Perinteisesti protestanttiset kirkkokunnan ovat nähneet Juuson kirkon porttona. Luterilaisuus on katolisen kirkon lahko

Sana portto tulee ruotsista 'porto'ja tarkoittaa maksua,-nykyruotsissa postimaksua.

Ilmestyskirja:
        17:1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
        17:2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet".
        17:3 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
        17:4 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        17:5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        17:6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
        17:7 Ja enkeli sanoi minulle: "Miksi ihmettelet? Minä sanon sinulle tuon naisen salaisuuden ja tuon pedon salaisuuden, joka häntä kantaa ja jolla on seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
        17:8 Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.
        17:9 Tässä on ymmärrys, jossa viisaus on: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu; ne ovat myös seitsemän kuningasta;
        17:10 heistä on viisi kaatunut, yksi on, viimeinen ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, pitää hänen vähän aikaa pysymän.
        17:11 Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen.
        17:12 Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa.
        17:13 Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.
        17:14 He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."
        17:15 Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä.
        17:16 Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ja peto, ne vihaavat porttoa ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syövät hänen lihansa ja polttavat hänet tulessa.
        17:17 Sillä Jumala on pannut heidän sydämeensä, että he täyttävät hänen aivoituksensa, yksimielisesti, ja antavat kuninkuutensa pedolle, kunnes Jumalan sanat täyttyvät.
        17:18 Ja nainen, jonka sinä näit, on se suuri kaupunki, jolla on maan kuninkaitten kuninkuus."

• Anonyymi kirjoitti:

Silloin siinä malli toimia.

Joo, ei toimi toisinpäin,-olen kokeillut monesti. Ihmiset ovat täällä pääsääntöisesti hyvin tosikkoja.

• Anonyymi

No niin minähi.
      Ja yksin tein kaikille muillehi.
      Mitä sitä turhia pihtailemmaan.
      Antaa mennä vaan.

• Anonyymi

No mitä sitten,pidä suus kiinni koska Kristus on tehnyt sen!
      Luuletko olevasi jotain ylempää?

• En luule,-en toki!
        Kerrotko tarkemmin, mitä Kristus teki?
        Pelkästäänkö julisti?

• Anonyymi

Turpa kii vl ..väärä lahko ! katso mitä olette tehneet historiassa ja nykyisin !

• Anonyymi

Porttokirkko on se missä herjataan amerikan homoja.

• Lopeta tuo Jeesusta leikkiminen, Herran päivänä saat tuomiosi.

• Anonyymi

Oletko Jumala? Saalemeita näyttää vaivaavan kateus keskenään. Juuso on samaa porukkaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko Jumala? Saalemeita näyttää vaivaavan kateus keskenään. Juuso on samaa porukkaa.

Olipa tyhmä kysmys, olen Jeesuksen todistaja sekä seuraaja.

Huomioi se, ettei Jumala tänne pakanoille kirjoittele.

• Anonyymi

Missä kohdassa VL poikkeaa tuosta?

Siinä kohdassa että sinä et osaa sanoa mikä julistajan rooli on uskoon tulossa ja synninpäästössä. Sydämessäsi ajattelet että julistaja on turha, että usko voi syntyä ilman julistajaa.

Me sanomme että usko ei voi syntyä ilman PH läsnäoloa sekä julistajassa että kuulijassa. Eli meidänkin rooli on vain julistaa. Meidät on voideltu julistamaan Kristuksen evankeliumia. Sinua ei ole, ja virka jää sinulle vieraaksi ja tyhjäksi, vaille todellista merkitystä.

• Sinä et voi ainakaan olla julistaja, korkeintaan velluissa.
        Mistä luulet temmanneesi lahjavahurkausden , ja panet sen vielä Jeesusken suuhun.

Pakanallista.

Uskoon tulolla ei Raamatun mukaan ole mitään tekemistä synnin sovituksen kanssa, mutta Pyhät seurakunnat kastavat päätöksen tekijät aina upottamalla.

Jolloin 1. Piet. 3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Sille on oma Raamatun kohtakin, joka on luettavissa, jota vauva ei edes tajua, ja Raamatussa ei ole kastettu yhtään hietä, ainoastaan Jeesuksen esimerkin mukaan Upottamalla. Muut kasteet on sielunvihollisesta; Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

Toisaalta Raamatun mukaan vasta Bar ja Bad mizva iän jälkeen Ihminen erottaa oikean väärästä, jolloin on itse vastuussa synneistään, ei ennen.

Tuo käsite, synninpäästö on teillä saatanan keksimä, joka ei ole Raamatussa esiintyvä? Siellä ei kukaan ole jakanut toisille syntejä anteeksi.

Luvan Jeesus antoi kyllä opetuslapsilleen, mutta kukaan ei mennyt Jeesuksen yli, kuten muutamat Lahkot maassamme, johon kuuluu myäs Kansankirkkomme.

Niin Te sanotta, mutta Henki ei asetu asumaan sekulaariin, ainoastaan Kastettuun Pyhään.

Jos muuten mielestäsi, pane se kohta näkyviin?

Itse laitan kohdan, missä Ihmiset tulivat apostolien puheesta uskoon ja Henki lakseutui heihin, kuten edellisiinkin; Ap. t. 11:15 Ja kun aloin puhua, laskeutui Pyhä Henki heihin niin kuin alussa meihin.

• pinnasänky kirjoitti:

Sinä et voi ainakaan olla julistaja, korkeintaan velluissa.
        Mistä luulet temmanneesi lahjavahurkausden , ja panet sen vielä Jeesusken suuhun.

Pakanallista.

Uskoon tulolla ei Raamatun mukaan ole mitään tekemistä synnin sovituksen kanssa, mutta Pyhät seurakunnat kastavat päätöksen tekijät aina upottamalla.

Jolloin 1. Piet. 3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Sille on oma Raamatun kohtakin, joka on luettavissa, jota vauva ei edes tajua, ja Raamatussa ei ole kastettu yhtään hietä, ainoastaan Jeesuksen esimerkin mukaan Upottamalla. Muut kasteet on sielunvihollisesta; Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

Toisaalta Raamatun mukaan vasta Bar ja Bad mizva iän jälkeen Ihminen erottaa oikean väärästä, jolloin on itse vastuussa synneistään, ei ennen.

Tuo käsite, synninpäästö on teillä saatanan keksimä, joka ei ole Raamatussa esiintyvä? Siellä ei kukaan ole jakanut toisille syntejä anteeksi.

Luvan Jeesus antoi kyllä opetuslapsilleen, mutta kukaan ei mennyt Jeesuksen yli, kuten muutamat Lahkot maassamme, johon kuuluu myäs Kansankirkkomme.

Niin Te sanotta, mutta Henki ei asetu asumaan sekulaariin, ainoastaan Kastettuun Pyhään.

Itse laitan kohdan, missä Ihmiset tulivat apostolien puheesta uskoon ja Henki lakseutui heihin, kuten edellisiinkin; Ap. t. 11:15 Ja kun aloin puhua, laskeutui Pyhä Henki heihin niin kuin alussa meihin.

"Saavat lahjaksi vanhurskauden tarkoittaa lahjavanhurskautta!
        Haluan kysyä Juusolta, että kai sinä edes ymmärrät tuon?

En ole täysin varma, osoitti pinna viodatuksensa minulle, mutta synninpäästöä en kenellekään ole antanut.

ROOM.
        3:24 ja SAAVAT LAHJAKSI VANHURSKAUDEN hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä,

• Anonyymi

"Saavat lahjaksi vanhurskauden tarkoittaa lahjavanhurskautta!
        Haluan kysyä Juusolta, että kai sinä edes ymmärrät tuon?

En ole täysin varma, osoitti pinna viodatuksensa minulle, mutta synninpäästöä en kenellekään ole antanut.

ROOM.
        3:24 ja SAAVAT LAHJAKSI VANHURSKAUDEN hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä,

Mutta nyt, ilman kirjoitettua sanaa, on Jumalan puhtaus paljastettu, ja hänestä todistaa sana, ja
        profeetat.
        Mutta se Jumalan puhtaus on Jeshuan, Messiaan uskollisuuden kautta jokaiselle, sekä jokaisen yllä,
        joka uskoo, sillä siinä ei ole erotusta.
        Koska he kaikki olivat tehneet syntiä, ja olivat puutteelliset Jumalan kirkkaudesta.
        Ja he ovat puhdistetut sen ilmaisen siunauksen kautta, ja sen lunastuksen kautta, joka on Jeshuassa,
        Messiaassa.
        Tämä, jonka Jumala ensin asetti olemaan se armoistuin, hänen verensä uskollisuudessa, meidän
        syntiemme tähden, meidän, jotka ennen olimme syntiset.
        Siinä asemassa, jonka Jumala meille pitkämielisyydessään antoi, herättääkseen kuolleista sen hänen
        puhtautensa, joka oli määräaikanaan, tämän, jonka tuli olla puhdas, ja hän vanhurskauttaa sen
        puhtauden kautta hänet, joka on tälle uskollinen; joka on meidän Herramme Jeshua, Messias.

• pinnasänky kirjoitti:

Sinä et voi ainakaan olla julistaja, korkeintaan velluissa.

Pakanallista.

"""Uskoon tulolla ei Raamatun mukaan ole mitään tekemistä synnin sovituksen kanssa,"""

Nyt on Pinnan nimimerkki kaapattu 😲

• "Uskoon tulo" niin, mihin uskoon, kai uskollasi on kohde?

"""synninpäästössä""" Ihminen ei voi ketään päästää synneistä, vain usko Jeesukseen sen tekee!

"usko voi syntyä ilman julistajaa." Ei voi, jos uskolla ei ole kohdetta, Jeesusta.!

"""Missä kohdassa VL poikkeaa tuosta?"""

Siinä kohtaa poikkeaa,- että uskolla pitää olla kohde,-Jeesus, eikä ihminen,-joka valehtelee omaavansa Jeesukselta perityn synteinpäästövallan.

""""Meidät on voideltu julistamaan Kristuksen evankeliumia. Sinua ei ole, ja virka jää sinulle vieraaksi ja tyhjäksi, vaille todellista merkitystä"""

Tuo on puhdasta höpöhöpöä, tarua ilman Raamatun todistusta!

• Anonyymi

"Uskoon tulo" niin, mihin uskoon, kai uskollasi on kohde?

"""synninpäästössä""" Ihminen ei voi ketään päästää synneistä, vain usko Jeesukseen sen tekee!

"usko voi syntyä ilman julistajaa." Ei voi, jos uskolla ei ole kohdetta, Jeesusta.!

"""Missä kohdassa VL poikkeaa tuosta?"""

Siinä kohtaa poikkeaa,- että uskolla pitää olla kohde,-Jeesus, eikä ihminen,-joka valehtelee omaavansa Jeesukselta perityn synteinpäästövallan.

""""Meidät on voideltu julistamaan Kristuksen evankeliumia. Sinua ei ole, ja virka jää sinulle vieraaksi ja tyhjäksi, vaille todellista merkitystä"""

Tuo on puhdasta höpöhöpöä, tarua ilman Raamatun todistusta!

Millä raamatun kohdalla perustelet et vellu valehtelee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siellä ei mainita sanaakaan lestadiolaisista ainoastaan stefanuksen kivityksessä mainitaan lukija

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siellä ei mainita sanaakaan lestadiolaisista ainoastaan stefanuksen kivityksessä mainitaan lukija

ja sekin kun stefanus vangittiin ja vietiin sen luokse

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja sekin kun stefanus vangittiin ja vietiin sen luokse

jätetty raamatun ulko puolelle siis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jätetty raamatun ulko puolelle siis

sekin oli varmaan joku juutalainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sekin oli varmaan joku juutalainen

Sitten he sitoivat Stefanuksen ja veivät hänet lukija Alexanderin luokse, joka oli kansan päällikkö ja Tiberiaan joukoista.

• Anonyymi kirjoitti:

Juud. 1:4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.

Tiit. 1:16 He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia.
        2Piet. 2:1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon
        2Piet. 2:3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
        2Piet. 2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.

• Anonyymi

Juud. 1:4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.

Tiit. 1:16 He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia.
        2Piet. 2:1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon
        2Piet. 2:3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
        2Piet. 2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.

Ja ahneuden kautta, ja sanojen vääntelemisen kautta he tavoittelevat teistä voittoa. Näiden tuomio ei
        ole alusta asti ollut turha, eikä heidän kadotuksensa nuku.
        Sillä jos Jumala ei säälinyt syntiä tekeviä enkeleitäkään, vaan heitätti nämä pimeyden kahleissa maan
        alle, ja näitä varjellaan annettavaksi siihen kidutuksen tuomioon,
        Mutta nämä, niin kuin eläimet luonnossa ovat mykkiä; miekalle ja turhuudelle, eivätkä sitä itse tiedä,
        niin nämäkin pilkkaavat turhuudessa, omaksi tulevaksi turhuudekseen.Mutta nämä, niin kuin eläimet luonnossa ovat mykkiä; miekalle ja turhuudelle, eivätkä sitä itse tiedä..Ja he lupaavat heille vapautta, kun itse ovat turhuuden palvelijoita, sillä sille, minkä voittama ihminen
        on, tälle hän myös tekee työtä.
        He hylkäsivät sen suoran tien, eksyivät ja menivät Balaamin, Beorin pojan tietä, hänen, joka rakasti
        vääryyden palkkaa.
        Ja he lupaavat heille vapautta, kun itse ovat turhuuden palvelijoita, sillä sille, minkä voittama ihminen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ahneuden kautta, ja sanojen vääntelemisen kautta he tavoittelevat teistä voittoa. Näiden tuomio ei
        ole alusta asti ollut turha, eikä heidän kadotuksensa nuku.
        Sillä jos Jumala ei säälinyt syntiä tekeviä enkeleitäkään, vaan heitätti nämä pimeyden kahleissa maan
        alle, ja näitä varjellaan annettavaksi siihen kidutuksen tuomioon,
        Mutta nämä, niin kuin eläimet luonnossa ovat mykkiä; miekalle ja turhuudelle, eivätkä sitä itse tiedä,
        niin nämäkin pilkkaavat turhuudessa, omaksi tulevaksi turhuudekseen.Mutta nämä, niin kuin eläimet luonnossa ovat mykkiä; miekalle ja turhuudelle, eivätkä sitä itse tiedä..Ja he lupaavat heille vapautta, kun itse ovat turhuuden palvelijoita, sillä sille, minkä voittama ihminen
        He hylkäsivät sen suoran tien, eksyivät ja menivät Balaamin, Beorin pojan tietä, hänen, joka rakasti
        vääryyden palkkaa.
        Ja he lupaavat heille vapautta, kun itse ovat turhuuden palvelijoita, sillä sille, minkä voittama ihminen

Tuo kuvaus sopii hyvin saalemin demonivaariin.

• Anonyymi

saako uskoo synnit anteeksi

• Ei, et saa, mutta saat uskoa Jeesukseen, joka kukisti synnin,-perkeleen ja -kuoleman vallan!

Johanneksen evankeliumi:
        3:1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        3:2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        3:9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        3:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        3:11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
        3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
        3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        3:21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
        3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
        3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
        3:24 Sillä Johannesta ei vielä oltu heitetty vankeuteen.
        3:25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
        3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".
        3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
        3:28 Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.
        3:29 Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi.
        3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
        3:31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
        3:32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
        3:33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
        3:34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
        3:35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
        3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

Ei, et saa, mutta saat uskoa Jeesukseen, joka kukisti synnin,-perkeleen ja -kuoleman vallan!

Johanneksen evankeliumi:
        3:1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        3:2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        3:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        3:11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
        3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
        3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        3:21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
        3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
        3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
        3:25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
        3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".
        3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
        3:28 Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.
        3:29 Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi.
        3:31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
        3:32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
        3:33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
        3:34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
        3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

""""3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."""

Tätä kohtaa sanotaan "pienoisevankeliumiksi"!

• Anonyymi

""""3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."""

Tätä kohtaa sanotaan "pienoisevankeliumiksi"!

Jokainen joka uskoo hänen kauttaan jeesus toi evankeliumin maailmaan muslimitkin tietää sen sä et tunnusta jeesusta jumalan sanaksi kehen uskot et ainakaan jeesukseen muslimit uskoo jeesuksen olevan profeetta muttei jumalan poika

• Anonyymi

Ei, et saa, mutta saat uskoa Jeesukseen, joka kukisti synnin,-perkeleen ja -kuoleman vallan!

Johanneksen evankeliumi:

uskon jeesuksen kautta et hän on lähetetty jumalan sana mun syntieni sovitukseksi mutta olet kieltänyt jumalan sanan jeesuksen syntien sovittajana joten sun kautta pelastusta ei ainakaan tule

• Anonyymi kirjoitti:

Jokainen joka uskoo hänen kauttaan jeesus toi evankeliumin maailmaan muslimitkin tietää sen sä et tunnusta jeesusta jumalan sanaksi kehen uskot et ainakaan jeesukseen muslimit uskoo jeesuksen olevan profeetta muttei jumalan poika

Jos joku kielitaitoinen suomentaisi minulle tuon?

• Anonyymi kirjoitti:

uskon jeesuksen kautta et hän on lähetetty jumalan sana mun syntieni sovitukseksi mutta olet kieltänyt jumalan sanan jeesuksen syntien sovittajana joten sun kautta pelastusta ei ainakaan tule

1Kor. 3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

Jes. 28:16 sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä lasken Siioniin peruskiven, koetellun kiven, kalliin kulmakiven, lujasti perustetun; joka uskoo, se ei pakene.
        1Piet. 2:6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
        1Piet. 2:7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"

####uskon jeesuksen kautta et hän on lähetetty jumalan sana mun syntieni sovitukseksi####

Tuo on törkeää valehtelua!

Raamattu ja Jeesus kehottavat uskomaan Häneen -uskomaan Jeesukseen. Se tuo lahjavanhurskauden -,kastetta unohtamatta.

#####olet kieltänyt jumalan sanan jeesuksen syntien sovittajana####

Kirjoitat täyttä tuubaa. Viitannet vl-mantraan, muka syntien sovittajana?!

####sun kautta pelastusta ei ainakaan tule###

Hyvä kun edes tuon ymmärsit! En ole Jeesus, mutta voin julistaa Jeesuksen kautta tulevaa pelastusta, uskolla Häneen!

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesukseen uskominen on kasvuprosessi, Raamatun lukemisen ja rukouksen kautta. Tavoite on kasvaa uskossa Ja Jeesuksen tuntemisessa täyteen miehuuteen, niin etteivät esim kavalat vl-puhujat eksytä puheillaan heitä, uskomaan viekkaisiin taruihinsa.

Tuo kasvuprosessi on estetty täysin vl-uskovilta. Heistä on tehty uskon down-lapsia. Uskossaan kehitysvammaisia, joita viedään eksytykseen kuin sitä kuuluisaa pässiä narussa!

Efesolaiskirje:
        4:1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
        4:2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
        4:3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
        4:4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
        4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
        4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
        4:7 Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
        4:8 Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille".
        4:9 Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
        4:10 Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
        4:11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        4:12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        4:13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        4:15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        4:16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

• Anonyymi

1Kor. 3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

Jes. 28:16 sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä lasken Siioniin peruskiven, koetellun kiven, kalliin kulmakiven, lujasti perustetun; joka uskoo, se ei pakene.
        1Piet. 2:6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
        1Piet. 2:7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"

####uskon jeesuksen kautta et hän on lähetetty jumalan sana mun syntieni sovitukseksi####

Tuo on törkeää valehtelua!

Raamattu ja Jeesus kehottavat uskomaan Häneen -uskomaan Jeesukseen. Se tuo lahjavanhurskauden -,kastetta unohtamatta.

#####olet kieltänyt jumalan sanan jeesuksen syntien sovittajana####

Kirjoitat täyttä tuubaa. Viitannet vl-mantraan, muka syntien sovittajana?!

####sun kautta pelastusta ei ainakaan tule###

Hyvä kun edes tuon ymmärsit! En ole Jeesus, mutta voin julistaa Jeesuksen kautta tulevaa pelastusta, uskolla Häneen!

mutta vellun kautta tulee pelastus koska ne on jumalan lapsia jos ne ei saarnaa mulle syntejä anteeksi joudun helvettiin saa olla armon kerjäläisenä

• Anonyymi

Julistaako pastori syntien anteeksiannon myös meille muille, Jeesukseen uskoville, jotka emme kuitenkaan ole lestadiolaisia?

• Huomaa se, etten anna syntejä anteeksi, vaan julistan tapahtuneen tosiasian de facto, heille,- jotka omalla suullaan ilmoittavat uskonsa Jeesukseen ja Uskovat sydämessään että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt! Ja ottavat kasteen Jeesukseen-pukevat Kristuksen yllensä.

Eli julistan,"teille muillekin" syntinne anteeksi sen Herran Jeesuksen antaman lahjavanhurskauden takia, joka tulee uskostanne Häneen. Korostan sitä, etten anna syntejä anteeksi. Tiedän ettei kaikki tajua sitä silti vaikka kuinka asiaa jankutan!

V-lestadiolaisille en voi tuota julistusta antaa, kun he eivät halua täyttää Jeesuksen asettamia ehtoja!

• Anonyymi

Huomaa se, etten anna syntejä anteeksi, vaan julistan tapahtuneen tosiasian de facto, heille,- jotka omalla suullaan ilmoittavat uskonsa Jeesukseen ja Uskovat sydämessään että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt! Ja ottavat kasteen Jeesukseen-pukevat Kristuksen yllensä.

Eli julistan,"teille muillekin" syntinne anteeksi sen Herran Jeesuksen antaman lahjavanhurskauden takia, joka tulee uskostanne Häneen. Korostan sitä, etten anna syntejä anteeksi. Tiedän ettei kaikki tajua sitä silti vaikka kuinka asiaa jankutan!

V-lestadiolaisille en voi tuota julistusta antaa, kun he eivät halua täyttää Jeesuksen asettamia ehtoja!

Saalemvaari änkyttää vappuhöyryissään.

• Anonyymi

Huomaa se, etten anna syntejä anteeksi, vaan julistan tapahtuneen tosiasian de facto, heille,- jotka omalla suullaan ilmoittavat uskonsa Jeesukseen ja Uskovat sydämessään että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt! Ja ottavat kasteen Jeesukseen-pukevat Kristuksen yllensä.

Kiitoksia. Otan tuon julistuksen vastaan. 😌 ✝️

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitoksia. Otan tuon julistuksen vastaan. 😌 ✝️

Olepa hyvä! Olet sellaisessa turvassa, ettei mikään maailman mahti voi sinua uhata!

Näin sanoo Jeesus -Sinulle-kin.

Joh.
        10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

• Anonyymi

Mulle on ihan sama kelle julistat syntejä anteeksi bileamin tietä menet olet kirottu

• Anonyymi

Miksi te häntä vihaatte? Oletteko itse vl-joukkoa?

Synnit pitäisi antaa anteeksi, mutta teillä perinteiseen tapaan: ilman aitoa katumusta ja parannusta?

Teissä on sama henki kuin Jerusalemin temppelipapistossa ja Juudaksessa heimolaisineen: "tapettava tuollainen puhuja!"

Jos ette herää, tee parannusta ja uudestisynny Ylhäältä, ette te Taivasta näe, vaikka kaverinne teille kuinka julistelisivat vääriä anteeksiantojaan.

• Anonyymi

Ja rivot on puheet.

• Anonyymi kirjoitti:

Synnit pitäisi antaa anteeksi, mutta teillä perinteiseen tapaan: ilman aitoa katumusta ja parannusta?

Teissä on sama henki kuin Jerusalemin temppelipapistossa ja Juudaksessa heimolaisineen: "tapettava tuollainen puhuja!"

Jos ette herää, tee parannusta ja uudestisynny Ylhäältä, ette te Taivasta näe, vaikka kaverinne teille kuinka julistelisivat vääriä anteeksiantojaan.

Kiitokset tuestasi, mutta muista että synnit annettiin anteeksi sillä Hetkellä kun Jeesus kuoli ristillä. Voitto synnistä-kuolemasta ja perkeleen vallasta saatiin Jeesuksen ylösnousemuksen kautta. Jeesus heräsi kuolleista esikoisena. Vihollisista viimeisenä meidänkin kohdalla kukistetaan kuolema, Jeesuksen toimesta!
        Tuosta Jeesuksen anteeksiannosta pääset osalliseksi uskomalla Häneen ja ottamalla kasteen!

Vellut eivät mitenkään voi riistää sinulta tuota voittopalkintoa, vaikka halu siihen on kova. Vellut eivät tajua, että muut ulos sulkeva ihmisoppi on lihallisuutta pahimmillaan:kateutta ja pahanxuopsisuutta!

Iloitkaa siitä, että teitä vainotaan Kristuksen nimen tähden!

1.Piet.
        4:11 Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen. >> Jakeen lisätiedot
        4:12 Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa,
        4:13 vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.
        4:14 Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne.
        4:15 Älköön näet kukaan teistä kärsikö murhaajana tai varkaana tai pahantekijänä tahi sentähden, että sekaantuu hänelle kuulumattomiin;
        4:16 mutta jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön sen nimensä tähden Jumalaa.
        4:17 Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?
        4:18 Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?"
        4:19 Sentähden, uskokoot myös ne, jotka Jumalan tahdon mukaan kärsivät, sielunsa uskolliselle Luojalle, tehden sitä, mikä hyvää on.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja rivot on puheet.

Vellun mielestä Armo on irstautta!

Juudaan kirje:
        1:4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.

• Anonyymi

Kiitokset tuestasi, mutta muista että synnit annettiin anteeksi sillä Hetkellä kun Jeesus kuoli ristillä. Voitto synnistä-kuolemasta ja perkeleen vallasta saatiin Jeesuksen ylösnousemuksen kautta. Jeesus heräsi kuolleista esikoisena. Vihollisista viimeisenä meidänkin kohdalla kukistetaan kuolema, Jeesuksen toimesta!
        Tuosta Jeesuksen anteeksiannosta pääset osalliseksi uskomalla Häneen ja ottamalla kasteen!

Vellut eivät mitenkään voi riistää sinulta tuota voittopalkintoa, vaikka halu siihen on kova. Vellut eivät tajua, että muut ulos sulkeva ihmisoppi on lihallisuutta pahimmillaan:kateutta ja pahanxuopsisuutta!

Iloitkaa siitä, että teitä vainotaan Kristuksen nimen tähden!

1.Piet.
        4:11 Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen. >> Jakeen lisätiedot
        4:12 Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa,
        4:13 vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.
        4:14 Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne.
        4:15 Älköön näet kukaan teistä kärsikö murhaajana tai varkaana tai pahantekijänä tahi sentähden, että sekaantuu hänelle kuulumattomiin;
        4:16 mutta jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön sen nimensä tähden Jumalaa.
        4:17 Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?
        4:18 Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?"
        4:19 Sentähden, uskokoot myös ne, jotka Jumalan tahdon mukaan kärsivät, sielunsa uskolliselle Luojalle, tehden sitä, mikä hyvää on.

>>Iloitkaa siitä, että teitä vainotaan Kristuksen nimen tähden!<<

Itseasiaas vainotessaan aidosti Jeesuksen omia, vainoaja tahattomasti tulee näin osoittaneeksi kuka on Jeesuksen oma.

Vainottukin voi näin käänteisesti, vainoajan tahattoman tunnustuksen kautta, saada rohkaisua uskossaan! Ympäri kiertävä jalopeura osoittaa, että itsessä on jotain, jonka se haluaisi tuhota.

Vainoaja silti itsessään pysyy sillä toisella puolen rajaa.

Noinhan itse paholaisellekin (S:na) kävi! Uskoi tappavansa peräti Itse Jumalan, mutta tulikin pahanteossaan samalla korottaneeksi Hänen Jumaluuttansa! Ei arvannut, että Kristus kuolemansa jälkeen, saarnattuaan ensin pelastusta Tuonelassa, aikoi myös ylösnousta kuolleista!

Raamatun sana ja Jumalamme koko toiminta, kuten sitten myös puhdas kristinoppi, sisältää paljon paradokseja eli päinvastaisuuksien lakeja:
        - Jokin paha voikin sisältää / sitä voi seurata hyvä (Taivasten valtakunta).
        - Jotain näennäisen "hyvää" ja helppoa taas paha (esim. lopulta Helvetti ).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Iloitkaa siitä, että teitä vainotaan Kristuksen nimen tähden!<<

Itseasiaas vainotessaan aidosti Jeesuksen omia, vainoaja tahattomasti tulee näin osoittaneeksi kuka on Jeesuksen oma.

Vainottukin voi näin käänteisesti, vainoajan tahattoman tunnustuksen kautta, saada rohkaisua uskossaan! Ympäri kiertävä jalopeura osoittaa, että itsessä on jotain, jonka se haluaisi tuhota.

Vainoaja silti itsessään pysyy sillä toisella puolen rajaa.

Noinhan itse paholaisellekin (S:na) kävi! Uskoi tappavansa peräti Itse Jumalan, mutta tulikin pahanteossaan samalla korottaneeksi Hänen Jumaluuttansa! Ei arvannut, että Kristus kuolemansa jälkeen, saarnattuaan ensin pelastusta Tuonelassa, aikoi myös ylösnousta kuolleista!

Raamatun sana ja Jumalamme koko toiminta, kuten sitten myös puhdas kristinoppi, sisältää paljon paradokseja eli päinvastaisuuksien lakeja:
        - Jokin paha voikin sisältää / sitä voi seurata hyvä (Taivasten valtakunta).
        - Jotain näennäisen "hyvää" ja helppoa taas paha (esim. lopulta Helvetti ).

Jeesuksen seuraaminen ja elämä Hänessä ja Hänen kauttaan, on Ristintietä. Samaa Tietä mitä Hän Itsekin maan päällä kulki. Ristintiehen liittyy aina myös jonkinlainen (tahaton) marttyyrius.

- "Minä Olen Tie, Totuus ja Elämä."
        "Isoilla kirjaimilla", sillä nuo sanat sisältävät syvällisen salaisuuden, jonka Usko näkee, mutta jota lihallisuus ei voi nähdä.

- Tie: Jeesus Itse.
        Ikäänkuin adjektiivina, eli minkälainen Tie: Ristintie.

- Totuus ja Elämä: Jeesuksessa nämä molemmat.
        Mitä muuta näistä voisi sanoa?

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen seuraaminen ja elämä Hänessä ja Hänen kauttaan, on Ristintietä. Samaa Tietä mitä Hän Itsekin maan päällä kulki. Ristintiehen liittyy aina myös jonkinlainen (tahaton) marttyyrius.

- "Minä Olen Tie, Totuus ja Elämä."
        "Isoilla kirjaimilla", sillä nuo sanat sisältävät syvällisen salaisuuden, jonka Usko näkee, mutta jota lihallisuus ei voi nähdä.

- Tie: Jeesus Itse.
        Ikäänkuin adjektiivina, eli minkälainen Tie: Ristintie.

- Totuus ja Elämä: Jeesuksessa nämä molemmat.
        Mitä muuta näistä voisi sanoa?

Amen!

Matt. 16:24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

Matt. 10:38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
        Matt. 10:39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

Luuk. 14:27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jumala vihaa häntä me rakastamme ei voi olla suurempaa vihaa kuin anteeksi antia tollaselle epatolle

• Maalliset kiireet vievät nyt aikani, mutta käyn tsekkaamassa aina palstan!

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5681
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      49
      2925
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      183
      2615
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      10
      2271
    5. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      27
      2043
    6. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      12
      1962
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1686
    8. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      145
      1295
    9. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      13
      1147
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      257
      1119
    Aihe