tietäiskö joku et miten ylipainoisen koiran painon sais kuriin? olin lomalla koko kesäkuun ja vähä päälle sukulaisteni luona ja koirani oli isäni luona hoidossa. kotona tessu syö nappuloita ja välillä myös jotain kotiruokaa. isäni oli neuvoistani huolimatta antnut tessulle pelkkää liharuokaa makkarasta maksalaatikkoon. kotiin tultuani olin pyörtyä kun näin koirani. valjaitten koko oli ennen M, mutta nyt jouduin ostamaan koiralle L kokoiset valjaat. koirani on pian 7 vuotias. kiitos jo etukäteen.
liian lihava koira!
3
326
Vastaukset
- kuule
turkki tosiaan ahtaaksi jäädä kun nuo mummat ja papat saavat karvaista kaveria vapaasti lelliä.
Mun koirillani on aika jatkuvaa tuo painontarkkailu kun lepokautena energian tarve putoaa puoleen normaalista.
Yksi ajatus olis että jos nappuloita haluat syöttää,niin noitavanhan koiran nappuloita joissa on vähän energiaa vaihtaisit ruuaksi vaikka ei se sun kaveri vielä vanhus olekkaan.
Itse pidän koirat kuurilla niin,että kun alkaa liikaa leveemään,annan riisipohjaisen valion aina viikoksi välillä.
Keitän riisiä joka vie nälän mutta ei lihota,siihen kalaa ylensä keitettynä sekaan,lisäksi annokset pienemmiksi ja välipalojen jakajille annan korville.
Nyt kun on näin lämmin on liikuntaa huono lisätä,mutta uittaminen voisi olla kalorien polttamiseen hyvä helteestä huolimatta.
Kyllä se paino yllättävän äkkiä lähtee koiralla laskemaan kun itse on tarkkana.
Koira kun ei pääse salaa livahtamaan grillille syömään. - kilot karisee
Meillä on toiminut hyvin eräs Eukanuban koiranruoka, joka oli tarkoitettu ylipainoisille koirille.
Sen lisäksi pistettiin liikuntarutiineja uusiksi ja koira kuskattiin uimaan kerran päivässä. (Hyvää liikuntaa, sillä se ei kuluta niveliä yhtä paljon kuin vastaava määrä kävelyä).
Kaikki ylimääräiset namipalat pois ja tietenkin ne normaalit lenkit ja leikkituokiot.
Moinen toimi meillä erittäin hyvin ja koira laihtui ja pysyi kuolemaansa saakka hoikkana ja suht hyväkuntoisena.:)- kaisu
Kaikki, mitä koiralle laitat suuhun, lihottaa sitä. Eli myös riisi tai ylipainoisten koirien ruoka. Ainoa keino laihduttaa koiraa on varmistaa, että se syö vähemmän kuin kuluttaa. Aivan kuten ihmisilläkin. Eli vähennät ruuan määrää tai lisäät liikuntaa. Tai sitten molempia.
Jos alat nyt ruokkia sitä samalla tavalla kuin olet itse ennen ruokkinut, koirasi paino palautuu hiljalleen normaaliin. Jos haluat, että se laihtuu nopeammin, annat sille vähemmän ruokaa kuin normaalisti antaisit. Helppoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403097- 812984
- 1912504
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362205- 271529
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411416Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403- 101284
- 131269
- 221251