"Opinnäytetyön tuloksista voidaan päätellä, että mikroinvertterit ovat järkevä vaihtoehto aurinkopaneelijärjestelmässä, jos ympäristössä olevat olosuhteet saattavat aiheuttaa varjostusta aurinkopaneeleille, sekä halutaan tarkempaa optimointia ja etävalvontaa paneelikohtaisesti. Myös paloturvallisuus on huomattavasti parempi mikroinverttereissä."
https://www.theseus.fi/handle/10024/882566
Mikroinvertteri aurinkopaneelit osana energiatehokkuutta
2
100
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä vaan itsellä osassa pakettia on mikroinvertterit ja tuolla pellolla maatelineissä vain halvempaa kamaa. Kyllä sähköä tulee nyt paljon yli tarpeen. Ihan tekis mieli jo isontaa vesivaraajaa mutta se on aika tyyristä puuhaa mielummin akkua lifepo4.
- Anonyymi
talvella kovalla pakkasella jolloin sähköö meen paljon. Noin 25ookwh kuukausi on pörssi sähkön hintakin kallis.
Nyt kun sähkö on nollassa , niin paneelit tuottaa kyllä muta hyöty jää pieneksi.
Hankinta hintaan verraten.
Moni kertoo hyödyn olevan jossain 3ooe paikkeilla vuodessa.
Kuitenkin invertterikin pitää uusia vähintään 9 vuoden välein , kustannus 4ooo e ja paneelit poistaa jos kattoa huolletaan.
Näin olen en ole vakuuttunut niiden hankinnan järkevyydestä Suomen oloihin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 904114
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603198- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628