Juuso on katkerana julkaissut paljon videoita, joissa hän kritisoi jyrkin sanoin Jumalan valtakunnan opetuksia. Hän ite siirty katolisuuteen. Jos hän kokee katolisuuden oikeana uskona, niin jättäis nyt hyvä mies meidät uskovaiset rauhaan! Hän on saanut olla houkuttelemassa jo monia pois elävästä uskosta. Uskon asiat eivät kuitenkaan ole järkeilyä, johon Juuso usein sortuu videoissaan. Eläväusko ei siis perustu järkiperäisiin päättelyketjuihin, vaan yksinkertaiseen uskoon. Armosta saadaan synnit anteeksi ja halutaan kuunnella Hyvän Paimenen ääntä! Ei ole uskovaiselle hyvä lähtee epäilemään tätä ennen kirjoitettuun Jumalan sanaan perustuvaa opetusta. Juuso ei ole ohjannut kaikkia katolisuuteen, eikä edes toisenlaiseen hengellisyyteen. Tiedän monia, jotka ovat jättäneet koko kristinuskon kuunneltuaan Juuson saarnoja. Uskon, että Juuso saattaa hyvinkin luulla olevansa hyvällä asialla ja ohjaamassa ihmisiä tuntemaan Kristus paremmin. Lopputulos on vain se, että ihminen harhautuu joko uskomaan Jeesukseen väärällä tavalla, tai hylkää koko Jumalan olemassa olon. Siirtyy pilkkaajien riviin. Juuson tapaiset omavanhurskaat julistaa vääränlaista oppia ja pilkkaajat taas istuvat yhdessä pilkkaamaan kaikkia, jotka uskaltavat edes tunnustaa uskovansa Jeesukseen jollain tapaa.
Juuso vois lopettaa jo sen uskovaisten parjaamisen siellä Youtubessa!
149
1352
Vastaukset
En voi lopettaa, työtä on paljon mutta työmiehiä on vähän! Tällä kanavalla ei yhtäkään uskottavaa argumenttia ole esitetty mikä osoittaisi että opetan väärin, siispä täytyy jatkaa. Aina joku luopuu kristinuskosta kun paljastuu että onkin kuulunut lahkoon, mutta mun rukous on että mahdollisimman moni kääntyisivät elävän Jeesuksen puoleen! Tosin jos joku vapautuu lahkosta ja on muutenkin ollut kuolleessa uskossa, niin se ei ole yhtään huonompi sieluntila jos sitten hylkää uskon kokonaan, todennäkösemmin löytää Jeesuksen kun on ulkona kuin että olisi lahkossa.
Tsekatkaa mun kanava tosiaan, uutta videota on tulossa kunhan aikaa liikenee!
https://youtube.com/@juusolehtola5827?feature=shared
Tervetuloa katoliseen kirkkoon! ;)- Anonyymi
kuulosta srk naiselta jolla ei ole jeesusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuulosta srk naiselta jolla ei ole jeesusta
-n +l
- Anonyymi
Paholainen on saanut nuoren miehen valtaansa. Eksynyt ei tiedä missä hän on ja minne on menossa.
Yhtä minä Herralta anon, että saan kaiken elinikäni asua Herran huoneessa,,,, sanoi kerran Raamatun mies kun sai palaamisen armon. Vääräuskoine koira, hakeudu ainoan oikean cfsm kirkon huomaan, et näe koskaan nälkää - ramen!
https://www.spaghettimonster.org/Anonyymi kirjoitti:
Paholainen on saanut nuoren miehen valtaansa. Eksynyt ei tiedä missä hän on ja minne on menossa.
Yhtä minä Herralta anon, että saan kaiken elinikäni asua Herran huoneessa,,,, sanoi kerran Raamatun mies kun sai palaamisen armon.Miten tulit tähän johtopäätökseen?
Anonyymi kirjoitti:
Yhtä minä Herralta anon, että saan kaiken elinikäni asua Herran huoneessa,,,, sanoi kerran Raamatun mies kun sai palaamisen armon.#######Paholainen on saanut nuoren miehen valtaansa#####
Varo sanojasi, ettet pilkkaa Armon Henkeä, sen synnin edestä ei uhria ole!- Anonyymi
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
#######Paholainen on saanut nuoren miehen valtaansa#####
Varo sanojasi, ettet pilkkaa Armon Henkeä, sen synnin edestä ei uhria ole!Mikä ihmeen Armon Henki? Voi gideon sun kanssa!
- Anonyymi
Rohkea, rohkea olet Juuso, se täytyy aivan säälien sanoa. En totisesti kadehdi osaasi.
Voi sitä itsevarmuutta ja ylimielisyyttä, mikä tuotoksistasi huokuu.
Ei liene tullut mieleen, mitä jos olisikin väärässä ja mitä siitä seuraa?
Taivaan Isällä on kuitenkin anteeksiantava sydän, ristinryövärikin sai armahduksen kun katui.
Sitä samaa toivon sinunkin kohdallesi, vaikka nyt pilkkaa heitätkin median kautta.
Näyttää, että kuljet Johannes Alarannan tietä . On vain yksi motiivi, niinkuin on hänellekin, koettaa vainota ja pilkata Jeesuksen omia.
Sen tien pää ei ole kadehdittava - Anonyymi
Mites tuo Marian palvonta? Eiköpä se ole epäjumalan palvontaa??
Anonyymi kirjoitti:
Rohkea, rohkea olet Juuso, se täytyy aivan säälien sanoa. En totisesti kadehdi osaasi.
Taivaan Isällä on kuitenkin anteeksiantava sydän, ristinryövärikin sai armahduksen kun katui.
Sitä samaa toivon sinunkin kohdallesi, vaikka nyt pilkkaa heitätkin median kautta.
Näyttää, että kuljet Johannes Alarannan tietä . On vain yksi motiivi, niinkuin on hänellekin, koettaa vainota ja pilkata Jeesuksen omia.
Sen tien pää ei ole kadehdittavaKyllä, sen olen ottanut huomioon että jos olenkin väärässä ja tulin siihen tulokseen että aivan varmasti olen väärässä jossakin, koska kukaan ihminen ei voi olla täysin oikeassa. Kuitenkaan en aio lakata julistamasta sitä minkä todeksi uskon ja myös tiedän. Jumala on minun tuomarini ja Hänen tuomioonsa tulen tyytymään.
Armahduksen olen jo saanut, kiitos Jumalalle siitä, eikä se riipu sinun tai minkään muunkaan yhteisön mielenliikuista.
Se taas että olen kuin Johannes Alaranta ja minulla on vain yksi motiivi eli vainota pilkata on valhe eikä yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Se on pilkkaa minua kohtaan.
Ne joille videoni kohdistan eivät ole Jeesuksen omia, vaikka kuinka haluat niin uskoa. Ainoastaan sinun mielikuvituksessa ja unissa he ovat Jeesuksen omia.Anonyymi kirjoitti:
Mites tuo Marian palvonta? Eiköpä se ole epäjumalan palvontaa??
Kyllä Marian palvonta on kadottava synti ja epäjumalanpalvontaa. Katolinen kirkko ei kuitenkaan opeta, että Mariaa saisi palvoa tai tulisi palvoa, eli se on sinun mielikuvituksessa että opettaisi, mutta ei tässä todellisuudessa.
Anonyymi kirjoitti:
Sen tien pää ei ole kadehdittavaAiniin. Sinunkin kannattaisi miettiä että entä jos se olenkin minä joka olen oikeassa. Mitä siitä seuraa?
Jos olen itsevarma, ylimielinen, nöyrä, epävarma tai jotain muuta, ei vaikuta mitenkään sen totuudellisuuteen mitä olen sanonut. Eli se joko on totta tai ei huolimatta siitä millainen minä olen ja siihen sinun täytyy vastata, koska ainoastaan sillä on lopulta väliä. Ei sillä, olinko minä itsevarma, ylimielinen tai nöyrä.- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Kyllä, sen olen ottanut huomioon että jos olenkin väärässä ja tulin siihen tulokseen että aivan varmasti olen väärässä jossakin, koska kukaan ihminen ei voi olla täysin oikeassa. Kuitenkaan en aio lakata julistamasta sitä minkä todeksi uskon ja myös tiedän. Jumala on minun tuomarini ja Hänen tuomioonsa tulen tyytymään.
Armahduksen olen jo saanut, kiitos Jumalalle siitä, eikä se riipu sinun tai minkään muunkaan yhteisön mielenliikuista.
Se taas että olen kuin Johannes Alaranta ja minulla on vain yksi motiivi eli vainota pilkata on valhe eikä yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Se on pilkkaa minua kohtaan.
Ne joille videoni kohdistan eivät ole Jeesuksen omia, vaikka kuinka haluat niin uskoa. Ainoastaan sinun mielikuvituksessa ja unissa he ovat Jeesuksen omia.En tiedä mitä tiedät mutta sen tiedän mitä et tiedä Juuso!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä mitä tiedät mutta sen tiedän mitä et tiedä Juuso!
Juuso teki oikein et eros liikkeestä mutta suunta oli väärä syntisten sakissa ei voi olla koska ne on väärässä heti kun lista tekee syntiä sen oppi vääristyy ja se menee harhaan niillä on vain omasta näkö vinkkelistä oikea oppi mutta se ei ole niitten oma usko vaan yhteisön sanelema usko siihen ei puhujan puheet vaikuta koska yhteisön usko on enemmän kuin mitä puhuja sanoo ja oma kohtanen usko ei lestalla ole jos on se on syntinen usko jolla määritellään muiden uskoa kautta eli ihmiset on toistensa sijais uskojia ja kaverin usko ulkoistetaan muihin ihmisiin ja toimitaan tuomareina näin jää vapaus tehdä syntiä ja olla välittämättä mistään mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuso teki oikein et eros liikkeestä mutta suunta oli väärä syntisten sakissa ei voi olla koska ne on väärässä heti kun lista tekee syntiä sen oppi vääristyy ja se menee harhaan niillä on vain omasta näkö vinkkelistä oikea oppi mutta se ei ole niitten oma usko vaan yhteisön sanelema usko siihen ei puhujan puheet vaikuta koska yhteisön usko on enemmän kuin mitä puhuja sanoo ja oma kohtanen usko ei lestalla ole jos on se on syntinen usko jolla määritellään muiden uskoa kautta eli ihmiset on toistensa sijais uskojia ja kaverin usko ulkoistetaan muihin ihmisiin ja toimitaan tuomareina näin jää vapaus tehdä syntiä ja olla välittämättä mistään mitään
omatuntoa lestalla ei ole vaan se on kaverin oma tunto jolla ei sitä myöskään ole
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
omatuntoa lestalla ei ole vaan se on kaverin oma tunto jolla ei sitä myöskään ole
ihmeellistä oppi sälää jolla ne on sekoittanut päänsä ja hihhulointi jota ryystetään muutamalla siionin laululla pysyy fiiliksissä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sillä Suomessa näyttää olevan satanisti huorien usko
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sillä Suomessa näyttää olevan satanisti huorien usko
Juopunut portto huora onkohan se sama kun ilmestys kirjassa joka makaa kansojen ja vesien päällä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtä minä Herralta anon, että saan kaiken elinikäni asua Herran huoneessa,,,, sanoi kerran Raamatun mies kun sai palaamisen armon.Luetaan Jaakobin kirje lukuv4 kohta 12.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen tien pää ei ole kadehdittavaVälihuomautus , LESTAT KÄY KRISTITTYJEN KIMPPUUN . TOTUUS.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Ainiin. Sinunkin kannattaisi miettiä että entä jos se olenkin minä joka olen oikeassa. Mitä siitä seuraa?
Jos olen itsevarma, ylimielinen, nöyrä, epävarma tai jotain muuta, ei vaikuta mitenkään sen totuudellisuuteen mitä olen sanonut. Eli se joko on totta tai ei huolimatta siitä millainen minä olen ja siihen sinun täytyy vastata, koska ainoastaan sillä on lopulta väliä. Ei sillä, olinko minä itsevarma, ylimielinen tai nöyrä.Noin ollaan taas lihallisia eikä yhtään muuta kuin vikojen etsintää. Mitä siellä ristillä oikein tapahtui . Entä ylösnousemuksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JEESUS KRISTUS ON VAPAUTTANUT KRISTITYT SYNNIN JA KUOLEMAN LAISTA JO. LAIN KIROUKSESTA. SITÄ JOKO ON KRISTITTY TAI EI.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juopunut portto huora onkohan se sama kun ilmestys kirjassa joka makaa kansojen ja vesien päällä
Kristittyjen verta käsissään hoippuu kohti tuhoaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luetaan Jaakobin kirje lukuv4 kohta 12.
Jaakobin kirje luku 4
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtä minä Herralta anon, että saan kaiken elinikäni asua Herran huoneessa,,,, sanoi kerran Raamatun mies kun sai palaamisen armon.Ei kaikki jotka hokee herraherra pelastu.
- Anonyymi
Juuso vois lopettaa jo sen uskovaisten parjaamisen siellä Youtubessa = hacopää tascu matti esiintyy srkn raha reicanä ja lisääntyvänä culcu emäntänä
- Anonyymi
Mitähän olisi tapahtunut jos Juuso olisi kritisoinut islamin opetuksia?
- Anonyymi
ei mitään
- Anonyymi
Hänet olisi jo tapettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänet olisi jo tapettu.
Muslimien usko on ainoastaan arabeille kuin myös Bahia ja budha on Aasian heimojen Egyptin uskontoja .
- Anonyymi
Minä menetin uskon jumalaan htyäni ja koettuani äitini elinikäisen kärsimyksen ja oman lapseni kärsimyksen kun hän sairastui parantumattoman syöpään, rukoilin Jumalalta apua tuskin lievittämiseen, mutta Jumalalta ei tullut minkäänlaista apua tai vastusta. Mikä tälläinen Jumala on, joka laittaa viattomimmat ja parhaimmat ihmiset sietätämmömiiin kärsimyksiin.
Ymmärrän että on ollut rankkaa, mutta ihmisiä kärsii ja kuolee joka päivä eikä Jumala silti estä sitä. Jeesuksen pointti ei ollut ottaa pois kaikkea kärsimystä tässä ajassa, vaan pelastaa meidät jotta voisimme ikuisuudessa saavuttaa myös sen.
Mikä Jumala tämä on? Se on se Jumala joka tuli itse ihmiseksi ja kärsi. Mutta se ei ole se Jumala joka tuli ottamaan pois kärsimyksen eikä se Jumala jonka pitäisi aina parantaa kaikki kun joku kärsii.
Se on Jumala. Tämä ajallinen elämä ei ole koko totuus, siksi kärsimme täällä, siksi Jeesus ei tullut ottamaan pois kärsimystä, mutta tuli RAKKAUDESTA meitä kohtaan kärsimään meidän kanssa ja ottamaan pois SYNNIT, jotta kaikki kärsimys, iso ja pieni olisi voitettu
Sinuna miettisin vielä tuota valintaa hylätä Jumala noilla perusteilla. Jeesuksen kanssa näkisit vielä sun lapsen ja ehkä sun äidinkin, terveenä.- Anonyymi
Jumala sallii monenlaista kärsimystä, miksi, siksi, että Hän rakastaa meitä niin paljon ja näin vetää meitä puoleensa. Jos Jumala antaisi aina vain hyvää, voisimme unohtaa sen valtavan kärsimyksen, jonka Jeesus on kärsinyt meidän syntien tähden. Kiitä Jumalaa kärsimyksistäkin, Hän rakastaa sinua ja antaa myös voimaa kestää kärsimykset!
- Anonyymi
Syyllisiä ovat lestadiolaisuuden papit jeesus käski parantaa sairaita ja herättää kuolleita nappi ottaan niille riviin vain
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala sallii monenlaista kärsimystä, miksi, siksi, että Hän rakastaa meitä niin paljon ja näin vetää meitä puoleensa. Jos Jumala antaisi aina vain hyvää, voisimme unohtaa sen valtavan kärsimyksen, jonka Jeesus on kärsinyt meidän syntien tähden. Kiitä Jumalaa kärsimyksistäkin, Hän rakastaa sinua ja antaa myös voimaa kestää kärsimykset!
Ainakin oulun lestadiolaiset saa rahaa ilmaiseksi jolla ne käy kansan lähetys työtä ettei kukaan halua tulla seuroihin ja käy taisteluun venäläisyyttä vastaan venäläiset sotilaat tietää siperia odottaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin oulun lestadiolaiset saa rahaa ilmaiseksi jolla ne käy kansan lähetys työtä ettei kukaan halua tulla seuroihin ja käy taisteluun venäläisyyttä vastaan venäläiset sotilaat tietää siperia odottaa
syt rahoitti taisteluun kommunismia vastaa ja oulun lestadiolaiset otti avo sylin vastaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
syt rahoitti taisteluun kommunismia vastaa ja oulun lestadiolaiset otti avo sylin vastaan
kososlaista henkeä on vaikea kitkeä pois kun se rahan voimalla tuodaan liikkeeseen kososlainen raha haisee
- Anonyymi
taitaa jäljelle suomesta jäädä pori ja rauma ehkä turkukin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
taitaa jäljelle suomesta jäädä pori ja rauma ehkä turkukin
soviet solders of pori pivy porin itsenäinen valta yhteisö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syt rahat olivat pieniä, verrattuna cia-rahoihin, joita puhujat toivat salkuissaan Amerikasta. Miljoonia taaloja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syt rahat olivat pieniä, verrattuna cia-rahoihin, joita puhujat toivat salkuissaan Amerikasta. Miljoonia taaloja!
toivat rahoja maailman pahuuden pesästä ja lahojat samalla lahjovat vero hallinnon virka miehet pimeiksi ja poliisi ei lähtenyt tutkimaan asiaa lestadiolaisten rikollisen menneisyyden turvin vaan lähti pamputtamaan köyhiä venäläisiä leimaten ne rikollisiksi ajamalla maan venäjän kimppuun
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
toivat rahoja maailman pahuuden pesästä ja lahojat samalla lahjovat vero hallinnon virka miehet pimeiksi ja poliisi ei lähtenyt tutkimaan asiaa lestadiolaisten rikollisen menneisyyden turvin vaan lähti pamputtamaan köyhiä venäläisiä leimaten ne rikollisiksi ajamalla maan venäjän kimppuun
lestadiolaiset kävi aseettoman miehen kimppuun pohjan maalla veitsien ja leimasivat tappaa kun se jäi henkiin lestadiolainen poliisi päällikkö paino sen millaisella eikä miehille tullut mitään seuraamuksia
- Anonyymi
lokakuu=sanoin tiucan ajan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mene minun ymmärykseen.Miten rakkaus saa aikaan katkeraa mieltä?
Anonyymi kirjoitti:
No minäpä kerron: jos et anna lapselle karkkia kun hän sitä haluaa, niin lapselle tulee joksikin aikaa katkera mieli. Kuitenkin oli rakkautta olla antamatta, jos lapsi on jo syönyt paljon karkkia.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
No minäpä kerron: jos et anna lapselle karkkia kun hän sitä haluaa, niin lapselle tulee joksikin aikaa katkera mieli. Kuitenkin oli rakkautta olla antamatta, jos lapsi on jo syönyt paljon karkkia.
Aika ontuva vertaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syyllisiä ovat lestadiolaisuuden papit jeesus käski parantaa sairaita ja herättää kuolleita nappi ottaan niille riviin vain
Jeesus käski parantaa syntisairaita ja herättää ihmisiä kuolleesta uskosta elävään uskoon, tätä tehdään edelleen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen ei usko, vaan epäilee!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus käski parantaa syntisairaita ja herättää ihmisiä kuolleesta uskosta elävään uskoon, tätä tehdään edelleen!
Toimitko lähetys käskyn mukaan
Nämä kaksitoista Jeshua lähetti ja käski heitä ja sanoi, ”älkää vaeltako tekopyhien tietä, älkääkä menkö
Samarian kaupunkeihin”.
Mutta menkää te erityisesti niiden eksyneiden lampaiden luokse, jotka ovat Israelin huoneesta.
Ja kun te menette, julistakaa, ja sanokaa, että taivasten kuningaskunta on tullut lähelle.
Parantakaa sairaat ja puhdistakaa spitaliset, ja ajakaa pois demonit. Ilmaiseksi te olette saaneet,
ilmaiseksi antakaa.
Älkää varatko kultaa eikä hopeaa, eikä kuparia laukkuihinne.
Eikä tielle kukkaroa, eikä kahta takkia, eikä kenkiä, eikä sauvaa, sillä työntekijä on palkkansa arvoinen.
Mutta mihin kaupunkiin tai kylään te saavutte, kysykää, kuka siellä on arvollinen, ja pysykää siellä,
kunnes lähdette.
Ja kun te astutte sisään taloon, lähettäkää Hänen rauhansa siihen taloon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika ontuva vertaus.
Miten niin? Hyvä vertaus Juusolta, vaikka muuten opillisissa asioissa olen hyvin eri mieltä, mitä Juuso. Monilta osin Juuso osaa kuitenkin puhua oikein ja onhan häntä siunattu myös viisaudella. Erittäin sanavalmis kaveri hän on. Harmi vain, että uskossaan hän harhautui. Jospa hän saisi vielä palaamisen armon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin? Hyvä vertaus Juusolta, vaikka muuten opillisissa asioissa olen hyvin eri mieltä, mitä Juuso. Monilta osin Juuso osaa kuitenkin puhua oikein ja onhan häntä siunattu myös viisaudella. Erittäin sanavalmis kaveri hän on. Harmi vain, että uskossaan hän harhautui. Jospa hän saisi vielä palaamisen armon.
Eipä niitä Juuson videoita ole pakko kahtoa.
Ite en ole niihin kajonnut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei ole viisaan neitsyen viisautta?mitä jätkä hyötyy siitä omasta viisaudesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et ole osoittanut että Juuso on väärässä? Mitä mieltä olla eri mieltä ilman mitään perusteluja? Periaatteesta? Siksi että et uskalla kohdata rehellistä totuutta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono vertaus.Koska Juuso ei ole kaikki tietävä.Tapausta ei voi mitenkään verrata miten Juuso vertas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono vertaus.Koska Juuso ei ole kaikki tietävä.Tapausta ei voi mitenkään verrata miten Juuso vertas.
Se on VERTAUS ja ANALOGIA, eli sen ei ole tarkoituskaan olla tarkka kertomus Jumalan rakkaudesta, koska se on mahdotonta ymmärtää saati selittää. Miksi vaadit täydellistä koska semmosta ei voi antaa? Siksi koska sulla on jotain mua vastaan, ei siks että tuo vertaus ois sinänsä huono. Kaikki vertaukset ja analogiat on puutteellisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on VERTAUS ja ANALOGIA, eli sen ei ole tarkoituskaan olla tarkka kertomus Jumalan rakkaudesta, koska se on mahdotonta ymmärtää saati selittää. Miksi vaadit täydellistä koska semmosta ei voi antaa? Siksi koska sulla on jotain mua vastaan, ei siks että tuo vertaus ois sinänsä huono. Kaikki vertaukset ja analogiat on puutteellisia.
En vaadi täydellistä enkä yhtään mitään.
Tuo vertaus ei mitenkään sopinut tilanteeseen.
Hyvä vertaus niille joka sopii tilanteeseen. Anonyymi kirjoitti:
En vaadi täydellistä enkä yhtään mitään.
Tuo vertaus ei mitenkään sopinut tilanteeseen.
Hyvä vertaus niille joka sopii tilanteeseen.Sopi tilanteeseen ihan hyvin lol.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Sopi tilanteeseen ihan hyvin lol.
Ei ole ollut kyse yhtään mistään karkin syönnistä.
Minäkin olen ollut suunnattomissa kärsimyksissä ja se vain lisäsi rukoukseen voimaa.
Ihmisiä kuolee ja ihmisiä pääsee myös Jumalan luo.
Tämä maailma ei ole paratiisi vaikka moni luulee.
Katkeroitua ei pidä.
Se on vain peliä saatanan pussiin.- Anonyymi
Etkö ole lukenut? Sana sanoo Herra on kostava isien synnit aina kolmanteen sukupolveen asti. Joten sinun ei tarvitse odotella sen päättymistä, ehkä seuraava sukupolvi jos sekään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ole lukenut? Sana sanoo Herra on kostava isien synnit aina kolmanteen sukupolveen asti. Joten sinun ei tarvitse odotella sen päättymistä, ehkä seuraava sukupolvi jos sekään.
No mitä virkaa Jeesuksen sovitustyöllä sitte on jos asia näin on?
Anonyymi kirjoitti:
Synnillä on ajalliset ja iankaikkiset seuraukset. Iankaikkisen seuraukset on sovitettu, mutta ajallisia ei välttämättä. Eli vankilaan menee jos on ollut pedari vaikka kuinka tulee aitoon kääntymykseen ja uskoon Kristukseen.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Synnillä on ajalliset ja iankaikkiset seuraukset. Iankaikkisen seuraukset on sovitettu, mutta ajallisia ei välttämättä. Eli vankilaan menee jos on ollut pedari vaikka kuinka tulee aitoon kääntymykseen ja uskoon Kristukseen.
Mutta eikö se ole väärin rangaista synnistä mitä ite ei ole tehnyt?
Anonyymi kirjoitti:
Mutta eikö se ole väärin rangaista synnistä mitä ite ei ole tehnyt?
Tämä todellisuus on sellainen että synnistä seuraa aina rangaistus tai seuraus tai miksi sitä haluaa kutsua. Ja usein myös seuraukset koskevat niitäkin joilla ei ole itse tekoon osaa eikä arpaa. Ei se ole väärin, se vain on. Ei voi rankaista vain yhtä ihmistä, koska ihminen on aina yhteydessä muihin, hänen synnillään on aina yhteisöllinen vaikutus ja jos mies joutuu vankilaan niin siitä kärsii myös joku muu kuin se mies, ehkä miehen vaimo tms.
Eli jos sun ajatuksenjuoksua seuraa, niin yhteiskuntakin tekee väärin rankaistessaan rikollisia koska siitä kärsii aina myös joku muu? Eli rangaistus ulottuu aina myös tuomitun läheisiin, lapsiin jne.
Ajalliset seuraukset koskevat tätä aikaa, iankaikkiset tulevaa aikaa. Ainoastaan ajalliset periytyy ellei niitä soviteta ja korjata ajallisesti, koska todellisuuden luonne on sellainen. Jos isä on vankilassa niin silloin isätön lapsikin kärsii isän rikoksesta vaikka rikos ei kohdistunutkaan häneen.- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Tämä todellisuus on sellainen että synnistä seuraa aina rangaistus tai seuraus tai miksi sitä haluaa kutsua. Ja usein myös seuraukset koskevat niitäkin joilla ei ole itse tekoon osaa eikä arpaa. Ei se ole väärin, se vain on. Ei voi rankaista vain yhtä ihmistä, koska ihminen on aina yhteydessä muihin, hänen synnillään on aina yhteisöllinen vaikutus ja jos mies joutuu vankilaan niin siitä kärsii myös joku muu kuin se mies, ehkä miehen vaimo tms.
Eli jos sun ajatuksenjuoksua seuraa, niin yhteiskuntakin tekee väärin rankaistessaan rikollisia koska siitä kärsii aina myös joku muu? Eli rangaistus ulottuu aina myös tuomitun läheisiin, lapsiin jne.
Ajalliset seuraukset koskevat tätä aikaa, iankaikkiset tulevaa aikaa. Ainoastaan ajalliset periytyy ellei niitä soviteta ja korjata ajallisesti, koska todellisuuden luonne on sellainen. Jos isä on vankilassa niin silloin isätön lapsikin kärsii isän rikoksesta vaikka rikos ei kohdistunutkaan häneen.Nyt kyllä ymmärsit väärin.
En ole sitä tarkoittanut että yhteiskunta tekee väärin laittaa rikollisia vankilaan. - Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Raamatussa kyllä muistaakseni sanotaan että kaikki ihmisten kaikki synnit on sovitettu.
Eikö se silloin tarkoita että myös ajallisetkin? Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa kyllä muistaakseni sanotaan että kaikki ihmisten kaikki synnit on sovitettu.
Eikö se silloin tarkoita että myös ajallisetkin?Jeesus sovitti kaikkien synnit, mutta synnillä on kaksi ulottuvuutta: Iankaikkinen sekä ajallinen. Iankaikkiset seuraukset saa anteeksi kun uskoo Kristukseen, mutta ajallisia ei välttämättä. Niinkuin sanottua, pedofiili joutuu vankilaan, sieltä ei Jeesus vapauta, ja niin kuuluu ollakin.
Se mitä ajallisista seurauksista jäi jäljelle (ja sen yksin Jumala tietää), ihminen suorittaa kiirastulessa, koska Jumalan eteen ei tule MITÄÄN epäpuhdasta. Eli kiirastulen tarkoitus on sovittaa omien syntien ajalliset seuraukset sekä saattaa ihmisen pyhitys loppuun.
Ihminen pääsee siis taivaaseen varmasti kun iankaikkiset synnin seuraukset on sovitettu uskon kautta Kristukseen, eli kiirastuleen menevät menevät myös taivaaseen varmuudella, mutta ajallisia synnin seurauksia ei soviteta kerralla uskon kautta Kristukseen, koska ihmisestä ei tule täydellistä sen kautta.- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Jeesus sovitti kaikkien synnit, mutta synnillä on kaksi ulottuvuutta: Iankaikkinen sekä ajallinen. Iankaikkiset seuraukset saa anteeksi kun uskoo Kristukseen, mutta ajallisia ei välttämättä. Niinkuin sanottua, pedofiili joutuu vankilaan, sieltä ei Jeesus vapauta, ja niin kuuluu ollakin.
Se mitä ajallisista seurauksista jäi jäljelle (ja sen yksin Jumala tietää), ihminen suorittaa kiirastulessa, koska Jumalan eteen ei tule MITÄÄN epäpuhdasta. Eli kiirastulen tarkoitus on sovittaa omien syntien ajalliset seuraukset sekä saattaa ihmisen pyhitys loppuun.
Ihminen pääsee siis taivaaseen varmasti kun iankaikkiset synnin seuraukset on sovitettu uskon kautta Kristukseen, eli kiirastuleen menevät menevät myös taivaaseen varmuudella, mutta ajallisia synnin seurauksia ei soviteta kerralla uskon kautta Kristukseen, koska ihmisestä ei tule täydellistä sen kautta.Eikö tuo kiirastuli oppi ole harhaoppi?
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tuo kiirastuli oppi ole harhaoppi?
Ei, tsekkaa vaikka Raamatusta:
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 3:10-15
[10] Jumalalta saamani armon mukaan olen taitavan rakentajan tavoin laskenut perustuksen, jolle joku toinen rakentaa. Mutta kukin katsokoon, miten rakentaa. [11] Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea. [12] Rakennetaanpa tälle perustukselle kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, [13] aikanaan tulee ilmi, mitä kukin on saanut aikaan. Tuomiopäivä sen paljastaa: se päivä ilmestyy tulenliekeissä, ja tuli koettelee, millainen itse kunkin aikaansaannos on. [14] Se, jonka rakennus kestää, saa palkan. [15] Se taas, jonka rakennus palaa, kärsii vahingon. Itse hän tosin pelastuu, mutta kuin tulen läpi.- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
[10] Jumalalta saamani armon mukaan olen taitavan rakentajan tavoin laskenut perustuksen, jolle joku toinen rakentaa. Mutta kukin katsokoon, miten rakentaa. [11] Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea. [12] Rakennetaanpa tälle perustukselle kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, [13] aikanaan tulee ilmi, mitä kukin on saanut aikaan. Tuomiopäivä sen paljastaa: se päivä ilmestyy tulenliekeissä, ja tuli koettelee, millainen itse kunkin aikaansaannos on. [14] Se, jonka rakennus kestää, saa palkan. [15] Se taas, jonka rakennus palaa, kärsii vahingon. Itse hän tosin pelastuu, mutta kuin tulen läpi.Ei viittaa kiirastuleen.
Kiirastulia ei Raamatussa mainita missään ollenkaan. Anonyymi kirjoitti:
Ei viittaa kiirastuleen.
Kiirastulia ei Raamatussa mainita missään ollenkaan.Okei, olipa vakuuttavaati argumentoitu! Kiirastuli on vain sana, ei sitä tarvitae mainita Raamatussa, tätä se tarkoittaa mitä Paavali sanoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei viittaa kiirastuleen.
Kiirastulia ei Raamatussa mainita missään ollenkaan.lestadiolaiset eivät ole raamattu uskovaisia ne ottavat sieltä täältä pönkittämään omaa uskoa siihen se sitä jääkin kun niitä ei kiinnosta uskon asiat puhujan valmiiksi pureskelu soppa riittää jota ne hädin tuskin uskoo viihteellä olo kiinnostaa enemmän jonka se heidän uskonsa helppous tuo johon kuuluu ainakin vastuuttomuus ja vilpin teko
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lestadiolaiset eivät ole raamattu uskovaisia ne ottavat sieltä täältä pönkittämään omaa uskoa siihen se sitä jääkin kun niitä ei kiinnosta uskon asiat puhujan valmiiksi pureskelu soppa riittää jota ne hädin tuskin uskoo viihteellä olo kiinnostaa enemmän jonka se heidän uskonsa helppous tuo johon kuuluu ainakin vastuuttomuus ja vilpin teko
siis itsekkyys kun ei tarvita välittää uskon asioista yhtään lomalla olo seuraaviin seuroihin riittää kun tietää ettei heti olo odotettavissa seura kieltoja muuten ne esittääkin uskovaista mutta teot puhuvat puolestaan eli eivät tee uskonsa eteen mitään
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Ajalliset seuraukset koskevat tätä aikaa, iankaikkiset tulevaa aikaa. Ainoastaan ajalliset periytyy ellei niitä soviteta ja korjata ajallisesti, koska todellisuuden luonne on sellainen. Jos isä on vankilassa niin silloin isätön lapsikin kärsii isän rikoksesta vaikka rikos ei kohdistunutkaan häneen.no mites on sellainen nainen joka tekee abortin tai laittaa lapsensa pakastimen pitäskö mies päästä vankilasta palottelemaan se akka
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no mites on sellainen nainen joka tekee abortin tai laittaa lapsensa pakastimen pitäskö mies päästä vankilasta palottelemaan se akka
vai molemmat erikois selleihin ja lapset lasten kotiin hakattavaksi ja lopulta johonkin pirun saarelle eristys koppiin 10 vuodeksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntien seurauksista ihmiskunta kärsii myös saastuneesta maasta. Ette saa käärmeitä tapettua kun olette yhtä ilkeitä kuin ne. Jeesus on ylösnoussut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Intian gurut parantaa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimitko lähetys käskyn mukaan
Nämä kaksitoista Jeshua lähetti ja käski heitä ja sanoi, ”älkää vaeltako tekopyhien tietä, älkääkä menkö
Samarian kaupunkeihin”.
Mutta menkää te erityisesti niiden eksyneiden lampaiden luokse, jotka ovat Israelin huoneesta.
Ja kun te menette, julistakaa, ja sanokaa, että taivasten kuningaskunta on tullut lähelle.
Parantakaa sairaat ja puhdistakaa spitaliset, ja ajakaa pois demonit. Ilmaiseksi te olette saaneet,
ilmaiseksi antakaa.
Älkää varatko kultaa eikä hopeaa, eikä kuparia laukkuihinne.
Eikä tielle kukkaroa, eikä kahta takkia, eikä kenkiä, eikä sauvaa, sillä työntekijä on palkkansa arvoinen.
Mutta mihin kaupunkiin tai kylään te saavutte, kysykää, kuka siellä on arvollinen, ja pysykää siellä,
kunnes lähdette.
Ja kun te astutte sisään taloon, lähettäkää Hänen rauhansa siihen taloon.Han Jesu vaan Nasaretilainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EDELLEEN UUDESSA LIITOSSA ON VAPAUS SYNNIN JA KUOLEMAN LAISTA . JOS ET HAKUA YMMÄRTÄÄ MIKSI JEESUS TULI SE OIKEA JÄÄ ULOS.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VÄÄRÄ OPETUS VÄÄRÄ JEESUS EKSYTTÄÄ.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
syytön oli Jeesus myös joten syyttömien syyttely on myös vääryyttä. Ja ne jotka on kristittyjä kärsii syntisen maailman kanssa vaikka ei kuulu tähän maailmaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tuo kiirastuli oppi ole harhaoppi?
Kiirastuli on se kun syntiset käy tulen läpi . Jeesus on polttava tuli tulen liekki. Kuonat palaa kun Jeesus puhdistaa kuten hänkin on puhdas . Luulette että liha jatkaa pahan puhumista ja HUORAAMISTA kuoleman jälkeen.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
[10] Jumalalta saamani armon mukaan olen taitavan rakentajan tavoin laskenut perustuksen, jolle joku toinen rakentaa. Mutta kukin katsokoon, miten rakentaa. [11] Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea. [12] Rakennetaanpa tälle perustukselle kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, [13] aikanaan tulee ilmi, mitä kukin on saanut aikaan. Tuomiopäivä sen paljastaa: se päivä ilmestyy tulenliekeissä, ja tuli koettelee, millainen itse kunkin aikaansaannos on. [14] Se, jonka rakennus kestää, saa palkan. [15] Se taas, jonka rakennus palaa, kärsii vahingon. Itse hän tosin pelastuu, mutta kuin tulen läpi.Kohta 11 perustus on Kristus . Luja kallio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei viittaa kiirastuleen.
Kiirastulia ei Raamatussa mainita missään ollenkaan.TUONELASSA TAVATAAN.
- Anonyymi
Ei voi kun ihmetellä lestoja joille kaikki on kielletty, mikä ei ole erikseen sallittu, Odotan kesä juhlia joissa saa temmeltää rouvien kanssa.
- Anonyymi
Niin sitä luulee vastoin parempaa tietoa.
Se tie on kaita ja portti ahdas joka vie elämään JA HARVAT ovat jotka sen löytävät.
Jumala on laadullinen ei määrällinen. Kultaa mitataan grammoittain ja lantaa kuormittain.
Ei Juuso rienaa uskokaa jo!!!!!!
Hän on saanut väkevän herätyksen Herra Jeesukselta ja uskon että katolilaisuus on hänelle "odyseuksen harharetki"välivaihe,-Kohti Totuutta. Katolilaisuus on petosta, muistakaa se! KKuitenkin Juusossakin toteutuu Danielin ennustus!
KR 1933/-38
Dan. 11:33 Ja taidolliset kansan seassa opettavat monta, mutta heitä sorretaan miekalla, tulella, vankeudella ja ryöstöllä, jonkun aikaa.
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Dan. 12:3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti
Juusolle vakava varoituksen sana vielä,!!!!!! Pään pitää kestää se huomio jota saat,-ja tulet saamaan,!!!!! Pidä Pinnasänkyä esimerkkinä!
Varoittavana esimerkkinä!- Anonyymi
Palstan saalemit ovat ajautuneet sotatilaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ei pinna ole salami!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
naiminen on ainut synti mitä on ja siitä poikii muut synnit ja lestadiolaisethan tekee jatkuvalla syötöllä syntiä eivät edes käytä kortsua että voisivat ehkäistä sen
- Anonyymi
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Heh, -eikä edes saalemi!
SALAAM SALEM ON LOPUNAJAN SODOMAN ILMESTYSKIRJASSA LUKU 11.
JUUSTO ON YKKÖNEN!🧀👍❤️
- Anonyymi
Ei vaan Kekkonen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan Kekkonen.
kekkonen on kakkonen liiba laaba duu
Täältä voi tsekata mun pitkäperjantain mietiskelyn:
https://youtu.be/wNPz23C6SiQ- Anonyymi
Mikä helevetti tota Juusoa vaivaa, ku tuuttaa eetteriin yhtenään tuota omaa saarnaansa, jossa hän hyökkää vanhoillislestadiolaisia kohti. Hän tuuttaa pelottavan kiihkeään tahtiin tuota sisältöä. Keskittyis hyvä ihminen siihen omaan juttuunsa, eikä vain puhuis paskaa toisesta joukosta, josta hän on lähtenyt. Toivottavasti Juuso kasvaa aikuiseksi ja jättää meikäläiset rauhaan!
- Anonyymi
Juusoa ei vaivaa mikään muu kuin se että hänen oma etninen ryhmänsä, joka on hänelle tietysti rakas, on menossa kohti kadotusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juusoa ei vaivaa mikään muu kuin se että hänen oma etninen ryhmänsä, joka on hänelle tietysti rakas, on menossa kohti kadotusta.
Jaakooinkirje 4 : 12
- Anonyymi
Lopunaikoina näitä tulee olemaan.Ja eksyttää monia pois elävästä uskosta.Raamatussa on selkiät varoitukset.
Vääriä opettajia on youtube pullollaan.- Anonyymi
Kyllä Juuson arvosteluissa on totta, hoitokokousten jälkeen vl-usko on muuttunut, kuunnelkaa vanhoja saarnoja niin huomaatte.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Juuson arvosteluissa on totta, hoitokokousten jälkeen vl-usko on muuttunut, kuunnelkaa vanhoja saarnoja niin huomaatte.
Hoitokokousten miehet oli liian hempeitä hyväksyivät telkkari ja kaikki nyt liikkuvat kuvat ja kaikki suvareissa kun olivat niin herkässä hempeään henkeen uskovaiset heitettiin saatanalle jotka ei hyväksynyt telkkaria
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ite en ole ollut hoitokokouksissa.
Haluaisin vaan tietää oliko hoitokokouksen aluksi joku laulu tai virsi?ja sitte joku alkuhartaus ja rukous? - Anonyymi
Nimenomaan.
Mm Matteus24 on kirjoitettu. Anonyymi kirjoitti:
Jep, todellakin on muuttunut, se on päivänselvä se. Ja on muuttunut aivan radikaalisti siitä mitä Laestadiuksen usko oli. Nykyvanhoillislestadiolaiset eivät pitäisi Laestadiusta ollenkaan uskovaisena koska hän ei uskonut eksklusiiviseen seurakuntaoppiin ja uskoi lain kolmanteen käyttöön.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Jep, todellakin on muuttunut, se on päivänselvä se. Ja on muuttunut aivan radikaalisti siitä mitä Laestadiuksen usko oli. Nykyvanhoillislestadiolaiset eivät pitäisi Laestadiusta ollenkaan uskovaisena koska hän ei uskonut eksklusiiviseen seurakuntaoppiin ja uskoi lain kolmanteen käyttöön.
Miten minä kolmekymppinen koko ikäni olen ollut vl vosin sanoa että lestadius ei ole uskovainen koska hän ei usko eksklusiiviseen seurakuntaoppiin kun en tiedä edes mitä se tarkoittaa. Ja jos juuso menisi johonkin nuorten iltaan tai maitoisten leirikeskukseen rippikouluun ja kysyisi siellä että käsi ylös kuka tietää mitä eksklusiivinen seurakuntaoppi tarkoittaa, voisin väittää että kukaan ei nostaisi kättä ylös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten minä kolmekymppinen koko ikäni olen ollut vl vosin sanoa että lestadius ei ole uskovainen koska hän ei usko eksklusiiviseen seurakuntaoppiin kun en tiedä edes mitä se tarkoittaa. Ja jos juuso menisi johonkin nuorten iltaan tai maitoisten leirikeskukseen rippikouluun ja kysyisi siellä että käsi ylös kuka tietää mitä eksklusiivinen seurakuntaoppi tarkoittaa, voisin väittää että kukaan ei nostaisi kättä ylös.
Se tarkoittaa muut vainme -oppia.
T. Juuso (en jaksanut kirjautua) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tarkoittaa muut vainme -oppia.
T. Juuso (en jaksanut kirjautua)Muut poissulkevaa vainme-oppia siis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitokokousten miehet oli liian hempeitä hyväksyivät telkkari ja kaikki nyt liikkuvat kuvat ja kaikki suvareissa kun olivat niin herkässä hempeään henkeen uskovaiset heitettiin saatanalle jotka ei hyväksynyt telkkaria
Älkää tuomitko ettei teitä. Millä te tuomitsette sillä teidät. Oppikaa nyt edes tämän verran.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ite en ole ollut hoitokokouksissa.
Haluaisin vaan tietää oliko hoitokokouksen aluksi joku laulu tai virsi?ja sitte joku alkuhartaus ja rukous?YouTube Zack Williams no longer slaves
- Anonyymi
Ystäväni katsoi urheiluruutua metsäkoulussa asuntolassa 45v sitten ja joku kanteli rauhanyhdistyksen johdolle. Tuli välitön erottaminen rovaniemen rauhanyhdistyksestä.
- Anonyymi
Minä kahtoin armeijassa televesiota.
Ei ollut yhtään tuttuja komppaniassa.Ei tullut mitään kanteluja.
Erotettiin minutki sitte myöhemmin ihan muista syistä.
Kaikenlaista huutelijaa täällä on, mutta valheeksi ei minun videoita ole vielä kyetty osoittamaan. Helppo se on huudella, mutta tottakin täytyisi puhua ja ne huutelutkin olisi hyvä perustua edes tosiasioihin. Muuten ne on vain tyhjää puhetta, jonka arvo on täysi 0.
- Anonyymi
Uskova pitää huolen vain omasta uskostaan, ei muiden asioista. Muiden asioihin sekaantuu vain pirut.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Aijaa, en tiennytkään että Jeesuskin oli piru.
jeesus ei sekaantunut muiden asioihin se saarnas uskosta ja pirut sekaantu sen asioihin ja jeesuksen väittäminen piruksi kertoo kenen puolella olet erottamaan jeesukseen uskovia omistaan
Anonyymi kirjoitti:
jeesus ei sekaantunut muiden asioihin se saarnas uskosta ja pirut sekaantu sen asioihin ja jeesuksen väittäminen piruksi kertoo kenen puolella olet erottamaan jeesukseen uskovia omistaan
Minä en ole sitä mieltä että Jeesus on peruttu, vaan sinä itse teit Jeesuksen piruksi sanomalla että se joka sekaantuu toisen uskoon on piru. Mitä muuta Jeesus teki kuin sekaantui toisen uskoon?
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Minä en ole sitä mieltä että Jeesus on peruttu, vaan sinä itse teit Jeesuksen piruksi sanomalla että se joka sekaantuu toisen uskoon on piru. Mitä muuta Jeesus teki kuin sekaantui toisen uskoon?
Että Jeesus on piru piti sanomani. T. Juuso
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että Jeesus on piru piti sanomani. T. Juuso
Siis tarkoitus ei ollut sanoa:
"Minä en ole sitä mieltä että Jeesus on peruttu, vaan sinä itse teit Jeesuksen piruksi sanomalla että se joka sekaantuu toisen uskoon on piru. Mitä muuta Jeesus teki kuin sekaantui toisen uskoon?"
vaan
"Minä en ole sitä mieltä että Jeesus on piru, vaan sinä itse teit Jeesuksen piruksi sanomalla että se joka sekaantuu toisen uskoon on piru. Mitä muuta Jeesus teki kuin sekaantui toisen uskoon?"
Tarkennan nyt vielä, kun joku repii tuon ulos kontekstista kuitenkin ja revittelee kaikkea roskaa muuten sillä että Juuso on sitä mieltä että Jeesus on piru vaikka niin en sanonutkaan siinä mielessä että itse uskoisin asian olevan niin.
T. Juuso
- Anonyymi
Juuso on mielenterveyshoitaja, eli täysin kelvoton tehtävään jota hänen pitäisi hoitaa.
Terveysministerinä ihminen, joka on koulutettu pitämään ihmisiä alistettuna eristyshuoneisiin, pakkopiikitettynä hermomyrkkyihin jotka saa heidät huutamaan päänsä tuskasta. Hän on siis hirviö, eikä sellaista saa päästää terveysministeriksi, joka ei tunne edes sääliä saati empatiaa ihmisiä kohtaan.- Anonyymi
Ihmisten kiduttajia kiusaajia on lahkot uskonnot niiden omat rikolliset kuin höiriintyneet ja huumeet. Lue Raamatusta kidutusjut vanhatestam. Ja myrkynkeittäjät. Kuin syyttömien lavastaminen syylliseksi. JEESUKSEN SANOIN LAUPEUTTA MINÄ TAHDON.
- Anonyymi
Eihän mikään usko(nto) kestä rationaalista, loogista kritiikkiä. Ateistit vakuuttavammin osoittavat koko kristinuskon tyhjäksi kuin Juuson argumentit osoittavat VL ristiriitaisuuden.
Jumala on aina puhunut ja saarnannut sen mukaan mikä on ollut Hänen kansan uhkana. Jos lukee VT niin huomaa että saarna muuttuu riippuen siitä mikä on kulloinkin vihollinen.
Jos katsoo nykypäivää, niin voi todeta että 100 vuotta sitten VL "syntilista" oli koko kristinuskon "syntilista". Silloin oli elävää uskoa kirkossa laajemminkin. Mutta nyt luopumus tapahtuu ja Jumalan kansa erottuu ja lähtee ulos. Tästä johtuu "vain me" saarna.- Anonyymi
jos joku sanoo vain me siinä vastuu on toisella tekemisistä ja vastaavasti toinen kantaa vastuun toisen tekemisistä
Kerro jotain perusteluita äläkä vain päde täällä ja esitä väitteitä. Vai oletko samanlainen tuuleen huutelija kuin nämä VLlät täällä?
- Anonyymi
toisaalta lestadiolaiset haluaa roikkua kirkossa kynsien ja hampain kunnes ne potkii ulos johtuen siitä että ne saa siitä rahallisesta työtä moraalisestihan se ei ole mitenkään kannattavaa mitä tekemistä uskovaisella puhujalla on kirkossa paitsi jos se kävisi ilmaiseksi pitämässä siellä puheita
En viitsi keskustella enempää katolisuudesta täällä.
- Anonyymi
Tämä sama kommentti oli tuolla rippikeskustelussa mutta oli poistettu muka sääntöjen vastaisena. T. Juuso
Laitoin siksi että mun periaatteena on että en keskustele aiheen ohi ja nyt meni jo, eli riittää näiltä osin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä sama kommentti oli tuolla rippikeskustelussa mutta oli poistettu muka sääntöjen vastaisena. T. Juuso
Laitoin siksi että mun periaatteena on että en keskustele aiheen ohi ja nyt meni jo, eli riittää näiltä osin.Nyt minulle tuli katuma pää. Uskovainen soitti ja tuli synnin kauhu. Nyt kaikki on hyvin.
T. Juuso Anonyymi kirjoitti:
Nyt minulle tuli katuma pää. Uskovainen soitti ja tuli synnin kauhu. Nyt kaikki on hyvin.
T. JuusoTämä on valhetta eikä minun kirjoittama kommentti. Sensijaan tuo aiempi on minun. Kaikki tämän jälkeen tulevat kommentit jotka eivät ole tämän virallisen tunnukseni kommentteja, ei ole minulta. En kommentoi enää ilman kirjautumista koska joku aina käyttää tilaisuutta hyväksi ja minun nimissä kirjoittelee kaikenlaista roskaa mikä ei ole totta.
- Anonyymi
Juuso perustelee uskonsa ja tapahtuneet asiat niin hyvin että jotkut vl ihmiset alkavat jo pelkäämään. Eivät osaa raamatulla tai teologialla väitellä vastaan Sama vanha paatos tulee yhä päivämiehessä ja sunnuntaina seuraradiossa radio pookissa.
Jep, ja suurin syy on se, että oikeasti hyviä argumentteja vl-näkökulman tueksi ei juuri ole jos aletaan tarkasti tutkimaan asioita. Koko vl-usko on perustunut viimeiset 80 vuotta sille, että voidaan sanoa mitä vain kun ihmiset ei tunne lestadiolaisuuden historiaa ja Raamattua. Nyt on aika luopua siitä valheesta ja kääntyä elävän Jeesuksen puoleen, se on koko mun työn ainoa päämäärä. Jotta minulle rakkaat ihmiset pääsisivät valheesta ja kuolleesta uskosta totuuteen ja elävään Jeesuksen tuntemiseen.
Eli siksi uskallan julkisesti tätä tehdä koska tiedän että vl-argunentit ei pidä vettä jos aletaan tarkasti katsomaan asioita ja totuus ei muutu miksikään eikä totuudella ole mitään pelättävää.- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Jep, ja suurin syy on se, että oikeasti hyviä argumentteja vl-näkökulman tueksi ei juuri ole jos aletaan tarkasti tutkimaan asioita. Koko vl-usko on perustunut viimeiset 80 vuotta sille, että voidaan sanoa mitä vain kun ihmiset ei tunne lestadiolaisuuden historiaa ja Raamattua. Nyt on aika luopua siitä valheesta ja kääntyä elävän Jeesuksen puoleen, se on koko mun työn ainoa päämäärä. Jotta minulle rakkaat ihmiset pääsisivät valheesta ja kuolleesta uskosta totuuteen ja elävään Jeesuksen tuntemiseen.
Eli siksi uskallan julkisesti tätä tehdä koska tiedän että vl-argunentit ei pidä vettä jos aletaan tarkasti katsomaan asioita ja totuus ei muutu miksikään eikä totuudella ole mitään pelättävää.Lestat rakentaa äänieristettyjä synnintunnustus huoneita nyt.
- Anonyymi
Seuraamme ja tuemme Juusoa.
- Anonyymi
Aamen!
- Anonyymi
kainilaisia lukevat mustaa kainin raamattua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kainilaisia lukevat mustaa kainin raamattua
hamurabin laki toimii parhaiten lestoja vastaan
- Anonyymi
Olipa loistavaa tekstiä ite en pystyssä parempaan vaikka olen uskovainen ihailtavaa kuinka loistavasti toit uskoisi esille se on ihailtavaa kuinka olet jaksanut olla tässä uskossa vaikka maailman orjat sua pilkkaavat
- Anonyymi
Mikä minä olen sanomaan kun puhe lahjoja ei ole suotu sitäkin suuremmalla syyllä tekstiksi nousee arvoon arvaamattomaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä minä olen sanomaan kun puhe lahjoja ei ole suotu sitäkin suuremmalla syyllä tekstiksi nousee arvoon arvaamattomaan
Itse pysyn sopivasti synnintekijänä armossa on voimaa ja sanassa lohtua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse pysyn sopivasti synnintekijänä armossa on voimaa ja sanassa lohtua
Joskus vähän enemmän syntiä joskus vähemmän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus vähän enemmän syntiä joskus vähemmän
näin huono olen kulkija armoton ja sokea
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
näin huono olen kulkija armoton ja sokea
Sokea on juutalainen epäuskon synnissä eikä kristityt. Lue nyt perjele se uusi testamentti niin että ymmärrät mitä luet.
- Anonyymi
Juuson videot on sitä oikeeta sanan rieskaa ja maitoa! Ja vähän vahvempaakin ruokaa, esim niinku kinkkua!
- Anonyymi
Miten paljo tässäki ketjussa on ns tekoälyn suoltamaa paskaa.
- Anonyymi
Kannattaa tsekata Juuson pitkäperjantain mietiskely! Kunnon sanan kinkkua!
https://www.youtube.com/watch?v=wNPz23C6SiQ- Anonyymi
Olipa rasvasta sanan kinkkua!
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305740- 345203
- 292954
- 342424
- 372108
- 152058
- 351842
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191677- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons351594