Kauniisti sanottu

Anonyymi-ap

Katsoin jotain vanhaa ohjelmaa, jossa Jorma Uotinen vastasi toimittajalle mitä hän haluaa haastattelun päätteeksi sanoa. Kun ei nyt ole suvussa tulevaa ylioppilasta eikä rippilastakaan, jonka rahakuoreen tämän säkeen voisi laittaa, kirjoitan sen tähän.
Tähän voi joku jatkaa vastaavalla, tai sitten vaan vaipuu unholaan. Nyt vain tuli tämän runon kirjoittamisen tarve. Minulla on ollut tänään "älä tee mitään" -päivä, sellainen on ehkä kerran vuodessa. Illalla menen Via Dolorosaan.

Pane kaikki mitä olet - pieninpäänkin mitä teet
Älä mitään itsestäsi liioittele - äläkä mitään sulje pois
Ole kaikki kaikesta
Kuu mahtuu joka lampeen koska se loistaa niin korkealta

15

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No joo. Tietynlaisia viisauksia nuokin. Taiteilijan filosofiaa, hänen elämästään käsin.

• Anonyymi

Filosofia on tärkeää, vaikkei sillä kauppatasetta nosteta.

• Anonyymi

Yksinkertaisia ja hyviä elämänohjeita omaksuttavaksi joka iikalle, jopa yksinkertaiselle. Taiteilijoilla ei ole aforismeihin mitään yksinoikeutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksinkertaisia ja hyviä elämänohjeita omaksuttavaksi joka iikalle, jopa yksinkertaiselle. Taiteilijoilla ei ole aforismeihin mitään yksinoikeutta.

Eikai kukaan olekaan mitään yksioikeutta vaatinut?

• Anonyymi

Minusta kyllä sopii johonkin nuorelle annettuun korttiin elämänohjeeksi. Meihin vanhoihin ei enää ohjeet auta. Ettei vain se haastattelija kysynyt, mitä sanoisit nuorelle Jormalle, niinhän ne ruukaa kysyä.

• Anonyymi

"Ohjeet" ja neuvot auttavat vanhoja aivan yhtä paljon kuin ketä tahansa. Kysymys on vain siitä, tahdotko ja haluatko sinä omaksua uutta vai jämähtää entisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ohjeet" ja neuvot auttavat vanhoja aivan yhtä paljon kuin ketä tahansa. Kysymys on vain siitä, tahdotko ja haluatko sinä omaksua uutta vai jämähtää entisiin.

Tahtoo, haluaako, pystyykö omaksumaan, joo, kyllä vanhakin koira uutta oppii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tahtoo, haluaako, pystyykö omaksumaan, joo, kyllä vanhakin koira uutta oppii.

Kyllä. Omaksumiseen voi mennä vähän kauemmin aikaa, mutta oppimisen jälkeen osaaminen on pysyvämpää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Omaksumiseen voi mennä vähän kauemmin aikaa, mutta oppimisen jälkeen osaaminen on pysyvämpää.

Useimmin pitäisi itseään haastaa uuden tekemiseen ja kokemiseen.

• Anonyymi

Hyvää rauhan filosofiaa tälle palstalle, jossa vihaa lietsotaan suomalaisten keskuuteen.

• Anonyymi

Ei paha.

• Anonyymi

Hyvää itselle ja muille.

• Anonyymi

Kuuhullut, black sun red moon.
      VeljPuoliveriset

• Anonyymi

Kärsimysnäytelmästä uudeksi.

• Anonyymi

Vilosoviaa ja miettimistä pääsiäisen rauhassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1806
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      985
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe