Varsinkin ulkona olevat sukopistorasiat hapettuvat nopeasti sellaiseen kuntoon että pistotulppa menee paikoilleen vaivoin kirskunnan säestämänä. Rasioiden koskettimet olisikin puhdistettava ja voideltava ajoittain.
Pitäisi olla vain siihen soveltuva huoltotyökalu. Vähän samaan tapaan kuin on auton akun navoille huoltoväline, jolla voi puhdistaa akun navat ja kaapelikengät.
Sen pitäisi olla niin eristetty että puhdistuksen voisi tehdä jännitteisenä pistorasioille. Ehkä joku adapterityylinen joka vain työnnettäisiin pistosasiaan, sisältäen myös pistotulpalle puhdistus/voitelupaikan.
Sanotaan että "kaikkea se saksalainen keksii", mutta onko tätä vielä keksitty?
Tarvetta kyllä olisi!
Pistorasian huoltoa
6
335
Vastaukset
- Anonyymi
Minä suihkuta pistorasioihin hiukan silikoni suihketta niin pistoke sujahtaa hyvin paikoilleen
Asiantuntija- Anonyymi
Silikoni on turhan hyvä sähköeriste, joku sähköpuolen liitosrasva olisi parempi.
Auttava keino on voidella pistotulpan tapit liitosrasvalla, ja työnnellä sillä pistorasiat liukkaiksi. Tosin se puhdistus ei oikein tapahtuisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silikoni on turhan hyvä sähköeriste, joku sähköpuolen liitosrasva olisi parempi.
Auttava keino on voidella pistotulpan tapit liitosrasvalla, ja työnnellä sillä pistorasiat liukkaiksi. Tosin se puhdistus ei oikein tapahtuisi.Miksi siis tarkoitan että tulppa liukuu siinä muoviosassa hyvin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi siis tarkoitan että tulppa liukuu siinä muoviosassa hyvin
Eiköhän ne pistorasian koskettimet ole ihan metallia.
- Anonyymi
Mikä vois olla tämän kertaisen vedätysaloituksen pointti, aloittaja ei ole selvästikään kuullut vaikkapa CRC- nimisestä ihmeaineesta ??
- Anonyymi
Crc on amispoikain tasoisille kelpaavaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k303710Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet491618- 731328
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751181Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911031Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1711030- 78862
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua38777Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?47735- 39709